Topic: The Witcher 3 hulp topic (kan spoilers bevatten)

02 juni 2015om 17:44

Een hoop mensen spelen ondertussen The Witcher 3 en ik merk zowel hier op de site als in mijn vriendenkring dat er toch een hoop mensen vragen hebben omtrent de game betreffende missies, items, alchemy & crafting en ga zo maar door.

Nu leek het mij een goed idee om hier een topic te starten waarbij we elkaar kunnen helpen om eventuele vragen die mensen hebben te beantwoorden.
Maar waar we elkaar ook kunnen voorzien van tips & trucs, want ook daar valt genoeg over te delen.

Zelf heb ik de game (nog) niet uitgespeeld maar loop ik we tegen het einde aan, ben ondertussen level 22 en loop rond in speciale witcher gear (enhanced feline costume).

Hieronder kun je een lijst met tips vinden die tot nu toe in dit topic gegeven zijn:
– doe de races met Roach (je paard); hierdoor kun je nieuwe zadels, zadeltassen en blinders winnen ipv te kopen. Dit scheelt je wat geld en zorgt voor betere stats voor zowel je inventory als voor Roach z’n stamina en fear level.
– Mocht je niet geinteresseerd zijn in de boeken en notes die je overal vind en die je inventory maar op blijven vullen, dan raad ik je aan om ze na het vinden even snel te bekijken en te droppen of te verkopen aan een merchant. Eventuele benodigde informatie voor quests heb je dan al (na het lezen) opgedaan en dit zorgt voor een beetje overzicht in je inventory. De boeken zorgen overigens wel voor een hoop achtergrond informatie over de wereld en personages van de game.
– Speel gwent wanneer je de kans hebt. Zeker bij nieuwe merchants of personages waar je nog niet eerder tegen gespeeld hebt, als je wint krijg je vaak een nieuwe kaart voor in je deck en je kunt er ook wat geld en XP mee verdienen.
– Sla regelmatig je game op. Misschien een wat overbodige tip om te zeggen, maar sla regelmatig je game op, zelf doe ik dit voor elke missie en zorg ik dat ik zo’n 5 verschillende savegames heb. Simpele redenen waarom zijn natuurlijk dat de game kan vastlopen of dat je lekker aan het verkennen bent, doodgaat en een heel stuk opnieuw moet spelen. Ook kan het gebeuren dat je een missie faalt en zo kun je altijd de missie opnieuw proberen.
– Beste plek (tot nu toe) om je trophies (welke je via witcher contracts verdient) te verkopen is bij een alchemist in de buurt van Novigrad, hieronder op het plaatje de locatie.
[img]http://guides.gamepressure.com/thewitcher3/gfx/word/99904303.jpg[/img] – Let op hoeveel geld een merhcant, blacksmit of alchemist heeft. Zodra je veel bij deze persoon verkoopt raakt zijn geld op, je kunt dan door te mediteren een aantal dagen wachten waardoor hij weer wat geld heeft of gebruik maken van zijn diensten door z’n portemonnee te spekken.
– Je kunt mediteren om je health te restoren, echter op de “blood & broken bones” en “death march” difficulty werkt dit niet. Andere wijzes om je health te restoren naast het eten van voedsel zijn bv het gebruik van de sun & stars ability (general) in je skill tree te kopen welke je health en stamina restored buiten combat of de potion “swallow” te gebruiken (eventueel in combinatie met voedsel). Mediteren helpt ook je potion voorraad te herstellen (mits je over een sterke vorm van alcohol beschikt).
– Vijanden met een axe, speer of mace zijn lastiger te blokken. Niet blokken doet overigens meer schade natuurlijk. Beter kun je deze ontwijken met rondje of kruisje door naar achter te dodgen. Ook kun je met je AXII sign een opening creeeren voor jezelf om hem aan te vallen. Bij de meeste vijanden werkt de in & out tactiek het beste, dat wil zeggen aanvallen en na de aanval weer afstand nemen. Zijn de vijanden te sterk ren dan weg eventueel met de Quen sign (het schild om je personage) aan.
– als je het lastig vind om je witchersense te gebruiken en hints op te sporen, kun je in het options menu de functie aan te zetten dat je je witcher sense sporen ook op de minimap ziet staan. Dit scheelt soms zoveel zoekwerk, aangezien je dan met een rood vergrootglasje je tracks kunt volgen via je minimap!
– Als je valt van een bepaalde hoogte kost je dit je health, tot een bepaalde hoogte is het echter mogelijk om nog snel op X te drukken, e maakt dan een rol om je val te breken. Let wel, dit werkt niet altijd.
– Je kunt je witchersense gebruiken om items welke je kunt looten geel op te laten lichten.
– Bij de meeste blacksmits en armorers in de buurt kun je een grindstone en workbench vinden, deze kun je gebruiken om je wapens en armor een tijdelijke boost te geven.
– Items die niet veel geld opleveren kun je ook dismantelen voor een laag bedrag, dit levert je dan andere items op die je later kunt gebruiken bij alchemy of crafting. Ook bestaat de mogelijkheid dat de losse items meer waard zijn dan het geheel… een voorbeeld hiervan zijn seashells, als je deze dismantelt krijg je pearls welke meer waard zijn dan de seashell zelf! (er bestaat hier ook een money exploit van!)
– In je bestiary kun je zien wat eventuele zwakheden van je vijanden zijn, met behulp van potions, signs en decodations kun je deze proberen te exploiten.
– je kunt onderwater je crossbow gebruiken, op latere levels kan dit zelf instakills opleveren, dit is ook afhankelijk van de pijlen die je gebruikt en het level van de vijand.
– je paard zal de hoofdpaden en wegen volgen als je X ingedrukt houd, echter als je X 2x indrukt gaat ie in galop… houd je dan X ingedrukt zal ie zoveel mogelijk het pad in galop volgen zonder stamina te verliezen. Let wel, bij scherpe bochten zal ie dan nog weleens van het pad afwijken…
– Je kunt als je in White Orchard (de 1e map) alle vraagtekens verkent hebt binnen zo’n 5 minuten alle verschillende places of power vinden en benutten, dit zou je een extra voordeel kunnen geven in battle.
– Je kunt maar een bepaald aantal items in je inventory hebben voordat je te zwaar beladen bent, je kunt dan niet meer rennen. Met behulp van zadeltassen kun je je inventory limiet opschroeven tot aan 160 (tot dusver het maximum). Echter kun je met behulp van de “fiend decodation” tijdelijk meer items meenemen, ook deze kun je mbv meditatie restoren waardoor je dus eigenlijk meer kunt dragen dan je inventory normaal gesproken toelaat.

Voor gwent tips en trucs zal nog een aparte post gemaakt worden met een verwijzing hiernaar, varwacht binnenkort een update in de lijst. De lijst zal ook regelmatig bijgewerkt worden met nieuwe tips en trucs die in het topic gegeven worden. Vergeet niet het topic door te lezen voor de ervaring van andere, wellicht dat je hier namelijk ook nog wijzer van kunt worden.

