Topic: PS4 garantie in Nederland?

12 maart 2015om 21:25

Hoi beste mensen,

Ik zit met een vraag. Mijn garantie van de PS4 is enkele dagen geleden verlopen. (Eind februari) En sinds vandaag leest mijn PS4 geen schijfjes meer. Het zegt alleen unrecognized disc en that’s it terwijl ik the order wou gaan installeren, hij doet dit overigens ook bij andere schijven.

Maar mijn vraag is nou: Gelden hier de Europese richtlijnen voor de garantie, en om preciezer te zijn spreken we hier in Nederland dan van een ondeugdelijk product? Ze zeggen bij Sony in het boekje hardnekkig dat je het maar een jaar is, en ik heb reparatie opgezocht op de Sony site waar ze dachten op 200 euro reparatiekosten uit te komen.

Moet ik gewoon niks aantrekken van Sony’s regels en gewoon op te proppen komen met regels die hier in Europa gelden?

11 reacties

1. User  avatar
    1783 XP

[quote]Hoi beste mensen,

Ik zit met een vraag. Mijn garantie van de PS4 is enkele dagen geleden verlopen. (Eind februari) En sinds vandaag leest mijn PS4 geen schijfjes meer. Het zegt alleen unrecognized disc en that’s it terwijl ik the order wou gaan installeren, hij doet dit overigens ook bij andere schijven.

Maar mijn vraag is nou: Gelden hier de Europese richtlijnen voor de garantie, en om preciezer te zijn spreken we hier in Nederland dan van een ondeugdelijk product? Ze zeggen bij Sony in het boekje hardnekkig dat je het maar een jaar is, en ik heb reparatie opgezocht op de Sony site waar ze dachten op 200 euro reparatiekosten uit te komen.

Moet ik gewoon niks aantrekken van Sony’s regels en gewoon op te proppen komen met regels die hier in Europa gelden?[/quote]

Gewoon naar Sony sturen. Ze kunnen hoog of laag praten maar je PS4 is binnen de levensduur defect. morgen 020 7095025 bellen.

0
  2. User  avatar
    433 XP

[quote]Gewoon naar Sony sturen. Ze kunnen hoog of laag praten maar je PS4 is binnen de levensduur defect. morgen 020 7095025 bellen.[/quote]

Precies, heb bij een ander onderwerp (iets met verzekeringen ofzo) een heel verhaal opgesomd.

Het is nl zo dat de garantie in principe geld voor de gemiddelde levenscyclus van een product.
    Een ps4 behoort langer mee te gaan dan een jaar, dus volgens de Europese richtlijnen heb je ‘gewoon’ recht op garantie. Zoek maar op in het wetboek… 😉

0
  3. User  avatar
    1043 XP

[quote]Hoi beste mensen,

Moet ik gewoon niks aantrekken van Sony’s regels en gewoon op te proppen komen met regels die hier in Europa gelden?[/quote]

heb je al een Blu-ray schoonmaak disk gebruikt en je rookt zeker ?

0
  4. User  avatar
    16 XP

[quote]Gewoon naar Sony sturen. Ze kunnen hoog of laag praten maar je PS4 is binnen de levensduur defect. morgen 020 7095025 bellen.[/quote]

Super, enig idee hoelang m’n PS4 zou moeten wegblijven voor reparatie? Of krijg je zo’n refurbished modelletje teruggestuurd?

[quote]heb je al een Blu-ray schoonmaak disk gebruikt en je rookt zeker ?[/quote]

Nee, niemand rookt bij mij in huis. Ik had al gekeken voor zo’n cleaner cd’tje maar die kwamen al gauw uit op 15 tot 20 euro.

0
  5. User  avatar
    1043 XP

[quote]Super, enig idee hoelang m’n PS4 zou moeten wegblijven voor reparatie? Of krijg je zo’n refurbished modelletje teruggestuurd?

