Forum

Topic: Overstap van COD naar BF

Anoniem's avatar

Overstap van COD naar BF… wat een ellende voor mij!

Sinds een tijd heb ik weer eens een shooter gekocht, Battlefield Hardline!
Na een trouwe COD speler te zijn geweest (laatste BO2) heb ik de overstap gemaakt naar battlefield. Maar wat heb ik er een moeite mee.
Bij call of duty had ik een overall k/d van 3.10, bij BFH 0.2 gok ik?

Hebben meerdere mensen dit meegemaakt? en hebben jullie tips voor beginners ( wapens en attachments etc ). Ik krijg het spel maar niet onder de knie.

Grt,
Youri

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 2457 XP
    peyj's avatar

    Battlefield is als je van CoD overstapt wat logger/lomper. Dus je personage loopt wat realistischer. Ook de wapens e.d. zijn realistischer (behalve de shotguns). Grootste struikelblok zijn de grote maps. Vaak heb je toch een voertuig nodig en deze kunnen je makkelijk helpen maar je moet er even mee leren omgaan. Vliegtuigen en heli’s zijn lastig, omdat veel mensen hier echt goed mee zijn. Of te wel, ze schieten jou zo uit te lucht. Tot slot de levels, je levelt wat langzaamer en de betere wapens speel je pas later vrij. Met als gevolg dat je als newbie sneller in het nadeel bent. Maar dit is een kwestie van doorzetten.

    Ik geef zelf de voorkeur aan CoD. Maar Battlefield gaat mij ook wel goed af, maar voertuigen blijk ik maar niet echt aan wennen. Lompere FPS games zoals Killzone heb ik nergens geen problemen mee.

  2. 4299 XP
    Peter01's avatar

    maak je daarentegen geen zorgen om die betere wapens vrij spelen want ik weet zeker dat ze die toch nerfen tot ze net zo goed/slecht zijn als de rest. uiteindelijk doen ze het zo dat het niet meer uitmaakt welke gun je hebt. dat is al vanaf bf3 zo.
    ik zou nog geen lmg’s gaan gebruiken. probeer ranked servers te zoeken. dan speel je niet tegen gasten die al het maximum level hebben.

  3. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Had ik ook in het begin. Maar op den duur ging het beter, helemaal nadat je die attachments unlocked (lasersight, grip etc). Daarna ging het aimen ook direct een stuk beter.

    Hadden alleen wel wat meer wapens in de MP gemogen.

  4. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Het is moeilijk om de overstap te maken, maar mij is het ook gelukt. Gewoon blijven spelen. Het belangenrijkste is dat je battlefield niet ziet, en niet zo speelt als CoD. Je moet als het waren een nieuwe techniek van spelen voor je zelf bedenken.

  5. 35 XP
    YouriKramer's avatar

    Ik merk dus idd dat je echt weer opnieuw met leren “lopen”, ben nu aan het kijken wat voor mij werkt binnen de game en bekijk wanneer het voor mij mis gaat.
    Met positieve veranderingen, van 2 kills 10 deaths naar 12 kills 9 deaths. Het is alsnog niet goed, maar voor 5 uurtjes bestuderend spelen schiet het al op.

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik merk dus idd dat je echt weer opnieuw met leren “lopen”, ben nu aan het kijken wat voor mij werkt binnen de game en bekijk wanneer het voor mij mis gaat.
    Met positieve veranderingen, van 2 kills 10 deaths naar 12 kills 9 deaths. Het is alsnog niet goed, maar voor 5 uurtjes bestuderend spelen schiet het al op.

    Waar CoD echt gun en run is, is Battlefield wat meer strategie en team work. Sws een klasse kiezen die bij je past kost even tijd.

  7. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    heb ik wel gehad, maar niet zo overdreven. Je moet alles wat rustiger benaderen, dat is de enige tip die ik je kan geven.

  8. 8 XP
    Babbelaar Online's avatar

    Overstap van COD naar BF… wat een ellende voor mij!

    Sinds een tijd heb ik weer eens een shooter gekocht, Battlefield Hardline!
    Na een trouwe COD speler te zijn geweest (laatste BO2) heb ik de overstap gemaakt naar battlefield. Maar wat heb ik er een moeite mee.
    Bij call of duty had ik een overall k/d van 3.10, bij BFH 0.2 gok ik?

    Hebben meerdere mensen dit meegemaakt? en hebben jullie tips voor beginners ( wapens en attachments etc ). Ik krijg het spel maar niet onder de knie.

    Grt,
    Youri

    zoek een groep vrienden/clan en ga daar super veel mee spelen! je leert dan beetje samen spelen en je kan elkaar helpen door iemand in je bijv je rug te killen je kan ook op mijn YT kanaal kijken daar upload ik vaak BFH op en kun je zien hoe ik beetje speel. ik heb een KD van bijna 3

  9. 149 XP
    gitaarlapswans's avatar

    Ik heb het precies andersom, ik speel welliswaar nog steeds BF, maar heb voor de verandering een keer COD AW gehaald.
    Nu vind ik K/D ratio niet zo belangrijk, maar mijn BF ratio ligt vele malen hoger dan in COD.

    Ik vind de maps van COD veels te klein, waardoor iedereen overal spawnt, gaat soms nergens over, en ondanks sommige mensen triest in hoekjes gaan zitten is het toch leuk om te spelen.

    Ik zou zeggen, probeer niet gehaast te spelen. Het run en gunnen is wel mogelijk in BF, maar begin met ruimtes voorzichtig te benaderen, door het grotere aantal spelers is de kans groot dat er meerdere mensen in een ruimte zit.
    De omschakeling van kleine maps naar grote maps kan best wel verwarrend zijn, je moet gewoon op meer dingen letten.

    Kwa attachments tips, ik zou grips gebruiken die recoil verminderen en wapens met een niet al te hoge ROF (rate of fire), aangezien die betere handeling hebben.