Topic: inFamous First Light Videorecensie

23 februari 2015om 23:44

Hi guys, laatst had ik een videorecensie van Dragon Age Inquisition gemaakt en gepost, en had daar advies en tips voor gekregen, waarvan ik geprobeerd heb ze erin te verwerken. Ik heb inmiddels een aantal gemaakt in de tussentijd, en vandaag deze. Nu vraag ik me af of, in ieder geval degenen die die van Dragon Age hebben gezien, me erop vooruit vinden gaan. Helaas is m’n mic wel echt een beetje crappy, dus probeer daar doorheen te kijken, of luisteren dan in dit geval.

Ik ben benieuwd πŸ™‚ Veel kijkplezier!

Oh, en, mocht je het niet weten; inFamous First Light is nu nog “gratis” als je PS Plus hebt, go grab it if you haven’t already!

6 reacties

1. User  avatar
    2766 XP

Je hebt je goed verdiept in het spel. Je kunt wat mij betreft wat meer vertellen ipv oplezen. Daarnaast is je stem erg saai en monotoon. Dat maakt het lastig om de aandacht erbij te houden. Ook kun je een klein “spoiler alert” afgeven voor diegene die dit nog niet hebben gespeeld. Denk dat ik hem toch maar weer eens ga spelen πŸ™‚

0
  2. User  avatar
    449 XP

[quote]Je hebt je goed verdiept in het spel. Je kunt wat mij betreft wat meer vertellen ipv oplezen. Daarnaast is je stem erg saai en monotoon. Dat maakt het lastig om de aandacht erbij te houden. Ook kun je een klein “spoiler alert” afgeven voor diegene die dit nog niet hebben gespeeld. Denk dat ik hem toch maar weer eens ga spelen :)[/quote]

Thanks voor je reactie πŸ™‚ Dat van m’n stem ben ik me van bewust, daar werk ik ook het hardst aan πŸ˜› Maar dat is echt een proces, haha.
    Over dat van de spoiler, ik zeg in het begin al wel dat het een prequel is, dus stel iemand wilt het niet weten, dan zou hij/zij dan weg kunnen klikken πŸ˜›
    Leuk dat je het weer gaat spelen, dan heeft de review toch zin gehad, haha πŸ˜‰

0
  3. User  avatar
    27 XP

Zet hen vanavond weer is op dan val ik in slaap !!!

0
  4. User  avatar
    1157 XP

Goede review. Als je wat meer uit je hoofd doet en wat losser inspreekt, komt dat een stuk leuker naar voren … Naar mijn bescheiden mening. Voor de rest dik in orde

0
  5. User  avatar
    2001 XP

Ik ben er maar even voor gaan zitten om zowel deze, als de Dante’s Inferno recensie te bekijken…als mede nog een ander filmpje op je kanaal… ga er zelf ook maar even voor zitten, want zoals je kunt verwachten heb ik weer een berg aan feedback voor je.

Het eerste wat ik je mee wil geven is toch een klein complimentje, want naast dat je er natuurlijk wat tijd ingestoken hebt om deze items te maken merk ik ook dat je toch wat met de eerdere feedback gedaan hebt… iets wat toch zeker erkend dient te worden.
    Maar toch is er nog wel wat aan te merken op zowel het geheel als de individuele video’s, dus heb ik het voor het gemak even onder elkaar gezet… doe er je voordeel mee πŸ™‚

[b][u]Algemene punten[/u][/b]
    Ik merk dat je in de video’s waarin je zelf met je vrienden speelt je een stuk relaxter overkomt, wat natuurlijker waardoor het (wat andere al aankaarten) monotone stemgeluid in die video’s eigenlijk totaal niet te ontdekken valt. zorg er daarom voor dat zodra je een recensie inspreekt je dit zo natuurlijk en ontspannen mogelijk doet.
    Wat hier zeker in zal helpen is minder lange zinnen te gebruiken, minder opsommingen en qua beeldspraak (synoniemen en andere benamingen voor characters) het voornamelijk over te laten aan de beelden die je gebruikt. (zie de individuele recensies voor voorbeelden).
    Bedenk jezelf ook goed of je nu iets in het Nederlands of Engels wil zeggen, maak geen verbastering van de 2…
    Spreek desnoods vaker dezelfde tekst in, of iets anders om goed te kunnen beoordelen welk sample je wilt gebruiken.
    En het allerbelangrijkste, stop met voorlezen… wat je dus kunt bereiken door minder lange zinnen en minder complexe woorden te gebruiken.

