Forum

Topic: [TUT] PS3 Headsets op PS4

Anoniem's avatar

Hey iedereen,

Het valt me op dat er redelijk vaak vragen gesteld worden over bedraade headsets, en dan met name dat de game audio de chat audio zo erg overspreekt dat je je medespelers niet meer kan verstaan.

Ik heb ondertussen wat ervaring opgedaan met goedkope(re) Turtle Beach en Tritton headsets en zet in dit topic de belangrijkste zaken even op een rijtje.

De meeste PS3 Headsets zijn gewoon compatible met de PS4, sommige moeten alleen anders aangesloten worden.

Over het algemeen heeft je bedraadde PS3 Headset een USB ingang en een 2 polig mini-jack plugje. Bij mijn TB PX-21 en TB P-11 kreeg ik er een splitter kabel bij (1x Mini-Jack(F) –> 3x RCA ( tulp ) ) Deze moest op de PS3 aangesloten worden op de analoge uitgang. Bij de PS4 kan je deze niet aansluiten omdat ze alleen HDMI en Optical ondersteund, daarom plaats je de 2 RCA plugjes in je audio out op je tv.

Vervolgens zet je je USB Audio op chat only op je PS4 , daarna kan je weer de chat audio en de game audio onafhankelijk van elkaar regelen. Vaak is het zo dat je op de remote van je headset een Xbox plugje hebt waar je een mini-jack in kan pluggen.

Als je daar een Mini-jack kabel tussen prikt naar je controller toe ( 2 Polig voor je headset remote / 3 Polig voor je controller ) dan krijg je een dubbele versterking van je chat signaal waardoor je je game geluid weer op een hoger niveau kan stellen.

Ik was echter niet meer helemaal tevreden over het geluid van mijn PX-21 en heb besloten om een Tritton 720+ te halen, waar ik zeer tevreden mee ben. Voor optical headsets gaat hetzelfde verhaal op wat betreft de mini-jack voorversterking.

Ik hoop dat ik iemand help met dit stukje uitleg, als er vragen zijn stel ze gerust.

Grts,
iNSo

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.