Topic: is 60 fps echt nodig ?

06 mei 2015om 05:42

nou de titel zegt het al. is 60 fps echt nodig? ik snap dat met deze titel er waarschijnlijk mensen kwaad een antwoord gaan geven en misschien zelfs het persoonlijk gaan maken. maar dat is oke. (de reacties en niet het persoonlijk worden) want ik wil juist van die mensen horen waarom 60 fps perse moet ?
ik vind het ook fijner spelen maar of het nou perse moet ? ik vind van niet.
aan de mensen die zeggen van wel. aan die mensen die het niet alleen fijner vinden maar waar het een absolute must voor is wil ik de volgende vraag stellen: hoe in godsnaam hebben jullie “overleeft” voordat 60 fps in de huidige hoeveelheid games die 60 fps ondersteunen mogelijk was ? (ik hoop dat mijn grammatica niet al te slecht is en mijn vraag begrijpelijk) want zo lang hebben we 60 fps nog niet.

ik hoor graag van jullie en laten we het on topic en netjes houden.

p.s. wat is de eerste game ooit die 60 fps ondersteunde en hoelang was dat geleden ? wanneer kwam die uit en kon ie meteen dat framerate ondersteunen of ging dat via een update of een mod ?

33 reacties

1. User  avatar
    2442 XP

Nu heb ik er zelf niet echt een mening over. Zolang het niet negatief de game beïnvloed. Maar misschien wel handig om te weten dat hier op PSX al eens een discussie over was op het forum (onder tussen wel dood).

[url]http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?15958-30-FPS-vs-60-FPS[/url]

0
  2. User  avatar
    62 XP

Het is geen vereiste maar het is wel een voordeel. Het ligt er ook erg aan wat voor soort spel je speelt als je bijvoorbeeld GTA speelt is naar mijn mening 30 FPS prima. Voor een shooter daar in tegen vind ik 60 FPS veel fijner spelen omdat deze spellen vaak een hoge snelheid qua gameplay hebben. Maar het is natuurlijk ook maar net waar je aan gewend bent als je altijd op 30 FPS speelt merkt je het niet , maar als ik bijvoorbeeld BF Hardline speel ( 60 FPS) en daarna Destiny ( 30 FPS) is verschil drastisch en wil ik zo snel mogelijk weer op Hardline.

Dus het is niet nodig, maar met shooters vind ik het een enorm voordeel als een spel het wel heeft.

0
  3. User  avatar
    123 XP

[quote]want zo lang hebben we 60 fps nog niet. [/quote]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar 3D games met 60 FPS bestaan inmiddels al ruim 20 jaar.

[quote]p.s. wat is de eerste game ooit die 60 fps ondersteunde en hoelang was dat geleden ? wanneer kwam die uit en kon ie meteen dat framerate ondersteunen of ging dat via een update of een mod ?[/quote]

Verschillende games op de SEGA Saturn. Geen idee welke console game echt de eerste was met 60 FPS.

0
  4. User  avatar
    20030 XP

Vaker wel dan niet, 60FPS maakt een game gewoon beter speelbaar en soepeler wat met name bij shooters en games waarin veel actie gebeurd erg fijn is.

0
  5. User  avatar
    27 XP

nou ik speel altijd minimaal 90ffps op me pc ja dat het speelt beter want 30 wat vaak op ps3 en ps4 ziet speel ik niet meer

speel het meeste ook via pc spellen als fifa en ufc speel ik dan wel weer op ps4

0
  6. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik weet niet hoe oud je bent, maar 3D games met 60 FPS bestaan inmiddels al ruim 20 jaar.

Verschillende games op de SEGA Saturn. Geen idee welke console game echt de eerste was met 60 FPS.[/quote]

ik ben 27 en ik game al ruim 20 jaar. jij zal ongetwijfeld ouder zijn en langer gamen maar moet je nou perse meteen op me leeftijd commentaar geven ?
    nu ga je natuurlijk met de ontkenning komen dat het niet zo bedoeld was, maar let er aub iets beter op hoe je een zin verwoord.
    want zo komt het vaag over dat je me een broekie ofzo noemt. ik zeg niet dat het zo is, maar het komt wel zo over snap je ?

met mijn ruim 20 jaar aan game ervaring heb ik nog nooit het verschil gemerkt tussen 30 en 60 fps. behalve toen ik de de next gen versie van bf4 speelde. het speelt idd soepeler.
    maar hoe hebben 60fps fans zich kunnen redden tot op een paar jaar geleden (als het dat al is) voordat er een “fatsoenlijke” hoeveelheid 60 fps games uitkwamen ?

en kom trouwens ook niet met de oude zin “kan je wel lezen want als je dat kon had je me wel goed begrepen” dat zie ik ook zo vaak op deze site.
    sorry als ik vijandig overkom maar ik heb de vage indruk dat je me een beetje een dumbass vind omdat ik niet wist dat je die games al zo lang had in de game industrie.