[b][u]InFamous First Light[/u][/b]

Om te beginnen ga je er vanuit (tot op zekere hoogte) dat men bekend is met InFamous Second Son, wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn zeker omdat First Light een stand alone DLC is waarbij je het origineel niet nodig hebt.
    Hierdoor zul je jezelf ook dienen te beseffen dat sommige plotpunten spoilers kunnen bevatten zodra je deze belicht… wat dus jammer genoeg ook een aantal keer gebeurd. Ga er dus altijd vanuit dat je publiek niet bekend is met de franchise/ eerdere titels en probeer het verhaal alleen globaal te belichten zonder in al te veel details te treden.
    Ook kom je door het gebruik aan de lange zinnen en opsommingen af en toe een beetje in ademnood… waardoor bij het luisteren naar wat je zegt ik soms me echt moest focussen om niet afgeleid te worden.
    En let ook hier op met het Nederlands/Engels… want is het nou een detention centre of gewoon een detentie centrum!? Of 1 van de detentie centra…
    Nog zoiets is het stukje objectiviteit..want vertel je nu aan andere of het de moeite waard is om te kopen of wat de game allemaal inhoud qua verhaal en dat je de races het leukste vond? Ik bedoel hiermee te zeggen dat enkel het belichten van de essentie van het verhaal en de diverse onderdelen qua sidemissions/collectibles en arena zouden volstaan. Natuurlijk samen met de SP, hoe je deze kunt verdienen en waar je het vervolgens in uit kunt geven…het gaat in een objectieve recensie immers niet echt om wat jij persoonlijk het leukste vond of hoe je freeroam games speelt, maar om hoe jij aan de kijker een duidelijk beeld schetst van de game en wat dit te bieden heeft.

[b][u]Dante’s Inferno[/u][/b]

Ondanks dat ik vergelijkingen over het algemeen uit den boze vindt, is de intro toch geslaagd in mijn optiek.. weliswaar met 1 kanttekening, Deze zin had je beter kunnen beperken tot het stuk “9 cirkels van de hel”, het gedeelte erna had er niet bij gehoeven en had er ook voor kunnen zorgen dat je niet in ademnood zou zitten aan het eind van de zin.
    Na het screenshot met verhaal echter doe je gelijk een tweede vergelijking met Mario, gevolgd door een opsomming aan namen voor de duivel.. beide overbodig.. een simpel statement dat de geliefde van Dante door de duivel ontvoerd is in combinatie met wat beelden was voldoende geweest. Soms vang je juist met minder woorden namelijk de precieze essentie waar het om draait, zoals een foto meer zegt dan 1000 woorden.
    Ook opvallend, het is Beatrice (BeeAatrisss, niet BeeAatrijs) qua uitspraak wat nog eens door Dante zelf uitgesproken wordt notabene… goed opletten dus dat je de namen zoals deze in game uitgesproken worden zelf ook goed uitspreekt… iets wat, als je het had teruggeluisterd je zelf waarschijnlijk ook opgemerkt had.
    Vervolgens vind ik het dan weer jammer dat je niet iets meer gedaan hebt met [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/De_goddelijke_komedie]de goddelijke komedie[/url] hier had je een hoop beeldspraak uit kunnen halen namelijk die wellicht beter gepast had dan de “lichte materie” zoals het vermoorden van ongedoopte baby’s…
    Dat de vergelijking naar God of War gemaakt zou worden zag ik van mijlenver aankomen natuurlijk, maar dit 1 keer aanhalen is meer dan genoeg.
    Ik ben erg goed bekend met deze game en moet dan ook bekennen dat ik het na zo’n 4 minuten in het filmpje niet meer aan kon om verder te kijken… mijn excuses hiervoor, maar dit houdt wel simpelweg in dat je mijn aandacht verloren bent geraakt ergens in de eerste 4 minuten.

