Forum

Topic: Dualshock 4 Duurzaamheid slecht

Anoniem's avatar

Hallo iedereen,

Ik heb inmiddels de PS4 iets langer als 1 jaar in mijn bezit. Over de console zelf ben ik wel tevreden, maar over de controller ben ik allerminst tevreden. Ik zit inmiddels al aan mijn 2e controller die het ook begint te begeven (Pookjes kapot, Triggers die vastzitten). Heb de bonnetjes ook niet meer dus het word lastig om gratis een nieuwe te krijgen van sony. Ik vroeg mij af of iemand enige goede ervaringen heeft gehad met 3rd party controllers. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik straks meer heb uitgegeven aan controllers dat de gehele console.

Alvast bedankt,

Groeten Animale

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 16 XP
    Sgt.Pepper's avatar

    Ik werk zelf in een game winkel waar we heel erg vaak controllers terug krijgen met kapotte analoge sticks. Het is een groot probleem van de controllers. Nu moet ik wel zeggen dat het altijd bij dezelfde mensen gebeurd. Ik zelf heb er na ruim een jaar nog geen last van gehad. Die mensen die er wel last van hebben zijn vaak al aan hun 2e of 3e controller bezig. Ik denk dat het dus ook zeker te maken heeft met de manier waarop er door de persoon gegamed wordt. Anders zou iedereen het probleem moeten hebben, en ook iedereen ongeveer even vaak. Ik zou zeggen koop een nieuwe controller en probeer de analoge sticks gewoon anders vast te houden. Sony heeft de analoge sticks al verbeterd ten opzichte van de launch controllers. Dus veel verbetering zal er niet meer komen ben ik bang.

  2. 518 XP
    recsto's avatar

    Hallo iedereen,

    Ik heb inmiddels de PS4 iets langer als 1 jaar in mijn bezit. Over de console zelf ben ik wel tevreden, maar over de controller ben ik allerminst tevreden. Ik zit inmiddels al aan mijn 2e controller die het ook begint te begeven (Pookjes kapot, Triggers die vastzitten). Heb de bonnetjes ook niet meer dus het word lastig om gratis een nieuwe te krijgen van sony. Ik vroeg mij af of iemand enige goede ervaringen heeft gehad met 3rd party controllers. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik straks meer heb uitgegeven aan controllers dat de gehele console.

    Alvast bedankt,

    Groeten Animale

    ik heb er zeld ook al twee versleten. heb er zelf kontrolfreeks op beide sticks gezet en heb er dus geen last meer van.

  3. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Ga bij de winkel langs waar je de controllers hebt aangeschaft en vraag of ze in het systeem nog je bon kunnen uitdraaien. Dit kan bij Game Mania bijvoorbeeld wel. Op de controllers zit een verlengde garantie omdat Sony bewust is van het probleem. Lever de controller in en je krijgt een nieuwe waar ook opnieuw garantie op zit. Dit heb ik ook gedaan met mijn twee DS4’s. De nieuwe zijn flink verbeterd merk ik, want nu na bijna een maand nog geen vorm van slijtage gezien.

  4. 63 XP
    Animale's avatar

    Ga bij de winkel langs waar je de controllers hebt aangeschaft en vraag of ze in het systeem nog je bon kunnen uitdraaien. Dit kan bij Game Mania bijvoorbeeld wel. Op de controllers zit een verlengde garantie omdat Sony bewust is van het probleem. Lever de controller in en je krijgt een nieuwe waar ook opnieuw garantie op zit. Dit heb ik ook gedaan met mijn twee DS4’s. De nieuwe zijn flink verbeterd merk ik, want nu na bijna een maand nog geen vorm van slijtage gezien.

    Bedankt voor je reactie dit is wel iets wat het proberen waard is en als dit niet lukt moet ik toch maar weer een nieuwe kopen 🙁

  5. 518 XP
    recsto's avatar

    Bedankt voor je reactie dit is wel iets wat het proberen waard is en als dit niet lukt moet ik toch maar weer een nieuwe kopen 🙁

    als dat niet werkt. moet je ff sony zelf contacten. waarschijnlijk moet je dan de aanschafbon van je ps4 meesturen. (niet altijd twee keer bij mij hoefde dat niet). heb je waarschijnlijk binnen een week/anderhalve week een nieuwe controller

  6. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Nu moet ik wel zeggen dat het altijd bij dezelfde mensen gebeurd. Ik zelf heb er na ruim een jaar nog geen last van gehad. Die mensen die er wel last van hebben zijn vaak al aan hun 2e of 3e controller bezig. Ik denk dat het dus ook zeker te maken heeft met de manier waarop er door de persoon gegamed wordt. Anders zou iedereen het probleem moeten hebben, en ook iedereen ongeveer even vaak.

    En ook afhankelijk van de hoeveelheid game-uren per dag/week 🙂

  7. 63 XP
    Animale's avatar

    als dat niet werkt. moet je ff sony zelf contacten. waarschijnlijk moet je dan de aanschafbon van je ps4 meesturen. (niet altijd twee keer bij mij hoefde dat niet). heb je waarschijnlijk binnen een week/anderhalve week een nieuwe controller

    Bedankt voor je reactie moet goed komen dacht ik scheelt weer 60 euro 🙂

  8. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb vaak last dan m’n controller vast loopt bij het opstarten van de ps4.