0
  7. User  avatar
    147 XP

[quote]ik ben 27 en ik game al ruim 20 jaar. jij zal ongetwijfeld ouder zijn en langer gamen maar moet je nou perse meteen op me leeftijd commentaar geven ?
    nu ga je natuurlijk met de ontkenning komen dat het niet zo bedoeld was, maar let er aub iets beter op hoe je een zin verwoord.
    want zo komt het vaag over dat je me een broekie ofzo noemt. ik zeg niet dat het zo is, maar het komt wel zo over snap je ?

met mijn ruim 20 jaar aan game ervaring heb ik nog nooit het verschil gemerkt tussen 30 en 60 fps. behalve toen ik de de next gen versie van bf4 speelde. het speelt idd soepeler.
    maar hoe hebben 60fps fans zich kunnen redden tot op een paar jaar geleden (als het dat al is) voordat er een “fatsoenlijke” hoeveelheid 60 fps games uitkwamen ?

en kom trouwens ook niet met de oude zin “kan je wel lezen want als je dat kon had je me wel goed begrepen” dat zie ik ook zo vaak op deze site.
    sorry als ik vijandig overkom maar ik heb de vage indruk dat je me een beetje een dumbass vind omdat ik niet wist dat je die games al zo lang had in de game industrie.[/quote]

27 jaar en dan kun je nog geen hoofdletter gebruiken en mijn of m’n in plaats van me zeggen..
    Vervolgens ben je verbaasd dat je zulke reacties krijgt en vind je het moeilijk dat het gebeurd, terwijl je het van te voren al wist.
    Doe eerst zelf eens even research alvorens je een topic opent met een domme vraag die al honderd keer besproken is, het boeit verder niemand wat jij vindt of wil.
    Natuurlijk is 60fps beter, wie wil er nou langzame games spelen als het sneller kan? Op de snelweg rijd je toch ook niet 30 kilometer langzamer dan toegestaan?
    Voor mij werd het verschil op de PS4 meteen duidelijk met Killzone: Shadowfall. De singleplayer is 30fps en de multiplayer loopt op 60fps, switchen tussen deze twee vond ik bijna niet te doen.

0
  8. User  avatar
    2001 XP

[quote]27 jaar en dan kun je nog geen hoofdletter gebruiken en mijn of m’n in plaats van me zeggen..
    Vervolgens ben je verbaasd dat je zulke reacties krijgt en vind je het moeilijk dat het gebeurd, terwijl je het van te voren al wist.
    Doe eerst zelf eens even research alvorens je een topic opent met een domme vraag die al honderd keer besproken is, het boeit verder niemand wat jij vindt of wil.
    Natuurlijk is 60fps beter, wie wil er nou langzame games spelen als het sneller kan? Op de snelweg rijd je toch ook niet 30 kilometer langzamer dan toegestaan?
    Voor mij werd het verschil op de PS4 meteen duidelijk met Killzone: Shadowfall. De singleplayer is 30fps en de multiplayer loopt op 60fps, switchen tussen deze twee vond ik bijna niet te doen.[/quote]

Zeggen dat 60fps beter is dan 30fps is zo makkelijk, maar leg het eens uit waar het door komt i.p.v. zijn vraag en taalgebruik in twijfel te stellen. Het feit dat je het zelf ondervonden hebt met KZ:SF is niet echt een duidelijk antwoord vind je zelf ook niet? Tevens is het zo dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden en dat is precies wat je hem gegeven hebt.

@Peter01

Over het algemeen is bekend dat het menselijk oog dit verschil niet zo snel waar kan nemen, echter het menselijk brein wel. Zeker met games waarbij de camera snel bestuurd kan worden merk je dat bij 30fps er vaak screen tearing ontstaat, het beeld wordt wel getekend maar lijkt voor een fractie van een seconde niet geheel compleet of 2 beelden door elkaar te tonen. Hoe hoger de pace van de game en hoe meer actie op je scherm hoe sneller dit voorkomt. Zeker in multiplayer games waarbij jij niet de enige bent die voor input zorgt maar ook alle andere spelers is het van belang dat de beelden snel getekend worden zodat het zo soepel mogelijk loopt. Een hogere fps word gewaardeerd door gamers omdat het lijkt of de gamelay soepeler is en de inputlag kleiner wordt, dat terwijl het verschil tussen 30fps en 60fps veelal door de meeste mensen niet goed waargenomen wordt.

Een goede site om te zien of je het verschil kunt merken is [url=http://30vs60.com/]http://30vs60.com/[/url]

0
  9. User  avatar
    55 XP

[quote]27 jaar en dan kun je nog geen hoofdletter gebruiken en mijn of m’n in plaats van me zeggen..
    Voor mij werd het verschil op de PS4 meteen duidelijk met Killzone: Shadowfall. De singleplayer is 30fps en de multiplayer loopt op 60fps, switchen tussen deze twee vond ik bijna niet te doen.[/quote]

Reageer nou maar niet op die gozer haha echt normaal is die niet. Ook gezien de andere topics.. Hij kan zelf ook google gebruiken ipv post count omhoog t3 brengen op deze wijze.

0
  10. User  avatar
    123 XP

[quote]ik ben 27 en ik game al ruim 20 jaar. jij zal ongetwijfeld ouder zijn en langer gamen maar moet je nou perse meteen op me leeftijd commentaar geven ?

sorry als ik vijandig overkom maar ik heb de vage indruk dat je me een beetje een dumbass vind omdat ik niet wist dat je die games al zo lang had in de game industrie.[/quote]

Kijk het eerste gedeelte van je reactie is eigenlijk direct nutteloos, want ik reageer op de volgende uitspraak ”want zolang hebben we 60fps nog niet”. Dat je dan verbaasd ben dat ik naar je leeftijd vraag is in mijn optiek niet zo vreemd, maar ik kan wel begrijpen dat dit als een aanval overkomt. Overigens denk ik er niet aan om er de volgende keer iets beter over na te denken, dus laten we het leeftijd gedeelte maar gelijk skippen. PS: Ik ben 29 jaar 😉

De reden waarom 60 fps belangrijk is, is dezelfde reden waarom PC gamers lachen naar ons console gamers. Wij beseffen ons nog niet goed genoeg hoe belangrijk 60 fps is. Op de PS1 en PS2 zijn voldoende 60 fps games verschenen, waaronder sommige hele grote titels, maar de industrie heeft zich voornamelijk gericht op het zo visueel mooi mogelijk maken van console games. Vandaar dat het gros 30 fps is, want dat is een stuk fijner ontwikkelen voor op de consoles. Je geeft zelf aan dat je het verschil in fps heb gemerkt in een game als Battlefield 4. Kun je je voorstellen hoe goed de games zouden zijn als de 30 fps games ook 60 fps waren?

