Ola Señoritas.
Ik was benieuwd wanneer jullie je eerste Draak gebitchslapped hadden. Welk level je was en moeilijkheidsgraad/party.
Ik ben zelf nu lvl 14 en speel op Hard. de draak in hinterlands die is nog een bridge to far.
Probeer sinds gisteren die in crestwood, meneer electro Dragon. .. Pfff wat een drama, verste dat ik gekomen ben was dat hij nog een 25% van ze leven over had…. na 5 x.
Mijn party bestaat uit moi Mage necro/cold
Dorian spirit/electro Iron Bull Reaver/Vanguard/2han deed
Cassandra Templar/Vanguard. soms blackwall inplaats voor cassandra, Als Champion/Vanguard. uber tankje.
Ik weiger die Knight Enchanter mage te nemen Vyvienne heet ze ofzo.. veel lees je dat KE te OP is en het moet wel spannend blijven hehehe.
Dusss ik ben nog bezig. Et Tu ?

Mijn eerste draak was ook ongeveer rond level 14!
Zelf ben ik warrior met zwaard en schild, heb iron bull mee met 2handig wapen, varric en solas.
Heb nu zelf sinds een week de story mode uitgespeeld en heb er ongeveer 120 uur in zitten. Heb pas 6 draken verslagen, maar wil ze graag allemaal doen. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer wat de eerste was die ik verslagen heb!
Wil nog wel de multiplayer een slinger geven, die was best vermakelijk!
Man mijn eerste draak moet ook nog komen. Ik dacht dat Hinterlands wel easy zou zijn als ik zelf ook eenmaal level 12 was… Mooi niet dus. Dacht ik probeer het met Solas, Vivienne, Varric en mijzelf als Tank maar dat werd em ook niet xD Ik pomp wel gewoon door en sloop ze wel een andere keer. Wel vervelend want ik hoef enkele maar die landmark en dan is hinterlands 100% complete.
Gisteren kwam ik ok die electro draak tegen, ook nog best pittig gevecht. Kreeg die niet eens onder de 50%
[quote]Mijn eerste draak was ook ongeveer rond level 14!
Zelf ben ik warrior met zwaard en schild, heb iron bull mee met 2handig wapen, varric en solas.
Heb nu zelf sinds een week de story mode uitgespeeld en heb er ongeveer 120 uur in zitten. Heb pas 6 draken verslagen, maar wil ze graag allemaal doen. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer wat de eerste was die ik verslagen heb!
Wil nog wel de multiplayer een slinger geven, die was best vermakelijk![/quote]
welke difficulty speelt gij hem?
[quote]Man mijn eerste draak moet ook nog komen. Ik dacht dat Hinterlands wel easy zou zijn als ik zelf ook eenmaal level 12 was… Mooi niet dus. Dacht ik probeer het met Solas, Vivienne, Varric en mijzelf als Tank maar dat werd em ook niet xD Ik pomp wel gewoon door en sloop ze wel een andere keer. Wel vervelend want ik hoef enkele maar die landmark en dan is hinterlands 100% complete.
Gisteren kwam ik ok die electro draak tegen, ook nog best pittig gevecht. Kreeg die niet eens onder de 50%[/quote]
Ik voel je pijn hahaha. en welke difficulty speelt u hem? 🙂
[quote]welke difficulty speelt gij hem?
