Topic: vraag over windows gratis windows upgrade icoontje

16 juli 2015om 22:30

hey, ik ben niet de enige die tegenwoordig rechtsonderin zijn beeld een windows icoontje heeft staan. als ik erop klik krijg ik een hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) over dat ik een gratis upgrade naar windows 10 kan krijgen. daar heb ik geen intresse in en ik wil dat kleine klere icoontje kwijt. weet iemand hoe ik microsoft een emailtje kan sturen ? want uit hun klantenservice word ik niks wijzer. ze hebben gebroken links, ik kan niks plaatsen op hun forum, en ik wil niet bellen. bovendien kan dat alleen op bepaalde tijden en die tijden zijn niet altijd beschikbaar voor mij. dus hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik al genoeg icoontjes heb op me bureaublad en dat ik deze weg wil hebben ?

19 reacties

  1. User  avatar
    742 XP

    [quote]hey, ik ben niet de enige die tegenwoordig rechtsonderin zijn beeld een windows icoontje heeft staan. als ik erop klik krijg ik een hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) over dat ik een gratis upgrade naar windows 10 kan krijgen. daar heb ik geen intresse in en ik wil dat kleine klere icoontje kwijt. weet iemand hoe ik microsoft een emailtje kan sturen ? want uit hun klantenservice word ik niks wijzer. ze hebben gebroken links, ik kan niks plaatsen op hun forum, en ik wil niet bellen. bovendien kan dat alleen op bepaalde tijden en die tijden zijn niet altijd beschikbaar voor mij. dus hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik al genoeg icoontjes heb op me bureaublad en dat ik deze weg wil hebben ?[/quote]

    Hoezo zou je niet windows 10 willen hebben sowieso>?

    Maar heb even voor je gegoogled:

    [url]http://www.askvg.com/how-to-remove-get-windows-10-app-and-its-icon-from-taskbar/[/url]
    Hopelijk helpt het.

    0
  2. User  avatar
    632 XP

    Kan ik de meldingen uitschakelen?

    Ja, klik op ’Aanpassen’ op de taakbalk en schakel in het menu dat dan verschijnt de meldingen van de app Windows 10 downloaden uit.

    0
  3. User  avatar
    2442 XP

    [quote]hey, ik ben niet de enige die tegenwoordig rechtsonderin zijn beeld een windows icoontje heeft staan. als ik erop klik krijg ik een hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) over dat ik een gratis upgrade naar windows 10 kan krijgen. daar heb ik geen intresse in en ik wil dat kleine klere icoontje kwijt. weet iemand hoe ik microsoft een emailtje kan sturen ? want uit hun klantenservice word ik niks wijzer. ze hebben gebroken links, ik kan niks plaatsen op hun forum, en ik wil niet bellen. bovendien kan dat alleen op bepaalde tijden en die tijden zijn niet altijd beschikbaar voor mij. dus hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik al genoeg icoontjes heb op me bureaublad en dat ik deze weg wil hebben ?[/quote]

    Je bedoelt dat heel kleine icoontje in de vorm van een Windows vlaggetje. Voor het eerst in de Geschiedenis Microsoft een gratis upgrade aanbiedt van een OS en je wilt dat laten schieten? Ik heb zelf al een Windows 10 beta versie en ik moet zeggen dat het erg fijn werkt. Zeker als je een Windows 8(.1) user bent dan heb je heel veel nut aan deze upgrade. Ik weet niet welk OS je nu hebt, maar zelfs vanaf Win 7 gezien ga je erop vooruit. Het ziet er alleen iets anders uit, verder werkt het beter dan Win 8(.1). Maarja niemand kan je verplichten een gratis upgrade aan te nemen :). Ik hoop alleen wel dat je een wel overwogen keuze maakt om het te laten liggen.

    Mocht je het alsnog willen uitschakelen dan raad ik je aan de tips van Retrogamer en PS Fan te gebruiken.

    0
  4. User  avatar
    3888 XP

    Als je het icoontje, wat links onderin je taakbalk te zien is om Windows 10 te installeren/of te reserveren, ook vervelend vindt en wilt verwijderen kan je het volgende doen:

    1. Ga naar “Windows update” via configuratiescherm;
    2. Zoek daar naar Update “KB3035583” in je geïnstalleerde Updates en verwijder deze, door deze te selecteren en bovenaan de lijst op verwijderen te klikken;
    3. Start nu de PC opnieuw op en dan is het Icoontje onderaan verdwenen.