Ik denk dat we samen deze lijst nog behoorlijk aan kunnen vullen, of als je een vraag hebt deze kunnen beantwoorden.

En natuurlijk, kun je ook je stats delen als je dat leuk vind 🙂

41 reacties

1. User  avatar
    352 XP

Chill topic. Ik vraag me eigenlijk maar 1 ding af. Waar kan je het beste die trophy’s verlopen die je krijgt van witcher contracts en zo. Waar leveren die het meest op?

0
  2. User  avatar
    2001 XP

@ e-man:

De beste plek die ik gevonden heb om deze trophies te verkopen is bij een alchemist in de buurt van Novigrad, hieronder op het plaatje de locatie.

http://guides.gamepressure.com/thewitcher3/gfx/word/99904303.jpg

Je kunt ze ook aan merchants verkopen maar dan leveren ze iets minder op.

Wat mij gelijk doet denken aan een volgende tip:

– Let op hoeveel geld een merhcant, blacksmit of alchemist heeft. Zodra je veel bij deze persoon verkoopt raakt zijn geld op, je kunt dan door te mediteren een aantal dagen wachten waardoor hij weer wat geld heeft of gebruik maken van zijn diensten door z’n portemonnee te spekken.

0
  3. User  avatar
    352 XP

thnx!

0
  4. User  avatar
    2001 XP

Graag gedaan hoor! Als je zelf nog tips hebt deel ze gerust 🙂

0
  5. User  avatar
    352 XP

Ik heb niet echt tips. Op Death March is de sun & stars ability wel chill. En Als je potions gebruikt, al tijd mediteren om het weer aan te vullen. Waarom ben je trouwens level 22 pas? Ik dacht dat de cap veel hoger lag. Ik ben level 8 nu, maar ik speel dit soort games altijd heel langzaam. Beetje vraagtekentjes afwerken en zo. Ga nu de ladies of the wood Quest doen om die van the bloody baron af te ronden. Echt een geweldig spel!

0
  6. User  avatar
    4682 XP

Ben sinds vandaag level 16, zeg altijd nee tegen paarden race en speel nooit gwent.
    Ik ben gewoon missies gaan doen die veel hoger waren dan mijn eigen level, zelfs vijanden met level?? (die heb ik laten verslaan door mijn hulpjes omdat ik zelf geen schade kon toedienen) en dan vaak opslaan en mediteren. Ben nu met die lelijke baby missie bezig. Wel leuk dat veel missies elkaar doorkruisen, heb me rot lopen zoeken naar de Baron z’n vrouw.

0
  7. User  avatar
    2001 XP

[quote]Ik heb niet echt tips. Op Death March is de sun & stars ability wel chill. En Als je potions gebruikt, al tijd mediteren om het weer aan te vullen. Waarom ben je trouwens level 22 pas? Ik dacht dat de cap veel hoger lag. Ik ben level 8 nu, maar ik speel dit soort games altijd heel langzaam. Beetje vraagtekentjes afwerken en zo. Ga nu de ladies of the wood Quest doen om die van the bloody baron af te ronden. Echt een geweldig spel![/quote]

De sun & stars ability is zeker een aanrader om te hebben en mediteren om je potions aan te vullen is toch best een goede tip hoor, zeker als je ze regelmatig gebruikt.

Ben ondertussen level 24, heb niet stilgezeten haha. Ook ik ben de boel rustig aan het verkennen maar heb op een bepaald moment even wat storyline missies gedaan om snel te levellen. De levelcap ligt inderdaad nog een stuk hoger en gezien ik nog een hoop sidemissies, treasure hunts en witcher contracts te doen heb is er nog genoeg mogelijkheid om m”n level nog hoger te krijgen. Sowieso was ik nog niet van plan om nu al de laatste missie(s) te doen.

[quote]Ben sinds vandaag level 16, zeg altijd nee tegen paarden race en speel nooit gwent.
    Ik ben gewoon missies gaan doen die veel hoger waren dan mijn eigen level, zelfs vijanden met level?? (die heb ik laten verslaan door mijn hulpjes omdat ik zelf geen schade kon toedienen) en dan vaak opslaan en mediteren. Ben nu met die lelijke baby missie bezig. Wel leuk dat veel missies elkaar doorkruisen, heb me rot lopen zoeken naar de Baron z’n vrouw.[/quote]

Ach ja, de baron z’n vrouw… leuke missie was dat. En de ugly baby quest, dat was ook zo’n leuke missie.
    Is er een reden waarom je geen gewent speelt of races doet? Niet leuk of gewoon nog niet naar gekeken?

0
  8. User  avatar
    2442 XP

Ik ben pas 2 dagen bezig en ben nog maar level 3 :P. Ik stoor me wel een beetje aan het feit dat hij bijna dood gaat als hij van 1 meter hoog randje afvalt… Wat me tevens brengt op een mn vraag. Hoe, wat, waar, kan je healing items vinden/maken. En wat is nou het beste. Momenteel heb ik wel eten, maar dat geneest best langzaam en zeker bij gevechten is dat best tricky. Buiten gevechten om ga ik maar mediteren, dan is tot nu toe het snelste.

Direct nog een vervolg vraag. Gisteren kwam ik één of andere soldaat tegen met een battle axe. Maar ik kon zijn aanvallen niet afweren. Ondanks dat ik L2 indrukte, of ingedrukt hield bleef ik nog steeds schade krijgen.

0
  9. User  avatar
    4682 XP

[quote]De sun & stars ability is zeker een aanrader om te hebben en mediteren om je potions aan te vullen is toch best een goede tip hoor, zeker als je ze regelmatig gebruikt.

Ben ondertussen level 24, heb niet stilgezeten haha. Ook ik ben de boel rustig aan het verkennen maar heb op een bepaald moment even wat storyline missies gedaan om snel te levellen. De levelcap ligt inderdaad nog een stuk hoger en gezien ik nog een hoop sidemissies, treasure hunts en witcher contracts te doen heb is er nog genoeg mogelijkheid om m”n level nog hoger te krijgen. Sowieso was ik nog niet van plan om nu al de laatste missie(s) te doen.

Ach ja, de baron z’n vrouw… leuke missie was dat. En de ugly baby quest, dat was ook zo’n leuke missie.
    Is er een reden waarom je geen gewent speelt of races doet? Niet leuk of gewoon nog niet naar gekeken?[/quote]

Geen zin in weet niet eens hoe dat spel gaat/uitziet, als ik een racen, bordspel of iets met kaarten tegen kom in een game weiger ik altijd.
    Ugly baby: hoop dat die in een mooie dame veranderd, dat was bij die drie mooie dames op canvas wel anders 🙂

0
  10. User  avatar
    2001 XP

[quote]Ik ben pas 2 dagen bezig en ben nog maar level 3 :P. Ik stoor me wel een beetje aan het feit dat hij bijna dood gaat als hij van 1 meter hoog randje afvalt… Wat me tevens brengt op een mn vraag. Hoe, wat, waar, kan je healing items vinden/maken. En wat is nou het beste. Momenteel heb ik wel eten, maar dat geneest best langzaam en zeker bij gevechten is dat best tricky. Buiten gevechten om ga ik maar mediteren, dan is tot nu toe het snelste.

