Forum

Topic: mediaspeler gezocht voor ouders

Anoniem's avatar

ik zoek voor mijn ouders een mediaspeler waar ze gewoon hun films en series op kunnen kijken zonder bestanden te moeten converteren.
ze hebben geen hdtv dus hij moet via een scartkabel werken.
er hoeft geen hdd in.
ze moeten er gewoon een usb stickje in kunnen douwen met een film erop.
het zou ook fijn zijn als mijn moeder van haar pc de films en series naar de mediaspeler kan streamen en zo direct op haar tv af kunnen spelen.
ik heb het liefste dat allebij de mogelijkheden kunnen.
maar ja ik zie wel of dat mogelijk is. bovendien hebben we het hier niet zo heel erg ruim dus ik hoop dat dit gedoe niet te duur word.
alvast bedankt voor de moeite en on topic blijven aub.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

22 reacties

  1. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    ik zoek voor mijn ouders een mediaspeler waar ze gewoon hun films en series op kunnen kijken zonder bestanden te moeten converteren.
    ze hebben geen hdtv dus hij moet via een scartkabel werken.
    er hoeft geen hdd in.
    ze moeten er gewoon een usb stickje in kunnen douwen met een film erop.
    het zou ook fijn zijn als mijn moeder van haar pc de films en series naar de mediaspeler kan streamen en zo direct op haar tv af kunnen spelen.
    ik heb het liefste dat allebij de mogelijkheden kunnen.
    maar ja ik zie wel of dat mogelijk is. bovendien hebben we het hier niet zo heel erg ruim dus ik hoop dat dit gedoe niet te duur word.
    alvast bedankt voor de moeite en on topic blijven aub.

    een bru-ray speller met internet kan dit ook een optie een ps3 2hads vinden voor weinig en ze kan streamen , maar goedkoopste is een VGA scart kabel vergeet niet een audio kabeltje http://www.allekabels.nl/Monitor-/-VGA-Kabels/19/7514/VGA-naar-SCART-kabel.html

  2. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Ik gebruikte altijd de ”xstreamer” , als je op google zoekt vind je wel wat reviews. Misschien is die wat voor je.

  3. 4299 XP
    Peter01's avatar

    een bru-ray speller met internet kan dit ook een optie een ps3 2hads vinden voor weinig en ze kan streamen , maar goedkoopste is een VGA scart kabel vergeet niet een audio kabeltje http://www.allekabels.nl/Monitor-/-VGA-Kabels/19/7514/VGA-naar-SCART-kabel.html

    en die vga scart kabel douw je dan in je pc (of laptop is miss handiger) en je tv en dan speelt ie af wat er op je laptopscherm gebeurt gebeurt ook op je tv ? gaat ie daar dan automatisch op of moet je “het juiste kanaal” opzoeken ? ik weet hier erg weinig vanaf.
    iig bedankt voor alle moeite man.

    p.s. xstreamer is een merk en niet een product.
    er zijn meerdere xstreamer mediaspelers. waar ik trouwens alleen maar slechte reviews over lees, dus ik denk dat jij mazzel hebt en de dans ontsprongen bent.

  4. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    en die vga scart kabel douw je dan in je pc (of laptop is miss handiger) en je tv en dan speelt ie af wat er op je laptopscherm gebeurt gebeurt ook op je tv ? gaat ie daar dan automatisch op of moet je “het juiste kanaal” opzoeken ? ik weet hier erg weinig vanaf.
    iig bedankt voor alle moeite man.

    p.s. xstreamer is een merk en niet een product.
    er zijn meerdere xstreamer mediaspelers. waar ik trouwens alleen maar slechte reviews over lees, dus ik denk dat jij mazzel hebt en de dans ontsprongen bent.

    Ja duwt scart/VGA kabel en je hebt beeld net vergeten je TV op AV te zetten anders heb je nog niks bij de laptops hoef je ook 9v10 keer ook niks te doen hij merktt als er wat in de VGA poort zit de laptop ,

    Je moet alleen kijken hoe je audio gaat overbrengen simpelste is 2 losse boxjes die heb je al voor 5a10Euro met redelijk geluid zeker met zo oude TV , want je TV en PC is het eiden een Uitgang dus die 3,5 Audio jack gaat niet werken ,

  5. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik weet niet of er mediaspelers met popcorntime bestaan, maar dat zou denk ik het makkelijks zijn.