    0
  5. User  avatar
    149 XP

    [quote]Als je het icoontje, wat links onderin je taakbalk te zien is om Windows 10 te installeren/of te reserveren, ook vervelend vindt en wilt verwijderen kan je het volgende doen:

    1. Ga naar “Windows update” via configuratiescherm;
    2. Zoek daar naar Update “KB3035583” in je geïnstalleerde Updates en verwijder deze, door deze te selecteren en bovenaan de lijst op verwijderen te klikken;
    3. Start nu de PC opnieuw op en dan is het Icoontje onderaan verdwenen.[/quote]

    Belangrijk is dat je nadat de PC opnieuw opgestart is, handmatig zoekt naar update. Update KB3035583 zal dan weer gevonden worden, klik vervolgens met de rechter muistoets op deze update en kies dan voor “Deze update verbergen”. Dit om te voorkomen dat de update opnieuw geïnstalleerd wordt.

    0
  6. User  avatar
    482 XP

    Of je wacht tot 1 Augustus. Dan is de actie voorbij en verdwijnt het logo en je kans op een gratis OS.

    0
  7. User  avatar
    2001 XP

    [quote]hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) [/quote]

    Nee hoor, kunnen we mee leven 😉

    Mij is echter totaal onduidelijk welk icoontje je bedoeld, waarschijnlijk omdat ik dit icoontje ook niet op m’n eigen bureaublad/taskbar heb. Een screenshot zou een hoop ophelderen.
    Maar wellicht dat je met de comments van de mensen hier al iets gevonden hebt.

    0
  8. User  avatar
    2442 XP

    [quote]Nee hoor, kunnen we mee leven 😉

    Mij is echter totaal onduidelijk welk icoontje je bedoeld, waarschijnlijk omdat ik dit icoontje ook niet op m’n eigen bureaublad/taskbar heb. Een screenshot zou een hoop ophelderen.
    Maar wellicht dat je met de comments van de mensen hier al iets gevonden hebt.[/quote]

    http://media.askvg.com/articles/images5/Get_Windows_10_Free_Upgrade_Icon.png

    Dit icoontje ;). Als je Windows 7, 8, 8.1 Home edities heb dan is dit icoontje na een update erbij verschenen. Dit geeft de mogelijk dat je gratis Win 10 download krijgt wanneer deze beschikbaar komt. Of te wel je kan gratis upgraden naar Win 10. Mocht je het icoontje toch missen misschien even je updates controleren :P.

    0
  9. User  avatar
    1783 XP

    [quote]Of je wacht tot 1 Augustus. Dan is de actie voorbij en verdwijnt het logo en je kans op een gratis OS.[/quote]

    Nope, Je kan ‘m een jaar lang gratis downloaden

    0
  10. User  avatar
    2001 XP

    [quote][url]http://media.askvg.com/articles/images5/Get_Windows_10_Free_Upgrade_Icon.png[/url]

    Dit icoontje ;). Als je Windows 7, 8, 8.1 Home edities heb dan is dit icoontje na een update erbij verschenen. Dit geeft de mogelijk dat je gratis Win 10 download krijgt wanneer deze beschikbaar komt. Of te wel je kan gratis upgraden naar Win 10. Mocht je het icoontje toch missen misschien even je updates controleren :P.[/quote]

    Ah, ik heb Windows 8.1 Pro dus dan is het logisch dat ik m niet zie. 🙂

    Maar nu ik weet waar het over gaat, heb ik hier voor de mensen die dit icoon weg willen hebben een uitgebreide (weliswaar engelse) walktrough om dit icoon weg te krijgen.

    [url=http://www.howtogeek.com/218856/how-do-you-disable-the-get-windows-10-icon-shown-in-the-notification-tray/]http://www.howtogeek.com/218856/how-do-you-disable-the-get-windows-10-icon-shown-in-the-notification-tray/[/url]

    0
  11. User  avatar
    4247 XP

    [quote]Hoezo zou je niet windows 10 willen hebben sowieso>?

    Maar heb even voor je gegoogled:

    [url]http://www.askvg.com/how-to-remove-get-windows-10-app-and-its-icon-from-taskbar/[/url]
    Hopelijk helpt het.[/quote]

    heej, bedankt voor de tip. maar ik wil geen windows 10 punt. ik heb windows 7 64bit en daar ben ik tevreden mee. ik zie mijn moeders windows en dat ziet eruit als een tablet behalve dan dat je die met de muis moet besturen. geen zin in. windows 10 schijnt daarop verder te bouwen.