Verder de post van WJayW.

0
  11. User  avatar
    4247 XP

[quote]Kijk het eerste gedeelte van je reactie is eigenlijk direct nutteloos, want ik reageer op de volgende uitspraak ”want zolang hebben we 60fps nog niet”. Dat je dan verbaasd ben dat ik naar je leeftijd vraag is in mijn optiek niet zo vreemd, maar ik kan wel begrijpen dat dit als een aanval overkomt. Overigens denk ik er niet aan om er de volgende keer iets beter over na te denken, dus laten we het leeftijd gedeelte maar gelijk skippen. PS: Ik ben 29 jaar 😉

De reden waarom 60 fps belangrijk is, is dezelfde reden waarom PC gamers lachen naar ons console gamers. Wij beseffen ons nog niet goed genoeg hoe belangrijk 60 fps is. Op de PS1 en PS2 zijn voldoende 60 fps games verschenen, waaronder sommige hele grote titels, maar de industrie heeft zich voornamelijk gericht op het zo visueel mooi mogelijk maken van console games. Vandaar dat het gros 30 fps is, want dat is een stuk fijner ontwikkelen voor op de consoles. Je geeft zelf aan dat je het verschil in fps heb gemerkt in een game als Battlefield 4. Kun je je voorstellen hoe goed de games zouden zijn als de 30 fps games ook 60 fps waren?

Verder de post van WJayW.[/quote]

je erkent nog steeds niet dat jouw reactie als persoonlijke aanval over kan komen. ik snap wel dat je naar me leeftijd vraagt omdat een oudere gamer als jij en ik dit soort dingen mee gemaakt hebben (oude 60fps games) maar vervolgens geef je zelf een voorbeeld waarom leeftijd er vrij weinig mee te maken heeft. de meeste games zijn al heel lang gewoon 30fps.
    dan snap je toch wel dat sommige mensen (ik bijv) dat hele 60fps gebeuren nooit hebben gemerkt ?

[quote]Reageer nou maar niet op die gozer haha echt normaal is die niet. Ook gezien de andere topics.. Hij kan zelf ook google gebruiken ipv post count omhoog t3 brengen op deze wijze.[/quote]

luister eens, ik wil geen google gebruiken. maar ik heb het voor mijn vraag toch gedaan en ik kon niet vinden wat de eerste 60 fps game was.
    dus vraag ik het hier. ik maak geen forum posts om mijn count hoger te maken. mijn post count kan me vrij weinig schelen.

of bedoel je jouw bericht juist tegen die andere gast ? in dat geval sorry.

dus omdat mijn grammatica niet perfect is mogen mensen zo op mij reageren ? wat is dat voor verdraaide logica ? als het niemand boeit of nog belangrijker: als het jouw niks boeit waarom reageer je dan zo op me ? wat een onzin. ik heb trouwens wel research gedaan wijsneus. ik kon alleen vergelijkingen van 30vs60 fps games zien. en dat gaf geen antwoord op al mijn vragen dus stel ik ze hier. en dat ik me zeg ipv mijn of m’n wtf maakt dat nou uit ? je begrijpt toch wat ik bedoel ? weet je hoe ongelooflijk arrogant en denigrerend je overkomt als je een ander zijn grammatica probeert te verbeteren ? dat is gewoon neerbuigend. de helft van je bericht is trouwens on topic en de rest is praatjes die ik niet verdien en/of om vroeg.
    ga lekker een ander pesten man.

maar als je de switch bijna niet te doen vond hoe heb jij dan je “gamecarrière” (als je begrijpt wat ik bedoel) overleeft tot nu toe ? of hoe overleef je het nu nog ? want lang niet alle games hebben 60fps (zelfs nu nog niet) dat is een van mijn hoofdvragen van dit topic. kan je hier antwoord op geven ? (zonder gezeur om mijn grammatica graag want het is niet alsof ik hier een brief naar de koning schrijf of wel?)

0
  12. User  avatar
    9970 XP

Of je nou 30fps of 60fps hebt, het gaat niet sneller, je ziet alleen meer beelden in dezelfde seconde. Het your facts straight voordat je iemand aanvalt.
    En domme vragen bestaan staan, alleen domme antwoorden (wat al gezegd is).

0
  13. User  avatar
    4247 XP

[quote]Zeggen dat 60fps beter is dan 30fps is zo makkelijk, maar leg het eens uit waar het door komt i.p.v. zijn vraag en taalgebruik in twijfel te stellen. Het feit dat je het zelf ondervonden hebt met KZ:SF is niet echt een duidelijk antwoord vind je zelf ook niet? Tevens is het zo dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden en dat is precies wat je hem gegeven hebt.

@Peter01

Over het algemeen is bekend dat het menselijk oog dit verschil niet zo snel waar kan nemen, echter het menselijk brein wel. Zeker met games waarbij de camera snel bestuurd kan worden merk je dat bij 30fps er vaak screen tearing ontstaat, het beeld wordt wel getekend maar lijkt voor een fractie van een seconde niet geheel compleet of 2 beelden door elkaar te tonen. Hoe hoger de pace van de game en hoe meer actie op je scherm hoe sneller dit voorkomt. Zeker in multiplayer games waarbij jij niet de enige bent die voor input zorgt maar ook alle andere spelers is het van belang dat de beelden snel getekend worden zodat het zo soepel mogelijk loopt. Een hogere fps word gewaardeerd door gamers omdat het lijkt of de gamelay soepeler is en de inputlag kleiner wordt, dat terwijl het verschil tussen 30fps en 60fps veelal door de meeste mensen niet goed waargenomen wordt.