Ik voel je pijn hahaha. en welke difficulty speelt u hem? :)[/quote]
Normale, maar wil na het verslaan van de draken de game op nightmare proberen
[quote]Normale, maar wil na het verslaan van de draken de game op nightmare proberen[/quote]
Haha pittig. vind hem op hard vaak al billen knijpend in sommige gebieden en bosses 🙂
Hoppa heb die in crestwood dood.. op hard. Aardig wat loot
Ik ben een rpg noob. Dus ook een dragon age noob. Ik vind het wel een tof spel. Ik wordt alleen al ingemaakt als ik sommige rifts in de hinterlands moet dichten. Combat begrijp ik niet veel van. Ook niet na het kijken van tutorials. Ik doe meestal maar wat en hoop op het beste. Gelet hierop, heb ik gekozen voor de makkelijkste moeilijkheidsgraad 🙂 geen draken nog
[quote]Ik ben een rpg noob. Dus ook een dragon age noob. Ik vind het wel een tof spel. Ik wordt alleen al ingemaakt als ik sommige rifts in de hinterlands moet dichten. Combat begrijp ik niet veel van. Ook niet na het kijken van tutorials. Ik doe meestal maar wat en hoop op het beste. Gelet hierop, heb ik gekozen voor de makkelijkste moeilijkheidsgraad 🙂 geen draken nog[/quote]
Sommige rifts kun je ook beter later doen in de hinterlands.
Kom je terug als je een hoger level hebt
[quote]Ik ben een rpg noob. Dus ook een dragon age noob. Ik vind het wel een tof spel. Ik wordt alleen al ingemaakt als ik sommige rifts in de hinterlands moet dichten. Combat begrijp ik niet veel van. Ook niet na het kijken van tutorials. Ik doe meestal maar wat en hoop op het beste. Gelet hierop, heb ik gekozen voor de makkelijkste moeilijkheidsgraad 🙂 geen draken nog[/quote]
Ach iedereen moet het leren toch 🙂 .
Wat 7th al schrijft, Ieder area in DA is ook vaak weer onderverdeeld in stukjes met verschillende moeilijkheidsgraden. Dus soms kan je beter maar weer ergens anders verder hobbelen en levelen voordat je dat stukje in Hinterlands of stormcoast of waar dan ook verder kan.
Moet je maar eens in tactical view boven een vijand staan dan zie je de level van je vijand. als die x levels hoger is dan jou.. run forest run.
Zorg ook dat je een lekker werkende party om je bouw. Dus zoieso 1 warrior (tank) en een mage (barrières en CC) Ik zelf loop als een mage met nog een mage en 2 warriors waarvan 1 tank en 1 een 2 handed reaver.
Zorg ook dat je ze goed equip met armor en wapens en zorg ofcourse dat je genoeg potions heb hehe.
Voor de rest geniet 🙂
Ik speel em op Normal (Archer) en Easy (Tank Warrior). Wil graag Nightmare met een Rogue gaan doen. Maar daarvoor wil ik eerst de game een keer uitgespeeld hebben 😀 Dit is namelijk mijn 1e DA. Verhaal vind ik echt onwijs cool en je merkt ook echt dat de makers van KotoR hieraan hebben gewerkt. Sterk verhaal en veel dialoog. Heerlijk gewoon.
Heb de game een poosje niet gespeeld.
1st en enige draak was dacht ik level 15, weet niet meer hoe het gebied heet. Het was die grote vuur draak met een aantal kleine draken erbij… ik was toen level 20 en door een bug belande ik ergens op een berg waar de draak mij niet kon raken. Draken verslaan is duidelijk totaal niet mijn ding, het lukt mij gewoon totaal niet. Mijn gezelschap is oerdom en zijn dan ook binnen de kortste tijd dood.
Speel de game op normaal.