Direct nog een vervolg vraag. Gisteren kwam ik één of andere soldaat tegen met een battle axe. Maar ik kon zijn aanvallen niet afweren. Ondanks dat ik L2 indrukte, of ingedrukt hield bleef ik nog steeds schade krijgen.[/quote]

Ja, dat is inderdaad vrij vervelend… zelf gebruik ik een potion genaamd “swallow” (en zelfs al de enhanced versie hiervan) in combinatie met voedsel. Swallow zorgt ervoor dat je vitality sneller healt, je hebt hier een diagram voor nodig om deze te kunnen maken. diagrams voor potions kun je in de wereld vinden of bij merchants en/of alchemists kopen.
    Tevens is de sun & stars ability een goede optie, deze kun je voor 1 ability point bij je character skill tree open spelen (onder general) en zorgt ervoor dat je overdag en buiten combat je health langzaam weer toeneemt.
    Afhankelijk van de moeilijksheidgraad waarop je speelt kun je ook mediteren om je health weer op peil te krijgen (geldt niet voor hard of extra hard).

Vijanden met een axe, speer of mace zijn lastiger te blokken. Niet blokken doet overigens meer schade natuurlijk. Beter kun je deze ontwijken met rondje of kruisje door naar achter te dodgen. Ook kun je met je AXII sign een opening creeeren voor jezelf om hem aan te vallen. Bij de meeste vijanden werkt de in & out tactiek het beste, dat wil zeggen aanvallen en na de aanval weer afstand nemen.

[quote]Geen zin in weet niet eens hoe dat spel gaat/uitziet, als ik een racen, bordspel of iets met kaarten tegen kom in een game weiger ik altijd.
    Ugly baby: hoop dat die in een mooie dame veranderd, dat was bij die drie mooie dames op canvas wel anders :)[/quote]

Haha, kan het mij wel voorstellen.. al kun je er wel extra items en XP mee verdienen en het is niet extreem lastig. Als er veel vraag naar is kan ik eens een stukje over gwent schrijven met wat tips en trucs.
    En ugly baby… ach, ik zal het niet spoilen voor je 😉 (en vond je de dames niet aantrekkelijk dan haha)

Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie eigenlijk, zelf speel ik op hard (blood & bones als ik het juist benoem).

0
  11. User  avatar
    2442 XP

Ik zag later pas dat je daarboven eigenlijk al antwoord gaf op mijn vraag, haha.

Ik speel op de standaard moeilijkheidsgraad.

0
  12. User  avatar
    1042 XP

Zojuist ook de game gekocht, ben er erg tevreden over!

Zie hier nog allemaal informatie langskomen waar ik niks van snap, maar ik hoop dat ik er gaandeweg meer hiervan zal begrijpen hahaha :p.

0
  13. User  avatar
    2001 XP

[quote]Ik zag later pas dat je daarboven eigenlijk al antwoord gaf op mijn vraag, haha.

Ik speel op de standaard moeilijkheidsgraad.[/quote]

Haha, hoop ook dat je er iets mee kunt en aan hebt natuurlijk 🙂
    Voordeel van de standaard moeilijkheidsgraad is dat je kunt mediteren om je health te restoren… die luxe heb ik helaas niet, maar daarentegen is de uitdaging momenteel precies goed voor me. Volgende playthrough zal dan wel een graatje hoger worden natuurlijk.

[quote]Zojuist ook de game gekocht, ben er erg tevreden over!

Zie hier nog allemaal informatie langskomen waar ik niks van snap, maar ik hoop dat ik er gaandeweg meer hiervan zal begrijpen hahaha :p.[/quote]

Ohw dat komt nog wel, veel plezier alvast met het ontdekken van alles wat de game te bieden heeft. En je weet, mocht je vragen hebben kun je altijd hier terecht.

0
  14. User  avatar
    9970 XP

Gwent ben ik ook vrij goed in aan het worden. Tot nu toe alle quests ook gedaan voor Gwent, en gewonnen (behalve Lambert nog niet, hoop die later nog tegen te komen). Toevallig gister een kaart gekregen met 15 strength, en tevens me sterkste ook.
    Ik ben zelf een vrij ervaren Magic The Gathering speler geweest, en vind dit soort mini games altijd erg leuk om te doen!
    Er zit meer diepgang in het kaartspel als ik in eerste instantie dacht :).

Voor de rest heb ik eigenlijk weinig tips toe te voegen, afgezien dat als je het lastig vind om je witchersense te gebruiken en hints op te sporen, ik het je kan aanraden om in je options menu de functie aan te zetten dat je je witcher sense sporen ook op de minimap ziet staan. Dit scheelt soms zoveel zoekwerk, aangezien je dan met een rood vergrootglasje je tracks kunt volgen via je minimap!
    Ook kun je als je valt, en je drukt bijtijds op X, een koprol maken om je val te breken. Nou weet ik niet tot welke hoogte dit werkt, maar dat kan ik vanavond wel even uitproberen.

Ik ben zelf level 16, en heb de complete enhanced griffin school gear set. Aanrader om die bij elkaar te sprokkelen op dat level!

0
  15. User  avatar
    1708 XP

ik ben level 8 nu maar ben een complete noob. normaal speel ik fps of racing games. hoe kom ik aan betere wapens want ik kon er maar 1 craften, maar die kan ik pas gebruiken bij level 10? verder zijn al mijn wapens level 1 zowat. Volgens mij mis ik ook een hoop diagrams, kan ze echt niet vinden lijkt wel. Ik ben nu ook bij de missie van de baron en net de dochter gevonden.

0
  16. User  avatar
    1 XP

[quote]Gwent ben ik ook vrij goed in aan het worden. ![/quote]

Nee. Je krijgt gewoon betere hero cards . Als je al je hero cards hebt , dan ben je zo OP als ik weet niet wat. Je bent dan onverslaanbaar.

Heb zelf geen een keer verloren nadat ik 4 hero cards had gewonnen .

Gewoon steeds swollow gebruiken om je health weer terug t krijgen binnen en buiten combat …en als die op is gewoon weer mediteren . Gebruik ook zoveel mogelijk Quen . Sun & stars ability zo ik aanraden niet t nemen…je zou beter je punten in alchemy kunnen investeren voor langere tijdsduur van potions .

0
  17. User  avatar
    2001 XP

[quote]Gwent ben ik ook vrij goed in aan het worden. Tot nu toe alle quests ook gedaan voor Gwent, en gewonnen (behalve Lambert nog niet, hoop die later nog tegen te komen). Toevallig gister een kaart gekregen met 15 strength, en tevens me sterkste ook.
    Ik ben zelf een vrij ervaren Magic The Gathering speler geweest, en vind dit soort mini games altijd erg leuk om te doen!
    Er zit meer diepgang in het kaartspel als ik in eerste instantie dacht :).