Een goede site om te zien of je het verschil kunt merken is [url=http://30vs60.com/]http://30vs60.com/[/url][/quote]

bedankt man, ik stel het echt op prijs dat jij zo reageert hier en on topic blijft. (serieus)
    ik had niet verwacht dat de gemoederen hier zo achterlijk hoog op zouden lopen.
    en ook vind ik het fijn dat je zegt dat er geen domme vragen zijn. ik ben het daar niet mee eens want je kan wel degelijk een domme vraag stellen. ondanks dat die vraag dan vaak expres dom gesteld word lol. bijv. is een basketbal rond ? of hebben vrouwen een vagina ? of hebben auto’s wielen ? (dat zijn domme vragen toch ?) maar het leert me wel dat jij het geen domme vraag vind. bedankt daarvoor.

[quote]Of je nou 30fps of 60fps hebt, het gaat niet sneller, je ziet alleen meer beelden in dezelfde seconde. Het your facts straight voordat je iemand aanvalt.
    En domme vragen bestaan staan, alleen domme antwoorden (wat al gezegd is).[/quote]

thnx dude. ik zie dat ik niet de enige ben die me ergert aan dat soort gasten lol
    en ook bedankt voor de fps info trouwens. daar heb ik wat aan.

0
  14. User  avatar
    147 XP

[quote]Zeggen dat 60fps beter is dan 30fps is zo makkelijk, maar leg het eens uit waar het door komt i.p.v. zijn vraag en taalgebruik in twijfel te stellen. Het feit dat je het zelf ondervonden hebt met KZ:SF is niet echt een duidelijk antwoord vind je zelf ook niet? Tevens is het zo dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden en dat is precies wat je hem gegeven hebt.[/quote]
    Nogmaals, je rijdt toch ook geen 30 waar je 60 mag? Is toch raar? En waarom uitleggen, is toch mijn mening. Topicstarter heeft zijn mening al vast staan in het eerste bericht ,het is dus meer een mededeling (die niemand boeit) dan een vraag. Als hij het echt had willen weten, had hij zijn eigen vraag niet al beantwoordt.

[quote]Of je nou 30fps of 60fps hebt, het gaat niet sneller, je ziet alleen meer beelden in dezelfde seconde. Het your facts straight voordat je iemand aanvalt.
    En domme vragen bestaan staan, alleen domme antwoorden (wat al gezegd is).[/quote]
    Dus je ziet de beelden sneller, vloeiender. Dat is beter toch? Heeft toch geen moeilijke uitleg of meningen van anderen nodig.

[quote]maar als je de switch bijna niet te doen vond hoe heb jij dan je “gamecarrière” (als je begrijpt wat ik bedoel) overleeft tot nu toe ? of hoe overleef je het nu nog ? want lang niet alle games hebben 60fps (zelfs nu nog niet) dat is een van mijn hoofdvragen van dit topic. kan je hier antwoord op geven ? (zonder gezeur om mijn grammatica graag want het is niet alsof ik hier een brief naar de koning schrijf of wel?)[/quote]

Nou ik heb wel gewoon een leven en loop niet interessant te doen op een forum met mijn prachtige grammatica en game carrière. De meeste games hebben geen 60fps omdat er dan gekort moet worden op de grafische kwaliteit, dit kon je weten als je zo nu en dan een review leest of ander nieuws in plaats van interessante topics te bedenken. Dus ja het moet per se, maar het kan niet altijd. Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

0
  15. User  avatar
    4247 XP

[quote]Nogmaals, je rijdt toch ook geen 30 waar je 60 mag? Is toch raar? En waarom uitleggen, is toch mijn mening. Topicstarter heeft zijn mening al vast staan in het eerste bericht ,het is dus meer een mededeling (die niemand boeit) dan een vraag. Als hij het echt had willen weten, had hij zijn eigen vraag niet al beantwoordt.

Dus je ziet de beelden sneller, vloeiender. Dat is beter toch? Heeft toch geen moeilijke uitleg of meningen van anderen nodig.

Nou ik heb wel gewoon een leven en loop niet interessant te doen op een forum met mijn prachtige grammatica en game carrière. De meeste games hebben geen 60fps omdat er dan gekort moet worden op de grafische kwaliteit, dit kon je weten als je zo nu en dan een review leest of ander nieuws in plaats van interessante topics te bedenken. Dus ja het moet per se, maar het kan niet altijd. Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.[/quote]

waarom doe je zo ? wat heb ik je ooit aangedaan ? jezus christus zeg wat reageer jij achterlijk.
    je gaat van dingen uit die niet waar zijn bijv ik heb dit topic niet gemaakt om intressant te doen
    jij zegt dat je een leven heb naast games (ik ook trouwens bedankt voor die steek onder water) maar ik heb het over je leven in games. niet je leven buiten games.
    hoe heb je dat ooit gedaan ? gewoon geen 30 fps spelen ? dan heb jij een heleboel coole games gemist.
    kan jij niet gewoon accepteren dat sommige mensen niet alles sneller en vloeiender moeten zien ?
    je rijd geen 30 waar je zestig mag ?ik vind die vergelijking nergens op slaan. leg eens uit waarom je die vergelijke maakt. en maak er aub een logische, toepasbare analogie daarbij zodat het plebs (mensen die het niet met je eens zijn) het ook begrijpen.geen 30 rijden waar je 60 mag ? misschien wel. waarom niet ? als je er geen anderen mee lastig valt en je vind het fijner ? misschien heb je hoofdpijn. of is het een slecht wegdek en je bent aan de dunne. zodat je langzamer rijd om jezelf niet onder te kakken.
    of als er dikke mist hangt misschien. of je probeert straatbordjes te lezen. of je rijd in een wijk/locatie die je totaal niet kent. of je bent een heel erg onervaren en onzekere weggebruiker. er zijn zoveel voorbeelden die je je voor kan stellen. daarom denk ik dat het nergens op slaat.
    kun je je antwoord(en) zonder persoonlijke kritiek of aanvallen of steken onder water doen ? dat zou ik erg op prijs stellen.