bedankt voor de tips. Ik dacht dat het aan mijn skills lag dat ik sommige rifts niet dichtkreeg 🙂 Hoewel dat zeker mee zal tellen 🙂 Die tip van tactical view ga ik zeker een keer proberen. Zal je zien dat ik demons probeer te verslaan die 5 lvl’s hoger zijn 🙂
[quote]bedankt voor de tips. Ik dacht dat het aan mijn skills lag dat ik sommige rifts niet dichtkreeg 🙂 Hoewel dat zeker mee zal tellen 🙂 Die tip van tactical view ga ik zeker een keer proberen. Zal je zien dat ik demons probeer te verslaan die 5 lvl’s hoger zijn :)[/quote]
Als de vijanden veel hoger level hebben zie je ze niet als rood puntje op de kaart, maar ik geloof als schedeltje (of ik ben in de war met als je dood bent)
Ik zie in sommige vijanden inderdaad een rood schedeltje waar normaal gesproken een wit richtertje zit. Ik had geen idee wat dat betekende. Dit betekend dus wegwezen 🙂
[quote]Ik zie in sommige vijanden inderdaad een rood schedeltje waar normaal gesproken een wit richtertje zit. Ik had geen idee wat dat betekende. Dit betekend dus wegwezen :)[/quote]
Een rood schedeltje betekent simpelweg dat een van je vier teamgenoten ‘dood’ is en niet meer aan het gevecht kan deelnemen totdat deze gerevived zal worden of het gevecht voorbij is.
[quote]Een rood schedeltje betekent simpelweg dat een van je vier teamgenoten ‘dood’ is en niet meer aan het gevecht kan deelnemen totdat deze gerevived zal worden of het gevecht voorbij is.[/quote]
Beide, ze worden ook voor te sterke vijanden gebruikt, heb je ze niet gezien, dan heb je een hoog genoeg level 😉
Ja Wit is ok, Oranje is al pittiger en Rood is seriously waar begin je aan?
Nice. Bedankt voor de info. Wat is eigenlijk een goede setup? Ik ben zelf een mage, met een vuurstaf. Ik heb cassandra met een schild en zwaard, varrec met een boog en solas met een staf. Cassandra beschermd mij en varrec beschermd solas. Ik weet alleen niet hoe ik dit standaard instel. Ook de voorkeur voor de shieldwall bij cassandra verdwijnt elke keer.
Van ringen en riemen etc. heb ik helemaal geen verstand. Iemand tips?
Nou ik zou in jouw geval Solas vervangen voor een andere warrior met 2 handed weapon. Ik ben er 2 tegen gekomen waarvan 1 echt een beest is die ik overal mee naar toe neem (En ik ben zelf Tank Warrior) Ik heb zelf Varrec een stel daggers gegeven omdat ik tot op heden nog geen boog gevonden heb die Bianca overtreft of hij uberhaupt kan dragen. Nou dan een 2h warrior en een Mage. Zo heb ik eigenlijk elke class een beetje bij me.
Qua ringen en riemen moet je eigenlijk even kijken wat ze doen en wat je zelf nodig hebt. Cassandra heeft bijvoorbeeld veel aan overlings stats. Meer leven, dodgen, resistance etc. Terwijl solas weer veel heeft aan ability dmg of duration. Het gaat dan wel om de spell waar de ring naar heet. Bijvoorbeeld Ring of Shield Slam – Increases ability damage by 30% geeft dus alleen Shield Slam 30% extra dmg. Zo kan je wel jouw favoriete spell helemaal buffen 🙂
Doel zou moeten zijn dat Cassandra iedereen beschermt met haar shieldwall en regelmatig haar armor te verhogen. Met hulp van solas krijgt ze ook nog shields erbij terwijl Varrec, jij en Solas alle schade uitdelen. Daarom ben ik ook de Tank Warrior omdat de AI vaak monsters door laat glippen en ik niet xD
[quote]Nou ik zou in jouw geval Solas vervangen voor een andere warrior met 2 handed weapon. Ik ben er 2 tegen gekomen waarvan 1 echt een beest is die ik overal mee naar toe neem (En ik ben zelf Tank Warrior) Ik heb zelf Varrec een stel daggers gegeven omdat ik tot op heden nog geen boog gevonden heb die Bianca overtreft of hij uberhaupt kan dragen. Nou dan een 2h warrior en een Mage. Zo heb ik eigenlijk elke class een beetje bij me.
