Topic: Headset Kopen?

20 januari 2015om 20:33

Hey mensen,

Ik zit eraan te denken om de Sony wirreles surroundsound headset te kopen voor mijn ps4. Mijn vraag is is het het waard om voor 90 euro een headset aan te schaffen en maakt het het gamen echt spectaculairder en leuker.

Alvast bedankt

16 reacties

1. User  avatar
    4247 XP

nou voor 90 euro zou ik het sowieso niet doen.
    een headset zou misschien alleen maar leuk zijn om met je vrienden te praten maar dan kan je er net zo goed heen.
    of je legt je mobiel neer en zet die op de speaker. als je een abbonement hebt met ongelimiteerd bellen (zoals zoveel mensen nu hebben) dan zou ik dat gewoon doen want een headset nemen om ook met wildvreemden te praten is zonde van je geld ook al is die headset 20 euro. dat meen ik echt want ik spreek uit ervaring. ik heb dat ding drie keer gebruikt. je moet punt een de mazzel hebben dat er iemand is die een taal spreekt die jij ook spreekt. dan moet je nog de mazzel hebben dat je iemand tegenkomt die het leuk vind om samen te werken. en de kans daarop is kleiner dan dat je de loterij wint. ik spreek wederom weer uit ervaring. ik heb dat ding gewoon weggelegd omdat ik alleen maar zou gaan zuchten en schelden op mensen die dan (het lijkt wel expres) zichzelf op de meest creatieve manieren in de nesten werken en het dan ook voor anderen verpesten.
    effe in het kort:

doe het niet want je zit alleen maar te ruzieen via dat ding en met je vrienden praten kan je ook via je telefoon/ongelimiteerd bellen combo. koop dan een wireless headset voor je mobiel (bluetooth ofzo) die kan je ook in het dagelijks leven gebruiken.
    bijv als je moet poepen en je wilt niet met poepvingers aan je iphone zitten lol

0
  2. User  avatar
    90 XP

Ik koop hem eigenlijk alleen voor het geluid, het chatten met vrienden is maar een bijzaak.[quote]nou voor 90 euro zou ik het sowieso niet doen.
    een headset zou misschien alleen maar leuk zijn om met je vrienden te praten maar dan kan je er net zo goed heen.
    of je legt je mobiel neer en zet die op de speaker. als je een abbonement hebt met ongelimiteerd bellen (zoals zoveel mensen nu hebben) dan zou ik dat gewoon doen want een headset nemen om ook met wildvreemden te praten is zonde van je geld ook al is die headset 20 euro. dat meen ik echt want ik spreek uit ervaring. ik heb dat ding drie keer gebruikt. je moet punt een de mazzel hebben dat er iemand is die een taal spreekt die jij ook spreekt. dan moet je nog de mazzel hebben dat je iemand tegenkomt die het leuk vind om samen te werken. en de kans daarop is kleiner dan dat je de loterij wint. ik spreek wederom weer uit ervaring. ik heb dat ding gewoon weggelegd omdat ik alleen maar zou gaan zuchten en schelden op mensen die dan (het lijkt wel expres) zichzelf op de meest creatieve manieren in de nesten werken en het dan ook voor anderen verpesten.
    effe in het kort:

doe het niet want je zit alleen maar te ruzieen via dat ding en met je vrienden praten kan je ook via je telefoon/ongelimiteerd bellen combo. koop dan een wireless headset voor je mobiel (bluetooth ofzo) die kan je ook in het dagelijks leven gebruiken.
    bijv als je moet poepen en je wilt niet met poepvingers aan je iphone zitten lol[/quote]

0
  3. User  avatar
    4247 XP

dan zou ik gewoon een mooie hoofdtelefoon (of hoe die shit ook heet) kopen.
    eentje met extra bass ofzo en als 90 euro je budget is kan je een hele mooie kopen.
    lees online wat reviews zodat je er niet een koopt waarvan het kabeltje supersnel kapot gaat ofzo.
    en niet een headset want dan betaal je voor iets wat alleen maar in de weg zit en je toch niet veel om geeft.
    mediamarkt heeft vaak hele rijen met die dingen hangen.
    soms kan je ze nog uitproberen ook.

ik zeg er wel bij dat de klantenservice bij mediamarkt poep is.
    je moet vaan lang in de rij staan om geholpen te worden en dan ben je het apperaat vaak een maand kwijt terwijl ze dat ding naar de fabrikant sturen. die maand telt dan gewoon mee voor de garantieperiode.
    of als bijv het plasticje van je game af is kan je hem niet eens ruilen laat staan je geld terugkrijgen.