  6. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Aangezien je het over USB sticks en dergelijke hebt, neem ik aan dat je ouders in ieder over een PC beschikken met de daarop benodigde internet?

    Ik gebruik sinds kort een raspberry pi als mediaserver. Je zult de eerste keer wel wat dingen uit moeten zoeken, maar dat is allemaal niet zo erg veel werk. Het mooie is het is erg klein( met behuizing het formaat van een pakje sigaretten) , heeft diverse USB poorten, hdmi en analoge video uitgang, audio, en een sdkaart voor de os zelf.
    Kunt allsz bedienen met toetsenbord en muis, of wat je zelf wilt. Het is eigenlijk een kleine PC.
    De raspberry pi zelf kost max 35 euro. En je kunt er nog veel meer mee doen!

  7. 1064 XP
    jonas46's avatar

    ik zoek voor mijn ouders een mediaspeler waar ze gewoon hun films en series op kunnen kijken zonder bestanden te moeten converteren.
    ze hebben geen hdtv dus hij moet via een scartkabel werken.
    er hoeft geen hdd in.
    ze moeten er gewoon een usb stickje in kunnen douwen met een film erop.
    het zou ook fijn zijn als mijn moeder van haar pc de films en series naar de mediaspeler kan streamen en zo direct op haar tv af kunnen spelen.
    ik heb het liefste dat allebij de mogelijkheden kunnen.
    maar ja ik zie wel of dat mogelijk is. bovendien hebben we het hier niet zo heel erg ruim dus ik hoop dat dit gedoe niet te duur word.
    alvast bedankt voor de moeite en on topic blijven aub.

    Ik denk dat het tijd wordt dat je ouders overstappen op een HDTV πŸ˜‰

  8. 389 XP
    Suugie's avatar

    Ik zou zeggen chromecast + plex, maarja ze zullen wel geen HDMI hebben…..

  9. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Ik denk dat het tijd wordt dat je ouders overstappen op een HDTV πŸ˜‰

    misschien kan je niet lezen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. zoals ik al zei, we hebben het hier niet heel ruim.
    een fatsoenlijke hdtv kost al gauw 500 euro. klinkt dat als iets wat in het budget past van mensen met weinig geld ?

    Ik zou zeggen chromecast + plex, maarja ze zullen wel geen HDMI hebben…..

    ik zei al het moet via de scart aansluiting.

  10. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    misschien kan je niet lezen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. zoals ik al zei, we hebben het hier niet heel ruim.
    een fatsoenlijke hdtv kost al gauw 500 euro. klinkt dat als iets wat in het budget past van mensen met weinig geld ?

    ik zei al het moet via de scart aansluiting.

    MOET het via Scart of mag het ook via Compositie kabel, staat je niet blind op die Scart, Compositie plug je zo in z’n scartblokje, meeste mensen hebben die zelfs nog wel ergens liggen

    De WD (Western Digital) TV heeft Composite en HDMI, dan kan het via de Compositie/Scartaansluiting en je bent door de HDMI aansluiting klaar voor de toekomst πŸ™‚
    http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1270#Tab3

    Info op Tweakers, wat hij allemaal kan afspelen en welke aansluitingen erop zitten
    http://tweakers.net/pricewatch/391430/wd-tv-personal-edition.html

    Prijs is €92,99 bij de MM incl verzenden, ik weet niet of het binnen het budget past ?
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/WESTERN-DIGITAL-TV,10259,482738,1431907.html?langId=-11&utm_medium=referral&utm_source=prijsvergelijker&channel_code=40&referer=tweakers.net&utm_campaign=tweakers&product_code=95096152

  11. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    misschien kan je niet lezen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. zoals ik al zei, we hebben het hier niet heel ruim.
    een fatsoenlijke hdtv kost al gauw 500 euro. klinkt dat als iets wat in het budget past van mensen met weinig geld ?

    ik zei al het moet via de scart aansluiting.