Qua ringen en riemen moet je eigenlijk even kijken wat ze doen en wat je zelf nodig hebt. Cassandra heeft bijvoorbeeld veel aan overlings stats. Meer leven, dodgen, resistance etc. Terwijl solas weer veel heeft aan ability dmg of duration. Het gaat dan wel om de spell waar de ring naar heet. Bijvoorbeeld Ring of Shield Slam – Increases ability damage by 30% geeft dus alleen Shield Slam 30% extra dmg. Zo kan je wel jouw favoriete spell helemaal buffen 🙂
Doel zou moeten zijn dat Cassandra iedereen beschermt met haar shieldwall en regelmatig haar armor te verhogen. Met hulp van solas krijgt ze ook nog shields erbij terwijl Varrec, jij en Solas alle schade uitdelen. Daarom ben ik ook de Tank Warrior omdat de AI vaak monsters door laat glippen en ik niet xD[/quote]
Wat varrec betrefd, die kan alleen daggers dragen en zijn kruisboog Bianca.
Er zijn geen bogen in de game voor hem. De enige manier om bianca sterker te maken is door middel van upgrades of schematics. Als je de juiste gevonden hebt, moet je alleen nog de materialen gebruiken die voor hem het meeste nut hebben.
En dan hopen op een masterwork!
Vergeet de runes niet! Die kunnen zo enorme de damage verhogen!
[quote]Nice. Bedankt voor de info. Wat is eigenlijk een goede setup? Ik ben zelf een mage, met een vuurstaf. Ik heb cassandra met een schild en zwaard, varrec met een boog en solas met een staf. Cassandra beschermd mij en varrec beschermd solas. Ik weet alleen niet hoe ik dit standaard instel. Ook de voorkeur voor de shieldwall bij cassandra verdwijnt elke keer.
Van ringen en riemen etc. heb ik helemaal geen verstand. Iemand tips?[/quote]
Ben zelf een mage necro/fire/spirit
Heb dorian als electro/spirit
2 handed reever/Vanguard
tank black wall champion/Vanguard
Speel met deze set up bijna vanaf de start. Op hard
soms pittig zeker de eerste 10 lvls a 12 lvls waren pittig.
Het is gewoon constant vogelen.
ik vond varric btw kut als companion qua speelstyle paste hij niet in mij groepje
solas is gewoon goed,maar vind hem boring. dan is dorian leuker.
Bull is geweldig hahaha en 2 handed killer.
En voor de toevoeging runes zijn rete goed. maar potions zijn je vriend.
zorg dat je ze kan upgrade en met inquisition perks heb je ook wat boosts ervoor. Ieder in mijn groep loopt met regeneration/health/ fire resist potions.
laatste is nu puur voor draken. soms mix ik die met grenades of aoe healing bij de warriors. aangezien die vaak bij elkaar staan te hakken.
En zorg dat ze allemaal beste armor/wapens kan geven. Heb in mijn groepje het meeste zelf gemaakt. behalve de wapens die heb ik alleen geupgrade.
ringen moet je maar net vinden. en als je in je character menu gaat en dan 1 x r1 geloof ik, dan zie je tactics en dan zie je al de active skills die je personages hebben, dus zie je wel of je nou die ring kan gebruiken ja of nee.
Ohw en Save is ook je vriend 🙂 Als je denk van hmm wordt een lastige. savvveen.
Ik heb ontzettend veel spullen verzameld tijdens mijn queesten 🙂 Ik kan alleen geen plek vinden waar ik e.e.a. kan craften, want ik had op youtube begrepen dat je dat bij een smit moet doen? Maar waar zijn die? 🙂
Krijg je die andere companions onderweg toebedeeld want ik ben er nog geen eentje tegen gekomen.
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar dat aasandra de shield wall toepast? Elke keer verdwijnen mijn voorkeuren in de character opties. Ik zet dan bij shield wall -> preferred. Het lijkt alleen dat ik dat elke keer opnieuw moet opgeven.
