Hoi mensen! Ik heb bemerkt dat er een tekort aan Nederlandse videorecensies is, en dat hoop ik op te gaan vullen. Dit is mijn eerste videorecensie, laat me weten wat jullie ervan vinden! ๐ Ik heb er iets van 25 uur aan besteed, so go a little easy on me please ๐
Ik geef geen cijfers. Ik hoop door de video/tekst een bepaald gevoel bij de potentiรซle koper te creรซren, en ik ben van mening dat een cijfer puur gebaseerd op mรญjn gevoel niet van invloed zou moeten zijn op zijn of haar beslissing de game wel of niet te kopen. Ook kan een in andere mensen hun ogen te laag cijfer ontzettend afdoen aan de ervaring die de recensent had met de game. Er is op veel sites bijvoorbeeld nu te doen om Dying Light, waarvan veel reviewers aangeven het spel geweldig te vinden, maar het dan niet meer geven dan een 7. Veel mensen zien dan opeens alleen de 7, en niet meer de recensie zelf. Ik bied wel een licht advies aan in de vorm van “Kopen als -“, en “Niet kopen als”. Okee, genoeg geluld, veel plezier met het bekijken van de video! Ik ben benieuwd naar jullie feedback ๐
Een paar punten waarvan ik al doorheb dat ik ze moet verbeteren:
– Het allemaal wat compacter maken, wat de video wat minder lang maakt
– Dynamischer praten
– Betere microfoon xD
– Technische snufjes en tierelantijntjes hoop ik ook ooit te erin te kunnen verwerken, but for now, this is the best I can do
Als je andere tips hebt hoor ik ze heel graag! ๐ Subscribe en like als je meer wilt zien! Aankomende reviews zijn de gouwe ouwe Dante’s Inferno, daarna Blazblue: Continuum Shift, en daarna hopelijk Bloodborne ๐ Zo’n zin in die game, niet normaal xD

Ik zal de videoe dadelijk zeker even bekijken (ook al heb ik het spel).
En over de gouwe ouwe reviews: misschien is het beter om een review te doen over blazblue chrono phantasma? Die is namelijk iets nieuwer en heeft nog een actieve community (en die heeft Terumi als speelbare personage (mijn avatar)).
Of eentje over guilty gear xrd sign? Het is van dezelfde makers maar dan met andere vechters
Wat een kut stem dus binnen een minuut weer weg geklikt
[quote]Ik zal de videoe dadelijk zeker even bekijken (ook al heb ik het spel).
En over de gouwe ouwe reviews: misschien is het beter om een review te doen over blazblue chrono phantasma? Die is namelijk iets nieuwer en heeft nog een actieve community (en die heeft Terumi als speelbare personage (mijn avatar)).
Of eentje over guilty gear xrd sign? Het is van dezelfde makers maar dan met andere vechters[/quote]
Hii, ja, dat zou ik wel willen, maar dat spel heb ik niet xD Guilty Gear lijkt me eveneens best wel vet, maar hetzelfde probleem geld ook daarvoor ๐
[quote]Wat een kut stem dus binnen een minuut weer weg geklikt[/quote]
Thanks voor je feedback! Ik ga er gelijk wat aan doen ๐
[quote]Wat een kut stem dus binnen een minuut weer weg geklikt[/quote]
Jij zit ook vol nuttige comments of niet?
Nu leek Dragon Age mij sowieso niks, ondanks dat ik RPG’s wel leuk vind heb ik niks met deze serie. Verder vond ik het wel een overzichtelijke review (kwa beeld e.d. dan). Misschien je lettertype is aanpassen voor de tekst die je erin doet? Nu plaats je er niet heel veel tekst in, maar het is volledig wit. Misschien kan je er een zwarte rand/randje omheen doen? Is het in lichte delen net wat beter te zien. Tot slot heb je wel goede punten om het spel wel te kopen. Maar bij de niet te kopen punten stel je gewoon het tegenovergestelde. Voorbeeld: je stelt dat je de game moet kopen als je van RPG houdt. Maar niet kopen als je niet van RPG houdt. En kopen als je van een ingewikkeld verhaal houdt. Niet kopen als je daar niet van houdt. Het is een beetje dubbelop. Ik denk dat je publiek wel doorheeft dat als je de game voor RPG lovers is dat die game dan niks is voor een niet RPG lovers. Probeer je wel neutraal op te stellen, en ook gewoon minpunten aan het spel op te merken. Verder prima eerste review :).