0
  16. User  avatar
    2001 XP

[quote]bedankt man, ik stel het echt op prijs dat jij zo reageert hier en on topic blijft. (serieus)
    ik had niet verwacht dat de gemoederen hier zo achterlijk hoog op zouden lopen.
    en ook vind ik het fijn dat je zegt dat er geen domme vragen zijn. ik ben het daar niet mee eens want je kan wel degelijk een domme vraag stellen. ondanks dat die vraag dan vaak expres dom gesteld word lol. bijv. is een basketbal rond ? of hebben vrouwen een vagina ? of hebben auto’s wielen ? (dat zijn domme vragen toch ?) maar het leert me wel dat jij het geen domme vraag vind. bedankt daarvoor.[/quote]

Geen probleem, ik vind het sowieso de laatste tijd al dat er weer flink wat neerbuigend gereageerd wordt door sommige leden op andere leden al is dat een discussie die ik liever niet wil aanwakkeren. En kort even op de domme vragen terugkomend, zolang je de reden niet weet waarom iemand een vraag stelt kan je deze alleen als serieus beschouwen en verdient het dus een antwoord. Is de vraag retorisch, dan is de vraag zelf nog steeds niet dom.. alleen de persoon die deze stelt of beantwoord afhankelijk van de situatie.
    Een basketbal kan ook eivormig of lek zijn, geslachtsoperaties of shemales / hewoman, een wrak op vier blokken wat niet rijden kan…om maar wat diverse antwoorden te geven op je voorbeeld vragen.

[quote]Nogmaals, je rijdt toch ook geen 30 waar je 60 mag? Is toch raar? En waarom uitleggen, is toch mijn mening. Topicstarter heeft zijn mening al vast staan in het eerste bericht ,het is dus meer een mededeling (die niemand boeit) dan een vraag. Als hij het echt had willen weten, had hij zijn eigen vraag niet al beantwoordt.[/quote]

Ik heb die vergelijking genegeerd omdat ie niet op gaat in dit verhaal, maar als je zo nodig deze wilt blijven gebruiken zal ik toch een reactie hierop geven. In beide gevallen ga je nog steeds vooruit, afhankelijk van vele factoren kun je stellen of het raar is of niet dat je 30 rijd waar je 60 mag (zoals het weer, overig verkeer, wegdek, het voertuig zelf, etc). Net al bij gamen in beide gevallen kun je nog steeds spelen en zal het vermaak er in de meeste gevallen niet anders op worden, al kan die ervaring per persoon nog wel eens verschillen.
    Als je een beetje beter gelezen had was het je opgevallen hoeveel vragen er gesteld worden in de openingspost en dat zelf de titel van het topic een vraag is, daarnaast beantwoord de topicstarter deze vraag niet maar geeft hij alleen een voorzet met zijn gedachten (alsof hij deze op filosofische basis geformuleerd heeft).

Dan nog het feit dat je zegt dat het niemand boeit, dit verbaasd mij nog het meeste gezien ook jij hierop reageert en het topic door meerdere mensen wel gewoon als normaal behandeld wordt. Het is niet nodig om zo neerbuigend te reageren op iemand en dat geldt niet alleen voor jou maar bijvoorbeeld ook voor Coldburn, jullie zijn niet beter dan de rest van de mensen die zich op deze site bevinden (of überhaupt in het algemeen).

0
  17. User  avatar
    10 XP

huuuu over wa gaat het nu of je nu perfect kunt schrijven of niet vragen stellen moet toch kunnen niet ?????

0
  18. User  avatar
    147 XP

[quote]

[b]waarom doe je zo ?[/b] Omdat je een discussie start waarvan je van te voren weet dat dit gebeurd.
    [b]wat heb ik je ooit aangedaan ?[/b] Niks hoor.
    [b]je gaat van dingen uit die niet waar zijn bijv ik heb dit topic niet gemaakt om intressant te doen
    jij zegt dat je een leven heb naast games (ik ook trouwens bedankt voor die steek onder water) maar ik heb het over je leven in games. niet je leven buiten games.
    hoe heb je dat ooit gedaan ?[/b] Ik leef niet in games.
    [b]gewoon geen 30 fps spelen ? [/b]30fps of 60fps is geen hoofd factor in een spel, ik speel net zo lief op 30 als op 60, alleen als het op 60 kan zou ik dat doen.
    dan heb jij een heleboel coole games gemist.
    [b]kan jij niet gewoon accepteren dat sommige mensen niet alles sneller en vloeiender moeten zien ? [/b] Vloeiender is toch prettiger? Ik raad aan dat je eens een game probeert waaraan je het verschil merkt. Mocht je de kans zien om Killzone Shadowfall te spelen zou je dit zeer moeten doen voor het effect (switch tussen single en multiplayer).
    [b]ik vind die vergelijking nergens op slaan. leg eens uit waarom je die vergelijke maakt. en maak er aub een logische, toepasbare analogie daarbij zodat het plebs (mensen die het niet met je eens zijn) het ook begrijpen.geen 30 rijden waar je 60 mag ?[/b] Wat?
    [b] misschien wel. waarom niet ? [/b]Omdat dat gevaarlijk is, vervelend voor andere mensen om je heen. Nou is dit niet toepasbaar op games, dit snap ik, maar het gaat puur om de stelling; Waarom 30fps als je ook 60fps kan.
    [b]als je er geen anderen mee lastig valt en je vind het fijner ? [/b]Je valt er wel andere mee lastig, tenzij je alleen op de weg bent.
    [b]misschien heb je hoofdpijn. of is het een slecht wegdek en je bent aan de dunne. zodat je langzamer rijd om jezelf niet onder te kakken.
    of als er dikke mist hangt misschien. of je probeert straatbordjes te lezen. of je rijd in een wijk/locatie die je totaal niet kent. of je bent een heel erg onervaren en onzekere weggebruiker. er zijn zoveel voorbeelden die je je voor kan stellen. daarom denk ik dat het nergens op slaat.[/b] Ik heb die problemen allemaal niet, ik ga gewoon rijden en dat is het.
    [b]kun je je antwoord(en) zonder persoonlijke kritiek of aanvallen of steken onder water doen ?[/b] Ja hoor.

