Topic: Protect Your PS…

07 maart 2015om 23:06
[url]http://protectyourps.com/[/url]

You probably already know that your new PlayStation® Vita, PlayStation® 3 or PlayStation® 4 system comes with a limited one-year manufacturer’s warranty – but did you know that you can extend that coverage by another 24 months with a PlayStation® Protection Plan? That’s two extra years of simple, affordable protection that can keep you playing for longer.

Met andere woorden: 2 jaar extra garantie kopen… Wie gaat dat doen?

(ps. alleen in de USA en Canada)

12 reacties

1. User  avatar
    1783 XP

In de EU heb je sowieso langer dan 1 jaar garantie. Sterker nog, je moet een deugdelijk product hebben dat binnen de gebruike levensduur geen defecten hoor te krijgen.

0
  2. User  avatar
    632 XP

Juist zo werkt dit hier in europa 🙂

0
  3. User  avatar
    4247 XP

[quote]In de EU heb je sowieso langer dan 1 jaar garantie. Sterker nog, je moet een deugdelijk product hebben dat binnen de gebruike levensduur geen defecten hoor te krijgen.[/quote]

weet jij het prezieze artikelnummer (of hoe dat wel heet als ik het fout zeg) van die wet ? en kun je dan reageren op mijn comment ipv een losse nieuwe comment plaatsen ?
    dan zou ik dankbaar zijn.

0
  4. User  avatar
    1783 XP

[quote]weet jij het prezieze artikelnummer (of hoe dat wel heet als ik het fout zeg) van die wet ? en kun je dan reageren op mijn comment ipv een losse nieuwe comment plaatsen ?
    dan zou ik dankbaar zijn.[/quote]

[url]http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_nl.htm[/url]

Blijft wel een beetje onduidelijk, maar 1 jaar is niet rechtsgeldig

0
  5. User  avatar
    1100 XP

2 jaar in eu op elke product.

0
  6. User  avatar
    9074 XP

[quote]2 jaar in eu op elke product.[/quote]

Maar na 6 maanden moet jij aantonen dat het defect niet jou fout is dat is zeker niet altijd even makkelijk.

[quote]In de EU heb je sowieso langer dan 1 jaar garantie. Sterker nog, je moet een deugdelijk product hebben dat binnen de gebruike levensduur geen defecten hoor te krijgen.[/quote]

Maar na 6 maanden moet jij aantonen dat het defect niet jou fout is dat is zeker niet altijd even makkelijk.

0
  7. User  avatar
    1783 XP

[quote]Maar na 6 maanden moet jij aantonen dat het defect niet jou fout is dat is zeker niet altijd even makkelijk.

Maar na 6 maanden moet jij aantonen dat het defect niet jou fout is dat is zeker niet altijd even makkelijk.[/quote]

Als je HDD er mee stopt, moeten ze ‘m gewoon maken/ vervangen

Mijn Xperia Z1 na 13 maanden opgestuurd omdat de trilfunctie niet meer werkte, werd gewoon gemaakt.

0
  8. User  avatar
    2442 XP

[quote][url]http://protectyourps.com/[/url]

You probably already know that your new PlayStation® Vita, PlayStation® 3 or PlayStation® 4 system comes with a limited one-year manufacturer’s warranty – but did you know that you can extend that coverage by another 24 months with a PlayStation® Protection Plan? That’s two extra years of simple, affordable protection that can keep you playing for longer.

Met andere woorden: 2 jaar extra garantie kopen… Wie gaat dat doen?

(ps. alleen in de USA en Canada)[/quote]

Standaard heb je 2 jaar garantie op je product. Uitzonderingen zijn vaak accu’s e.d. Sommige winkels bieden ook garantie uitbreiding aan, maar dit is gewoon een veelte dure verzekering voor je apparaat.

0
  9. User  avatar
    433 XP

In de EU is het idd zo dat er in dit geval 2 jaar garantie op zit, maarrrrr… Het product moet
    Voldoen aan een gemiddeld levenscyclus.
    Zodra de PlayStation daar niet aan voldoet (bijv na 2 jaar en 1 maand kapot gaat) kun je alsnog achter je garantie aangaan, aangezien de PlayStation officieel een langere levenscyclus zou moeten bevatten.

Heb het zelf eens meegemaakt met een mobiele telefoon die na 13 maanden kapot ging (en waar 12 maanden garantie op zat) en heb uiteindelijk wel een nieuwe mobiele telefoon ontvangen…

0
  10. User  avatar
    742 XP

[quote]In de EU is het idd zo dat er in dit geval 2 jaar garantie op zit, maarrrrr… Het product moet
    Voldoen aan een gemiddeld levenscyclus.
    Zodra de PlayStation daar niet aan voldoet (bijv na 2 jaar en 1 maand kapot gaat) kun je alsnog achter je garantie aangaan, aangezien de PlayStation officieel een langere levenscyclus zou moeten bevatten.

Heb het zelf eens meegemaakt met een mobiele telefoon die na 13 maanden kapot ging (en waar 12 maanden garantie op zat) en heb uiteindelijk wel een nieuwe mobiele telefoon ontvangen…[/quote]

Daar zit je fout. De winkel moet niks nadat je garantie is afgelopen. Vrij vaak uit coulance vervangen ze het apparaat of repareren ze het wel maar ze moeten niks. Je hebt gewoon via de wet 2 jaar garantie dat is het dus als jij na 2 en een half jaar komt met een kapotte ps4 dan is dat negen van de tien keer jou probleem en niet dat van Sony/Winkel waar je um hebt gekocht.
    Sowieso na 1 jaar kan je beter naar de winkel gaan aangezien je inprincipe niks met de fabrikant te maken hebt aangezien je hem heb gekocht bij de winkel

[url]https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie[/url]

[quote]Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra’s. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

Let op
    U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.[/quote]

0
  11. User  avatar
    433 XP

Oké…! Dan hebben ze me toen denk ik geholpen uit medelijden haha… 🙂

0
  12. User  avatar
    544 XP

Snap niet echt wat nou het nut van deze topic is. ProtectyourPS is enkel beschikbaar in US en Canada. Dus al zou je het willen en dan?

0