[quote]Jij zit ook vol nuttige comments of niet?
Nu leek Dragon Age mij sowieso niks, ondanks dat ik RPG’s wel leuk vind heb ik niks met deze serie. Verder vond ik het wel een overzichtelijke review (kwa beeld e.d. dan). Misschien je lettertype is aanpassen voor de tekst die je erin doet? Nu plaats je er niet heel veel tekst in, maar het is volledig wit. Misschien kan je er een zwarte rand/randje omheen doen? Is het in lichte delen net wat beter te zien. Tot slot heb je wel goede punten om het spel wel te kopen. Maar bij de niet te kopen punten stel je gewoon het tegenovergestelde. Voorbeeld: je stelt dat je de game moet kopen als je van RPG houdt. Maar niet kopen als je niet van RPG houdt. En kopen als je van een ingewikkeld verhaal houdt. Niet kopen als je daar niet van houdt. Het is een beetje dubbelop. Ik denk dat je publiek wel doorheeft dat als je de game voor RPG lovers is dat die game dan niks is voor een niet RPG lovers. Probeer je wel neutraal op te stellen, en ook gewoon minpunten aan het spel op te merken. Verder prima eerste review :).[/quote]
Dank je voor je uitgebreide reactie, je hebt zeker gelijk. Hier zal ik de volgende wat meer aandacht aan besteden ๐
[quote]http://www.youtube.com/watch?v=u30uuNfiRBI
Hoi mensen! Ik heb bemerkt dat er een tekort aan Nederlandse videorecensies is, en dat hoop ik op te gaan vullen. Dit is mijn eerste videorecensie, laat me weten wat jullie ervan vinden! ๐ Ik heb er iets van 25 uur aan besteed, so go a little easy on me please ๐
Ik geef geen cijfers. Ik hoop door de video/tekst een bepaald gevoel bij de potentiรซle koper te creรซren, en ik ben van mening dat een cijfer puur gebaseerd op mรญjn gevoel niet van invloed zou moeten zijn op zijn of haar beslissing de game wel of niet te kopen. Ook kan een in andere mensen hun ogen te laag cijfer ontzettend afdoen aan de ervaring die de recensent had met de game. Er is op veel sites bijvoorbeeld nu te doen om Dying Light, waarvan veel reviewers aangeven het spel geweldig te vinden, maar het dan niet meer geven dan een 7. Veel mensen zien dan opeens alleen de 7, en niet meer de recensie zelf. Ik bied wel een licht advies aan in de vorm van “Kopen als -“, en “Niet kopen als”. Okee, genoeg geluld, veel plezier met het bekijken van de video! Ik ben benieuwd naar jullie feedback ๐
Een paar punten waarvan ik al doorheb dat ik ze moet verbeteren:
– Het allemaal wat compacter maken, wat de video wat minder lang maakt
– Dynamischer praten
– Betere microfoon xD
– Technische snufjes en tierelantijntjes hoop ik ook ooit te erin te kunnen verwerken, but for now, this is the best I can do
Als je andere tips hebt hoor ik ze heel graag! ๐ Subscribe en like als je meer wilt zien! Aankomende reviews zijn de gouwe ouwe Dante’s Inferno, daarna Blazblue: Continuum Shift, en daarna hopelijk Bloodborne ๐ Zo’n zin in die game, niet normaal xD[/quote]
Het filmpje begon goed informatie was goed. alleen je stem sorry maar daarvoor heb ik echt weg geklikt probeer wat stoerder en meer geinteresseerd te praten!