Toch wil ik je meegeven om door te gaan, om maar even je eigen “tips” aan te halen… (vond ik wel lachwekkend en wilde hier toch even op in gaan).
    Je moet het ECHT willen. Het gaat immers niet om de views maar om je doorzettingsvermogen en de content die je upload.
    Niet zozeer hoe consistent je deze upload, want upload jij consistent dezelfde content in hetzelfde format wat niet aanslaat zul jij er iets mee moeten doen om ervoor te zorgen dat jouw format wel aan gaat slaan.. dit doe je door kritisch op jezelf te zijn en wellicht nog meer tijd te steken in hetgeen je upload. Kwaliteit boven kwantiteit dus. Pas zodra jij een format gevonden hebt dat werkt kun je proberen een schema te maken, tot die tijd kun je bijvoorbeeld teasers uploaden met wat er nog gaat komen of waar je aan werkt om je publiek tevreden te houden of in ieder geval hun interesse te wekken.
    Weten waar je over praat is natuurlijk belangrijk, maar besef jezelf dat jouw doelgroep dit soms ook weet en wellicht soms nog wel beter…ironisch is dus om 12 tips te geven aan mensen over hun kanaal terwijl je zelf nog bezig bent een goede identiteit te creΓ«ren voor je eigen kanaal.
    Unieke content in deze tijd is al uniek te noemen, veelal ben je niet de enige die iets doet of kan… besef jezelf dat ten aller tijden en wees dus ook niet bang om iets te doen wat een ander wellicht al gedaan heeft. Soms is meeliften op het succes van een ander ook een succes op zich te noemen om vervolgens toch je eigen draai aan iets te geven waarmee je toch het verschil maakt.
    Series maken van je content behoort eigenlijk al tot je originele idee voor je kanaal, doe wat jij goed doet, blijf hier trouw aan maar houd het concept interessant door juist die variatie. Betrek andere erbij, promoot je eigen filmpjes in je eigen filmpjes, doe iets totaal radicaals anders op het moment dat men eigenlijk een verwachting heeft van wat ze zullen zien. (bijvoorbeeld lets play, als men gewend is aan het feit dat jij 1 spel speelt, laat dan iemand anders eens spelen of speel een totaal ander spel als afwisseling).
    Wees inderdaad betrokken en blijf betrokken, maar betrek ook je community of subscribers bij wat jij doet. Het is een wisselwerking natuurlijk..
    Maak het persoonlijk tot op een zekere hoogte, je persoonlijkheid kan namelijk als voice over ook genoeg zijn… om je gezicht te laten zien zul je je ook comfortabel moeten voelen voor de camera, iets wat niet voor iedereen is weggelegd. Het gaat er eigenlijk meer om dat mensen een associatie kunnen maken met het feit dat niet de content het kanaal maakt, maar dat jij dat persoonlijk bent. (jij bent degene die de voice over is en die speelt, niet perse dat gezicht wat zonodig getoond dient te worden ipv de content die men eigenlijk wil zien.)
    In spelen op wat er op dat moment relevant is kan zeker helpen, zo kun je oude games reviewen of juist de games die men via PSplus gekregen heeft deze maand…of beter nog, allebei. Daar heb je alvast 2 series te pakken, 1 de pslus content in beeld en 2 de “OMG I can’t believe I missed that game” review.
    Haters negeren is natuurlijk sowieso nodig, maar onderscheidt de haters van de kritische mensen…want ook een hater kan soms de spijker op z’n kop slaan natuurlijk.
    En wat ik graag zou willen zien is dat je dus met deze uitbreidingen op je eigen tips eroor probeert te zorgen dat in het volgende topic wat je hier plaatst ook weer extra sprongen gemaakt hebt.

