Topic: Waar de fok blijft het Wauw-gevoel

03 maart 2015om 20:13

hallo iedereen!

Ik vroeg me af, ben ik de enige die nog steeds wacht op het wauw gevoel van het ‘next gen’-gamen? Ik had mij een PS4 aangeschaft omdat veel vrienden veel lof spraken hierover, maar tot nog toe, ben ik nog steeds nie omvergeblazen, of ligt dit eigg aan mezelf? de enige cd die al veel in mijn ps4 gezeten heeft is FIFA 15 :/

Ik heb oa onderstaande spellen gespeeld en helaas achter enkele uren gewoon terug ingeruild, buiten, nfs rivals ( ook maar om toch een behoorlijke racespel te hebben ) en The order (vond ik behoorlyk vet, mooie gfx, mooi geluid, wel wat kort, en behoorlijke gameplay)

– watch dogs
– infamous second son
– destiny

Breek me nu niet af, gasten.. Ik vraag gwn eens jullie mening!

Thnx

23 reacties

1. User  avatar
    278 XP

Het wachten is op titels als een nieuwe GoW (komt een nieuwe van voor de PS4, niet bekent of Kratos de hoofdrol siert) en andere dergelijke exclusives.

Maar kwa grafisch geweld is dit een flinke stap omhoog vanaf de 360 en PS3.

Sowieso heeft een hoop te maken met daadwerkelijk kwalitatieve games met diepgang, The Last of Us of Life is Strange zijn hierin wel degelijk pareltjes, maar dit ligt ook zeer aan smaak in games en niet zozeer de console zelf.

Maar als je het wauw gevoel zoekt in games waarvan ondertussen deel ’tig’ van uitkomt vraag ik me af wat je met wauw-gevoel bedoeld???
    Anders zou ik dingen in de trant van Evolve, Battelfield 4 en dergelijke aanraden. BF4 is dan wel geen ‘vernieuwende’ game maar het is wel een flink stuk meer dan de gemiddelde CoD release (tactisch inzicht tov Run and Gun).

En dan zijn er altijd nog de PSN titels, waarvan de meeste nog steeds op de PS3 zijn (PORT ZE VER$#$%@#$# EENS SONY!), maar hiervan komen de nieuwe versies als Super Stardust in de loop van dit jaar uit.

Mijn beste advies is dan ook sit tight en relax tot halverwege dit jaar, als het goed is zijn er tegen die tijd een hoop titels bij die een flink stuk frisser gaan aanvoelen dan het huidige aanbod.

0
  2. User  avatar
    410 XP

Misschien zijn je eisen voor een wauw-gevoel t hoog? Plus een heleboel games worden overhyped de laatste tijd …misschien dat het daaraan ligt?

Probeer Dying Light is t spelen met wat vrienden. Vind em zelf heel erg vet (vooral met vrienden erbij) 🙂

0
  3. User  avatar
    1039 XP

Ik vond Alien: Isolation persoonlijk één van de beste ps4 releases tot nu toe.
    Vette gameplay en behoorlijke graphics. Hangt er natuurlijk vanaf wat jouw voorkeur voor type game is. Maar ik zou zeggen, zeker proberen!

0
  4. User  avatar
    123 XP

Project Cars.

0
  5. User  avatar
    27 XP

ik speel veel op wat veel mooier is dat de ps4 maar dat ding is maar 400 had liever een ps4 wat 2000 was en veel sterker dan deze cheap zooi maar voor potje fifia op de bank en voor de kkids is het leuk

wat de ps4 nu kan kon de pc all in 2009

0
  6. User  avatar
    4682 XP

[quote]ik speel veel op wat veel mooier is dat de ps4 maar dat ding is maar 400 had liever een ps4 wat 2000 was en veel sterker dan deze cheap zooi maar voor potje fifia op de bank en voor de kkids is het leuk

wat de ps4 nu kan kon de pc all in 2009[/quote]

Tja je kan een stroom vretende pc niet vergelijken met een ps4… mijn pc is ook veel sterker. zelf speel ik nooit games op m’n pc ook al is m’n pc veel sterker.