Voor de rest heb ik eigenlijk weinig tips toe te voegen, afgezien dat als je het lastig vind om je witchersense te gebruiken en hints op te sporen, ik het je kan aanraden om in je options menu de functie aan te zetten dat je je witcher sense sporen ook op de minimap ziet staan. Dit scheelt soms zoveel zoekwerk, aangezien je dan met een rood vergrootglasje je tracks kunt volgen via je minimap!
    Ook kun je als je valt, en je drukt bijtijds op X, een koprol maken om je val te breken. Nou weet ik niet tot welke hoogte dit werkt, maar dat kan ik vanavond wel even uitproberen.

Ik ben zelf level 16, en heb de complete enhanced griffin school gear set. Aanrader om die bij elkaar te sprokkelen op dat level![/quote]

Gwent is zeker een spel waar meer diepgang in zit dan in je in eerste instantie verwacht, zeker de hero cards kunnen een groot verschil maken net als de ability van je leadercard. Ook zorgen dat je niet TE veel kaarten in je deck hebt zodat je regelmatig dezelfde winnende play kunt maken. Spy kaarten (met het oogje) zorgen voor soms de nodige card draw en kunnen ook voor de overhand zorgen.
    Zelf speel ik nog regelmatig MTG met vrienden en hoewel gwent niet de diepgang van Magic heeft is het zeker een leuke afwisseling in de game naast de missies.

Goede tip trouwens omtrent je witchersense, zelf heb ik er niet zoveel moeite mee maar kan mij voorstellen dat het voor sommige spelers erg handig kan zijn.

[quote]ik ben level 8 nu maar ben een complete noob. normaal speel ik fps of racing games. hoe kom ik aan betere wapens want ik kon er maar 1 craften, maar die kan ik pas gebruiken bij level 10? verder zijn al mijn wapens level 1 zowat. Volgens mij mis ik ook een hoop diagrams, kan ze echt niet vinden lijkt wel. Ik ben nu ook bij de missie van de baron en net de dochter gevonden.[/quote]

Iedereen moet ergens beginnen toch? Dus noob of niet, na een tijdje spelen wordt je vanzelf beter. 🙂
    betere wapens kun je trouwens krijgen door iedereen te blijven looten, soms dropt er dan een goed wapen. Ook witcher contracts kunnen erg goede zwaarden opleveren als je deze voltooid.
    Diagrams kun je vinden door de wereld te verkennen, zeker door veel te looten…als je je witchersense gebruikt lichten de items die je kunt looten (of mee kunt interacten) geel op.
    Ook kun je natuurlijk bij merchants, blacksmits en dergelijke diagrams kopen.
    Je kunt bij een blacksmit vaak ook je wapens en armor enhancen door de grindstone en workbench te gebruiken, deze geven je 15 minuten aan iets betere stats.

[QUOTE=Idioot hierboven^^]Nee. Je krijgt gewoon betere hero cards . Als je al je hero cards hebt , dan ben je zo OP als ik weet niet wat. Je bent dan onverslaanbaar.

Heb zelf geen een keer verloren nadat ik 4 hero cards had gewonnen .

Gewoon steeds swollow gebruiken om je health weer terug t krijgen binnen en buiten combat …en als die op is gewoon weer mediteren . Gebruik ook zoveel mogelijk Quen . Sun & stars ability zo ik aanraden niet t nemen…je zou beter je punten in alchemy kunnen investeren voor langere tijdsduur van potions .[/quote]

Hero cards in gwent kunnen zeeker het verschil maken, maar er komt nog wel meer bij kijken dan alleen 4 goede kaarten natuurlijk…zeker als je later in de game tegen betere spelers speelt die zelf ook hero cards hebben.

Sun en stars ability vind ik persoonlijk een hele goede ability zeker in het begin van het spel als je op een hoge moeilijkheidsgraad speelt. Je voedsel voorraad is dan nog laag en mediteren healt je dan niet, swallow is ook niet direct beschikbaar en met de beperkte slots in je skill tree is 1 punt uitgeven geen slechte optie. Later kun je dan altijd nog je mutagens gebruiken in combinatie met aclhemy abilities om je vitality te boosten. Ook zijn er opties om je skills in je skill tree te resetten als je verder bent in de game.
    Het ligt ook wel aan je speelstijl hoor, zelf heb ik ook veel hack n slash gespeeld dus heb nogal de neiging om als een rambo met getrokken zwaard me in een gevecht te storten 🙂

0
  18. User  avatar
    9970 XP

Decoy kaarten zijn geweldig!
    Als de tegenstander een spy card gebruikt kun je die van hem pakken en op hem gebruiken.
    ook gebruik ik de decoy vaak in de 2de ronde in combinatie met een kaart die oude kaarten uit mijn graveyard haalt.
    Gooi eerst die kaart op, en je hebt 2 kaarten liggen, daarna gooi je de decoy kaart op de kaart die je net hebt opgegooit, en je kunt hetzelfde weer herhalen 🙂
    Je kunt alleen herocards niet terughalen met een decoy kaart

0
  19. User  avatar
    2442 XP

De eerste keer bij Gwent maakte ik direct de domme fout om direct al mijn kaarten in te zetten :P. Hierdoor verloor ik alsnog het potje. Ik vind het wel leuk dat ze zoiets erin hebben gestopt :).

Weet iemand ook toevallig een handige guide voor het maken van items?

0
  20. User  avatar
    482 XP

Heb de game eergisteren ook gekocht op aanraden van Wjay 😉 Vermaak me enorm met de wereld en ben ook niet zo heel ver nog. Te lang blijven hangen in White orchid. Heb een paar ?’s moeten overslaan omdat de monsters level 10 waren. Ben net aangekomen in Velen.

Heb me eigen gek gezocht naar clementine?! om Swallow te maken. Uiteindelijk maar gewoon de bloempjes gekocht bij de herbalist.
    Dat wil ik dan ook meteen als tip meegeven, mocht je het niet vinden kan je het beste gewoon kopen van merchants. Waar je ook op moet letten is verkopen of dismantle. Wapens die je niet nodig hebt kan je vaak juist beter dismantlen voor onderdelen om weer een goed zwaard mee te maken bijvoorbeeld. Zo had ik snel de materialen bij elkaar voor een zwaard wat mij +16 dmg gaf en dat zorgt toch voor de nodige onthoofdingen 🙂

Ik ben geen Dodger/Blocker/Parryer dus heb de game niet op hard gezet maar op de standaard moeilijkheidsgraad. Dit is voor mij al pittig genoeg en ben langzaam aan het leren om niet als een zot hakkend een groep vijanden in te gaan maar tactisch te benaderen. Als ik de game gehaald heb ga ik em wel op hogere moeilijkheid spelen met ingevulde Witcher 2 save.