Succes ermee en ben benieuwd wat er nog gaat volgen. πŸ™‚

0
  6. User  avatar
    449 XP

[quote]Goede review. Als je wat meer uit je hoofd doet en wat losser inspreekt, komt dat een stuk leuker naar voren … Naar mijn bescheiden mening. Voor de rest dik in orde[/quote]

Thanks, en I know, I know πŸ™‚

@WJayW

Ten eerste wil ik je weer hartelijk bedanken voor je ontzettend uitgebreide reactie en de tijd die je hebt genomen om de filmpjes te bekijken! Dat waardeer ik, zeer. En nu, ga ik in op de inhoud van ’t stukje πŸ˜› Zoals je zal zien geef ik je in veel dingen groot gelijk, en in een aantal verschil ik wat van mening πŸ™‚

– Algemene punten

[quote]Wat hier zeker in zal helpen is minder lange zinnen te gebruiken, minder opsommingen en qua beeldspraak (synoniemen en andere benamingen voor characters) het voornamelijk over te laten aan de beelden die je gebruikt.[/quote]

Op dit punt heb je helemaal gelijk.

[quote]Spreek desnoods vaker dezelfde tekst in, of iets anders om goed te kunnen beoordelen welk sample je wilt gebruiken. [/quote]

Dit doe ik, heel, heel vaak xD Je hebt geen idee hoe vaak ik een zin of hele alinea overnieuw begin om het goed te krijgen.

[quote]En het allerbelangrijkste, stop met voorlezen… wat je dus kunt bereiken door minder lange zinnen en minder complexe woorden te gebruiken.[/quote]

Ik weet eerlijk waar niet of dat in zijn geheel gaat lukken. Ik streef naar een vorm zoals de video reviews van IGN, en daar lezen ze het ook op. Alleen presenteren ze het daar uiteraard 100x beter, en klinkt het ook niet echt alsof het voorgelezen word. Dat is zo’n beetje m’n uiteindelijke doel.

– inFamous First Light

[quote]Hierdoor zul je jezelf ook dienen te beseffen dat sommige plotpunten spoilers kunnen bevatten zodra je deze belicht… wat dus jammer genoeg ook een aantal keer gebeurd. Ga er dus altijd vanuit dat je publiek niet bekend is met de franchise/ eerdere titels en probeer het verhaal alleen globaal te belichten zonder in al te veel details te treden. [/quote]

Ik had het idee dat het aardig licht was als het om spoilers gaat, maar ik kan het mis hebben πŸ˜› Want het was natuurlijk niet de bedoeling om teveel te verklappen

[quote]Nog zoiets is het stukje objectiviteit..want vertel je nu aan andere of het de moeite waard is om te kopen of wat de game allemaal inhoud qua verhaal en dat je de races het leukste vond? Ik bedoel hiermee te zeggen dat enkel het belichten van de essentie van het verhaal en de diverse onderdelen qua sidemissions/collectibles en arena zouden volstaan. Natuurlijk samen met de SP, hoe je deze kunt verdienen en waar je het vervolgens in uit kunt geven…het gaat in een objectieve recensie immers niet echt om wat jij persoonlijk het leukste vond of hoe je freeroam games speelt, maar om hoe jij aan de kijker een duidelijk beeld schetst van de game en wat dit te bieden heeft.[/quote]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als het om de persoonlijke noot gaat. Want hoe je het ook wend of keert, je geeft wel je mening als recensent; een subjectief iets. Veel mensen spelen dit soort sandbox games juist om de vrijheid die je hebt en de manier waarop (toch wel vaak als een soort superheld) je kan voortbewegen. Dan kan wat ik zeg juist iets zijn waardoor mensen gaan van “hey, dat vind ik ook altijd leuk”, omdat ze zich met dat gevoel kunnen identificeren. Daarnaast onderbouw ik die subjectieve opmerking met een enigszins objectief argument, in de zin van dat je eruit kan opmaken dat ik het niet leuk zou vinden, als het niet goed was uitgewerkt. Ik ben ook niet van steen, en ik zou ook niet willen dat m’n reviews als zodanig overkomen πŸ˜› Ik begrijp je punt wel hoor, daar niet van, maar ik denk niet dat ik het op zo’n manier wil aanpakken. Ik vind het i.i.g. niet verkeerd om iets van een mening of persoonlijke noot door te laten schemeren. Zelf zie ik het vaak genoeg in andere reviews, en ik vind dat juist altijd wel leuk πŸ™‚

