Hoi PSX,
Vandaag is het zover, hópelijk komt vandaag mijn PS4 binnen inclusief Hardline. Na een niet zo nette leveringsprocedure hoop ik vandaag mijn PS4 in ontvangst te nemen.
Voordat ik beginnen met knallen wil ik een goede start maken qua configuratie. Ik heb direct bij aankoop van de PS4 een SSHD besteld (Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB). Om overzetten van data in een later stadium te voorkomen.
Dan komen we nu op het netwerk gedeelte terecht. Ik heb een cat6 stp kabel van kabelkeurmerk naar boven getrokken in de game kamer. Daar heb ik een Netgear switch aangesloten. Één kabel gaat naar de PS3, de ander naar de PS4. Voor alle verbindingen en instellingen gebruik ik een eigen aangeschafte router Asus RT-N66U. Ik ben klant van UPC/ZIGGO.
Voor de PS4 heb/ga ik een statisch IP adres instellen. Dat IP adres gooi ik in een DMZ. Voor mijn secundaire DNS gebruik ik de DNS van Google. Me configuratie ziet er als volgt uit:
IP address: 192.168.1.4 (Statisch IPv4)
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway (Asus RT-N66u): 192.168.1.1
Primary DNS: 192.168.1.1
Secundaire DNS: 8.8.8.8
Ik heb een internet abonnement van:
120 mbp/s down
12 mbp/s up
Ik hoop met deze configuratie minimaal aan snelheid te halen:
60 mbp/s down
12 mbp/s up
Op mijn PS3 haalde ik zonder deze configuratie:
35 mbp/s down
12 mbp/s up
Ik deel dit met jullie omdat er veel mensen zijn die graag hun internet snelheid willen verbeteren, ik hoop hiermee alles uit mijn internet verbinding te halen. Graag wil ik ook andere helpen met instellen, dus heb je vragen waarom ik iets doe en wat het inhoud ik hoor het graag. Me meetresultaten van me PS4 komen zodra ik ze heb.
Mijn PSN is Youri-Kramer, voel je vrij om mij toe te voegen!
EDIT: Ook ben ik benieuwd wat jullie internetsnelheid op de PS4 is vergeleken jullie abonnement!
Groet,
Youri

Hey Youri,
join the ps4 club.
Ik heb een KPN glasvezel abbo van zowel 100mb down- als upload snelheid. Heb een cat5 kabel, en ik haal als ik verbindingstest doe.
70 tot 75 mb download
60mb upload.
Dit is ruim voldoende om online te gamen.
Ik heb hardline btw overgeslagen en speel nog volop bf4, er komen daarvoor nog wat interessante uitbreidingen.
Veel plezier met je ps4.
[quote]Hey Youri,
join the ps4 club.
Ik heb een KPN glasvezel abbo van zowel 100mb down- als upload snelheid. Heb een cat5 kabel, en ik haal als ik verbindingstest doe.
70 tot 75 mb download
60mb upload.
Dit is ruim voldoende om online te gamen.
Ik heb hardline btw overgeslagen en speel nog volop bf4, er komen daarvoor nog wat interessante uitbreidingen.
Veel plezier met je ps4.[/quote]
Hey,
Dankjewel zal wel lukken, volgens mijn track en trace code heb ik mijn PS4 binnen tussen 16:30 tot 18:30.
Dat is inderdaad een prima snelheid om mee te gamen, heb je deze snelheid behaald door een aangepaste configuratie of alles op automatisch?
Ik heb besloten om hardline te kopen omdat ik hoorde dat daar wát meer actie in zat door de kleine mappen, en ik ben afkomstig van COD (laatste COD was bo2).
Aangezien ik niet van het toekomstige genre ben in shooters heb ik veel cod’s nu overgeslagen. Maar dat ter zijde 😛
Veel plezier!
Ik ben net overgegaan op een sneller internet maar daarvoor had ik het meest basis pakket van kpn (zal overeenkomen met ziggo upc etc.) en kon draadloos prima gamen. Kan alleen nu snellen DLC binnenhalen.