0
  4. User  avatar
    192 XP

[quote]dan zou ik gewoon een mooie hoofdtelefoon (of hoe die shit ook heet) kopen.
    eentje met extra bass ofzo en als 90 euro je budget is kan je een hele mooie kopen.
    lees online wat reviews zodat je er niet een koopt waarvan het kabeltje supersnel kapot gaat ofzo.
    en niet een headset want dan betaal je voor iets wat alleen maar in de weg zit en je toch niet veel om geeft.
    mediamarkt heeft vaak hele rijen met die dingen hangen.
    soms kan je ze nog uitproberen ook.

ik zeg er wel bij dat de klantenservice bij mediamarkt poep is.
    je moet vaan lang in de rij staan om geholpen te worden en dan ben je het apperaat vaak een maand kwijt terwijl ze dat ding naar de fabrikant sturen. die maand telt dan gewoon mee voor de garantieperiode.
    of als bijv het plasticje van je game af is kan je hem niet eens ruilen laat staan je geld terugkrijgen.[/quote]

Je zit die headset wel flink af te raden bij Sunny, snap niet echt waarom want heb die headset ook en is een top ding voor dat geld. Beter vind je niet echt voor €90,- en nog draadloos ook via USB Stick. Bass Boost kan je ook aanzetten op stand 2 of via de APP op PS4 veranderen. Geluid is top en zit heerlijk op je hoofd, ook voor brildragers zoals ik.

0
  5. User  avatar
    551 XP

Heb er zelf een van Steelseries van destijds uit mn counter-strike tijd, top geluid met vooral goede bass.

Maar zoals bovenstaand genoemd, budget bepalen en reviews lezen is het beste 🙂

0
  6. User  avatar
    1947 XP

Heb die 7.1 blabla sony ding met microfoon.

10 x raden.. vind sennheiser ( rond de 30eu?)oordopjes in mijn controller proppen 1000 x relaxter en prima geluid 🙂

0
  7. User  avatar
    46 XP

Prima headset van Sony,
    Compleet draadloos ,geen microfoon voor je neus omdat deze intern zit.
    Usb dongle erin en het werkt.

0
  8. User  avatar
    55 XP

Echte aanrader is Astro a50.

0
  9. User  avatar
    46 XP

Astro is idd goed.Weet alleen niet of dit in zijn budget valt.
    Anders is die Sony gold of Pulse elite een prima alternatief.

0
  10. User  avatar
    90 XP

Astro wordt mij idd een tikkeltje aan de dure kant

0
  11. User  avatar
    924 XP

Ik heb eigenlijk een vraag, ik ben ook van plan om een headset te halen, puur om te chatten.

Bij de PS4 was toen bijgeleverd zn goedkoop oortje om die via je controller in te pluggen, werkt opzich wel, alleen het draadje is irritant.
    Nu is mijn vraag als ik de headset van Playstation zelf koopt (waar dit topic ook overgaat) kan ik hem dan ook alleen puur gebruiken om te chatten, en het geluid gewoon via mijn stereo set te laten draaien ?

0
  12. User  avatar
    431 XP

Ik heb grote twijfels.
    Ik heb de turtle beach p11 hij is best goed. Had hem voor ps3 gekocht.
    Maar nu ik ps4 heb wil ik een nieuwe kopen liefst draad loos. Ik dacht ook aan de ps4 headset van sony.
    Ik heb een cadobon van bol.com 25 euro.
    Nu me vraag is zou ik de 25 euro houden. Of toch de ps4 headset halen?
    De draad is zelf kort de p11 voor in de usb poort vandaar,ik een nieuwe headset wouw halen.
    Dus wat is beste optie? De headset kost zelf 89,99 euro. Dus betaal ik 65 euro. Is dat de ps4 headset het waard?

0
  13. User  avatar
    4 XP

Tritton 7.1 surround 139,- (Word veel gebruikt door professionele gamers) En hij zit erg comfortabel en is niet duur voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Vooral bij cod ghost e.d. je hoort gewoon waar iemand loopt rechts achter links achter etc.

Maar als je dat niet nodig heb voldoet een stereo headset ook prima en die zijn een stuk goedkoper.

0
  14. User  avatar
    221 XP

Ik heb toevallig 2 maanden terug de Sony headset gekocht en deze bevalt mij heel erg goed!