De reacties op z’n stem is waar ie zich zelf ook wel van bewust is, hij vermeld het immers ook in z’n openingspost. Daarnaast is dit z’n eerste review en zoals met alles is het zo hoe vaker je iets doet hoe makkelijker het gaat.
Zelf heb ik wel de hele video afgekeken en heb ik, net als de rest, ook wat kleine op- en aanmerkingen.
– de review begint met lovende woorden en of deze verdient zijn, het antwoord is vervolgens direct een ja… maar dit behoort eigenlijk je eigen conclusie te zijn en aan het eind van de review pas vermeld te worden. Nu is hierdoor gelijk de indruk gewekt dat deze game een “must have” is, zonder dat er ook nog maar iets belicht is wat ervoor kan zorgen dat de objectiviteit wegvalt en men de video niet afkijkt.
– de onderdelen die belicht worden zoals het verhaal, de gameplay, graphics etc. kunnen wat beknopter.
Voorbeeld: je meldt dat het verhaal niet ijzersterk is en begint vervolgens met het belichten van de characters… in mijn optiek zou je beter de setting van het verhaal kunnen schetsen en de overige characters achterwege kunnen laten of beschrijven als “jouw party die bestaat uit een dwerg, elf, etc.”
– de humor is aanwezig, maar zorg ervoor dat dit niet dusdanig gebracht wordt dat mensen het als “lame of corny” gaan ervaren. Een grapje is leuk, maar als het overbodig is of niets speciaals toevoegd kun je het misschien beter achterwege laten. (bijvoorbeeld de tekst “ja jij, cassandra!”)
– het is goed dat je geen cijfers gebruikt, maar de term kopen of niet en vervolgens de argumenten hiervoor spreken mij persoonlijk niet aan. Een simpele conclusie zou voldoende moeten zijn, bijvoorbeeld: Dit is een game voor jou als jij van RPG’s houdt en uren in wereld met mythische wezens diverse quests wil doen terwijl je NPC’s aanstuurt en geniet van de grafische pracht die de game te bieden heeft.
– last but not least… probeer vergelijkingen met andere games te vermijden. De vergelijking met Fable 3 ben ik het persoonlijk al niet mee eens, maar kan er ook voor zorgen dat je een groep kijkers wegjaagt die iets hebben met deze game. Daarnaast beinvloed het de objectiviteit omdat mensen die Fable 3 gespeeld hebben een bepaald beeld nu in hun hoofd hebben wat wellicht niet is waar je op doelt.
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de volgende review en hoe je alle feedback die je krijgt van iedereen hier oppakt en verwerkt.
Suc6 ๐
[quote]De reacties op z’n stem is waar ie zich zelf ook wel van bewust is, hij vermeld het immers ook in z’n openingspost. Daarnaast is dit z’n eerste review en zoals met alles is het zo hoe vaker je iets doet hoe makkelijker het gaat.
Zelf heb ik wel de hele video afgekeken en heb ik, net als de rest, ook wat kleine op- en aanmerkingen.
– de review begint met lovende woorden en of deze verdient zijn, het antwoord is vervolgens direct een ja… maar dit behoort eigenlijk je eigen conclusie te zijn en aan het eind van de review pas vermeld te worden. Nu is hierdoor gelijk de indruk gewekt dat deze game een “must have” is, zonder dat er ook nog maar iets belicht is wat ervoor kan zorgen dat de objectiviteit wegvalt en men de video niet afkijkt.
– de onderdelen die belicht worden zoals het verhaal, de gameplay, graphics etc. kunnen wat beknopter.
Voorbeeld: je meldt dat het verhaal niet ijzersterk is en begint vervolgens met het belichten van de characters… in mijn optiek zou je beter de setting van het verhaal kunnen schetsen en de overige characters achterwege kunnen laten of beschrijven als “jouw party die bestaat uit een dwerg, elf, etc.”
– de humor is aanwezig, maar zorg ervoor dat dit niet dusdanig gebracht wordt dat mensen het als “lame of corny” gaan ervaren. Een grapje is leuk, maar als het overbodig is of niets speciaals toevoegd kun je het misschien beter achterwege laten. (bijvoorbeeld de tekst “ja jij, cassandra!”)