Nee, niemand rookt bij mij in huis. Ik had al gekeken voor zo’n cleaner cd’tje maar die kwamen al gauw uit op 15 tot 20 euro.[/quote]

staat meestal 2 tot 4 weken voor, is de norm ,

Hij leest wel iets al een DVD geprobeerd je heb kans dat die die wel leest en dan is het echt maar een kwestie van zo cleaning CD je vind ze al voor 3euro bij dixons [url]http://www.dixons.nl/printers/kantoorartikelen/schoonmaak/509333/icidu-blu-ray-dvd-lens-cleaner?channel_code=4&product_code=97163046&utm_campaign=feed_cpc&utm_medium=prijsvergelijk&utm_source=beslist&utm_content=default1[/url]

0
  6. User  avatar
    2 XP

[quote]Hoi beste mensen,

Goed, heb effe account aangemaakt om je te helpen want je krijgt wat foute informatie.

Ik heb mijn launch ps4 vorige week opgestuurd. Dit ging niet makkelijk omdat ik de ps4 via sony webshop hem gekocht en ze daar de ps4 niet meer verkopen. Uiteindelijk wel garantie gekregen bij Playstation via sony webshop. Punt van mijn verhaal is dat je bij Playstation 1 jaar garantie hebt (zelfde als bij Apple). Je hebt inderdaad 2 jaar EU garantie, echter moet dit wel gebeuren bij de winkel (of webshop in mijn geval) waar jij je PS4 hebt gekocht. Dus ik raad je aan om naar die winkel te gaan met je factuur en te wijzen op je consumentenrecht. Hun moeten je dan verder helpen. Als dat niet werkt moet je proberen via consumentenbond of rechtsbijstand verzekering je winkel zo ver te krijgen om het toch te geven, aanzien je er recht op hebt (LET OP dit is een lange weg, je moet zelf kijken of dit het waard is).

Ik hoop dat het zo beetje duidelijk is. Succes in ieder geval.

0
  7. User  avatar
    16 XP

[quote]Goed, heb effe account aangemaakt om je te helpen want je krijgt wat foute informatie.

Ik heb mijn launch ps4 vorige week opgestuurd. Dit ging niet makkelijk omdat ik de ps4 via sony webshop hem gekocht en ze daar de ps4 niet meer verkopen. Uiteindelijk wel garantie gekregen bij Playstation via sony webshop. Punt van mijn verhaal is dat je bij Playstation 1 jaar garantie hebt (zelfde als bij Apple). Je hebt inderdaad 2 jaar EU garantie, echter moet dit wel gebeuren bij de winkel (of webshop in mijn geval) waar jij je PS4 hebt gekocht. Dus ik raad je aan om naar die winkel te gaan met je factuur en te wijzen op je consumentenrecht. Hun moeten je dan verder helpen. Als dat niet werkt moet je proberen via consumentenbond of rechtsbijstand verzekering je winkel zo ver te krijgen om het toch te geven, aanzien je er recht op hebt (LET OP dit is een lange weg, je moet zelf kijken of dit het waard is).

Ik hoop dat het zo beetje duidelijk is. Succes in ieder geval.[/quote]

Ah oke, dat zag ik over het hoofd. Ik had had hem gekocht op de site van Bart Smit. Als het bestelde schoonmaak cd’tje die MCLERC me aanbevolen had faalt zal ik zeker het bonnetje erbij halen en de BS gaan benaderen. Bedankt voor je aanvulling spaceman!

0
  8. User  avatar
    9074 XP

Ik kreeg nog een referb PS3 na 2,5 jaar. 😛 Zou wel een naaistreek zijn gewoon volhouden.

0
  9. User  avatar
    451 XP

Garantie is wettelijk 2 jaar dus daar kunnen ze niet onderuit !
    En de ps4 bestaat nog geen 2 jaar dus die MOETEN ze herstellen , anders zijn ze in fout .

0
  10. 82.95.82..xxx's avatar

Als ik een ps4 refurbished zou kopen, krijg ik dan ook volgens Europese wetten 2 jaar of ook zoals op verpakking staat 1 jaar? Dit omdat t een product kan zijn ouder dan 1 jaar

0
  11. 62.235.120.xxx's avatar

Ik zit met een vraag mijn ps4 is kapot maar weet niet hoe garantie boekje eruit ziet kan iemand helpe

0