– Dante’s Inferno

[quote]Na het screenshot met verhaal echter doe je gelijk een tweede vergelijking met Mario, gevolgd door een opsomming aan namen voor de duivel.. beide overbodig.. een simpel statement dat de geliefde van Dante door de duivel ontvoerd is in combinatie met wat beelden was voldoende geweest. Soms vang je juist met minder woorden namelijk de precieze essentie waar het om draait, zoals een foto meer zegt dan 1000 woorden.[/quote]

Yes, vind ik ook. Meer zeggen met minder woorden, ga ik op letten.

[quote]Ook opvallend, het is Beatrice (BeeAatrisss, niet BeeAatrijs) qua uitspraak wat nog eens door Dante zelf uitgesproken wordt notabene… goed opletten dus dat je de namen zoals deze in game uitgesproken worden zelf ook goed uitspreekt… iets wat, als je het had teruggeluisterd je zelf waarschijnlijk ook opgemerkt had.[/quote]

Don’t jump to conclusions to quickly now πŸ˜‰ Als je uren en uren werkt aan hetzelfde project, verlies je op het gegeven moment bepaalde dingetjes uit het oog. Misschien wel juist doordat je ze zo vaak opnieuw hebt afgespeeld, herschreven, overnieuw gedaan, etc. Nu je het zegt bijvoorbeeld realiseer ik me dat je het idd zo uitspreekt. Soms heb je gewoon iemand anders nodig die dat soort dingetjes er nog uit weet te halen, want dan hoor je ze zelf niet meer. Dit was zo’n geval. Maar ik verzeker je, ik heb het heel vaak teruggeluisterd hoor, hahaha

[quote]Vervolgens vind ik het dan weer jammer dat je niet iets meer gedaan hebt met de goddelijke komedie hier had je een hoop beeldspraak uit kunnen halen namelijk die wellicht beter gepast had dan de “lichte materie” zoals het vermoorden van ongedoopte baby’s…[/quote]

Je begrijpt hopelijk wel dat ik sarcastisch was daar, toch? πŸ˜› Ik had wellicht wat meer onderzoek kunnen doen. Ik had het script ook gemaakt uit een review die ik twee jaar geleden heb geschreven, is alweer een tijdje terug πŸ™‚

[quote]Ik ben erg goed bekend met deze game en moet dan ook bekennen dat ik het na zo’n 4 minuten in het filmpje niet meer aan kon om verder te kijken… mijn excuses hiervoor, maar dit houdt wel simpelweg in dat je mijn aandacht verloren bent geraakt ergens in de eerste 4 minuten.
    [/quote]

Good to know. Ik werk ook aan het verkorten van de reviews.

– Je laatste stuk

Veel van de dingen die je aanhaalt en op uitbreid, zeg ik ook al in de video πŸ˜›

[quote]Niet zozeer hoe consistent je deze upload, want upload jij consistent dezelfde content in hetzelfde format wat niet aanslaat zul jij er iets mee moeten doen om ervoor te zorgen dat jouw format wel aan gaat slaan.. dit doe je door kritisch op jezelf te zijn en wellicht nog meer tijd te steken in hetgeen je upload. Kwaliteit boven kwantiteit dus. Pas zodra jij een format gevonden hebt dat werkt kun je proberen een schema te maken, tot die tijd kun je bijvoorbeeld teasers uploaden met wat er nog gaat komen of waar je aan werkt om je publiek tevreden te houden of in ieder geval hun interesse te wekken.[/quote]

Dit spreekt voor zich idd. Ik ben ook niet zo heel lang geleden begonnen, en dat is nou eenmaal iets wat je moet ontwikkelen. Ook door te uploaden waar ik nu al toe in staat ben.