    Voor 350 heb je een hele goede HDTV

  12. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Voor 350 heb je een hele goede HDTV

    Voor 112 heb je al 19Inch Hd Ready en voor 230 heb je 32inch hd-ready als je een oude beeldbuis voorheen heb is hd Ready ook al super ,

  13. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    http://www.tvaudio.nl/beeld-geluid/televisie/led-tv/sony-kdl-32-r-430-bbaep Ik snap dat sommige mensen het soms wat krap hebben heb er zelf ook meer dan eens last van gehad maar dit lijkt me een mooie deal.

    Voor 112 heb je al 19Inch Hd Ready en voor 230 heb je 32inch hd-ready als je een oude beeldbuis voorheen heb is hd Ready ook al super ,

    Maar op 19 inch is tv kijken een straf lijkt me.

  14. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    http://www.tvaudio.nl/beeld-geluid/televisie/led-tv/sony-kdl-32-r-430-bbaep Ik snap dat sommige mensen het soms wat krap hebben heb er zelf ook meer dan eens last van gehad maar dit lijkt me een mooie deal.

    Maar op 19 inch is tv kijken een straf lijkt me.

    Ja ik heb ook liever minimaal iets van 24inch, heb zelf 40inch3D met smart en men ouder ook 40inch 3D zonder smart is geen gemis kut systeem smart gelukkig komt Google tv OS

  15. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Beste Wesley_PS, MCLERC en Flaming_Kaiser willen jullie ff goed LEZEN !!!

    Er staat duidelijk “mediaspeler gezocht voor ouders” en NIET “tv gezocht voor ouders”

    Of begrijp ik de vraag niet ?

  16. 4299 XP
    Peter01's avatar

    geen ruzie hier aub lol. ik stel het op prjs dat er mensen hun kennis willen delen maar zoals patrick al zei, ik zoek een mediaspeler geen tv. tv’s hebben we hier gewoon geen geld voor. en 19 inch ? als ik een tv voor me ouders zocht zou ik wel een fatsoenlijke willen en niet iets waar een muis nog over zou klagen. en nu effe on topic weer.

    Beste Wesley_PS, MCLERC en Flaming_Kaiser willen jullie ff goed LEZEN !!!

    Er staat duidelijk “mediaspeler gezocht voor ouders” en NIET “tv gezocht voor ouders”

    Of begrijp ik de vraag niet ?

    bedankt voor alle hulp en info trouwens.

  17. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Beste Wesley_PS, MCLERC en Flaming_Kaiser willen jullie ff goed LEZEN !!!

    Er staat duidelijk “mediaspeler gezocht voor ouders” en NIET “tv gezocht voor ouders”

    Of begrijp ik de vraag niet ?

    Als je nou de moeite nam om te lezen van het topic wist je al dat in de 2de post een prima en een oplossing bood die geen drol kost, dus houd je hoofd een keer vervelend kind

  18. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    geen ruzie hier aub lol. ik stel het op prjs dat er mensen hun kennis willen delen maar zoals patrick al zei, ik zoek een mediaspeler geen tv. tv’s hebben we hier gewoon geen geld voor. en 19 inch ? als ik een tv voor me ouders zocht zou ik wel een fatsoenlijke willen en niet iets waar een muis nog over zou klagen. en nu effe on topic weer.

    bedankt voor alle hulp en info trouwens.

    Ik snap het helemaal, mijn ouders hadden ook echt geen HDTV gekocht als de oude niet kapot was gegaan, ze zeggen dan “hij doet het toch nog, zonde van het geld”
    En ik echt wil geen ruzie hoor, ik dacht dat ik het vrij netjes melde en ik deed zelfs zonder schelden πŸ˜‰

    Ik probeerde het alleen een beetje on-topic voor jou te houden, misschien had ik me daarmee niet moeten bemoeien, maar het kwam bij mij zo dom over dat ze over TV’s gaan discussiΓ«ren terwijl er om een mediaspeler gevraagd word, maar dat ligt vast (weer) aan mij πŸ˜‰

    En op mensen die wel “ruzie” proberen te zoeken of reageren met “vervelend kind” daar reageer ik gewoon niet op, en als ik er wel op zou reageren dan doe ik het netjes, geloof me dat is altijd slimmer πŸ˜‰

