Topic: Ps4 connectie

11 mei 2015om 21:46

Ik heb net een account aangemaakt omdat ik een tijdje met een probleem zit. Mijn PS4 haalt een verbindingssnelheid van 13,5 mbps, terwijl ik met mijn tablet en mobiel 100 mbps haal. Laatste keer dat ik een redelijke connectie had op de PS4 was ongeveer een week geleden met 25 mbps.

Heeft een van jullie dit ook? Ik zou graag een fatsoenlijke potje Fifa willen spelen en partychats zonder lagg.

Alvast bedankt.

18 reacties

1. User  avatar
    1043 XP

Via WIFI of Kabel ?

0
  2. User  avatar
    632 XP

met kabel zal het wel gaan lukken, zijn wel meer personen die een slechte verbinding hebben met wifi.

0
  3. User  avatar
    8 XP

Ik speel met kabel, met wi-fi haalt die 1,5mbps.

0
  4. User  avatar
    3888 XP

TIP 1

je PS4 of 3 altijd met een kabel aan sluiten om een zo meest stabiele verbinding te krijgen!
    Ik heb beide aangesloten met een kabel en haal bij bijde download snel heden van +/- 4[b]MB[/b] per seconde!

0
  5. User  avatar
    8 XP

Ik gebruik ook kabel, maar het haalt maar 10 mbps, terwijl ik een 120mbps internet heb en al mijn andere apparaten de 100mbps halen.

0
  6. User  avatar
    1043 XP

[quote]ik gebruik ook kabel, maar het haalt maar 10 mbps, terwijl ik een 120mbps internet heb en al mijn andere apparaten de 100mbps halen.[/quote]

zit er geen breuk in de kabel ?

0
  7. User  avatar
    28 XP

Ik heb precies het zelfde. Ik heb sony gebeld en die hadden me nieuwe internet instellingen geveven maar het werkt nou iets beter eerst 1,5 mbps nu 11mbps via kabel em we hebben ziggo maximim speed haha ik heb het opgegeven. Kan nu wel gewoon shareplay en goed spelen .
    Vindt het alleen nog vreemd maarja het werkt
    Nog succes met uit zoeken

0
  8. User  avatar
    8 XP

[quote]zit er geen breuk in de kabel ?[/quote]

Geen idee, vandaag ga ik het uitproberen met een andere kabel. Ik hoop dat het aan de kabel lag.

[quote]Ik heb precies het zelfde. Ik heb sony gebeld en die hadden me nieuwe internet instellingen geveven maar het werkt nou iets beter eerst 1,5 mbps nu 11mbps via kabel em we hebben ziggo maximim speed haha ik heb het opgegeven. Kan nu wel gewoon shareplay en goed spelen .
    Vindt het alleen nog vreemd maarja het werkt
    Nog succes met uit zoeken[/quote]

Ik had een met UPC genomen, nu Ziggo geworden. De eerste dagen 25 mbps halen en de laatste paar dagen 10 is wel raar.
    Ik heb zelfs geteld hoevaak mijn potje Fifa haperde en dat is 30 keer in zo een 16 minuten, onspeelbaar dus.

0
  9. User  avatar
    8 XP

Ondertussen in de woonkamer met een andere kabel geprobeerd. Ik haalde nu de 55 mbps. Ik denk dat de 100 er niet op zit voor mij.

0
  10. User  avatar
    9970 XP

je kunt voor de zekerheid ook even een andere uitgang proberen van je modem/router
    ik kwam er bij mijn modem laats achter, dat er standaard 2 uitgangen voor hogere snelheid zijn bedoelt, en de andere 2 voor lagere snelheid.

0
  11. User  avatar
    82 XP

Je moet wel een router en RJ45 kabel hebben die hoge snelheden ondersteunen
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=sbXe__EtGg4[/url]

en even de duidelijk mbps is Milli bit per seconde
    m = Milli
    M = Mega
    b = Bit
    B = Byte (= 8 bit)

ik denk dat velen van jullie het hebben over Mbps ipv mbps

0
  12. User  avatar
    9970 XP

[quote]Je moet wel een router en RJ45 kabel hebben die hoge snelheden ondersteunen

m = Milli
    M = Mega
    b = Bit
    B = Byte (= 8 bit)

ik denk dat velen van jullie het hebben over Mbps ipv mbps[/quote]

Een standaard cat5e kabel is snel genoeg voor thuis hoor. Ik maak ze zelf en heb altijd wel een goeie verbinding ermee. Geeneens met een afgeschermde kabel, een cat6 kabel of van de overdreven luxe rj45 connectors

0
  13. User  avatar
    8 XP

[quote]je kunt voor de zekerheid ook even een andere uitgang proberen van je modem/router
    ik kwam er bij mijn modem laats achter, dat er standaard 2 uitgangen voor hogere snelheid zijn bedoelt, en de andere 2 voor lagere snelheid.[/quote]

Ik heb een Wifi versterker van TP-LINK RE200 AC 750. Deze heeft maar 1 uitgang, in de woonkamer waar de modem staat heb ik andere uitgangen niet geprobeerd.
    Zal dat maar is uitproberen, bedankt voor de tip.