    [quote]Nee hoor, kunnen we mee leven 😉

    Mij is echter totaal onduidelijk welk icoontje je bedoeld, waarschijnlijk omdat ik dit icoontje ook niet op m’n eigen bureaublad/taskbar heb. Een screenshot zou een hoop ophelderen.
    Maar wellicht dat je met de comments van de mensen hier al iets gevonden hebt.[/quote]

    kunnen jullie mee leven ? ik snap het niet helemaal. toen ik iemand poepvlek noemde omdat hij zei dat de “fagmobiel” teveel in batman zat kreeg ik een waarschuwing.

    ik schrijf dit even aan alle windows fanboys, hou alsjeblieft op met verbaasd zijn. ik krijg ook een vage ondertoon van verontwaardiging. ik wil even zeggen dat ik die windows niet wil. microsoft is een kakbedrijf. en de enige reden waarom ik windows gebruik is omdat apple nog meer evil is. windows is slecht en goed tegelijk en er zijn voor mij geen goede alternatieven want ik ben geen computernerd. nerds roepen dan waarschijnlijk meteen installeer linux etc. etc.daar heb ik dus geen zin in dus hou die suggestie aub bij je. plus dan dat ik hier niet vraag om iets beters.

    0
  12. User  avatar
    742 XP

    [quote]heej, bedankt voor de tip. maar ik wil geen windows 10 punt. ik heb windows 7 64bit en daar ben ik tevreden mee. ik zie mijn moeders windows en dat ziet eruit als een tablet behalve dan dat je die met de muis moet besturen. geen zin in. windows 10 schijnt daarop verder te bouwen.

    kunnen jullie mee leven ? ik snap het niet helemaal. toen ik iemand poepvlek noemde omdat hij zei dat de “fagmobiel” teveel in batman zat kreeg ik een waarschuwing.

    ik schrijf dit even aan alle windows fanboys, hou alsjeblieft op met verbaasd zijn. ik krijg ook een vage ondertoon van verontwaardiging. ik wil even zeggen dat ik die windows niet wil. microsoft is een kakbedrijf. en de enige reden waarom ik windows gebruik is omdat apple nog meer evil is. windows is slecht en goed tegelijk en er zijn voor mij geen goede alternatieven want ik ben geen computernerd. nerds roepen dan waarschijnlijk meteen installeer linux etc. etc.daar heb ik dus geen zin in dus hou die suggestie aub bij je. plus dan dat ik hier niet vraag om iets beters.[/quote]

    Je kan die metro style compleet uitschakelen in windows 8.1 hoor. 😉 en windows 10 word juist minder met de metro style en krijgt juist het orginele start menu terug en ik ben juist geen windows fanboy. Liefst zou ik linux erop zetten maar ik gebruik me pc meeste voor gamen en dat gaat toch een stuk minder op linux dus ga geen conclusies trekken aub..

    en btw ja ik een een nerd en trots op. 😉

    0
  13. User  avatar
    4247 XP

    [quote]Je kan die metro style compleet uitschakelen in windows 8.1 hoor. 😉 en windows 10 word juist minder met de metro style en krijgt juist het orginele start menu terug en ik ben juist geen windows fanboy. Liefst zou ik linux erop zetten maar ik gebruik me pc meeste voor gamen en dat gaat toch een stuk minder op linux dus ga geen conclusies trekken aub..

    en btw ja ik een een nerd en trots op. ;)[/quote]

    kerel, doe gewoon wat jij het fijnste vind. dat doe ik ook.

    0
  14. User  avatar
    742 XP

    [quote]kerel, doe gewoon wat jij het fijnste vind. dat doe ik ook.[/quote]

    Ik vroeg het me gewoon af en blijkbaar wist jij niet hoe windows 10 eruit gaat zien.

    Voel je niet zo aangevallen dude.

    0
  15. User  avatar
    1299 XP

    Wtf..

    0
  16. User  avatar
    4247 XP

    [quote]Wtf..[/quote]

    oke jij bent verreweg de meest nuttige commentator die ik ooit heb meegemaakt.

    [quote]Ik vroeg het me gewoon af en blijkbaar wist jij niet hoe windows 10 eruit gaat zien.

    Voel je niet zo aangevallen dude.[/quote]

    jij maakt er nou iets van, niet ik. ik had geen zin om een lang bericht te typen. maar ik meende wat ik zei zonder er gemeen bij te doen ofzo hoor.

    0
  17. User  avatar
    496 XP

    Als je in een forum verdomme zo negatief reageerd op alleen maar tips Peter01 dan spoor je niet en kun je net zo goed voortaan niet weer een vraag stellen in een toppic. Tering wat ben jij vaak gelijk op je pik getrapt zeg. Zou zeggen gebruik je verstand eens man.

    0
  18. User  avatar
    2442 XP

    In elkgeval succes, hopelijk voel je je straks niet genaaid als die update wel geld gaat kosten.

    0
  19. User  avatar
    55 XP

    Die gast spoort niet joh ^^ Lekker laten gaan.

    0