Forum

Topic: Lololoco stelt zich voor en vraagt advies mbt gamen.

Anoniem's avatar

Hallo mensen, ik noem mij lololoco, wat is tagalog (Filipijns) en betekent gekke opa. Woon in het Zuid Limburgse heuvelland, en in de Filipijnen. Zo 60 – 40 %.
Ondanks beide toeristische omgevingen heb ik (gepensioneerde opa) (te-) veel vrije tijd, die ik graag vul met alles over auto, motor, film en video.
Ik ben tamelijk onhandig, op computergebied een digibeet die zijn laptop gebruikt als typemachine om e-mails en forums te lezen en aan bij te dragen.
Wel bezit ik een mediaplayer die ik met moeite kan bedienen. En alleen de basisfuncties van gebruik.
Ik denk al geruime tijd over de aanschaf van een spel “ding”.Vooral voor gebruik in Filipijnen (waar overigens electronica niet goedkoper is. Ik wil hierbij 3 dingen vooral: simpel gebruiksgemak, altijd werken zonder veel (computer)problemen. Graag niet alleen knallen maar wat intelligenter spel.
Moet erbij zeggen dat ik last heb van artritus en spellen waarbij het aankomt op super snel zijn en heel vaak drukken op de een of andere knop mij niet erg geschikt lijken. Dus hoewel ik ooit pistool schieten deed en wel interesse heb in wapens geen puur er op los knallen spel.

IK WEET DUS NAGENOEG NIKS, WIL OOK HET WIEL NIET GAAN UITVINDEN EN DOE DUS EEN BEROEP OP JULLIE!

Wat is een goede spelcomputer voor mij? De laatste nieuwe of net niet (te moeilijk)? Tweede hands aan / af te raden? Is er ergens een test die je kunt doen en die je toont welk soort spel en welke soort spelcomputer het beste bij je past. Welke extra´s, accesoires, geheugen en andere uitbreidingen en aanpassingen raden jullie me aan erbij te nemen, op te letten bij aankoop.

Denk dat dit genoeg vragen zijn, en meer weet ik overigens niet te vragen. Zelfs om de juiste vragen te stellen weet ik vermoedelijk te weinig.

Wel nog: zijn er ook clubs oid waar mensen fysiek bij mekaar komen mbt gamen en spelcomputers. zo iets als een schaakclub vroeger. Eventueel met cursussen?

Wens iedereen veel speelplezier en dat we allemaal mogen winnen.

Lololoco

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 4299 XP
    Peter01's avatar

    er zijn best veel consoles (bijv de playstation 4 of de xbox one) die je kan kopen. nou heb ik niet de xbox one, maar de voorganger van de xbox one (de xbox 360) had veel fijnere controllers (dat is de joystick/afstandsbediening) ik weet omdat ik de one niet heb of die controllers veel fijner zijn. maar gezien je (ik mag wel je zeggen toch ?) artritis heb zou ik aanraden om goed de controller uit te proberen van wat uiteindelijk je console van keuze word. heel misschien kan je een keertje bij familie of vrienden (of kinderen van familie en vrienden) een avondje komen gamen. want na een halve minuut een controler vasthouden weet je niet zo heel goed of hij pijn gaat doen aan je handen. en ik heb ervaring met pijn aan me vingers krijgen van controllers want ik heb vrij grote handen. vandaar dat ik met dit advies kom.

    qua spellen weet ik niet zo heel veel want ik doe wel bijna alleen maar dat knalwerk. maar ik heb een paar aanraders.
    ik hoop dat die verkrijgbaar zijn op de console van je keuze maar toch geef ik deze aanraders want het zijn geweldige spellen.
    ik zou bijna alles van pokemon aanraden op de nintendo 3ds maar dan loop je misschien tegen het probleem aan dat die te klein is voor je handen. de 3ds is namelijk een “handheld” wat betekend dat je het hele apparaat in je hand houd. een mooi voorbeeld is hiervan de gameboy. daar is de 3ds ook de opvolger van. veel mensen vinden pokemon kinderachtig maar heel veel mensen hebben daar dan weer lak aan. ik vind het een heel leuk en vrolijke reeks spellen die je ook nog eens overal mee naartoe kan nemen. de gevechten zijn om de beurt dus zijn snelle reflexen totaal niet nodig.