De ps4 doet nu op dit moment redelijk wat ik er van verwachte, het enige waar ik in teleurgesteld ben zijn de uitgestelde games.

0
  7. User  avatar
    75 XP

[quote]Tja je kan een stroom vretende pc niet vergelijken met een ps4… mijn pc is ook veel sterker. zelf speel ik nooit games op m’n pc ook al is m’n pc veel sterker.

De ps4 doet nu op dit moment redelijk wat ik er van verwachte, het enige waar ik in teleurgesteld ben zijn de uitgestelde games.[/quote]

Same!

[quote]Ik vond Alien: Isolation persoonlijk één van de beste ps4 releases tot nu toe.
    Vette gameplay en behoorlijke graphics. Hangt er natuurlijk vanaf wat jouw voorkeur voor type game is. Maar ik zou zeggen, zeker proberen![/quote]

Zal ik eens bekijken, thnx!

0
  8. User  avatar
    2442 XP

[quote]hallo iedereen!

Ik vroeg me af, ben ik de enige die nog steeds wacht op het wauw gevoel van het ‘next gen’-gamen? Ik had mij een PS4 aangeschaft omdat veel vrienden veel lof spraken hierover, maar tot nog toe, ben ik nog steeds nie omvergeblazen, of ligt dit eigg aan mezelf? de enige cd die al veel in mijn ps4 gezeten heeft is FIFA 15 :/

Ik heb oa onderstaande spellen gespeeld en helaas achter enkele uren gewoon terug ingeruild, buiten, nfs rivals ( ook maar om toch een behoorlijke racespel te hebben ) en The order (vond ik behoorlyk vet, mooie gfx, mooi geluid, wel wat kort, en behoorlijke gameplay)

– watch dogs
    – infamous second son
    – destiny

Breek me nu niet af, gasten.. Ik vraag gwn eens jullie mening!

Thnx[/quote]

Misschien zijn je verwachtingen gewoon te hoog? Ik zag eerder een topic van jou dat je het liefst games speelt met goeie graphics. Als graphics ook jouw “wauw” gevoel bepalen dan kan je misschien beter overstappen op een gaming pc.

Destiny vond ik echt een super spel met wauw factor, op een geven moment als je het veel speelt slaat de herhaling toe, maar dat hebben zoveel games. TLOU is nog niet zo heftig als op de PS3 maar dan in een mooier jasje. De single player van CoD AW vond ik ook een topper, alleen het duurde te kort. De meeste games die momenteel uit zijn vallen misschien meer in de categorie 7-8, terwijl we wachten op de parels (9-10 score). Ik wacht zelf op Uncharted, Gran Turismo en goede 3parties zoals Bethesda die met een nieuwe Fallout komen. Er zijn heus wel wauw factor games (hoewel dit natuurlijk wel erg pp scheelt), maar er zit ook nog genoeg in het verschiet. Het kon altijd erger (kijk WiiU) :P. Hoewel Nintendo daar wel met toppers komt, is daar juist een groot te kort aan 3party. Nu heb ik zelf mn PS3 gekocht toen de slim versie uitkwam, maar ik denk dat de PS3 dit ook in het begin had.

0
  9. User  avatar
    252 XP

Geef Driveclub eens een kans, ziet er geweldig uit en speelt heerlijk.
    Is daarnaast voor 2 tientjes op marktplaats te vinden of nieuw voor ongeveer 35 euro.

0
  10. User  avatar
    168 XP

De exclusives vallen wel tegen ja, behalve TLOU.

Ik denk dat de hele AAA game industrie in een soort crisis zit doordat ze bestuurd worden door geldwolven.
    Sommigen spelen op safe (bijv. ubisoft): Alleen maar sequels die nauwelijks verschillen van eerdere delen. Nieuwe IP’s die zich ook niet onderscheiden.
    Anderen willen AL je geld uit je zakken kloppen dmv DLC’s en IAP’s (EA, Activision).

Voor vernieuwende games moet je toch bij de indies zijn tegenwoordig. Maar die zijn grafisch weer niet next-gen.

