Topic: Internet ps4 speed

28 april 2015om 10:48

hey Lezers,

Weet er iemand wat ik aan mijn ps4 internet kan doen? Het is namelijk zo mijn speed van upload en download raakt niet boven de 4,5 mbps. Ik heb het op WIFI en op kabel gedaan. Maar maakt geen verschil we hebben zelf in huis 2 routers/ontvangers en de ps4 geeft ook 100% signaalsterkte aan. We hebben ookal een test gedaan voor te kijken hoe snel de internet ook is maar die is boven de 67 mpbs en 12 mbps. Dus daar ligt het niet aan. Hoop dat jullie me verhaal snappen en of jullie oplossingen hebben 😉
Ik hoor het wel
Gr Ody

15 reacties

1. User  avatar
    209 XP

[url]http://www.psx-sense.nl/189113/trage-downloads-op-je-playstation-4-probeer-dit-eens/[/url]

0
  2. User  avatar
    632 XP

Op moment heb ik nog een lagere snelheid dan jou en dat werkt goed behalve dat geen game kan sharen,
    wat is nu je probleem.

0
  3. User  avatar
    28 XP

[quote]Op moment heb ik nog een lagere snelheid dan jou en dat werkt goed behalve dat geen game kan sharen,
    wat is nu je probleem.[/quote]

Nou ik zeg onder de 4,5 mbps soms is hij zelfs 200 kbps en ik share heel veel ook. Dus das al een probleem en met sommige dingen laden werkt
    Niet ook et streamen valt vaak uit door dat
    Dus dat is mijn probleem het hoort ook gewoon goed te werken

0
  4. User  avatar
    29 XP

[quote]Op moment heb ik nog een lagere snelheid dan jou en dat werkt goed behalve dat geen game kan sharen,
    wat is nu je probleem.[/quote]

Op de PS4 zit nu eenmaal de functie dat je een game kan sharen, dus moet hij die ook kunnen gebruiken.
    Nu kan het eraan liggen dat het gewoon door ze toevoer komt, het abonnement dat hij thuis heeft vanuit zijn provider of instellingen die kunnen worden verbeterd.
    Ik snap dus heel goed dat hij hier naar vraagt, de één neemt genoegen met wat hij heeft terwijl je met wat aanpassingen meer kan hebben, de ander wilt er alles uit halen.

0
  5. User  avatar
    9970 XP

[quote]hey Lezers,

Weet er iemand wat ik aan mijn ps4 internet kan doen? Het is namelijk zo mijn speed van upload en download raakt niet boven de 4,5 mbps. Ik heb het op WIFI en op kabel gedaan. Maar maakt geen verschil we hebben zelf in huis 2 routers/ontvangers en de ps4 geeft ook 100% signaalsterkte aan. We hebben ookal een test gedaan voor te kijken hoe snel de internet ook is maar die is boven de 67 mpbs en 12 mbps. Dus daar ligt het niet aan. Hoop dat jullie me verhaal snappen en of jullie oplossingen hebben 😉
    Ik hoor het wel
    Gr Ody[/quote]

Die test die je gedaan hebt, is dat gedaan op de PS4 zelf of op een computer die bedraad aangesloten was? Zit die computer misschien op de andere router?
    Misschien word je ps4 snelheid wel geknepen door instellingen op je router zelf, daar zou je eventueel ook nog naar kunnen kijken

0
  6. User  avatar
    28 XP

[quote]Op de PS4 zit nu eenmaal de functie dat je een game kan sharen, dus moet hij die ook kunnen gebruiken.
    Nu kan het eraan liggen dat het gewoon door ze toevoer komt, het abonnement dat hij thuis heeft vanuit zijn provider of instellingen die kunnen worden verbeterd.
    Ik snap dus heel goed dat hij hier naar vraagt, de één neemt genoegen met wat hij heeft terwijl je met wat aanpassingen meer kan hebben, de ander wilt er alles uit halen.[/quote]

Bedankt! 🙂 en dat klopt ik wil dat gewoon graag gebruiken. Mijn internet werkt weer prima ik heb Sony gebeld en die hebben mij informatie toegestuurd voor mijn internet allemaal opnieuw intestellen het zelfde als wat een reageerder heeft neergezet. Heb nu weer volle snelheid en kan weer streame en shareplaye. Bedankt voor deze topic :).