[b]dat zou ik erg op prijs stellen. [/b]Alsjeblieft.

[/quote]

[quote]blijven gebruiken zal ik toch een reactie hierop geven. In beide gevallen ga je nog steeds vooruit, afhankelijk van vele factoren kun je stellen of het raar is of niet dat je 30 rijd waar je 60 mag (zoals het weer, overig verkeer, wegdek, het voertuig zelf, etc). Net al bij gamen in beide gevallen kun je nog steeds spelen en zal het vermaak er in de meeste gevallen niet anders op worden, al kan die ervaring per persoon nog wel eens verschillen.
    Als je een beetje beter gelezen had was het je opgevallen hoeveel vragen er gesteld worden in de openingspost en dat zelf de titel van het topic een vraag is, daarnaast beantwoord de topicstarter deze vraag niet maar geeft hij alleen een voorzet met zijn gedachten (alsof hij deze op filosofische basis geformuleerd heeft[/quote]

Ook prima.

0
  19. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ook prima.[/quote]

dus jij gaat hier die discussie aan omdat ik verwacht dat mensen hier als eikels reageren ?
    dat is een hele domme reden.

en met “je leven in games” bedoel ik gewoon de tijd die je in games spendeert. zo achterlijk letterlijk hoef je het niet te nemen.

aan je antwoord op mijn vraag “kan jij niet gewoon accepteren dat sommige mensen niet alles sneller en vloeiender moeten zien ?” merk ik dat je dat niet kan accepteren. of je kan het wel maar dan met erg veel moeite. of je accepteert het expres niet puur zodat je hier sterker staat in de discussie.

het gaat puur om de stelling waarom 30 fps als je 60 kan ? weet ik veel. misschien vind je 30fps wel fijner ? en nog even een tweede keer terugkomend op dat “het gaat PUUR om de stelling etc.” puur ? jij haalt die snelheidsvergelijking erbij hoor. dan moet je er niet raar van staan kijken als mensen dat serieus nemen en als ze het er niet mee eens zijn die vergelijking ontkrachten.

en nou even soort van off topic.
    jij hebt nog nooit een probleem gehad tijdens het rijden waardoor je langzamer ging rijden ? jij hebt nooit mist als je rijd ? of hoofdpijn ?
    dat je niet de dunne hebt in de auto dat geloof ik best. zo vaak zijn mensen niet aan de diarree. maar nog nooit wat voor probleem dan ook ??? dat vind ik erg moeilijk om te geloven.
    zelfs niet bijv koffie die je per ongeluk in je schoot giet ?

0
  20. User  avatar
    147 XP

[quote]dus jij gaat hier die discussie aan omdat ik verwacht dat mensen hier als eikels reageren ?
    dat is een hele domme reden.

en met “je leven in games” bedoel ik gewoon de tijd die je in games spendeert. zo achterlijk letterlijk hoef je het niet te nemen.

aan je antwoord op mijn vraag “kan jij niet gewoon accepteren dat sommige mensen niet alles sneller en vloeiender moeten zien ?” merk ik dat je dat niet kan accepteren. of je kan het wel maar dan met erg veel moeite. of je accepteert het expres niet puur zodat je hier sterker staat in de discussie.

het gaat puur om de stelling waarom 30 fps als je 60 kan ? weet ik veel. misschien vind je 30fps wel fijner ? en nog even een tweede keer terugkomend op dat “het gaat PUUR om de stelling etc.” puur ? jij haalt die snelheidsvergelijking erbij hoor. dan moet je er niet raar van staan kijken als mensen dat serieus nemen en als ze het er niet mee eens zijn die vergelijking ontkrachten.

en nou even soort van off topic.
    jij hebt nog nooit een probleem gehad tijdens het rijden waardoor je langzamer ging rijden ? jij hebt nooit mist als je rijd ? of hoofdpijn ?
    dat je niet de dunne hebt in de auto dat geloof ik best. zo vaak zijn mensen niet aan de diarree. maar nog nooit wat voor probleem dan ook ??? dat vind ik erg moeilijk om te geloven.
    zelfs niet bijv koffie die je per ongeluk in je schoot giet ?[/quote]

Ik vind het moeilijk te accepteren dat mensen bijna expres een tegenovergestelde mening hebben en dat aanhouden, om maar te kunnen discussiëren. Het is een feit dat een vloeiender beeld fijner is voor het oog. Dus waarom de discussie?