    nou is er nog een ander spel wat (geloof ik) op de playstation 3 de xbox 360 en de pc verkrijgbaar is. dit spel is een om de beurt strategie game waarin je het bevel hebt over soldaten die de wereld moeten verdedigen tegen een alien invasie.
    het is een zeer strategisch spel en het is ongeloofelijk verslavend. dit spel heeft zo ongeloofelijk veel diepgang en opties dat je er heel lang mee bezig bent.

    dat zijn mijn aanraders, en ik raad je ook aan om van deze games wat gameplay videos opzoekt op youtube. gameplay video’s zijn filmpjes van hoe het spel er uiziet tijdens het spelen. (iets wat niet altijd zichtbaar is in officiele trailers)

    sorry voor de slechte gramatica en ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt

    p.s. welke console je koopt hangt er echt vanaf wat je het fijnst vind. niet elk spel komt uit op elke console namelijk. het hangt ook af van je budget. de vorige “generatie” consoles zijn nu goedkoper dan de huidige generatie consoles vanwege vrij duidelijke redenen. (als er een nieuw model of een opvolger ergens van is dan word de vorige versie altijd goedkoper)
    laat je goed informeren door wie dan ook!!!!!!! (winkelpersoneel, familie, vrienden, andere gamers etc.)

  2. 169 XP
    Bobby Peru's avatar

    Hallo Lololoco, als ik jou was zou ik in elk geval niet te veel geld uitgeven aan een spelcomputer en games. Als het dan niks blijkt te zijn heeft het niet teveel gekost. De oorspronkelijke Wii bijvoorbeeld.
    Of je koopt een iPad, daar zijn een hoop strategische spellen en puzzels op te krijgen voor weinig geld. En als het gamen toch niks voor je blijkt te zijn kan je een iPad altijd nog voor andere dingen gebruiken als internet, e-mail, films, muziek.

  3. 257 XP
    iNSo's avatar

    Als ik je topic zo lees dan zou ik voor PC – Gaming gaan. Daar zijn verreweg de meeste games en (ergonomische) invoer apparaten voor te krijgen. Volgens mij ligt jou prioriteit niet bij de nieuwste games, maar zoek je puur vermaak. Een aantal games die ik je voor de pc kan aanraden zijn bijvoorbeeld de Command and Conquer games ( waarbij je een militaire basis op moet bouwen en die van anderen moet zien te vernietigen)

    Ook zijn er vele gratis games te krijgen voor de PC op bijvoorbeeld Steam ( een Game-Database) zoals mmorpg’s ( waarbij je met vele andere spelers opdrachten uit moet voeren )

    Als je het leuk vind kan je ook LoL (League of Legends) proberen. Dat is een game waarbij jij met je team tegen een ander team strijdt doormiddel van basissen en torens te slopen/verdedigen.

    Ik raad je in iedee geval aan om – vanwege je artritus – om op de pc te gaan gamen. Dat hoeft niet het duurste systeem te zijn, de games die ik noem zijn op middelmatige systemen goed te draaien.

    Grts,
    iNSo

  4. 2 XP
    Lololoco's avatar

    Dank mensen voor jullie reakties.
    Een heel goede tip vind ik om te proberen game player en console eens een avond te gebruiken alvorens te kopen. Inderdaad, vanwege die artritis.
    Ik ben inderdaad niet op zoek naar het nieuwste spel, voor mij is alles nieuw, want ik ken er geen een. Dat spel van de aarde verdedigen tegen die Aliens lijkt mij echt wat naar mijn zin, Kun je die spellen ook stoppen en een dag later verder gaan met wat je opgebouwd hebt of zo. Dat lijkt mij ook gaaf.
    Pokemon, die naam komt mij bekend voor maar ik ken hem niet.