[quote]Ik heb ontzettend veel spullen verzameld tijdens mijn queesten 🙂 Ik kan alleen geen plek vinden waar ik e.e.a. kan craften, want ik had op youtube begrepen dat je dat bij een smit moet doen? Maar waar zijn die? 🙂
Krijg je die andere companions onderweg toebedeeld want ik ben er nog geen eentje tegen gekomen.
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar dat aasandra de shield wall toepast? Elke keer verdwijnen mijn voorkeuren in de character opties. Ik zet dan bij shield wall -> preferred. Het lijkt alleen dat ik dat elke keer opnieuw moet opgeven.[/quote]
ja klopt bij haven als je dat nog je basis is moet je je poort uitlopen als je ze maar naar cassandra wil, maar dan gelijk naar links. daar heb je die smith.
Ja die companions onderweg met missies.
Ja sommige dingen gebruiken ze niet vaak waarom weet ik ook niet. doe daarom vaak op bepaalde momenten me tact view en dan geef ik ze bepaalde commando’s.
Iron bull krijg je bij storm coast. dorian met die mage quest zover ik weet.
Rest donno haha vergeten.
[quote]Nice. Bedankt voor de info. Wat is eigenlijk een goede setup? Ik ben zelf een mage, met een vuurstaf. Ik heb cassandra met een schild en zwaard, varrec met een boog en solas met een staf. Cassandra beschermd mij en varrec beschermd solas. Ik weet alleen niet hoe ik dit standaard instel. Ook de voorkeur voor de shieldwall bij cassandra verdwijnt elke keer.
Van ringen en riemen etc. heb ik helemaal geen verstand. Iemand tips?[/quote]
Ik pas m’n setup iedere keer een beetje aan, net voordat ik een dragon fight heb, bijvoorbeeld. Ik vind het handig om Cassandra iedere taunt skill te laten hebben die er is, zodat ze alle monsters op zich neemt. Ik heb ook Solas, hij of ik beschermen haar meestal met een barrier spel, al is dat meestal niet echt nodig vanwege haar “guard”. Wissel af en toe naar Varric en bestuur hem zelf, want hij heeft nogal de neiging te dichtbij te gaan staan, als je skills heb voor veraf en dichtbij. Probeer je party zo in te stellen dat iedereen elkaar ondersteunt, niet dat je altijd op één iemand moet letten, ook.
Ik heb, als enige filmpje ooit, een mage build up behandeld met (Nederlands) commentaar. Op het einde van het filmpje neem ik eventjes de accessoires/ringen door 🙂
[url]https://www.youtube.com/watch?v=OFIXNEw-uVc[/url]
Als het filmpje je vragen niet beantwoord, in welke richting wil je meer tips? I’m happy to help!
Also, de draak die je waarschijnlijk het beste kan verslaan is de Abyssal High Dragon, in The Western Approach. Hier kan je heen vanaf level 10. De draak zelf is level 14. Er staat een mannetje vlak bij het tweede kamp dat je tegenkomt geloof ik, een zogenaamde Dragon Researcher, waarvoor je een aantal dingen moet uitzoeken. Als je dat eenmaal gedaan hebt, dan komt na de laatste quest de draak aanvliegen. Als je wil zien hoe ik dat gedaan heb als mage (het lukte mij ook pas na de 5e keer, het was een goeie oefening voor de rest van de draken, haha), zie hier :):
[url]https://www.youtube.com/watch?v=Ut4CGvSjPF4[/url]
In de description box geef ik nog een paar tips, maar ik verklap er hier alvast twee. Het is belangrijk om in ieder geval één mage te hebben met de barrier skill. Die moet je dan casten net voordat de draak zijn vuur over je party heen spuwt. Als tweede, de draak is zwak tegen ice, en sterk tegen vuur. Dus equip ice wapens, en fire resistant armor/accessoires!