Combat tip: Ga niet als een gek naar binnen vierkantje spammen. Bekijk de naam, open je beastiary en lees de zwakheden. Zo kom je achter wat sluwe trucs om makkelijk de controle te winnen. Probeer ze 1 voor 1 neer te halen en gebruik je magic tijdig en tactisch. Soms is het beter om weg te rennen en even op kracht te komen dan dood gaan en alles opnieuw moeten doen. Rondje is je vriend, vooral bij boze mannen met grote hakbijlen.

Verder wilde ik graag weten hoe je aan Ore komt. Je kan namelijk alles verzamelen behalve Ores via Mijnen oid. Nu sloop ik wapens en vind ik het in kisten enz. maar kan je het niet minen?

0
  21. User  avatar
    2001 XP

[quote]De eerste keer bij Gwent maakte ik direct de domme fout om direct al mijn kaarten in te zetten :P. Hierdoor verloor ik alsnog het potje. Ik vind het wel leuk dat ze zoiets erin hebben gestopt :).

Weet iemand ook toevallig een handige guide voor het maken van items?[/quote]

Wat voor items wil je maken? Voor het meeste heb je natuurlijk die diagrams nodig…
    Wellicht dat je met de onderstaande link nog wat kan.

[url=http://www.eurogamer.nl/articles/2015-05-19-the-witcher-3-gids]http://www.eurogamer.nl/articles/2015-05-19-the-witcher-3-gids[/url]

[quote]Heb de game eergisteren ook gekocht op aanraden van Wjay 😉 Vermaak me enorm met de wereld en ben ook niet zo heel ver nog. Te lang blijven hangen in White orchid. Heb een paar ?’s moeten overslaan omdat de monsters level 10 waren. Ben net aangekomen in Velen.

Heb me eigen gek gezocht naar clementine?! om Swallow te maken. Uiteindelijk maar gewoon de bloempjes gekocht bij de herbalist.
    Dat wil ik dan ook meteen als tip meegeven, mocht je het niet vinden kan je het beste gewoon kopen van merchants. Waar je ook op moet letten is verkopen of dismantle. Wapens die je niet nodig hebt kan je vaak juist beter dismantlen voor onderdelen om weer een goed zwaard mee te maken bijvoorbeeld. Zo had ik snel de materialen bij elkaar voor een zwaard wat mij +16 dmg gaf en dat zorgt toch voor de nodige onthoofdingen 🙂

Ik ben geen Dodger/Blocker/Parryer dus heb de game niet op hard gezet maar op de standaard moeilijkheidsgraad. Dit is voor mij al pittig genoeg en ben langzaam aan het leren om niet als een zot hakkend een groep vijanden in te gaan maar tactisch te benaderen. Als ik de game gehaald heb ga ik em wel op hogere moeilijkheid spelen met ingevulde Witcher 2 save.

Combat tip: Ga niet als een gek naar binnen vierkantje spammen. Bekijk de naam, open je beastiary en lees de zwakheden. Zo kom je achter wat sluwe trucs om makkelijk de controle te winnen. Probeer ze 1 voor 1 neer te halen en gebruik je magic tijdig en tactisch. Soms is het beter om weg te rennen en even op kracht te komen dan dood gaan en alles opnieuw moeten doen. Rondje is je vriend, vooral bij boze mannen met grote hakbijlen.

Verder wilde ik graag weten hoe je aan Ore komt. Je kan namelijk alles verzamelen behalve Ores via Mijnen oid. Nu sloop ik wapens en vind ik het in kisten enz. maar kan je het niet minen?[/quote]

Haha, zag het je spelen inderdaad 🙂 blij dat je je ermee vermaakt.

Echt plekken om Ores te vinden zijn er niet (en helaas, minen kan je voor zover ik weet niet), het snelste kom je eraan via een blacksmit of door wapens te dismantelen. Maar staar je niet gek op het vinden van specifieke componenten trouwens, vooral in het begin zul je merken dat het craften van items leuk is maar als snel vind je betere items.

En de ? plekken waar je nu komt die misschien wat te hoog gegrepen zijn is wel aan te raden er met een hoger level naar terug te keren… vaak kun je door deze plekken te verkennen snel aan wat extra XP komen en leuke items vinden.

nog een tip, onderwater kun je je crossbow gebruiken… ik weet dat je een tutorial message hierover krijgt maar die kwam bij mij pas erg laat. 🙂

0
  22. User  avatar
    4682 XP

[quote]Ja, dat is inderdaad vrij vervelend… zelf gebruik ik een potion genaamd “swallow” (en zelfs al de enhanced versie hiervan) in combinatie met voedsel. Swallow zorgt ervoor dat je vitality sneller healt, je hebt hier een diagram voor nodig om deze te kunnen maken. diagrams voor potions kun je in de wereld vinden of bij merchants en/of alchemists kopen.
    Tevens is de sun & stars ability een goede optie, deze kun je voor 1 ability point bij je character skill tree open spelen (onder general) en zorgt ervoor dat je overdag en buiten combat je health langzaam weer toeneemt.
    Afhankelijk van de moeilijksheidgraad waarop je speelt kun je ook mediteren om je health weer op peil te krijgen (geldt niet voor hard of extra hard).

Vijanden met een axe, speer of mace zijn lastiger te blokken. Niet blokken doet overigens meer schade natuurlijk. Beter kun je deze ontwijken met rondje of kruisje door naar achter te dodgen. Ook kun je met je AXII sign een opening creeeren voor jezelf om hem aan te vallen. Bij de meeste vijanden werkt de in & out tactiek het beste, dat wil zeggen aanvallen en na de aanval weer afstand nemen.

Haha, kan het mij wel voorstellen.. al kun je er wel extra items en XP mee verdienen en het is niet extreem lastig. Als er veel vraag naar is kan ik eens een stukje over gwent schrijven met wat tips en trucs.
    En ugly baby… ach, ik zal het niet spoilen voor je 😉 (en vond je de dames niet aantrekkelijk dan haha)

Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie eigenlijk, zelf speel ik op hard (blood & bones als ik het juist benoem).[/quote]

Je bedoelt het schilderij 🙂 daar was ik al lang voorbij, ik kom nog naar ze terug. Jammer van die baby… hij was zo schattig.
    Speel dacht ik op ps4 op makkelijk en op de pc (gratis bij gtx970oc) op normaal. Speel veel games op makkelijk omdat ik niet veel tijd heb, bij Souls games heb ik geen keus 😉 heb alleen Outworld Stranger’s Wrath op het hoogste niveau uitgespeeld.