    Ben nieuwsgierig naar accesoires. Zou best wel een kwalitatief goed (spel) pistool / geweer willen hebben bij een schietspel. Vroeger schoot ik op kaarten, vaak naast de roos, maar misschien dat er wel een leuk spel is dat je op vanalles kunt schieten (op het scherm natuurlijk). Alleen dus niet op snelheid gericht.
    Wat voor accesoires bestaan er zoal? Wat hebben jullie?

    Is Wii iets, voor iemand die liefst niet opstaat uit de lazy-boy?
    Heb je ook detective spellen?
    Geheugencapacitiet belangrijk voor gewoon wat spellen doen?
    Sluit men die game dingen gewoon aan op de tv? Ja toch?

    Wat ook leuk lijkt zijn auto rijden, niet alleen racen maar evt. “educatief”, zo ook motor! En vliegen. Ik heb ooit eens in een echte vliegsimulator een paar uren door kunnen brengen. Een cockpit op 3-4 poten, met plaats voor 4 bemanningsleden. Over een loopbrug ging je de cockpit in, dan werd de loopbrug ingehaald dan kon je dus vliegen. fantastisch. ieder vliegveld was in de computer opgeslagen, en alle mogelijke eventualiteiten konden gebeuren. Een piloot, die dus al klaar is met zijn opleiding, en die op een bepaald toestel gaat vliegen, die moet eerst 60 uren !! in deze simulator. Kosten 1600 € per uur. het was prachtig op te stijgen van een mij bekend vliegveld in de buurt en op het scherm onder je de wegen en fabrieken, die ik dus herkende, onder je door te zien gaan.

    De man die hier werkte en oa je vlucht programmeerde (veel wind of zo) kom door zijn werk zowat ieder vliegtuig onder normale omstandigheden aan de grond zetten. …. Kortom, dat soort spellen. met evt accesoires die voor dat soort spellen zijn, zou ik ook erg gaaf vinden.

    dank voor jullie reakties,

    Lololoco

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Zo te horen wil je wel van alles wat XD. Niet iedere console ondersteunt wat jij graag wilt, zoals schietgeweren, rij en vliegsimulatoren.

    Vliegsimulatie moet je toch echt naar een game pc, met bijpassende accessoires zit je al ruim over de 1000 euro heen. Dus dat lijkt me niet echt iets.

    Je had het over een Wii. Wii heeft gewoon als voordeel, makkelijk te “kraken” en zo gratis spellen te spelen. Maar de Wii is oud en vanaf dag 1 al verouderd kwa grafics. Ondanks dat je misschien niet het nieuwste wil raad ik een Wii af. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goede PS3 (nieuw of tweede hands) met een grote opslag capaciteit. Minimaal 250 GB.
    – Je kan met de Move controllers gewoon schietspellen spelen met schietgeweren/pistolen waar je de controller in vast klikt. Denk aan games als Killzone en Resistance.
    – Race simulatie games zoals Gran Turismo, Grid en NFS Shift (1 & 2).
    – Nog heel wat andere games die je voor weinig tweede hands ergens kan krijgen
    – Alles is draadloos dus je kan alles lekker vanuit je luie stoel doen
    – Omdat het niet meer het primaire systeem is van Sony kan je ook nieuwe items voor minder krijgen
    – Makkelijk aan te sluiten. Stroom kabel erin, hdmi kabel naar je televisie en je bent al klaar. Eventueel nog wifi instellen voor internet.
    – Veel hulp hierover online te vinden.

    Ik zou als ik jou was niet voor een nieuwere generatie console gaan. Deze zijn misschien te nieuw en je hebt nog niet heel veel keuze in games die jij zoekt. Xbox 360 is ook al wat ouder, maar de oudste types hiervan hadden redelijk wat problemen met hardware. Daarbij heeft een 360 geen accessoires zoals schietpistolen. De 360 heeft wel Kinnect, waarbij je door hand bewegingen een spel kan bedienen, maar hiervoor moet je eigenlijk wel gaan staan.

    Je zou naar lokale game shop kunnen gaan. Daarbij bedoel ik geen MediaMarkt of Game Mania. Maar gewoon een echte onafhankelijk game verkoper. Zij kunnen je prima advies geven en bieden ook vaak tweede hands spullen aan.