    De oplossing om een PC/Laptop op TV aan te sluiten was natuurlijk wel een goede optie, en dat had ik natuurlijk ook al gelezen

    Nu ff ON-TOPIC πŸ™‚
    Je kan bij Tweakers ook filteren bij Mediaspelers op Scart aansluiting, misschien heb je daar iets aan
    http://tweakers.net/categorie/655/mediaspelers/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMjQwMQPRZYk5SlbRSkaGlsZKsbW1tQA

  19. 169 XP
    Bobby Peru's avatar

    Ik wilde ook wachten tot mijn Trinitron een natuurlijk dood stierf, maar helaas zijn die onsterfelijk! Uiteindelijk gratis op marktplaats gezet (niemand), kringloop winkel (wilde hem ook niet), grofvuil. Wel zonde.

    Ik heb hem nog een tijdje gebruikt met een AC Ryan Playon!HD Mini 2. Was wel een aardig apparaatje, je kan er inderdaad een HDD of stick met gedownloade films op aansluiten. Verder een netwerkaansluiting en apps als youtube, netflix, etc. Hij heeft geen SCART maar wel composiet aansluiting, dat hebben de meeste oude TV’s wel.

    Hij heeft me wel zo’n €100 gekost, terwijl ik iets later voor €300 een 32″ full HD LED tv van Samsung had, met ongeveer dezelfde media functies.

  20. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Ik wilde ook wachten tot mijn Trinitron een natuurlijk dood stierf, maar helaas zijn die onsterfelijk! Uiteindelijk gratis op marktplaats gezet (niemand), kringloop winkel (wilde hem ook niet), grofvuil. Wel zonde.

    Ik heb hem nog een tijdje gebruikt met een AC Ryan Playon!HD Mini 2. Was wel een aardig apparaatje, je kan er inderdaad een HDD of stick met gedownloade films op aansluiten. Verder een netwerkaansluiting en apps als youtube, netflix, etc. Hij heeft geen SCART maar wel composiet aansluiting, dat hebben de meeste oude TV’s wel.

    Hij heeft me wel zo’n €100 gekost, terwijl ik iets later voor €300 een 32″ full HD LED tv van Samsung had, met ongeveer dezelfde media functies.

    Dat kan dus ook met een raspberry pi, compleet klaar met software en alles is het ca 60 euro
    Het is eigenlijk een kleine PC, en je kunt er van alles mee!

  21. 169 XP
    Bobby Peru's avatar

    Dat kan dus ook met een raspberry pi, compleet klaar met software en alles is het ca 60 euro
    Het is eigenlijk een kleine PC, en je kunt er van alles mee!

    Is dat een beetje te doen voor de gemiddelde leek, zo’n Pi gebruiksklaar maken? Iets met meer mogelijkheden wordt gelijk een stuk ingewikkelder, of niet?

    Een echte mediaspeler heeft trouwens een afstandsbediening, dat is ook wel een voordeel t.o.v. een laptop of Pi.

  22. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Is dat een beetje te doen voor de gemiddelde leek, zo’n Pi gebruiksklaar maken? Iets met meer mogelijkheden wordt gelijk een stuk ingewikkelder, of niet?

    Een echte mediaspeler heeft trouwens een afstandsbediening, dat is ook wel een voordeel t.o.v. een laptop of Pi.

    Ik had zelf kompleet geen ervaring met linux of wat dan ook met de raspberry pi, gewoon op de gok aangeschaft.
    Binnen een uurtje had ik de software draaien en was helemaal klaar!
    Het mooie is als je een Pi koopt, dat je er een SD kaart bij kan kopen (genaamd NOOBS), waar je simpel kunt kiezen uit diverse OS’en.
    Je kunt er een wifi dongle op aansluiten wat meteen werkt zonder drivers, of een internet kabeltje in gooien.
    Ook kan er een infrarood dongle in zodat je een afstandsbediening kunt programmeren, al bestuur ik mijn Pi zelf met HDMI CEC, oftewel met me tv remote via de hdmi kabel.
    Hangt van de ‘meer mogelijkheden’ af, je kunt er zo enorm veel op internet over vinden πŸ™‚
    De basis is plug and play