Forum

Topic: nieuwe router kopen

Anoniem's avatar

ik heb sinds ongeveer 2008 een router. het gaat om een sitecom wl 328. nu heb ik de laatste tijd slechtere verbinding ongeveer 5/1 mb/s. ik betaal voor 30/3(ziggo). op de router die ik van ziggo gekregen heb kom ik aardig in de buurt van deze snelheid. maar op mijn eigen router dus niet. heb hem al een aantal keren ge-reset. aan/uit gezet. zelf ben ik niet echt zo into netwerken/routers. dus mijn vraag is als ik een nieuwe router koop, is de snelheid dan beter als degene die ik nu heb/algemene ervaring beter?. mijn budget is onder de 100euro.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 169 XP
    Bobby Peru's avatar

    Voordat je een nieuwe router koopt, kan je proberen of je bereik niet slechter is geworden doordat er teveel routers uit de buurt op hetzelfde kanaal zitten. Ik gebruik daarvoor een app op mijn telefoon: Netgear Wifi Analytics. Daarmee kan je ook zien welke kanalen minder druk bezet zijn.

    Ik heb laatst een dure router gekocht (Netgear R6300), en toch lukte het me niet om een goeie Remote Play verbinding te krijgen, ook al zat ik met mijn Vita maar 3m van mijn router.
    Toen kwam ik er dus achter dat er heel veel netwerken van allerlei buren op mijn kanaal zaten, en dat verstoort de boel.

    Misschien kan je wat geld uitsparen!

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Zelf laatst de Sitecom AC750 gekocht. Werkt echt heel goed, geeft zowel een 2.4gh als 5gh kanaal door. Werkt zowel draadloos als kabel zeer goed. 0 snelheidsverlies. Was 50 euro bij de Mediamarkt

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    Voordat je een nieuwe router koopt, kan je proberen of je bereik niet slechter is geworden doordat er teveel routers uit de buurt op hetzelfde kanaal zitten. Ik gebruik daarvoor een app op mijn telefoon: Netgear Wifi Analytics. Daarmee kan je ook zien welke kanalen minder druk bezet zijn.

    Ik heb laatst een dure router gekocht (Netgear R6300), en toch lukte het me niet om een goeie Remote Play verbinding te krijgen, ook al zat ik met mijn Vita maar 3m van mijn router.
    Toen kwam ik er dus achter dat er heel veel netwerken van allerlei buren op mijn kanaal zaten, en dat verstoort de boel.

    Misschien kan je wat geld uitsparen!

    Dan zou je altijd nog kunnen kijken op wat voor kanalen die uitzenden en je eigen router op een ander kanaal instellen, bij voorkeur eentje die het meest afwijkt van de routers het dichtste bij jou in de buurt.

    @recsto als ik jou was zou ik geen sitecom meer aanschaffen. Deze zijn toch vaak goedkoop = duurkoop. Netgear is een goed merk, maar wat duurder. Wat voor modem heb jij van Ziggo? Ze leveren ook wel modems met ingebouwde wifi, deze heeft best een goed bereik.

  4. 518 XP
    recsto's avatar

    Dan zou je altijd nog kunnen kijken op wat voor kanalen die uitzenden en je eigen router op een ander kanaal instellen, bij voorkeur eentje die het meest afwijkt van de routers het dichtste bij jou in de buurt.

    @recsto als ik jou was zou ik geen sitecom meer aanschaffen. Deze zijn toch vaak goedkoop = duurkoop. Netgear is een goed merk, maar wat duurder. Wat voor modem heb jij van Ziggo? Ze leveren ook wel modems met ingebouwde wifi, deze heeft best een goed bereik.

    Heb zelf een modem van ziggo met wifi. Alleen zit ik op zolder en is daar het bereik niet geweldig.

    Ga eerst even kijken of van kanaal switchen werkt.

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik heb zelf Acrylic Wifi geïnstalleerd, is een gratis tooltje waarmee je uitgebreid een scan kan doen van alle draadloze netwerken. Hierbij staat ook vermeld op welk kanaal ze zitten, kwaliteit van de verbinding, etc.

  6. 371 XP
    Booyah's avatar

    Ik zou zelf geen TP Link Archer 2 router nemen aangezien deze niet werken met een Ziggo Modem. Meer mensen hebben er last van en ik ook. Ben namelijk hetzelfde als jij van plan. Ik heb gehoord dat Asus de beste keus is voor een nieuwe router. Kreeg het bij diversen winkels te horen. (Mediamarkt, Mycom en Paradigit). Dus die ga ik waarschijnlijk ook morgen halen.

  7. 1465 XP
    Jason28's avatar

    Onder de 100 euro vraag ik me af of je een goeie koopt, ik had dat namelijk gedaan en heb 2x een router terug gebracht, vervolgens mijn budget bij gesteld en een Asus Rt-n66u gekocht. Daar kan je echter nooit spijt van krijgen, zoek maar wat recensies, hij kost 109 euro momenteel.

  8. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Zelf laatst de Sitecom AC750 gekocht. Werkt echt heel goed, geeft zowel een 2.4gh als 5gh kanaal door. Werkt zowel draadloos als kabel zeer goed. 0 snelheidsverlies. Was 50 euro bij de Mediamarkt

    Sitecom daar moet ik niks van hebben ik heb er zelf een wat een verschrikking…..