Nee sorry, geen last van dat soort problemen of hoofdpijn, fijn voor mij toch. Aan mist stoor ik mij niet en volg ik gewoon het verkeer, is niet moeilijk.

0
  21. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik vind het moeilijk te accepteren dat mensen bijna expres een tegenovergestelde mening hebben en dat aanhouden, om maar te kunnen discussiëren. Het is een feit dat een vloeiender beeld fijner is voor het oog. Dus waarom de discussie?

Nee sorry, geen last van dat soort problemen of hoofdpijn, fijn voor mij toch. Aan mist stoor ik mij niet en volg ik gewoon het verkeer, is niet moeilijk.[/quote]

ik doe het niet expres. ziet mijn tekst eruit alsof ik hier plezier uit haal ? uit al dit onbegrip en deze frustratie ?en ik doe het al helemaal niet om te discussiëren. ik heb trouwens killzone shadow fall hier liggen en ik wist niet eens dat er een verschil was. ik merkte het totaal niet. ik heb de singleplayer met plezier gespeeld, en de mp ook (ondanks dat het frustrerend is dat je de verkeerde hoek omloopt en door een basis turret neergeknald word) ik merkte wel een verschil bij bf4. ik heb die op de ps3 veel gespeeld en ik heb hem ook op de ps4 gespeeld en op de ps4 gaat het idd soepeler maar op de ps3 was het ook prima te spelen. (dat er ineens veeeeeeeeel meer spelers op een map van bijna dezelfde grootte lopen is veel erger) soms kijk ik wel eens tv bij mijn zuster, en die hebben een dure hdtv. ik neem aan dat die 60fps doet. of het upscaled ofzo. ik weet niet hoe dat allemaal werkt. maar wat ik wel weet is dat ik die tv vervelend vind om naar te kijken. het beeld gaat sneller en vloeiender, en het is net alsof het een waterig scherm is ofzo heel raar vind ik dat. totaal niet fijn. als dat niet 60fps is of niks met 60fps te maken heeft dan weet ik het ook niet meer. of het nou wel of niet 60fps is weet ik niet. wat ik wel weet is dat ik “vloeiender” totaal niet fijn vind. ik houd mijn mening aan omdat het mijn mening is en ik daarin geloof. en dat doe ik niet om op het internet ruzie te hebben ofzo. als dat zo overkomt is dat niet mijn fout of mijn probleem. jij gaat niet zachter rijden met mist ? dat is toch gevaarlijk ? er zal vast een dure Mercedes zijn met radarbestuurde cruisecontrol en radarbestuurde remmen etc. die ook in de mist werken maar dat zijn autos van minstens 60 ruggen en ik betwijfel of iemand hier op het forum dat kan betalen lol (nee niks persoonlijks)

weet je wat ik veel fijner vind dan een discussie winnen ? het goed kunnen vinden met de ander aan het eind ervan.

0
  22. User  avatar
    9970 XP

[quote]ik doe het niet expres. ziet mijn tekst eruit alsof ik hier plezier uit haal ? uit al dit onbegrip en deze frustratie ?en ik doe het al helemaal niet om te discussiëren. ik heb trouwens killzone shadow fall hier liggen en ik wist niet eens dat er een verschil was. ik merkte het totaal niet. ik heb de singleplayer met plezier gespeeld, en de mp ook (ondanks dat het frustrerend is dat je de verkeerde hoek omloopt en door een basis turret neergeknald word) ik merkte wel een verschil bij bf4. ik heb die op de ps3 veel gespeeld en ik heb hem ook op de ps4 gespeeld en op de ps4 gaat het idd soepeler maar op de ps3 was het ook prima te spelen. (dat er ineens veeeeeeeeel meer spelers op een map van bijna dezelfde grootte lopen is veel erger) soms kijk ik wel eens tv bij mijn zuster, en die hebben een dure hdtv. ik neem aan dat die 60fps doet. of het upscaled ofzo. ik weet niet hoe dat allemaal werkt. maar wat ik wel weet is dat ik die tv vervelend vind om naar te kijken. het beeld gaat sneller en vloeiender, en het is net alsof het een waterig scherm is ofzo heel raar vind ik dat. totaal niet fijn. als dat niet 60fps is of niks met 60fps te maken heeft dan weet ik het ook niet meer. of het nou wel of niet 60fps is weet ik niet. wat ik wel weet is dat ik “vloeiender” totaal niet fijn vind. ik houd mijn mening aan omdat het mijn mening is en ik daarin geloof. en dat doe ik niet om op het internet ruzie te hebben ofzo. als dat zo overkomt is dat niet mijn fout of mijn probleem. jij gaat niet zachter rijden met mist ? dat is toch gevaarlijk ? er zal vast een dure Mercedes zijn met radarbestuurde cruisecontrol en radarbestuurde remmen etc. die ook in de mist werken maar dat zijn autos van minstens 60 ruggen en ik betwijfel of iemand hier op het forum dat kan betalen lol (nee niks persoonlijks)

weet je wat ik veel fijner vind dan een discussie winnen ? het goed kunnen vinden met de ander aan het eind ervan.[/quote]

misschien merk je het verschil niet omdat je je tv niet hebt ingesteld hebt op gamemode?
    Veel huidige TV’s hebben dat standaard niet aan staan, waardoor er vaak met het beeld geknoeid word door de TV zelf.
    Er worden beelden bij berekend en geplakt, wat alles soepeler maakt, maar ook de input lag enorm verhoogd tijdens het gamen.
    Het beeld reageerd dan niet direct op je input. Dit zou een vrij goeie verklaring kunnen zijn.

