Yo mannen en hopelijk ook mede Destiny spelers 😛 Anders sta ik hier beetje tegen mezelf te lullen.
Gisteren was de Hard mode voor Crota open gegaan en uiteraard mocht mijn team niet afwezig zijn. We hebben hem niet down gekregen, hoewel we op zo’n 40% waren, maar mensen wilde slapen. Waaronder ik, ben geen 16 meer en van 19:00 tot 0:00 geconcentreerd gamen is een lange zit.
We waren met 5 level 32ers, 3 warlocks en 2 hunters en we hadden 1 iemand van 31, Titan, bij ons omdat we niemand konden vinden.
Crota is een stuk moeilijker gemaakt maar tegelijkertijd is ook een hoop hetzelfde gebleven. Opvallend is dat de Curshed Thralls (Suicidebombers) nu majors (Geel) zijn en alle Knights en dus veel lastiger te killen. Hier hadden we even moeite mee in het begin maar we hebben ze uiteindelijk wel down gekregen.
De truc bij het eerste stuk was gewoon sneller doorlopen. Niet te lang blijven hangen bij de palen om je Darkness weg te halen. Wij gingen meestal rond de 2 of 3 alweer lopen. Einde is hectisch en niet veel aan te doen, je kan “glitchen” door die rots te gebruiken maar de Ogres zijn nu ook major/geel en staan je niet een uur aan te gapen zoals in Normal. Ze knallen je meteen van die steen af. Na paar pogingen gelukkig gelukt en konden we aan de brug beginnen. Het was nu alweer een half uur later >.>
Na een poging of 6 werd het duidelijk dat dit niet ging werken. Onze 31er had het te zwaar om in zijn eentje te verdedigen en alleen naar de overkant sturen zat er ook niet in. We probeerden wat glitches uit. Toren klimmen en snipen, maar elke keer als de Ogres spawnen gingen de Totems rood gloeien aan de overkant. Tijd voor een andere tactiek.
Ik ging met mijn bladedancer als enige naar de overkant en rende meteen de trap op. Daar sprong ik op een steen in een hoekje bij de deur en ging ik een beetje daarachter verstoppen. Op dat moment ging heel mijn team expres dood aan de overkant en kwamen we in fase 2 van de brug. Onze 3 warlocks stonden op uit de dood en hebben alles kapot gesniped terwijl een kleine thrall mij wanhopig probeer te slaan. Eitje dus.
Deathsinger was gewoon simpel. Enige minpunten hier zijn: Alle knights zijn geel, maar ook echt allemaal dus het is wat zwaarder om te killen. Daarnaast heb je maar 2 minuten voordat de Deathsinger gaat zingen.
We deden het gewoon op de oude manier, 2 man naar binnen die de wizards/witches lokt en de andere 2 knallen haar overhoop. Dan weer 2 man naar binnen die de Shriekers kapot maakt en dan met ze allen naar de middelste kamer. Granaten, op de deur gaan staan en headshots maken. Maar als ze eenmaal down is als een debiel naar buiten rennen want we waren er nog niet. Dat waren wij ook 1x vergeten 😛
Dan nu Crota, we doen het op onze manier, met ze allen links bij de deur opening. 2 man schieten de knights in de toren en de rest gaan op de Swordbearer en Crota’s schild. Er is geen Chalice dus ons leven gaat ook niet omhoog. Ook zijn de knights geel en het kost dus 6-7 headshots om een knight te killen met een volledig geupgrade icebreaker. Na de knights komt er in het midden ook nog eens een wizard/witch ipv een knight en die zijn al zo hyper en moeilijk te raken. Dus besluiten we met 4 man de knights/wizards te doen en te helpen met de swordbearer/crota schild wanneer mogelijk. Dit ging goed. Crota loopt nu elke keer als hij 3 klappen heeft gekregen dus was even timen maar uiteindelijk kregen we crota over de helft. Toch is 1 dood al genoeg om ervoor te zorgen dat we overnieuw moeten. En dat heeft ons ook uiteindelijk gebroken. Vanavond gaan we een nieuwe run doen en onze vorige proberen af te ronden.
Hoe is het voor jullie gegaan? Of misschien nog niet geweest en heb je vragen?
Er zijn voor ons Pulse Rifles en de Auto Rifle gedropped. Er wordt gezegd dat deathsinger de Scout rifle kan droppen en Crota de Handcannon. Crota moeten wij dus echt kapot maken want die handcannon is voor ons allemaal het doel 🙂

Zijn hier nog maar weinig Destiny spelers denk, zelf nog geen ervaring er mee, pas 1 keer CE gedaan op normaal
Haha ja ik merk het 😛 Jammer maar niets aan te doen. Moet zeggen dat sinds de Hard Mode uit is er wel weer veel zijn gaan spelen. Als ik mijn vriendenlijst zie is het elke avond 3-4 pagina’s dik die Destiny spelen.
[quote]Haha ja ik merk het 😛 Jammer maar niets aan te doen. Moet zeggen dat sinds de Hard Mode uit is er wel weer veel zijn gaan spelen. Als ik mijn vriendenlijst zie is het elke avond 3-4 pagina’s dik die Destiny spelen.[/quote]
Merk het zelf ok wel ja, maar doe nou ok veel via tweakers. Zijn zeer veel fanatiekelingen =)
Gisteravond Crota drie maal op hard verslagen wat best goed te doen is als je een team hebt wat is afgestemd is op elkaar en de juiste tactiek volgt. De onderstaande tactiek hebben we gebruikt waardoor je de knights en de wizard volledig negeert. De sleutel tot succes is nog steeds samenwerking, maar bekijk de video en het gaat zeker lukken.
Dit kun je doen wat de raamtactiek heet: [url]https://www.youtube.com/watch?v=z5PTNO3Q8z4[/url]
Of ga gewoon beneden staan waar 1 iemand rondjes rent om de gatekeeper bezig te houden: [url]https://www.youtube.com/watch?v=Hxpx0AfD5K8[/url]
Wij hadden bij de lampen 1 persoon vooruit gestuurd om de brug te bouwen. Daarna toen de brug klaar was de rest er als 1 groep achter aan gestuurd. Bij de 2e brug hebben we ongeveer hetzelfde gedaan. Alleen hadden we maar 1 warlock bij de tweede brug die uit de dood opstond (in principe hoeven alleen de ogre’s stuk). Het gedeelte met de shriekers was zeer makkelijk. Bij de deathsinger links en rechts 3 man waarvan er 1 per zijde de wizard eruit lokte. Daarna de shriekers kapot maken en allemaal aan 1 zijde de deathsinger kapot knallen (met alles erop). Dit alles ging verrassend makkelijk. Nu crota nog maar dat wordt lastig. Wij hebben over alle onderdelen maar twee pogingen gedaan. En dit met 2×32 + 3×31 en 1×30 levels!
NB. Bij ons verschillende pulse rifles en een auto rifle.
Ja die raam tactiek gebruikten we gisteren, ging elke keer wat fout… Misschien dat we vanavond of van het weekend die laatste ff proberen. Thanks voor de Tip