  9. 242 XP
    Xnator's avatar

    Heb de PS4 al sins launch en al heel wat uren versleten erop, maar met mijn controllers heb ik 0 problemen. Sticks zien er nog zo goed als nieuws uit. Guess I am lucky then xD

  10. 248 XP
    KingOfPop1981's avatar

    Game dagelijks en ben juist meer tevreden over de Dualshock 4 dan over de Dualshock 3. Nog geen spoor van enige slijtage.

    Eerder kwam de opmerking al voorbij dat het vaak dezelfde personen zijn die daar last van hebben. Dat zie ik ook een beetje in mijn omgeving. Vaak dezelfde die een controller stuk hebben. Oorzaak ……. ?

  11. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Na een jaar allebei me controllers opgestuurd en heb nieuwe ontvangen van sony.super service .Alle twee linkerpookjes waren versleten.

  12. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Die triggers die vast zitten door t lijm zijn ook heel vervelend inderdaad. De kwaliteit van de controllers is gewoon echt om te janken.

    Dan kan men wel gaan wijzen naar de gebruiker (zoals een Sony-medewerker die ik onlangs aan de telefoon had indirect deed), maar feit is wel dat ik dit gezeik nog nooit met X360-controllers gehad heb, en ook nooit met PS3-controllers. En geloof me, die controllers vlogen geregeld door de kamer als we een FIFA-avond hadden. PS4-controller is zelfs niet 1x op de grond gevallen daarentegen. Hell, ik wil niet eens weten wat er met die DS4 gebeurt als ik m een keer laat vallen, volgens mij valt het ding direct van ellende uit elkaar. Als ik tijdens het spelen van een game misschien wat hard druk op een analoge stick, zou dat geen moer uit mogen maken. Daar hoort een controller gewoon tegen te kunnen.

    @Animale, wat je zou kunnen doen als je de bon kwijt bent (en wat wij ook hebben gedaan voor 1 controller omdat Sony weigerde de controller in te nemen doordat er geen serienummer op de controller gedrukt stond, ook zoiets lomps), is op ebay voor een paar euro analoge sticks te kopen van de Xbox One, en adhv een YouTube-video deze in je DS4 te zetten. Problem solved.

  13. 63 XP
    Animale's avatar

    Die triggers die vast zitten door t lijm zijn ook heel vervelend inderdaad. De kwaliteit van de controllers is gewoon echt om te janken.

    Dan kan men wel gaan wijzen naar de gebruiker (zoals een Sony-medewerker die ik onlangs aan de telefoon had indirect deed), maar feit is wel dat ik dit gezeik nog nooit met X360-controllers gehad heb, en ook nooit met PS3-controllers. En geloof me, die controllers vlogen geregeld door de kamer als we een FIFA-avond hadden. PS4-controller is zelfs niet 1x op de grond gevallen daarentegen. Hell, ik wil niet eens weten wat er met die DS4 gebeurt als ik m een keer laat vallen, volgens mij valt het ding direct van ellende uit elkaar. Als ik tijdens het spelen van een game misschien wat hard druk op een analoge stick, zou dat geen moer uit mogen maken. Daar hoort een controller gewoon tegen te kunnen.

    @Animale, wat je zou kunnen doen als je de bon kwijt bent (en wat wij ook hebben gedaan voor 1 controller omdat Sony weigerde de controller in te nemen doordat er geen serienummer op de controller gedrukt stond, ook zoiets lomps), is op ebay voor een paar euro analoge sticks te kopen van de Xbox One, en adhv een YouTube-video deze in je DS4 te zetten. Problem solved.

    Haha zo herkenbaar dat met die fifa avonden kom ook van xbox 360 en die vlogen ook geregeld door de kamer nu doe ik voorzichtiger met me controllers toch wat ouder en wijzer geworden haha 😛 maar toch ze waren solide heb in 7 jaar xbox 4 controllers versleten en dat met het talloze gooien, maar zit nu al op me 2e in 1 jaar 🙁 Ik probeer het eerst op te sturen en als laatste redmiddel kan ik dit ook nog proberen idd 🙂

    Bedank voor de reactie !

  14. 242 XP
    Xnator's avatar

    Mijn DS4 is geregeld echt keihard op de grond gevallen en heb gewoon geen schrammetje of mankement. Overdrijven is dan ook week kunst…-,-“

  15. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Inderdaad de rubbertjes gingen wat snel kapot, maar vind het met kapotte rubbertjes veel beter gamen. Dus ik heb er geen last van.

  16. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik ben 2x keer terug gegaan met een versleten joystick. Daarna heb ik een rode controller gepakt, en bij deze heb ik er geen last van. Daarna nog een rode gekocht en ook deze is prima. Ik merkte vooral dat met FIFA de controller snel kapot ging.