[quote]Weten waar je over praat is natuurlijk belangrijk, maar besef jezelf dat jouw doelgroep dit soms ook weet en wellicht soms nog wel beter…ironisch is dus om 12 tips te geven aan mensen over hun kanaal terwijl je zelf nog bezig bent een goede identiteit te creΓ«ren voor je eigen kanaal.
    Unieke content in deze tijd is al uniek te noemen, veelal ben je niet de enige die iets doet of kan… besef jezelf dat ten aller tijden en wees dus ook niet bang om iets te doen wat een ander wellicht al gedaan heeft. Soms is meeliften op het succes van een ander ook een succes op zich te noemen om vervolgens toch je eigen draai aan iets te geven waarmee je toch het verschil maakt.[/quote]

Wat je zegt was ook het precies het punt xD Het heet ook niet voor niets “Het Paradox Experiment”. Aan het begin van de vid zei ik ook “normaal geven mensen die dit al bereikt hebben jullie dit soort tips, maar nu doe ik het van te voren en volg mijn eigen tips op, om te zien ze werken”. Ik neem mezelf er dus ook een beetje mee in de zeik, haha. Het ironische smaakje aan de video was dus ook intentioneel. Wat je zegt over je eigen draai geven aan iets wat al bestaat zei ik ook in m’n filmpje, en dat is is basically wat ik bedoelde met “uniek zijn”. Uniek zijn in the truest sense of the word gaat bijna niet meer op dit vlak πŸ˜›

[quote]Maak het persoonlijk tot op een zekere hoogte, je persoonlijkheid kan namelijk als voice over ook genoeg zijn… om je gezicht te laten zien zul je je ook comfortabel moeten voelen voor de camera, iets wat niet voor iedereen is weggelegd. Het gaat er eigenlijk meer om dat mensen een associatie kunnen maken met het feit dat niet de content het kanaal maakt, maar dat jij dat persoonlijk bent. (jij bent degene die de voice over is en die speelt, niet perse dat gezicht wat zonodig getoond dient te worden ipv de content die men eigenlijk wil zien.)[/quote]

Ik zeg ook niet tot in hoeverre je het persoonlijk moet maken, ik gaf alleen wat voorbeelden πŸ™‚ Die specifieke tip zorgde er wel voor mij voor dat ik me bedacht om voor het eerst met m’n gezicht op de camera te verschijnen. Maar een voice over kan idd genoeg zijn, het is maar wat je wilt.

[quote]In spelen op wat er op dat moment relevant is kan zeker helpen, zo kun je oude games reviewen of juist de games die men via PSplus gekregen heeft deze maand…of beter nog, allebei. Daar heb je alvast 2 series te pakken, 1 de pslus content in beeld en 2 de “OMG I can’t believe I missed that game” review.[/quote]

Hahaha, ja inderdaad. Waarom denk je dat ik inFamous First Light nou juist gerecenseerd heb πŸ˜‰ Voor Dante’s Inferno geld hetzelfde, hahaha. Alleen werken die oude reviews beter als je al iets van een publiek hebt, want weinig mensen kijken er nu naar πŸ™‚

[quote]Haters negeren is natuurlijk sowieso nodig, maar onderscheidt de haters van de kritische mensen…want ook een hater kan soms de spijker op z’n kop slaan natuurlijk[/quote]

Ook dat zei ik al in het filmpje, haha. Volgens mij heb ik ook al een hater hierboven xD En hij heeft gelijk, hij is alleen er niet zo vriendelijk over als anderen. Desalniettemin blijf ik m’n best doen en probeer er wat aan te doen.

Nog even over dat voorlezen. Zou je het zo willen zien dat ik het helemaal niet voorlees? Of bedoelde je het op de manier zoals bijvoorbeeld een IGN videoreview? Want het zou de lengte van de video niet ten goede komen als ik zonder tekst probeer te praten πŸ˜› Of bedoelde je misschien dat ik het uit mijn hoofd moet leren?

Anyways, nogmaals bedankt voor je tijd en moeite! Ik blijf zeker m’n best doen πŸ™‚

PS: Vergeef me voor spelfouten en dergelijke. Het is half 3 en ik heb niet zo’n zin alles nog na te lezen xD

0