Topic: Remote play werkt beter als je eerst TV aanzet

21 januari 2015om 21:50

Ik vroeg mij af of jullie deze ervaring ook hebben en weten hoe dit kan. Als ik remote play speel met ps4 direct op de vita dan hapert het beeld en het geluid. Soms had ik daar geen last van. Ik heb van alles geprobeerd, maar vandaag kwam ik er achter dat zodra ik het beeld van de ps4 even op de TV laat tonen, het spel ook ineens soepel loopt op de PS vita. Vervolgens Zap ik gewoon weg en de verbinding blijft goed. Ik heb het idee dat de ps4 zelf niet prettig vindt als je hem direct gebruikt in remote play zonder eerst de TV aan te zetten. Iemand ook deze ervaringen gehad?

3 reacties

1. User  avatar
    160 XP

Dit zou kunnen kloppen, heb zelf ook soortgelijke ervaringen met remote play. Volgens mij is dit nooit officieel bevestigd, dus kan het je niet met zekerheid zeggen of dit echt effect heeft op de remote play ervaring

0
  2. User  avatar
    9 XP

[quote]Dit zou kunnen kloppen, heb zelf ook soortgelijke ervaringen met remote play. Volgens mij is dit nooit officieel bevestigd, dus kan het je niet met zekerheid zeggen of dit echt effect heeft op de remote play ervaring[/quote]

Bedankt voor je reactie. Inmiddels weet ik zeker dat het met HDMI te maken heeft. Als ik namelijk via remoteplay verbonden ben en overschakel van PS4 naar Nederland 1 op de TV, blijft de verbinding uitstekend. Schakel ik over naar mn home cinema set (HDMI), dan is het weer belabberd. Trek ik gewoon de hele HDMI kabel van de PS4 eruit, dan loopt mn remote play direct al zonder problemen en geheel vlekkeloos. En dat laatste is eigenlijk best een oplossing waarmee ik kan leven.

0
  3. User  avatar
    269 XP

Bedankt voor de tip.

Mijn remote werkt ook belaberd als mijn zoontje een filmpje op de tablet gaat kijken terwijl ik op remote speel. De vita disconnect dan helemaal!

0