Topic: HELP Psn store.

30 januari 2015om 11:07

Een vriend en ik doen af en toe dat als ik een game koop via de psn store dat hij hem dan ober download en andersom.

Maar als ik dying light in de US store koop werkt dit dan ook? Kan hij het dan ook downloaden en spelen?

dank voor jullie reacties!

15 reacties

1. User  avatar
    469 XP

als hij inlogt op jou us psn acccount wel lijkt mij.

0
  2. User  avatar
    138 XP

[quote]als hij inlogt op jou us psn acccount wel lijkt mij.[/quote]

Maar zou hij hem dan ook op zijn eigen account kunnen spelen?

0
  3. User  avatar
    469 XP

[quote]Maar zou hij hem dan ook op zijn eigen account kunnen spelen?[/quote]

als hij hem download en dan zijn vriend. lijkt mij wel. nooit geprobeerd met een us account. wel met de nl. kocht samen met een vriend altijd de season passes.

0
  4. User  avatar
    1508 XP

Game sharen is verboden, en als Sony er achter komt, worden beide accounts + consoles gebanned. Je neemt dus een enorm risico!

0
  5. User  avatar
    1783 XP

[quote]Game sharen is verboden, en als Sony er achter komt, worden beide accounts + consoles gebanned. Je neemt dus een enorm risico![/quote]

Op de PS3 kon het gewoon 3x. Nu is dat 2x

0
  6. User  avatar
    5761 XP

Normaal kan je het niet meer , maar met share kun je de controller doorgeven en dan hem laten gamen .

0
  7. User  avatar
    1508 XP

[quote]Op de PS3 kon het gewoon 3x. Nu is dat 2x[/quote]

Kunnen staat niet gelijk aan mogen. Dit is bedoeld voor als je 2 of 3 consoles hebt . Niet om je digitale aankopen met een vriend te delen. Dit is tegen de TOS, dus mag het niet, en kan je een ban opleveren.

0
  8. User  avatar
    138 XP

[quote]Kunnen staat niet gelijk aan mogen. Dit is bedoeld voor als je 2 of 3 consoles hebt . Niet om je digitale aankopen met een vriend te delen. Dit is tegen de TOS, dus mag het niet, en kan je een ban opleveren.[/quote]

Bedankt voor het antwoorden op me vraag maN..

Ik weet zelf ook dat dit niet mag..? Maarja

0
  9. User  avatar
    169 XP

[quote]Bedankt voor het antwoorden op me vraag maN..

Ik weet zelf ook dat dit niet mag..? Maarja[/quote]
    Het is al duur genoeg.
    Als je zo geld kan besparen….

0
  10. User  avatar
    138 XP

[quote]Het is al duur genoeg.
    Als je zo geld kan besparen….[/quote]

Ja precies

Ik was ook ssarcastisch op die Mithrandir beetje lopen zeiken dat het niet mag ..

70 euro is toch veel te veel geld?!

0
  11. User  avatar
    1783 XP

[quote]Kunnen staat niet gelijk aan mogen. Dit is bedoeld voor als je 2 of 3 consoles hebt . Niet om je digitale aankopen met een vriend te delen. Dit is tegen de TOS, dus mag het niet, en kan je een ban opleveren.[/quote]

Dan moeten ze het maar aan je account binden

0
  12. User  avatar
    1508 XP

[quote]Ja precies

Ik was ook ssarcastisch op die Mithrandir beetje lopen zeiken dat het niet mag ..

70 euro is toch veel te veel geld?![/quote]

Tja, je mag het gewoon negeren, maar ik zit ook veel op het officiele playstation platform, en zie heel vaak berichten langs komen van ‘help ik ben gehacked, en nu is mijn account gebanned’, waarbij blijkt dat dat game-sharers geweest zijn. Het is dus gewoon onverstandig, straks ben je al je aankopen, trophies ed kwijt, en in het ergste geval kan je console nooit meer online. Je loopt gewoon een enorm risico.
    Zijn spellen te duur, dan koop je ze toch niet? Goedkopere keuzes genoeg.

0
  13. User  avatar
    1100 XP

@Mithrandir: Wat een onzin man,sony doet er niets aan.

0
  14. User  avatar
    9970 XP

Het kan wel, maar dan zal 1 van de 2 het account als primair ingesteld moeten hebben, en de andere op dat account gaan spelen. Andere optie is er niet.
    Je kunt alsnog de Amerikaanse versie kopen, daar scheelt het sowieso al veel. Hier kost die 70 euro, daar 60 dollar, of ongeveer 50 euro. Scheelt al een hoop toch?

0
  15. User  avatar
    416 XP

[quote]Tja, je mag het gewoon negeren, maar ik zit ook veel op het officiele playstation platform, en zie heel vaak berichten langs komen van ‘help ik ben gehacked, en nu is mijn account gebanned’, waarbij blijkt dat dat game-sharers geweest zijn. Het is dus gewoon onverstandig, straks ben je al je aankopen, trophies ed kwijt, en in het ergste geval kan je console nooit meer online. Je loopt gewoon een enorm risico.
    Zijn spellen te duur, dan koop je ze toch niet? Goedkopere keuzes genoeg.[/quote]

Ook ik heb het al zat meegemaakt dat accounts van mensen uit mijn vriendenlijst “gehackt” waren en accounts geband waren en dat kwam vaak door gamesharing
    (consolebans iets minder, dat komt meestal door CFW)

Dus ik geef Mithrandir helemaal gelijk, waarom zou je je account (en je console) op het spel zetten om een paar tientjes te besparen ?
    Als je het niet kan betalen dan koop je het niet, of je wacht een paar weken of maanden dan kan je ff sparen en de meeste games zijn al erg snel veel goedkoper

Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten, het is gewoon een waarschuwing die Mithrandir geeft en ik vind dat netjes

Ontopic:
    ninodz9, je geeft zelf al aan dat je weet dat het niet mag, dus je neemt het risico en je weet dus dat die vriend 100% te vertrouwen is
    Geef dan je inlog van je USA ook gewoon 🙂 een USA account werkt wat dat betreft gewoon hetzelfde als een EU account

Als het een PS3 is dan gewoon activeren (mag op 2 consoles, vroeger was dat trouwens 5 consoles)
    En als het een PS4 is dan je USA als primaire PS4 instellen (mag op 1 console, dus het kan niet op jou en zijn PS4 tegelijk)

0