Forum

Topic: Hatred, het moordenaarspel – Videoreview | Is alle controversie verdiend?

Anoniem's avatar

Hatred: een game die nogal wat stof deed opwaaien toen bekend werd dat je in deze game onschuldige mensen moet vermoorden. Is het eindproduct alle controversie waard geweest? Er is maar één manier om daar achter te komen; kijk gauw de review!

Ik ben zoals altijd weer benieuwd naar jullie reacties. Heb jij de game gespeeld, en zo ja, wat vond je ervan?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 4299 XP
    Peter01's avatar

    ik heb gehoord dat de graphics goed waren, maar de game zelf erg saai is.

  2. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dit soort rotzooi speel ik uit principe niet voor mij is het smaakloos en schandalig. Ik heb genoeg gespeeld maar dit gaat te ver… Mijn persoonlijke mening.

  3. 490 XP
    Goregash's avatar

    Lijkt me een erg saaie game. De physics en graphics zien er dan weer degelijk uit. Dat je mensen moet vermoorden boeit me dan weer geen reet. Alles wat je op een pc of console doet zijn namelijk eentjes en nulletjes…

  4. 773 XP
    Retrogamer's avatar

    Vind het een matige game. Heb um een uurtje gespeeld. Niet veel aan al zijn de physics wel goed.

    Ik vind vooral dat mensen overdreven reageren. Zo krijgt deze game meer aandacht die het eigenlijk verdiend.

  5. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Vind het een matige game. Heb um een uurtje gespeeld. Niet veel aan al zijn de physics wel goed.

    Ik vind vooral dat mensen overdreven reageren. Zo krijgt deze game meer aandacht die het eigenlijk verdiend.

    precies. ik heb ook gelezen dat je voornamelijk tegen gewapende mensen moet vechten. en dan zijn het opeens dezelfde morele wandaden die je doet in andere games. gta5 bijv. nou ga ik geheid gezeik krijgen voor die opmerking maar in gta schiet je ook zonder goede reden mensen neer.
    deze game krijgt nog slechtere media belichting als carmageddon toendertijd. want zelfs veel gamers vinden hatred walgelijk. maar is het echt anders ? in carmageddon zat toendertijd humor en in deze naar wat ik gelezen heb niet. als dat het enige verschil is qua verhaal dan moeten gamers niet zo moeilijk doen. ik walgde eerst ook van deze game maar uiteindelijk is deze zeer matige game veel meer verkocht door alle publiciteit die die kreeg. nou zijn de makers zelfs beschuldigt van neo nazi zijn. nou heb ik liever dat iedereen gewoon stil is over die game zodat hij minder verkoopt en dat de alleged neo nazis minder geld verdienen. nou zijn ze misschien niet nazi, maar het risico neem ik liever niet.

    Dit soort rotzooi speel ik uit principe niet voor mij is het smaakloos en schandalig. Ik heb genoeg gespeeld maar dit gaat te ver… Mijn persoonlijke mening.

    we weten dat dat je persoonlijke mening is omdat je het ons net vertelde. tenzij je iemand citeerd (en zelfs dan is het waarschijnlijk je mening omdat mensen vaker iemand citeren waar ze het mee eens zijn, dan dat ze iemand citeren waar ze het niet mee eens zijn) of iets opschrijft wat feit is, is wat je schrijft gewoon mening. nou heb ik wel kritiek op je manier van schrijven maar ik hoop niet dat je dat persoonlijk opvat want als mensen niet zien wat mening is, zeker als het zo duidelijk een mening is, dan is dat niet jouw schuld. of zet je het er alleen maar bij om gezeik te voorkomen ?

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    precies. ik heb ook gelezen dat je voornamelijk tegen gewapende mensen moet vechten. en dan zijn het opeens dezelfde morele wandaden die je doet in andere games. gta5 bijv. nou ga ik geheid gezeik krijgen voor die opmerking maar in gta schiet je ook zonder goede reden mensen neer.

    Hoezo zou je er gezeik mee krijgen? Want het klopt toch? Er zijn genoeg spellen waarbij “onschuldige mensen” (het blijven tenslotte 1’ten en 0’letjes) zonder geldige reden worden neergeschoten. Van het onderrijden van iemand op straat in GTA tot de missie in MW2 waarbij je op een vliegveld mocht gaan maaien. Mensen die dit echt erg vinden laten het spel wel links liggen. Al die media aandacht is alleen gefocust hoe slecht zulke games zijn en hoe slecht ze de gamers beïnvloeden. De media blijft te vaak hangen op de gedachte “goh hij schiet iemand online of in een virtuele fictieve wereld dood, dus dan zal diegene dat vast ook in het echt een keer doen”. Er zullen heus mensen zijn die het spel spelen met de gedachte, oh leuk mensen afknallen enzo. En dat zijn direct dat kleine percentage dat het voor de rest van de gamers verpest. Een spel als Hatred kan je prima spelen, maar het ligt aan je eigen mindset. Als je zo’n spel gaat spelen met de gedachte van “yes onschuldige mensen afknallen!” dan kan je beter het spel laten liggen en langs een psychiater gaan. Als het spel je al afschrikt bij de gedachte dan moet je het ook niet gaan spelen.

  7. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Hoezo zou je er gezeik mee krijgen? Want het klopt toch? Er zijn genoeg spellen waarbij “onschuldige mensen” (het blijven tenslotte 1’ten en 0’letjes) zonder geldige reden worden neergeschoten. Van het onderrijden van iemand op straat in GTA tot de missie in MW2 waarbij je op een vliegveld mocht gaan maaien. Mensen die dit echt erg vinden laten het spel wel links liggen. Al die media aandacht is alleen gefocust hoe slecht zulke games zijn en hoe slecht ze de gamers beïnvloeden. De media blijft te vaak hangen op de gedachte “goh hij schiet iemand online of in een virtuele fictieve wereld dood, dus dan zal diegene dat vast ook in het echt een keer doen”. Er zullen heus mensen zijn die het spel spelen met de gedachte, oh leuk mensen afknallen enzo. En dat zijn direct dat kleine percentage dat het voor de rest van de gamers verpest. Een spel als Hatred kan je prima spelen, maar het ligt aan je eigen mindset. Als je zo’n spel gaat spelen met de gedachte van “yes onschuldige mensen afknallen!” dan kan je beter het spel laten liggen en langs een psychiater gaan. Als het spel je al afschrikt bij de gedachte dan moet je het ook niet gaan spelen.

    goed punt. ik bedoelde ook alleen dat de meningen bij dit soort dingenb altijd snel hoog oplopen en dat mensen hun eigen mening al snel vrij agressief verdedigen.