Topic: PES of FIFA ?

07 januari 2015om 12:04

Allereerst een gelukkig nieuwjaar,

Ikzelf heb FIFA 15 voor de PS4 in mijn bezit en speel FIFA al sinds FIFA 08. Daarvoor speelde ik alleen PES. Ik vermaak me met FIFA 15 en heb af en toe het gevoel dat je voetbal kan spelen zoals het hoort. Het probleem zit hem alleen in de onzin die we nooit in een echte voetbalwedstrijd zien. Daarmee doel ik op bijvoorbeeld het moeiteloos met een speler door een verdediging dribbelen en dergelijke. Dit haalt het realisme voor mij eruit en ik ben zelf een speler die vaak via passing en tactiek doelpunten probeert te scoren. Ik heb al een tijdje getwijfeld om PES eens te proberen. Geen van mijn vrienden heeft hem en dus kon ik alleen de demo proberen. Nu is mijn vraag of de definitieve versie anders is dan de demo en of het online gedeelte en realisme mij kunnen overtuigen. Zouden jullie zo vriendelijk kunnen zijn om een lijstje met pluspunten en minpunten te geven van PES en of ik de aanbieding in de store moet halen. Of zal ik het maar bij FIFA houden. De reden dat ik dit vraag is omdat een review de mening van een persoon geeft en ik mijn beslissing wil baseren op meerdere meningen.

Met vriendelijke groeten,

Dehghan

9 reacties

1. User  avatar
    551 XP

Meerdere reviews lezen 😉

Nee ik zou PES zeker weer de kans geven, zelf sinds jaar en dag pes-speler en ook altijd bij gebleven. Na een aantal jaren een wat “mindere” versie is PES2015 voor mij weer boven alle verwachtingen. Kan tig pluspunten noemen maar alles wat je denk ik mooi vond aan PES voordat je de overstap maakte naar FIFA zit erin.

PES heeft 1 groot pluspunt en dat is de GAMEPLAY. Als vanouds heerlijke potjes, online en offline. Ook voldoende modus om je mee te vermaken 🙂 Zeker voor die deal is het geen euro waar je spijt van krijgt 😉

0
  2. User  avatar
    169 XP

Ik zou voor PES gaan.
    Fifa zijn vieze geldwolven.
    3 maanden terug was mijn account gehackt. Alle goude spelers, waaronder di maria en touré weg en ook alle munten, ongeveer 100.000.
    Kreeg vandaag een mailtje dat ze het niet konden verifiëren.
    Wat een klotebedrijf.
    Ze zeggen dat je zelf verantwoordelijk ben voor je account.
    Maar als je fifa punten koopt met echt geld. Dan mag je naar mijn mening er vanuit gaan dat je spelers en munten veilig zijn bij hen.
    Niet dus.

0
  3. User  avatar
    55 XP

[quote]Ik zou voor PES gaan.
    Fifa zijn vieze geldwolven.
    3 maanden terug was mijn account gehackt. Alle goude spelers, waaronder di maria en touré weg en ook alle munten, ongeveer 100.000.
    Kreeg vandaag een mailtje dat ze het niet konden verifiëren.
    Wat een klotebedrijf.
    Ze zeggen dat je zelf verantwoordelijk ben voor je account.
    Maar als je fifa punten koopt met echt geld. Dan mag je naar mijn mening er vanuit gaan dat je spelers en munten veilig zijn bij hen.
    Niet dus.[/quote]

Jij hebt zelf ingelogd op een phising website of je gegevens afgegeven. Ze kunnen niet zomaar op je account want je hebt ook nog een geheine vraag.

Niet van die rare dingen roepen omdat je zelf niet goed opgelet hebt.

0
  4. User  avatar
    764 XP

[quote]Jij hebt zelf ingelogd op een phising website of je gegevens afgegeven. Ze kunnen niet zomaar op je account want je hebt ook nog een geheine vraag.

Niet van die rare dingen roepen omdat je zelf niet goed opgelet hebt.[/quote]

Inderdaad zo denk ik er ook over. Wellicht heeft hij FUT Coins gekocht. En dan heb je van die mensen die inloggen op de website met het zelfde PSN ID & Wachtwoord.

0
  5. User  avatar
    169 XP

Ik heb helemaal geen gegevens aan iemand gegeven. En ik heb ook geen munten gekocht.
    Ik heb niet ingelogd op een phising website.
    De ene dag had ik die spelers en munten nog en de volgende dag waren ze weg.
    En hoe komen jullie aan de wijsheid dat jullie precies weten wat ik wel of niet gedaan heb?
    Waren jullie erbij?
    Hoe weten jullie dat ik niet heb opgelet?
    Maken ze bij jullie ‘heilige’ EA geen fouten?
    Misschien zit er daar bij EA wel iemand die wat extra geld wil verdienen met het verkopen van gestolen munten.
    Zeg het maar. Jullie weten blijkbaar alles en hebben alle antwoorden.

De enigen die rare dingen roepen zijn jullie.
    Jullie hebben een mening gebaseerd op vemoedens in plaats van feiten.

Maar wat heb je aan feiten als je “helderziend” bent net als jullie.

0
  6. User  avatar
    551 XP

@Deghan, PES dus :p

0
  7. User  avatar
    247 XP

Puur op de game gebaseerd Fifa 15. Na PES 6 hebben ze bij Konami een zooitje van de PES reeks gemaakt, wat mijn reden is geweest om over te stappen naar Fifa. Na Fifa 14 die ik wat minder vond had ik het idee dat PES misschien weer in de buurt zou komen van de kwaliteit die ze vroeger leverde. Maar helaas. Het laatste PES deel voelde voor mij niet aan als een echte goede voetbal game, al is hij beter dan het vorige deel. Met Fifa 15 hebben ze gelukkig geleerd van Fifa 14 en zijn ze weer op de goede weg.

Dus op dit moment vind ik dat PES nog niet in de schaduw kan staan van Fifa.

0
  8. User  avatar
    1100 XP

PES als je van tiki taki voetbal houdt,vooral in pes2015 moet vaak rondspelen.Terwijl fifa15 alles met snelheid te maken heeft dit jaar.Daarom fifa15 verkocht en pes gekocht.

0
  9. User  avatar
    252 XP

tijdje terug pes een kans gegeven, de demo was veelbelovend.
    Echter gewoon teruggegaan naar Fifa 15.

0