0
  11. User  avatar
    1043 XP

Ik vermaak me wel met onder ander Killzone Drive-club en zeker ook plants vs zombies garden warfare wat is dat lachen en ziet de erg goed uit leuker als BF . en dat voor Niks 😀

En het wauw gevoel is er niet meer omdat de Ps4 niet zo overstap is van ps2 na ps3 mede doordat de Ps3 HDMI had , sluit je Ps3 is voor de grap op de Scart aan het lijk wel PS2 voor je gevoel

0
  12. User  avatar
    1042 XP

Een gepaste titel bij dit topic was beter geweest..

0
  13. User  avatar
    27 XP

[quote]Tja je kan een stroom vretende pc niet vergelijken met een ps4… mijn pc is ook veel sterker. zelf speel ik nooit games op m’n pc ook al is m’n pc veel sterker.

De ps4 doet nu op dit moment redelijk wat ik er van verwachte, het enige waar ik in teleurgesteld ben zijn de uitgestelde games.[/quote]

het gebruikt wat meer stroom maar is op elk vak minimaal 8 keer beter

en grote titels zijn all snel 20 euro goed koper .
    of illigaal voor nop
    PLUS GRATIS onl

dus all gebruikt de pc 10 meer stroom is het nog goedkoper sneller en mooier en beter

ps4 is leuk maar niet voor schiet en race games

0
  14. User  avatar
    1708 XP

Voor mij blijft er tot nu toe nog steeds 1 “wauw” game, en dat is nog steeds Battlefield 4, veel zijn al afgehaakt vanwege hun “principe kwesties”, net als Driveclub, (wat ik overigens de beste racegame van het decennia vindt). Maar het grootse van Battlefield blijft onevenaard, en al helemaal met de levolution, ik blijf met open mond kijken hoe die wolkenkrabber naar beneden stort in Siege of Shanghai. Tja, als je van shooters houdt en van multiplayen is de premium versie nog steeds een top keuze op de PS4.

0
  15. User  avatar
    4247 XP

ik heb net een ps4 en ik ben het helemaal met je eens.
    infamous was geweldig maar er zaten geen wauw momenten in, je had veel krachten maar dat hele good karma streak gebeuren om sown epische superkracht te kunnen gebruiken zoog echt paal.
    de graphics zijn wel een stuk beter maar ik ben geen graphicshoer.
    ik heb nog geen een keer echt een wauw moment gehad.
    de touchpad voelt geforceerd aan. en de gameplay is totaal niet beter als de “vorige” generatie consoles. het hoofdmenu van de ps4 zelf is gewoon poep. ik kan geen themas vinden in de ps store.
    en ik erger me er ook aan dat je je ps4 moet vingeren om hem aan te krijgen. je kan ook niet op conventionele wijze je ps4 compleet uitzetten en dat is echt een stap terug. en als laatste, als je muziek tijdens een game wil draaien (wat eigenlijk al op de ps3 had moeten kunnen) moet dat vanaf een usb stick. SERIEUS ? DAT DING HEEFT GVD TOCH GEWOON EEN HARDE SCHIJF ? IK KAN WEL VIER DLC PAKKETTEN TIJDENS HET GAMEN DOWNLOADEN MAAR IK KAN GEEN MP3TJE VAN DE SCHIJF AFSPELEN ???????!!!!!!!!!! dit is gewoon een ps3.5 en geen ps4. ik ben er wel blij mee maar na alle lof die ik van iedereen hoorde over deze console verwachtte ik omvergeblazen te worden en dat moet nog steeds gebeuren.

p.s. het geluid is er ook niet op vooruit gegaan.

0
  16. User  avatar
    270 XP

Geduld is een schone zaak, de ps4 voelt voor mij ook nog niet echt als een verbeterde plaatsvervanger voor de ps3. Maar het apparaat is natuurlijk ook nog niet zo heel lang op de markt. ( Release : 29 november 2013)

Ik verwacht dat er dit jaar echt wel wat toppers uit gaan komen voor de 4.