Over het algemeen is een normale internet verbinding voldoende om gewoon online te gamen, tip: denk niet meteen dat het aan je internet ligt als je minder kills maakt dan gehoopt 😉
[quote]Veel plezier!
Ik ben net overgegaan op een sneller internet maar daarvoor had ik het meest basis pakket van kpn (zal overeenkomen met ziggo upc etc.) en kon draadloos prima gamen. Kan alleen nu snellen DLC binnenhalen.
Over het algemeen is een normale internet verbinding voldoende om gewoon online te gamen, tip: denk niet meteen dat het aan je internet ligt als je minder kills maakt dan gehoopt ;)[/quote]
Haha das zeker waar, niet alles is aan internet te wijten! 😛
Dankzij de perfecte levering van Bart Smit, voor 18:00 besteld, de volgende dag in huis heb ik de PS4 vandaag nog niet, maar is het weer een dag verschoven. Dit word dag 4.
[quote]Dankzij de perfecte levering van Bart Smit, voor 18:00 besteld, de volgende dag in huis heb ik de PS4 vandaag nog niet, maar is het weer een dag verschoven. Dit word dag 4.[/quote]
Het is zeker het wachten waard hoor :).
[quote]Het is zeker het wachten waard hoor :).[/quote]
Ga ik van uit!
Voor en tijdens de release van de PS4 was ik zo actief hier op PSX-sense met een ander account, uiteindelijk toch ongeveer 2 jaar gewacht met kopen van de PS4 omdat de PS3 nog prima voldeed. Maar nu de laatste paar dagen… hel!
haha ken het. heb hem zelf in oktober2014 aangeschaft met driveclub maar toen ik de keuze had gemaakt moest hij er ook ala minuut komen :p
[quote]Hey,
Dankjewel zal wel lukken, volgens mijn track en trace code heb ik mijn PS4 binnen tussen 16:30 tot 18:30.
Dat is inderdaad een prima snelheid om mee te gamen, heb je deze snelheid behaald door een aangepaste configuratie of alles op automatisch?
Ik heb besloten om hardline te kopen omdat ik hoorde dat daar wát meer actie in zat door de kleine mappen, en ik ben afkomstig van COD (laatste COD was bo2).
Aangezien ik niet van het toekomstige genre ben in shooters heb ik veel cod’s nu overgeslagen. Maar dat ter zijde :P[/quote]
Ik heb verbinding gewoon automatisch gedaan. Voornaamst moet alles dan wel goed gaan. Ze zeggen weleens dat je MTU setting moet aanpassen naar 1470 als downloaden niet snel gaat, standaard staat MTU op 1500.
En zorg ervoor dat je altijd minimaal NAT-type 2 hebt. Vooral handig voor partys en dergelijke.
Wel leuk dat je vanaf COD afkomt. Ik kom echt vanaf het battlefield front. En kan best zeggen dat ik er goed in ben, maar ik heb nu dus voor het eerst COD AW gekocht, en daar ben ik echt vet slecht in. haha. Ondanks het allebei schieten is, is de manier van spelen totaal anders.
succes met de overstap en de ps4.
Erg sympathiek van je dat je je hulp aanbied. Wel raar dat je nu pas een ps4 in huis haalt. Je klink namelijk als een fanatiek gamer.
Ot:
Down 54 mb
Up 8 mb
Internetsnelheid zou volgens leverancier 90 mb kunnen halen. Is wel redelijk normale snelheid toch?
[quote]Erg sympathiek van je dat je je hulp aanbied. Wel raar dat je nu pas een ps4 in huis haalt. Je klink namelijk als een fanatiek gamer.
Ot:
Down 54 mb
Up 8 mb
Internetsnelheid zou volgens leverancier 90 mb kunnen halen. Is wel redelijk normale snelheid toch?[/quote]
Hee!
Doe het graag.
Mijn snelheid is trouwens:
65 down
9 up
Ga nog even kijken of het beter kan, al is het natuurlijk ruim voldoende.
Donwload is alleen belangrijk voor dlc etc,als je cod speelt is je uploadsnelheid vooral belangrijk.