Ps ik heb de snelheid gemeten via me telefoon. En de snelheid van me ouders provider is het maximum 🙂

0
  7. User  avatar
    2442 XP

Ik ben nu ongeveer 3 dagen bezig met het downloaden van Killzone.. Eerste een kleine download van 7-8 GB en een update van 3GB, en deze waren vrij snel binnen. Maar de rest (42GB), man o man, meer dan 30 uur bezig om te downloaden. Het fluctueert wel heel erg, het ene moment duurt de download nog maar 12 uur en later springt deze weer naar 20. Ik geloof niet zozeer dat het aan mij wifi ligt, want alle overige downloads gaan wel snel. Denk aan PS4 updates en games die ik op mijn laptop download via Steam. Het PSN netwerk is eigenlijk niet gemaakt voor zulke grote games te downloaden. Sws is dit ook de laatste keer dat ik een game digitaal koop. Duurt lang en het vreet schijfruimte.

0
  8. User  avatar
    28 XP

[quote]Ik ben nu ongeveer 3 dagen bezig met het downloaden van Killzone.. Eerste een kleine download van 7-8 GB en een update van 3GB, en deze waren vrij snel binnen. Maar de rest (42GB), man o man, meer dan 30 uur bezig om te downloaden. Het fluctueert wel heel erg, het ene moment duurt de download nog maar 12 uur en later springt deze weer naar 20. Ik geloof niet zozeer dat het aan mij wifi ligt, want alle overige downloads gaan wel snel. Denk aan PS4 updates en games die ik op mijn laptop download via Steam. Het PSN netwerk is eigenlijk niet gemaakt voor zulke grote games te downloaden. Sws is dit ook de laatste keer dat ik een game digitaal koop. Duurt lang en het vreet schijfruimte.[/quote]

Het ligt ook niet aan onze WIFI want wij hebben echt goed
    Internet. Maar op ps4 is het troep op WIFI of Kabel. Al mijn vrienden hebben slecht internet op hun ps4 bijna niemand kan share play starten of bekijken. Playstation moet daar wel wat aan doen. Ik koop zelf nooit digitale games altijd gewoon in de winkel

0
  9. User  avatar
    9970 XP

[quote]Het ligt ook niet aan onze WIFI want wij hebben echt goed
    Internet. Maar op ps4 is het troep op WIFI of Kabel. Al mijn vrienden hebben slecht internet op hun ps4 bijna niemand kan share play starten of bekijken. Playstation moet daar wel wat aan doen. Ik koop zelf nooit digitale games altijd gewoon in de winkel[/quote]

Ik heb een tot 30mbs download en 3mbp upload verbinding, en ik heb nergens problemen mee. Ik kan ook gewoon shareplay doen, zelf streamen, of streams bekijken.
    Ik zit bij telfort op het moment.

0
  10. User  avatar
    10 XP

De mensen die hier last van lage download snelheden hebben allemaal klant bij ziggo/ Upc ??

0
  11. User  avatar
    28 XP

[quote]De mensen die hier last van lage download snelheden hebben allemaal klant bij ziggo/ Upc ??[/quote]

Haha ja toevallig ik wij en de meeste van mijn vrienden ook haha

0
  12. User  avatar
    2442 XP

[quote]De mensen die hier last van lage download snelheden hebben allemaal klant bij ziggo/ Upc ??[/quote]

Ziggo, maar zoals eerder aangegeven alleen bij grote downloads (groter dan 10GB). Gisteren moest ik maps downloaden voor KillZone, maar binnen no-time had ik ze binnen.

0
  13. User  avatar
    29 XP

Ik zelf ben ook klant van UPC (nu Ziggo), ik heb mijn eigen router ertussen geplaatst en nu heb ik echt een hele sterke (bekabelde) verbinding.

0
  14. User  avatar
    854 XP

ik heb er ook last van met me 120 mb internet ps4 haal maar 66 mb

en het psn schommelt heel erg met download snelheid

0
  15. User  avatar
    554 XP

Tip voor de mensen met lage download snelheid op ps4, probeer de download eens te pauzeren en te starten weer
    Soms moet je het echt een paar keer doen, maar het werkt wel.

Borderlands stond op 9 uur na een paar keer pauzeren en weer starten duurde het maar 3 kwartier

Waarschijnlijk verandert die van server als je de download pauzeert en weer herstart, geen idee maar t werkt wel

0