De games waar ik me tot nu toe echt vermaak zijn :
    – Dying Light ( 4 player co-op zombie slasher )
    – Driveclub ( Racen in teamverband )
    – Dragon Age : Inquisition ( Een RPG met een sterk verhaal, mooie graphics en soms wat humor )
    – GTA V
    – Call of Duty
    – Fifa 15
    – Trails Fusion

Voor de toekomst kijk ikop dit moment uit naar:

Rainbow Six : Siege
    Battlefield : Hardline
    Project Cars

Misschien heb je de juiste game nog niet gevonden , waar houd je van? Misschien kan ik of de community je iets aanraden.

0
  17. User  avatar
    9074 XP

[quote]het gebruikt wat meer stroom maar is op elk vak minimaal 8 keer beter

en grote titels zijn all snel 20 euro goed koper .
    of illigaal voor nop
    PLUS GRATIS onl

dus all gebruikt de pc 10 meer stroom is het nog goedkoper sneller en mooier en beter

ps4 is leuk maar niet voor schiet en race games[/quote]

Het mooie aan mensen als jou is dat ze zorgen dat de PC standaard zowat wordt overgeslagen met de toppers chapeau dat je illegaal bezig bent. 😉

[quote]Geduld is een schone zaak, de ps4 voelt voor mij ook nog niet echt als een verbeterde plaatsvervanger voor de ps3. Maar het apparaat is natuurlijk ook nog niet zo heel lang op de markt. ( Release : 29 november 2013)

Ik verwacht dat er dit jaar echt wel wat toppers uit gaan komen voor de 4.

De games waar ik me tot nu toe echt vermaak zijn :
    – Dying Light ( 4 player co-op zombie slasher )
    – Driveclub ( Racen in teamverband )
    – Dragon Age : Inquisition ( Een RPG met een sterk verhaal, mooie graphics en soms wat humor )
    – GTA V
    – Call of Duty
    – Fifa 15
    – Trails Fusion

Voor de toekomst kijk ikop dit moment uit naar:

Rainbow Six : Siege
    Battlefield : Hardline
    Project Cars

Misschien heb je de juiste game nog niet gevonden , waar houd je van? Misschien kan ik of de community je iets aanraden.[/quote]

Ik heb niks wat ik leuk vind in jou lineup behalve Rainbow Six. Ik ben dan ook geen Shooter racer fan ik wacht meer op de final fantasy games en de Metal Gear Solid en alle andere adventure games.

0
  18. User  avatar
    27 XP

[quote]Het mooie aan mensen als jou is dat ze zorgen dat de PC standaard zowat wordt overgeslagen met de toppers chapeau dat je illegaal bezig bent. 😉

Ik heb niks wat ik leuk vind in jou lineup behalve Rainbow Six. Ik ben dan ook geen Shooter racer fan ik wacht meer op de final fantasy games en de Metal Gear Solid en alle andere adventure games.[/quote]

ik zij het kan niet dat ik het doe

er werd gezegt dat het veel stroom kosten dus ligden uit dat pc als nog goed koper was

en nog veel goed koper kon zo als download

en pc heeft veel topers dan de ps4 heeft speelt en ziet er ook nog mooier uit ook

0
  19. User  avatar
    270 XP

[quote]
    Ik heb niks wat ik leuk vind in jou lineup behalve Rainbow Six. Ik ben dan ook geen Shooter racer fan ik wacht meer op de final fantasy games en de Metal Gear Solid en alle andere adventure games.[/quote]

Okee, smaken verschillen. Ik sprak in dit geval tegen Glnn23, dus snap niet helemaal waarom je mij quote.

0
  20. User  avatar
    1793 XP

Ik vrees dat je nog lang mag wachten op de WoW factor+ replay value+ 80+ uren game en vette graphics…

JUST CAUSE 3?

0
  21. User  avatar
    482 XP

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de eerste ps3 games en de laatste zit ook een groot verschil in. Het wachten is inderdaad op games als Uncharted 4, God of War, Metal Gear Solid en The Division. Deze games zouden een hoop moeten beloven.