0
  23. User  avatar
    2001 XP

[quote]Je bedoelt het schilderij 🙂 daar was ik al lang voorbij, ik kom nog naar ze terug. Jammer van die baby… hij was zo schattig.
    Speel dacht ik op ps4 op makkelijk en op de pc (gratis bij gtx970oc) op normaal. Speel veel games op makkelijk omdat ik niet veel tijd heb, bij Souls games heb ik geen keus 😉 heb alleen Outworld Stranger’s Wrath op het hoogste niveau uitgespeeld.[/quote]

Ik bedoelde de dames zoals je ze te zien krijgt (dus niet op het schilderij) haha, vond ze wel lekkah (j/k ofc)
    Ohw je speelt m op 2 platforms tegelijk, merk je dan veel verschil? en heeft er nog een platform je voorkeur?
    en qua tijd, tja dat ken ik ook wel… maar met deze game ga ik er zo erg op in als ik eenmaal begin dat ik makkelijk tot laat aan het gamen ben, op de klok kijk en me dan besef “sh*t het is al 2uur, beter ga ik slapen want het is gewoon een werkdag morgen” haha

0
  24. User  avatar
    9970 XP

[quote]Ik bedoelde de dames zoals je ze te zien krijgt (dus niet op het schilderij) haha, vond ze wel lekkah (j/k ofc)
    Ohw je speelt m op 2 platforms tegelijk, merk je dan veel verschil? en heeft er nog een platform je voorkeur?
    en qua tijd, tja dat ken ik ook wel… maar met deze game ga ik er zo erg op in als ik eenmaal begin dat ik makkelijk tot laat aan het gamen ben, op de klok kijk en me dan besef “sh*t het is al 2uur, beter ga ik slapen want het is gewoon een werkdag morgen” haha[/quote]

Vergeet ook niet te melden dat de kruisboog een instant kill geeft onderwater, en nog doelzoekend is ook!
    Alleen is de besturing nogal verrot onderwater 🙁

Misschien een idee om een lijstje met tips en tricks te maken in je start post?

0
  25. User  avatar
    2001 XP

[quote]Vergeet ook niet te melden dat de kruisboog een instant kill geeft onderwater, en nog doelzoekend is ook!

Misschien een idee om een lijstje met tips en tricks te maken in je start post?[/quote]

Wist niet zeker of ze een instant kill gaven of dat het kwam omdat ik er zo laat achter kwam dat het kon (en dus ook al andere pijlen en hoger level was). doelzoekend heb ik trouwens niet gemerkt, zal d’r eens op letten.

Ook zal ik kijken of ik later de tips en trucs inderdaad in de eerste post kan verzamelen…blijf ze vooral delen in ieder geval 🙂

0
  26. User  avatar
    352 XP

Ik vind het wel iritant die die decotions gelijk je toxicity zo enorm verhogen. Ga nu toch dat maar eens upgraden want die dingen zijn wel handig. Die instakil van die crossbow is echt een chille tip!

0
  27. User  avatar
    482 XP

[quote]Vergeet ook niet te melden dat de kruisboog een instant kill geeft onderwater, en nog doelzoekend is ook!

Misschien een idee om een lijstje met tips en tricks te maken in je start post?[/quote]

Niet insta kill als de monsters te hoog lvl zijn 🙁 Ben level 4 pas en bij die garisson heb je een ? in het water. Daar zwemmen helaas 3-4 level 10 Drowners omheen en die kreeg ik niet in 1x dood. Moest em 3x raken. Maar zoveel adem heb ik niet en ze trekken je gewoon naar beneden. Kom daar wel terug als ik level 7 of 8 ben 😀

Gisteren in Velen begonnen en ik moet zeggen dat ik wat overspoeld ben en verward. Eerst had ik geen ? op de map tot ik het eerste Board tegen kwam. Toen had ik er ineens echt onwijs veel. Maar het level verschil per ? is best groot. Ik heb gevochten met level 2 Wargs maar ook level 9 Bandits. Sommige ?’s waren gewoon zelfs veel te hoog voor mij. Level 15 of zelfs 20. Ik heb ook een Witcher contract om iemands broer te zoeken en dies gewoon level 33. Ik heb alles gedaan in Orchid maar ben pas level 4, wat doe ik verkeerd :S Moet ik gewoon de main story maar doen dan en later weer backtracken? Ik wil niet te ver in de story want dan heb ik vaak geen zin meer om te backtracken terwijl ik dat nu juist wel graag wil.

0
  28. User  avatar
    2442 XP

[quote]Niet insta kill als de monsters te hoog lvl zijn 🙁 Ben level 4 pas en bij die garisson heb je een ? in het water. Daar zwemmen helaas 3-4 level 10 Drowners omheen en die kreeg ik niet in 1x dood. Moest em 3x raken. Maar zoveel adem heb ik niet en ze trekken je gewoon naar beneden. Kom daar wel terug als ik level 7 of 8 ben 😀

Gisteren in Velen begonnen en ik moet zeggen dat ik wat overspoeld ben en verward. Eerst had ik geen ? op de map tot ik het eerste Board tegen kwam. Toen had ik er ineens echt onwijs veel. Maar het level verschil per ? is best groot. Ik heb gevochten met level 2 Wargs maar ook level 9 Bandits. Sommige ?’s waren gewoon zelfs veel te hoog voor mij. Level 15 of zelfs 20. Ik heb ook een Witcher contract om iemands broer te zoeken en dies gewoon level 33. Ik heb alles gedaan in Orchid maar ben pas level 4, wat doe ik verkeerd :S Moet ik gewoon de main story maar doen dan en later weer backtracken? Ik wil niet te ver in de story want dan heb ik vaak geen zin meer om te backtracken terwijl ik dat nu juist wel graag wil.[/quote]

Ik heb hetzelfde, want ik ben precies op hetzelfde punt waar jij nu ook bent :P. Je kan bij je quests zien wat voor level wordt aanbevelen. Ik denk dat het ook is gedaan om ervoor te zorgen dat je later terug keert naar gebieden. In White Orchid heb ik alles kunnen ontdekken en afronden, maar hier moet ik echt goed kijken wat kan en wat niet. Zo reed ik te paard opeens langs een gebied vol bandits level 9. Later kwam ik weer ghouls level 2 tegen.. Gewoon goed je gevechten kiezen ;).

0
  29. User  avatar
    9970 XP

[quote]Niet insta kill als de monsters te hoog lvl zijn 🙁 Ben level 4 pas en bij die garisson heb je een ? in het water. Daar zwemmen helaas 3-4 level 10 Drowners omheen en die kreeg ik niet in 1x dood. Moest em 3x raken. Maar zoveel adem heb ik niet en ze trekken je gewoon naar beneden. Kom daar wel terug als ik level 7 of 8 ben 😀

Gisteren in Velen begonnen en ik moet zeggen dat ik wat overspoeld ben en verward. Eerst had ik geen ? op de map tot ik het eerste Board tegen kwam. Toen had ik er ineens echt onwijs veel. Maar het level verschil per ? is best groot. Ik heb gevochten met level 2 Wargs maar ook level 9 Bandits. Sommige ?’s waren gewoon zelfs veel te hoog voor mij. Level 15 of zelfs 20. Ik heb ook een Witcher contract om iemands broer te zoeken en dies gewoon level 33. Ik heb alles gedaan in Orchid maar ben pas level 4, wat doe ik verkeerd :S Moet ik gewoon de main story maar doen dan en later weer backtracken? Ik wil niet te ver in de story want dan heb ik vaak geen zin meer om te backtracken terwijl ik dat nu juist wel graag wil.[/quote]

Over het algemeen maakt het niet veel uit, maar aan te raden is maximaal de? ’s aan te pakken waren vijanden lopen die niet veel sterker zijn dan jou.
    Soms heb je ook wel eens treasure hunts die een hoger level hebben dan jou, maar waar je eigenlijk helemaal geen vijanden tegen komt.