0
  15. User  avatar
    1793 XP

[quote]Tritton 7.1 surround 139,- (Word veel gebruikt door professionele gamers) En hij zit erg comfortabel en is niet duur voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Vooral bij cod ghost e.d. je hoort gewoon waar iemand loopt rechts achter links achter etc.

Maar als je dat niet nodig heb voldoet een stereo headset ook prima en die zijn een stuk goedkoper.[/quote]

[quote]Tritton 7.1 surround 139,- (Word veel gebruikt door professionele gamers) En hij zit erg comfortabel en is niet duur voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Maar als je dat niet nodig heb voldoet een stereo headset ook prima en die zijn een stuk goedkoper.[/quote]

Euh dit klopt niet hoor…

Ze spelen vaak met die Triton headsets op propaganda events. Triton is echt brol vergeleken met turtle beach. En turtle beach is dan weer te cheap van materiaal en overpriced. ASTRO is de jaren lange houder van MLG headsets. Al sinds 2011 zijn zij in samenwerking met pro gamers..

Turtle beach is ook nu al 2 jaar officiële partner van mlg. Maar dat komt dan ook omdat ze wellicht hebben zitten aandringen. Turtle beach heeft teveel toeters en bellen maar dus wel ook premium headsets…

ASTRO heeft
    de A40: dit is dus de crème de la Creme headset.
    De A30: later uitgebracht. Richt zeer meer op de mobielere gamers. En heeft een strak design
    De A50: zijn nu al 2 jaar actief …: dit is de draadloze versie van de geliefde A40…
    …..
    Voor alle duidelijk heid. Als je geen competitie ingesteldheid wilt moet je ook geen premium headset kopen. Ze zijn misschien duur maar een ware investering. Hetzelfde geld eigenlijk voor de audio. De enige headsets die echt 7.1 audio leveren zijn de duurdere versies…die van Sony is gewoon marketing maar is het daarom slecht? Nee. Je zal zeker blij zijn maar zolang je niet alles test weet je nooit wat je hoort. ASTRO heeft de beste 7.1 audio gevolgd door turtle beach. Maar ik durf te wedden dat je zelfs nooit deze audio gaat missen als je voor het eerst een headset koopt… Begin met iets goedkoop en als je een stapje hoger wilt beslis dan zelf welke headset …

Beste ps3 headset: turtle beach DPX21
    Beste ps4 headset: ASTRO A40
    Beste competive headset: ASTRO A40, sheineiser(model naam vergeten)

TURTLE BEACH: gekend voor zijn beste gesimuleerde audio
    TRITTON: true 7.1 audio. Dus geen simulatie maar 7 boxen in je koptelefoon…. Uit ervaring blijkt dit echt brol te zijn voor gaming omdat elke game altijd manueel moet ingesteld worden(hoek angels )
    ASTRO: zeer licht, comfortabel, alles afneembaar, boommic, mix amp pro maken hem de beste compagnon

TRITTON: heeft veel al dezelfde headset maar in zoveel varianten
    Turtle beach: heeft elk jaar een cod line up en nieuwe versies van hun headset
    ASTTRO: elke 2-3 jaar een lichte upgrade:
    2011 versie = mix amp pro met batterijen, geen removeble inline kabel
    2013 versie= mix amp pro equalizer presets, streaming, lan combo, removeble inline
    2015 versie= dezelfde als de 2013 versie maar lelijker … 🙂 wat extra strepen, lelijke kleuren. Tja ze wouden het een ps4 marketing headset maken? Ik blijf alvast bij de trouwe 2013 versie
    (Voor de xbox one hebben ze zelfs een andere mix amp, de m80)

Advies:
    Draadloos gamen:
    Beginners: de turtle beach stealth 400
    Techneuten en fervente gamers: turtle beach elite 800
    Fervente gamers met benadruk op audio en chat: ASTRO A50

chatters only:
    Koop geen headset! Tenzij je echt 250 wilt uitgeven voor de ASTRO A40 die sublieme microfoon kwaliteit heeft, kan je evengoed je oortje behouden of een turtle beach chat schelp kopen…

Competitie: ASTRO A40

Met draad:
    de px22 van turtle beach of de ASTRO A40..

….
    Volledige nieuwkomers die gewoon wat audio willen:
    Px22 van turtle beach of de P11,12(PX 22 is een aanrader. De px21 is de vorige versie)
    Sony headsets
    Triton headsets

Mvg

0
  16. User  avatar
    1100 XP

Turtlebeach moet je links laten liggen,astro op eerste plaats daarna komt tritton bij mij.

Zeer tevreden op mijn A50 sinds de release.

0