0
  23. User  avatar
    4247 XP

die heb ik wel aanstaan. ik merk het verschil soms gewoon niet. en killzone is daar een goed voorbeeld van. ik wist niet eens dat er een fps verschil was voordat die gast dat hier eerder zij tegen me.

0
  24. User  avatar
    4247 XP

[quote]misschien merk je het verschil niet omdat je je tv niet hebt ingesteld hebt op gamemode?
    Veel huidige TV’s hebben dat standaard niet aan staan, waardoor er vaak met het beeld geknoeid word door de TV zelf.
    Er worden beelden bij berekend en geplakt, wat alles soepeler maakt, maar ook de input lag enorm verhoogd tijdens het gamen.
    Het beeld reageerd dan niet direct op je input. Dit zou een vrij goeie verklaring kunnen zijn.[/quote]

die heb ik wel aanstaan. ik merk het verschil soms gewoon niet. en killzone is daar een goed voorbeeld van. ik wist niet eens dat er een fps verschil was voordat die gast dat hier eerder zij tegen me.

0
  25. User  avatar
    4247 XP

ik vind het jammer dat die ene gast dichtslaat zodra ik zeg dat ik het fijn zou vinden als ik het met hem zou kunnen vinden.

0
  26. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik vind het moeilijk te accepteren dat mensen bijna expres een tegenovergestelde mening hebben en dat aanhouden, om maar te kunnen discussiëren. Het is een feit dat een vloeiender beeld fijner is voor het oog. Dus waarom de discussie?

Nee sorry, geen last van dat soort problemen of hoofdpijn, fijn voor mij toch. Aan mist stoor ik mij niet en volg ik gewoon het verkeer, is niet moeilijk.[/quote]

ik misgun jje je geluk ook heus niet hoor. maar het is vreemd dat jij nooit hoofdpijn hebt tijdens het rijden. ben je een cyborg ofzo lol

0
  27. User  avatar
    4247 XP

handel jij altijd zo een gesprek af ? je start een discussie en dan houd je ineens je mond dicht ? das onbeschoft. sommige mensen kunnen er kennelijk niet me omgaan als een ander goede punten heeft in een discussie.

0
  28. User  avatar
    55 XP

Niemand is verplicht te reageren.

0
  29. User  avatar
    4247 XP

[quote]Niemand is verplicht te reageren.[/quote]

en iedereen vind ook dat hij zonder reden mag reageren en ook of topic mag reageren. wijsneus.

0
  30. User  avatar
    95 XP

[quote]en iedereen vind ook dat hij zonder reden mag reageren en ook of topic mag reageren. wijsneus.[/quote]
    Ja dat mag

0
  31. User  avatar
    2001 XP

[quote]Ja dat mag[/quote]

Reageren wel, maar offtopic normaal gesproken niet …maar soms wordt het oogluikend toegelaten…

[quote]en iedereen vind ook dat hij zonder reden mag reageren en ook of topic mag reageren. wijsneus.[/quote]

Zoals gezegd niemand is verplicht te reageren maar is daar wel vrij toe, alsmede dat het offtopic gaan wat je zelf met de laatste aantal reacties enigszins uitlokt…

Voor het goede van de discussie raad ik aan om weer ontopic te gaan vanaf nu, anders is een slotje onvermijdelijk.

0
  32. User  avatar
    4247 XP

[quote]Reageren wel, maar offtopic normaal gesproken niet …maar soms wordt het oogluikend toegelaten…

Zoals gezegd niemand is verplicht te reageren maar is daar wel vrij toe, alsmede dat het offtopic gaan wat je zelf met de laatste aantal reacties enigszins uitlokt…

Voor het goede van de discussie raad ik aan om weer ontopic te gaan vanaf nu, anders is een slotje onvermijdelijk.[/quote]

met alle respect, maar als ik niet over me heen wil laten lopen door een of andere keyboard warrior dan
    mag ik me toch verzetten tegen dit soort onzin ? het is niet mijn schuld dat er trolls op het internet zitten.
    en het is ook niet mijn schuld dat ze nou net mij moeten hebben elke keer.
    het ziet er naar uit dat als je een mening hebt en die opschrijft op het internet dat er van veraf eikels op
    je afkomen om te etteren. jij bent moderator. kun jij die gasten niet waarschuwen op te houden ipv mij te
    straffen en me topic te sluiten ?

0
  33. User  avatar
    2001 XP

[quote]met alle respect, maar als ik niet over me heen wil laten lopen door een of andere keyboard warrior dan
    mag ik me toch verzetten tegen dit soort onzin ? het is niet mijn schuld dat er trolls op het internet zitten.
    en het is ook niet mijn schuld dat ze nou net mij moeten hebben elke keer.
    het ziet er naar uit dat als je een mening hebt en die opschrijft op het internet dat er van veraf eikels op
    je afkomen om te etteren. jij bent moderator. kun jij die gasten niet waarschuwen op te houden ipv mij te
    straffen en me topic te sluiten ?[/quote]

Rustig aan, wat ik hier meld is simpelweg om jullie (jij en de andere die offtopic gingen) terug in het juiste spoor te brengen. Ik zie geen reden om het topic te sluiten gezien er ook een valide discussie is.
    Ik houd het topic ook in de gaten en wil ook niet direct als boeman optreden natuurlijk, ben van mening dat iedereen z’n zegje mag doen maar dat niet iedereen hierdoor direct verplicht is om een discussie verder aan te gaan dan nodig…zeker niet als dit ervoor kan zorgen dat dingen kunnen escaleren.

Dus zoals gezegd, zullen we weer verder ontopic gaan? (mocht je nog meer willen vragen/melden doe dit dan even via een PM)

0