Ik ben onder water trouwens nog geen vijanden tegen gekomen die hoger dan level 10 zijn, dus dat maakt het al vrij makkelijk. Nu de besturing nog goed werkende krijgen haha.

Ik raad trouwens ook aan om veel handmatig te saven. Ik doe het zelf voor elke quest en vraagteken. Je weet maar nooit of je een keuze liever ander had gemaakt

0
  30. User  avatar
    2001 XP

@ Goregash en peyj:

Maak je niet druk over het backtracken, want dit gebeurd sowieso toch wel. Je komt ongetwijfeld vaker dan 1x op diverse locaties, dat kun je van mij aannemen.
    Je kunt gerust nog even de story volgen tot je ongeveer level 6 a 7 bent en dan (voorzichtig) beginnen met meer verkennen in Velen. Blijf ook zeker de noticeboards lezen en de quest oppikken, ook al zijn ze voor een veel hoger level dan dat je bent.
    Ja, je map zal overspoeld worden met informatie wat ook niet tegen te houden is (je kunt je filters instellen op de map als je dat noodzakelijk acht natuurlijk).
    Zijn vijanden te sterk, dan ren je gewoon weg… ze volgen je wel een stuk maar op een bepaald moment geven ze op.

Hoe meer nieuwe plaatsen je tegenkomt door gewoon de story te volgen zul je merken dat je meer en meer aan quests krijgt die gewoon binnen je kunnen vallen en je hierdoor lekker wat XP kunt verzamelen om te levelen. De story is ook erg lang, zeker voor het punt waar jullie zitten dus maak je niet druk dat je hierdoor zo ver in het verhaal beland dat de rest de moeite niet waard is, want dat zal niet het geval zijn.

[b]De openingspost is bijgewerkt met alle tips en trucs tot nu toe, nieuwe tips en trucs zullen ook hun weg naar deze lijst vinden mits ze nog niet gegeven zijn.[/b]

0
  31. User  avatar
    1042 XP

Hey,

Ik loop nu voor ’t eerst vast in de game. Heb nog niet veel gespeeld dus het is nog heel erg in het begin. Ik ben bij de quest dat ik een botchling moet omtoveren in een ander ding. Nu wordt ik continu ingemaakt door de geesten die daarbij voort komen. ook kom ik continu om wanneer ik probeer de botchling zelf te killen.

Iemand tips?

0
  32. User  avatar
    4682 XP

[quote]Ik bedoelde de dames zoals je ze te zien krijgt (dus niet op het schilderij) haha, vond ze wel lekkah (j/k ofc)
    en qua tijd, tja dat ken ik ook wel… maar met deze game ga ik er zo erg op in als ik eenmaal begin dat ik makkelijk tot laat aan het gamen ben, op de klok kijk en me dan besef “sh*t het is al 2uur, beter ga ik slapen want het is gewoon een werkdag morgen” haha[/quote]

Ik weet dat ze er in werkelijkheid nog veel knapper uitzien :p
    Mijn voorkeur gaat altijd naar de console (ps). Op de pc ziet het er iets beter uit (ultra 1080p), als je eenmaal aan het spelen bent zie je behalve het haar en de fps het verschil niet meer.
    klopt! als je eenmaal aan het spelen bent hoor je soms buiten de vogels weer fluiten (4uur) ik probeer het niet later te maken dan 2:30 liefst tot 2uur… ben dan ook de laatste tijd tussen 23:00/00:00 uur thuis, 1.30+ uurtjes spelen.
    Het is nu ook wel te makkelijk om de game op makkelijk te spelen, ik als level 19 sla die reuzen en dat herten kop monster van level 24 in 5 klappen dood.

Goed om te weten dat je je kruisboog onderwater kunt gebruiken, en inderdaad zwemmen onderwater is een drama.
    Ik gebruik altijd m’n schild magie tijdens gevechten, vuur en soms blast magie… de rest gebruik ik niet.

0
  33. User  avatar
    2001 XP

[quote]Hey,

Ik loop nu voor ’t eerst vast in de game. Heb nog niet veel gespeeld dus het is nog heel erg in het begin. Ik ben bij de quest dat ik een botchling moet omtoveren in een ander ding. Nu wordt ik continu ingemaakt door de geesten die daarbij voort komen. ook kom ik continu om wanneer ik probeer de botchling zelf te killen.

Iemand tips?[/quote]

Je kunt met de Quen sign jezelf beschermen, scheelt wat damage. Je kunt ook met de Yrden sign de geesten wat langzamer maken als ze in de area komen (binnen de paarse tekens op de grond) dit zorgt ervoor dat je aanvallen wat beter aankomen. Je kunt ook eerst naar white orchard gaan, daar alle places of power bezoeken langs de blacksmit en de grindstone en workbench gebruiken en dan de missie gaan doen, je bent dan voor een korte tijd wat sterker zodat je wellicht meer kans hebt om de missie te halen. Ohw en natuurlijk aanvallen en dodgen, in & out tactic gebruiken.

[quote]Ik weet dat ze er in werkelijkheid nog veel knapper uitzien :p
    Mijn voorkeur gaat altijd naar de console (ps). Op de pc ziet het er iets beter uit (ultra 1080p), als je eenmaal aan het spelen bent zie je behalve het haar en de fps het verschil niet meer.
    klopt! als je eenmaal aan het spelen bent hoor je soms buiten de vogels weer fluiten (4uur) ik probeer het niet later te maken dan 2:30 liefst tot 2uur… ben dan ook de laatste tijd tussen 23:00/00:00 uur thuis, 1.30+ uurtjes spelen.
    Het is nu ook wel te makkelijk om de game op makkelijk te spelen, ik als level 19 sla die reuzen en dat herten kop monster van level 24 in 5 klappen dood.

Goed om te weten dat je je kruisboog onderwater kunt gebruiken, en inderdaad zwemmen onderwater is een drama.
    Ik gebruik altijd m’n schild magie tijdens gevechten, vuur en soms blast magie… de rest gebruik ik niet.[/quote]

Dus ondanks de mooiere graphics en framerate toch de voorkeur aan de PS…was er toch nieuwsgierig naar haha.

Je kunt de moeilijkheid nog aanpassen tijdens het spelen natuurlijk om het wat uitdagender te maken voor jezelf 😛
    En Yrden is handig tegen wraiths btw.

0
  34. User  avatar
    482 XP

Beastiary ftw!

0
  35. User  avatar
    2442 XP

Ik kwam er gisteren achter dat ik voor een quest waarschijnlijk een brief heb verkocht die ik was vergeten te lezen.