De games die je tot nu toe gespeeld hebt in dat lijstje zijn ook niet echt denderend op grafisch gebied. Er zijn er zat die er al stukken beter uit zien. Shadow of Mordor, Assassin’s Creed Unity, Dying Light en GTA 5 om maar een paar ff snel op te noemen.

The order is al wat nieuwer en je ziet ook meteen dat het grafisch sterker is. De games die in Q3-4 uit gaan komen zullen er ook veel beter uit gaan zien 🙂

0
  22. User  avatar
    8 XP

Een wauw gevoel is iets persoonlijks. Ik heb AC Unity bijna uitgespeeld en ben laatst even bezig geweest met AC Rogue en toen kreeg ik ook het wauw gevoel, maar meer van, dat ik inmiddels al verwend was met de PS4. Het was een wauw van, wat ziet dit er eigenlijk slecht uit, terwijl dat natuurlijk onzin is want slecht is het totaal niet, maar ja verwend wordt je dan wel.

Nog een voorbeeld. Ik heb in 2001 kennis gemaakt met MGS, toen nog Zone of the Enders gekocht voor de PS2 alleen maar om de demo disk van MGS te bemachtigen. Op een gegeven moment heb ik MGS4: Sons of the Patriots nog gekocht en maar heel even mee gespeeld. Ik verloor interesse in de MGS-games, maar toen ik laatst de nieuwste demo van MGS: The phantom pain voorbij zag komen, bekroop mij weer het wauw gevoel. Ik heb vervolgens MGS4: Ground Zeroes gekocht en vermaak me er nu erg mee. Ik zag daar beelden in terug komen dat ik dacht: wauw!

Toen ik van de PS over ging naar de PS2 bekroop mij het wauw gevoel. Dat gevoel had ik ook toen ik overging van de PS2 naar de pS3.

Ik was in de jaren 90 een pc gamefreak. Ik wilde nooit een PS, dat ziet er toch niet uit, zei ik dan, maar uiteindelijk ben ik via een kameraad op de PS terecht gekomen toen nog door een racegame Gran Turismo. Mijn vrouw had een tupperware party en ik ben het huis uitgevlucht. Ik belde mijn kameraad en toen ik hem vroeg, of hij vanavond thuis was zei hij direkt dat ik maar langs moest komen, want zijn vrouw ging namelijk naar dezelfde tupperware party en hij wist waar ik het over had. Dit was overigens in 2000.Ik zie mezelf nog binnen lopen bij een speelgoed zaak met mijn zoon in de kinderwagen (hij was toen 3 maanden). Een vrouw in de winkel vroeg me of ze mij kon helpen en wat zei ik: Ja, ik zoek een Playstation…….. voor mijn zoon…… Ze keek in de kinderwagen, lachte naar mij en zei: Jaja….. Toen ik eenmaal thuis zat kreeg ik het WAUW gevoel…..

Mijn vader (bijna 70), zag laatst reclame op de tv over de PS4 en hij zei tegen mijn moeder: …… zal ook eerdaags wel een PS4 kopen… Toen hij bij mij op de koffie was vertelde hij dat en toen liet ik hem mijn PS4 zien die ik al een jaar thuis heb…. Weet je wat hij zei toen ik hem games op de PS liet zien? Wauw!!! Dankzij hem ben ik begonnen met een C64 in 1984 en als je die graphics nu ziet…. Maar toch het was destijd wauw!

Dus ja wat is wauw gevoel? M.i. iets persoonlijks…….. Ik heb jaren op het forum van good old DGS-online gezeten en op dat forum kreeg ik ook het wauw gevoel….. Zal ik dat hier ook krijgen?

0
  23. User  avatar
    1464 XP

Voor de PlayStation 4? Ik heb net, mede dankzij PSX-Sense hun prijsvraag, The Order: 1886 binnengekregen. Serieus, wat is dat mooi gemaakt zeg. Ik ben onder de indruk van de ongelofelijk hoge productiewaarde van dat spel. Wat het wellicht te kort komt aan speelduur maakt het aan kwaliteit en oog voor detail 100% goed.

0