– het is goed dat je geen cijfers gebruikt, maar de term kopen of niet en vervolgens de argumenten hiervoor spreken mij persoonlijk niet aan. Een simpele conclusie zou voldoende moeten zijn, bijvoorbeeld: Dit is een game voor jou als jij van RPG’s houdt en uren in wereld met mythische wezens diverse quests wil doen terwijl je NPC’s aanstuurt en geniet van de grafische pracht die de game te bieden heeft.
– last but not least… probeer vergelijkingen met andere games te vermijden. De vergelijking met Fable 3 ben ik het persoonlijk al niet mee eens, maar kan er ook voor zorgen dat je een groep kijkers wegjaagt die iets hebben met deze game. Daarnaast beinvloed het de objectiviteit omdat mensen die Fable 3 gespeeld hebben een bepaald beeld nu in hun hoofd hebben wat wellicht niet is waar je op doelt.
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de volgende review en hoe je alle feedback die je krijgt van iedereen hier oppakt en verwerkt.
Suc6 :)[/quote]
Thanks voor je comment! Je hebt me veel gegeven om over na te denken.
– Over wat je zegt dat ik “ja” beter pas in de conclusie had kunnen zeggen ben ik het mee eens. Ik weet niet eens precies waarom ik dat daar al zei xD Is niet echt logisch, als je erover nadenkt
– Dat alles wat beknopter kan had ik idd ook al aangekaart ๐ Ik wil naar de 6-7 minuten toe, uiteindelijk. En wat je zegt over de setting vind ik ook.
– Jaa, humor is altijd een lastig iets. ’t Is zo subjectief als wat. Ik ga wel kijken hoe ik dat op een andere manier kan brengen. ’t Is ook gewoon een beetje kijken wat wel en niet werkt. De volgende keer probeer ik wat anders en dat kan net zo’n hit or miss zijn als deze. Maar ik begrijp wat je zegt ๐
– Over dat kopen als, niet kopen als, moet ik nog even over nadenken. Ik weet nog niet wat ik daarmee aan wil ๐ Maar ik wil natuurlijk wel dat het mensen aanspreekt, en als meer mensen jouw gevoel delen, ga ik het anders doen.
– Vergelijkingen met andere games ontkom je soms, of eigenlijk nooit aan, of je het nou noemt in je recensie of niet. Als je een rpg/shooter/wat dan ook speelt, dan vergelijk je die bewust of onbewust toch echt met de andere die je gespeeld hebt, en dan met name die erop lijken. Inquisition riep heel sterk dat gevoel bij mij op, van een Fable done good, dus vond ik ook dat ik dat kon aankaarten. Meestal heb ik dat niet zo sterk, en ik vergelijk ook zeker niet altijd spellen zo direct als ik het hier deed. Je komt ook vaak in andere recensies het zinnetje tegen “zoals andere games in het genre”. Dat is echt zo’n zinnetje waarmee het daadwerkelijk noemen van de titel ontweken kan worden, terwijl de meeste mensen echt wel weten op welke titel(s) de recensent dan doelt. So why not just say it, vond ik, haha. But, I hear ya, misschien had ik wel beter uit moeten leggen dan ook wat de elementen waren waarom ik het Fable done good vond. Maar hij werd al zo lang :,) hahaha.
Onwijs bedankt voor je tips, de meeste zijn wel spot on, en ik kan er zeker wat mee. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de volgende uit de spreekwoordelijke oven komt! Thanks!
PS: Ik heb trouwens een paar dagen nadat ik deze review had gemaakt ook eentje gemaakt van Dante’s Inferno, waar ik al zo veel mogelijk heb geprobeerd toe te passen wat ik zelf al zag dat er beter kon aan deze. Zal ik die ook posten? Dan kan je kijken wat je daarvan vind. Pas in de volgende kan ik echt alles toepassen van de feedback die ik van iedereen heb gehad, maar die van Dante’s Inferno vind ik wel al wat beter gaan, al zeg ik het zelf.