Vond het wel heel fijn dat het spel na een quest voor level 6 me in een omgeving stopte met allemaal beesten met doodskoppen :P. Dat is soms toch nog wennen dat je in een klein gebied soms grote level verschillen tegenkomt. Maar mn character levelt mooi door :). Ik probeer gwent ook een beetje onder de knie te krijgen, maar sommige tegenstanders hebben zulke goede kaarten (ten opzichte van de mijne). Maar verrassend weinig merchants verkopen kaarten..

0
  36. User  avatar
    482 XP

Gisteren de Baron Quest eindelijk afgerond. Ben ondertussen level 11 geworden daardoor. Kan niets anders zeggen dan Chapeau! Prachtig verhaal en erg goed uitgewerkt. Zat met verbazing naar me tv te staren sommige momenten en “the good guy” zijn is soms best lastig in dit spel 😀 Nu wordt het tijd dat ik al die ?’s es langs ga en de side quests en contracts ga doen. Heb er hier en daar wel wat gedaan maar meer focus gelegd op de main story zodat ik de meeste quests gewoon kan doen zonder al te veel dood te gaan.

0
  37. User  avatar
    2001 XP

Ben zelf ondertussen level 26, want het gaat nu toch wel een stuk langamer met de voortgang… oook dien ik natuurlijk meer XP te halen om een level te halen (2000XP per level) en het aantal quests wat ik over heb is nihil te noemen.

Ondertussen heb ik ook een begin gemaakt aan een guide over Gwent welke ik nog wel af moet ronden, maar toch binnenkort aan dit topic hoop toe te voegen.

0
  38. User  avatar
    9970 XP

Is het niet zo met items die je nodig hebt voor een quest, die ook gewoon netjes in het desbetreffende tabblad staan pas naar het tabblad “other” of “usable” zodra ze niet meer nodig zijn?
    Al kan het volgens mij wel eens gebeuren dat hij daar ineens staat, na een foutje ofzo. Dat had ik met een sleutel van een schatkist onderwater helaas

0
  39. User  avatar
    2442 XP

[quote]Is het niet zo met items die je nodig hebt voor een quest, die ook gewoon netjes in het desbetreffende tabblad staan pas naar het tabblad “other” of “usable” zodra ze niet meer nodig zijn?
    Al kan het volgens mij wel eens gebeuren dat hij daar ineens staat, na een foutje ofzo. Dat had ik met een sleutel van een schatkist onderwater helaas[/quote]

Ze staan vaak in verschillen tabbladen van je inventory. Dan kan je ze alsnog blijkbaar verkopen.. Ik had een quest item en bij een merchant kon ik deze gewoon verkopen, het object staat wel aangegeven als “quest item” maar je kan het gewoon inruilen. Maar merchants bewaren die spullen wel. Ik kwam een poos later terug bij eentje waar ik een boek had verkocht die je voor een quest in het begin nodig had. En de beste man had mn spullen nog.

Ik merk wel dat ik steeds meer de flow van het spel te pakken krijg :). Ik heb al redelijk wat recepten te pakken, maar ik kan niet echt een potion vinden die je health restored. Bestaan die potions wel?

0
  40. User  avatar
    482 XP

[quote]Ik merk wel dat ik steeds meer de flow van het spel te pakken krijg :). Ik heb al redelijk wat recepten te pakken, maar ik kan niet echt een potion vinden die je health restored. Bestaan die potions wel?[/quote]

Je hebt swallow die je vitality verhoogd. Langzaamaan. Meestal neem ik die en iets te nassen en dan gaat het redelijk snel. Verder heb je in de Alchemist tree nog Refreshment die healt, als je em volstopt met skillpoints, 25% van je max vitality als je een potion in neemt. Dus mocht je wat probleempjes hebben met je HP kan je die nemen. Kost je een totaal aan 13 skillpoints om em vol te unlocken. Maar een voordeel aan die tree is ook dat potions langer effect hebben. Dus Swallow wordt dan ipv 20 seconden ineens 33 sec, health 25% instantly en ook gaat je hp langzaam omhoog. Doe hier nog een hapje rauw vlees bij en je zit zo weer vol.

[url]http://www.gosunoob.com/witcher-3/skill-calculator/[/url]

Is een goede site om te kijken voor een leuke Witcher build 🙂

0
  41. User  avatar
    1784 XP

[quote]Gisteren de Baron Quest eindelijk afgerond. Ben ondertussen level 11 geworden daardoor. Kan niets anders zeggen dan Chapeau! Prachtig verhaal en erg goed uitgewerkt. Zat met verbazing naar me tv te staren sommige momenten en “the good guy” zijn is soms best lastig in dit spel 😀 Nu wordt het tijd dat ik al die ?’s es langs ga en de side quests en contracts ga doen. Heb er hier en daar wel wat gedaan maar meer focus gelegd op de main story zodat ik de meeste quests gewoon kan doen zonder al te veel dood te gaan.[/quote]

Wat ik vooral zo fantastisch vind van dit spel, naast de geweldige verhalende quests, is dat er verschillende uitkomsten kunnen zijn afhankelijk van wat je eerder hebt gedaan. Had t er met n vriend over, die baron missies enzo, en vroeg m wat er gebeurd was en hij ging van “nou gewoon dit en dat”, zeg ik “nou eh, dat is totaal bij mij niet gebeurd, bij mij gebeurde er juist dit!”. Echt geweldig zoiets!

Er zijn zeker op het einde ook heel veel dingen die voor diverse karakters heel anders uit kunnen pakken, voor de meeste karakters, incl. Geralt en Ciri zijn er 2 of 3 verschillende uitkomsten!

Overigens heb ik het spel de straks uitgespeeld, nouja, de main quests dan in ieder geval, ben nu Level 35 maar heb nog enkele treasure hunts, witcher contract en 95 ? plekken in Skellige te doen. Dit kan gelukkig gewoon wel, alleen de quests die invloed hebben op het hoofd verhaal kunnen na het finishen van de main story niet meer gedaan worden.

Overigens vind ik de volgende potions en decoctions erg handig:
    Swallow (heb nu de Superior) is al genoemd
    Killer Whale zorgt dat je langer on water kan blijven en geeft meer licht onder water
    Cat om in donker te zien (alhoewel ik na tijdje liever een torch gebruikte, als je met Cat aan in volle licht staat ziet het er niet zo uit, ok, je kan weer potion nemen om t ongedaan te maken)
    Full Moon om je max health tijdelijk te verhogen
    White Raffard’s Decoction geeft je health

Er zijn er meer, heb de meeste wel gevonden en gemaakt ook, maar bovenstaande gebruikte ik toch wel t meest. En natuurlijk oils op je zwaarden smeren voor extra schade bij sommige monsters en bommen, bommen zijn onmisbaar ook!

Overigens zijn potions, decoctions en bommen endezo later weer te upgraden (eerst Enhanced, dan Superior).

Ohja: zodra je een merchant ziet die kaarten (maps, niet Gwent) verkoopt, snaaien die handel, vaak zijn dat treasure hunts voor diagrammen voor betere gear!

0