Topic: bloodborne of dark souls 2 scholar of the first sin?

20 april 2015om 19:56

beste psx sensers.
ik ga waarschijnlijk binnenkort een ps4 te kopen.
ik ben een dark souls/bloodborne noob en speel normaal altijd fifa/cod enz.
toch wil ik wel een van deze proberen,welke raden jullie aan?

14 reacties

1. User  avatar
    1508 XP

Dark Souls II. Die is toch wel een tandje makkelijker nog…

0
  2. User  avatar
    3330 XP

Ligt eraan hoe hoog je de lat voor jezelf wilt leggen. Als je echt van een goede uitdaging houdt, adviseer ik Bloodborne. Dark Souls II is ook uitdagend, maar zoals Mithrandir al zegt is die wel wat makkelijker dan Bloodborne.

0
  3. User  avatar
    4682 XP

Ik denk dat Booldborne beter bij je past omdat die game veel toegankelijker is dan een game uit de Souls serie.

Ik vond Bloodbore trouwens alleen in het begin even moeilijk, eind baas was makkelijk. Je kan altijd nog hulp krijgen van andere spelers.

0
  4. User  avatar
    58 XP

Bloodborne, ik vond m makkelijker dan Dark Souls 2 en vanwege de snelheid van de game is het ook mijn favoriete van de serie.

Dark Souls 2 Scholar of The Sin heeft volgens mij wel meer content (miss leek dat alleen maar zo omdat alles zo groot was), maar die is niet echt noobfriendly.

0
  5. User  avatar
    475 XP

Bloodborne, de game heeft hele snelle gameplay. En daardoor speelt het ook lekker weg. En de sfeer in die game is gewoon phenomenaal!

0
  6. User  avatar
    3330 XP

[quote]Ik denk dat Booldborne beter bij je past omdat die game veel toegankelijker is dan een game uit de Souls serie.

Ik vond Bloodbore trouwens alleen in het begin even moeilijk, eind baas was makkelijk. Je kan altijd nog hulp krijgen van andere spelers.[/quote]

Dan wens ik je veel plezier met New Game Plus, daar spat de moeilijkheid op sommige momenten van het beeld af 😉

0
  7. User  avatar
    95 XP

bedankt voor jullie reacties,
    de moeilijkheidsgraad maakt niet zo veel uit want anders zou ik sowieso geen van beide games kopen.
    welke game bevat meer rpg elementen?

0
  8. User  avatar
    4682 XP

[quote]bedankt voor jullie reacties,
    de moeilijkheidsgraad maakt niet zo veel uit want anders zou ik sowieso geen van beide games kopen.
    welke game bevat meer rpg elementen?[/quote]

Dark Sous bevat meer rpg elementen. Ik raad je toch echt aan om voor Bloodborne te gaan.. bij die game hoef je je minder zorgen te maken waar je je punten aan besteed als je een level omhoog wil. Als je bloodborne leuk vindt kan je altijd nog een keer dark souls 2 proberen.

0
  9. User  avatar
    9074 XP

[quote]Dan wens ik je veel plezier met New Game Plus, daar spat de moeilijkheid op sommige momenten van het beeld af ;)[/quote]

Ik vind de eerste keer al moeilijk genoeg. 😉

0
  10. User  avatar
    95 XP

Ik heb nog 2 vragen:als je dood gaat en je daarna weer naar waar je doodging toe gaat en de blood echoes die je verloren hebt oppakt krijg je dan ze allemaal terug of gaat een deel verloren.
    Heb je echt een level systeem of werkt het met individuele stats

0
  11. User  avatar
    4682 XP

In tegenstelling tot Lords Of The Fallen krijg je bij bloodborne gewoon alle blood echoes terug (mits je onderweg niet dood gaat, dan ben je alles kwijt).
    Je moet je blood echoes verdelen over een aantal vaardigheden, per level heb je er steeds neer nodig om 1 vaardigheid-punt te upgraden.

0
  12. User  avatar
    1 XP

Ik speel al deze games al vanaf Demon Souls en ik moet zeggen… koop ze allebij! Bloodborne is gewoon een snelle, vloeiende game maar de eerste bossfight is moeilijker dan de laatste ( ligt eraan welke van de 3 endings je kiest ) en Dark Souls is een game die langzamer gaat maar wel een game om zeker te spelen. De bosses zijn makkelijker etc. Ik ben zelf een NG++ speler en op weg naar de NG+? dus als je nog vragen hebt ;D hoor ik het graag.

0
  13. User  avatar
    1947 XP

Late reactie misschien..

Maar ik zou als ik jou was met Bloodborne beginnen, instap drempel is in beide games hoog, alleen Bloodborne is de toch wat afgetrainde rpg hack en slash game. In het begin is hij pittiger dan DS2 maar hij speelt wel weer makkelijker weg..

Ik vind persoonlijk DS2 leuker en dan vooral door de uitgebreide level systeem en het veeeel bredere build opties (shields/magie/miracles/hexes/fire/wapens/armor)PvP is ook 1000x beter uitgewerkt. En de lore en ridder/fantasy era spreekt mij meer aan dan de Victorian/alien era.

Ik speel zelf bloodborne nog aardig vaak (pvp) maar ben niet newgame plus gegaan na de “laatste” boss. ik zie zelf daarin niet de meerwaarde van in.. maar ik weet wel als er niet snel een patch uitkomt die het makkelijker maakt om Fight clubs op te zetten , ik bloodborne niet lang zal spelen en dan witcher 3 gaat halen…

DS2 heb ik 420+ uur en newgame ++++ veeel plezier aan gehad. Dus die moet je ook zeker spelen na bloodborne

0
  14. User  avatar
    95 XP

Ik heb inmiddels een PlayStation 4 gekocht en daarbij zaten de games bloodborne,the order en last of us.bloodborne bevalt heel goed alleen pas net begonnen dus nog niet de eerste boss verslagen.ik ga eerst de game uitspelen en dan zie ik wel weer of ik DS 2 koop.wat is trouwens het nu van NG +

0