[quote]Je moet wel een router en RJ45 kabel hebben die hoge snelheden ondersteunen

m = Milli
    M = Mega
    b = Bit
    B = Byte (= 8 bit)

ik denk dat velen van jullie het hebben over Mbps ipv mbps[/quote]

Interessante video, de kabel die ik in mijn eigen kamer gebruik belemmert dus mijn intersnelheid. De eerste dagen dat ik de kabel gebruikte had die geen kromme loop, nu wel.
    Het rare vind ik dan wel dat ik draadloos, 1 meter afstand van de wifi versterker met een muur ertussen maar 1,3 mbps haal en soms wel 875 kbps waar ik van schrik. Jammer dat ik geen gebruik kan maken van 5Ghz op de Playstation 4.

0
  14. User  avatar
    82 XP

[quote]Ik heb een Wifi versterker van TP-LINK RE200 AC 750. Deze heeft maar 1 uitgang, in de woonkamer waar de modem staat heb ik andere uitgangen niet geprobeerd.
    Zal dat maar is uitproberen, bedankt voor de tip.[/quote]

Als ik het goed begrijp is je setup, Modem/Router die gaat draadloos naar een Wifi versterker en dan met een kabel naar je Ps4?

Wifi versterkers zijn over het algemeen aardig… ”balls” en vooral de gene die draadloos zijn, probeer de ps4 eens rechtstreeks aan je modem aan te sluiten, dat verbeterd je snelheid aanzienlijk denk ik.

0
  15. User  avatar
    8 XP

[quote]Als ik het goed begrijp is je setup, Modem/Router die gaat draadloos naar een Wifi versterker en dan met een kabel naar je Ps4?

Wifi versterkers zijn over het algemeen aardig… ”balls” en vooral de gene die draadloos zijn, probeer de ps4 eens rechtstreeks aan je modem aan te sluiten, dat verbeterd je snelheid aanzienlijk denk ik.[/quote]

Rechtstreeks was het niet best, vandaar de wifi versterker ook. Zijn er andere opties dan een wifi versterker? Zodat ik toch in mijn eigen kamer gebruik kan maken van de beste connectie.

0
  16. User  avatar
    82 XP

[quote]Rechtstreeks was het niet best, vandaar de wifi versterker ook. Zijn er andere opties dan een wifi versterker? Zodat ik toch in mijn eigen kamer gebruik kan maken van de beste connectie.[/quote]

Heb je hem rechtstreeks met een kabel aan het modem aan gesloten? als dat al niet goed is dan zal het nooit beter worden…

waar heb je de Wifi-versterker staan? de wifi versterker moet wel in een gebied zijn waar hij ook nog goed ontvangst heeft, als een wifi versterker een slecht signaal ontvangt kan hij het niet veel beter maken, dus als je de wifi versterker in je kamer hebt, waar het ontvangst sowieso al slecht is, dan haalt de wifi versterker maar weinig uit.

0
  17. User  avatar
    8 XP

[quote]Heb je hem rechtstreeks met een kabel aan het modem aan gesloten? als dat al niet goed is dan zal het nooit beter worden…

waar heb je de Wifi-versterker staan? de wifi versterker moet wel in een gebied zijn waar hij ook nog goed ontvangst heeft, als een wifi versterker een slecht signaal ontvangt kan hij het niet veel beter maken, dus als je de wifi versterker in je kamer hebt, waar het ontvangst sowieso al slecht is, dan haalt de wifi versterker maar weinig uit.[/quote]

Via de modem zelf krijg ik 55 mb snelheid, wat meer dan voldoende is. De wifi versterker staat in de gang. Ik bereik de 100mb draadloos met mijn telefoon als ik een speedtest doe,wel met 5ghz. Maar omdat ik met kabel speel moet ik ook dezelfde effect krijgen toch? Ik kom dus niet boven de 13 mb.

0
  18. User  avatar
    8 XP

Inmiddels een beetje geknutseld aan de route van de kabel. Het is een beetje lastig uit te legge, maar wat ik gedaan heb is de kabel van uit de linkerkant van de PS4 erin te stoppen. Normaal ging die van uit de rechterkant van de PS4 erin.
    De resultaat was direct te zien toen ik de 28 mb haalde. Direct een paar potjes gespeeld zonder een probleem.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval.

0