Topic: Mediaserver?

27 juli 2015om 13:55

Hallo,
ik wilde een media server maken voor series te kijken dit is mogelijk.
ik heb het geprobeerd via plex en dit werkt niet… heb al veel tuts gevolgd..
ik heb de poorten opgezeten en de app mediaplayer gedownload op mijn ps4.
maar werkt nog steeds niet..

kan iemand mij misschien helpen?

Groetjess

7 reacties

1. User  avatar
    3888 XP

lastig voor de PS4
    Ik ben blij dat ik mn ps3 kan gebruiken want daar werkt alles perfect op.

ik grbruik de PS3Media Server ( [url]http://www.ps3mediaserver.org/[/url])
    de PS4 vind hem wel maar speelt beperkt media af. het ene pakt hij wel het ander niet.
    vergeet niet dat de PS4 niet alle bestands- indelingen ondersteund.

0
  2. User  avatar
    1299 XP

Voor Plex heb je de app Plex nodig op je PS4, niet de mediaplayer. Tevens heb je een Plex Pass nodig.

0
  3. User  avatar
    18 XP

Is er geen andere oplossing? Zonder plex
    Of zal ps4 uiteindelijk ook zoals ps3 woorden?

0
  4. User  avatar
    742 XP

[quote]Is er geen andere oplossing? Zonder plex
    Of zal ps4 uiteindelijk ook zoals ps3 woorden?[/quote]

Gebruik plex niet op je playstation maar via je pc dan hoef je geen plex pass te hebben. Zo doe ik het tenminste

Heb plex op me pc geinstalleerd

Dan open ik die en voeg videos toe.

Dan ga ik naar Mediaplayer op de ps4 en selecteer daar me plex server. Werkt goed maar niet met alles helaas.

0
  5. User  avatar
    221 XP

Plex kan ook zonder Pas.

Als je de server draaiend hebt op de PC/Laptop

Ga je met je ps4 browser naar Plex.tv/web/

hier log je in en tadaa, de PS4 speelt alles af wat je maar wilt vanuit je PLEX media server.

Als je de app wilt gebruiken moet je idd een PLEX PASS hebben. Ik gebruik al zeker een half jaar de gratis Browser methode.

er is alleen 1 geluidsinstelling die je moet doen op je server, zodat de PS4 alles af kan spelen.

LET OP! Als je een film of wat dan ook heb met MP3 geluid speelt de PS4 hem niet af. dat is gewoon een kwestie van goed opletten wat je binnen harkt.

0
  6. User  avatar
    3888 XP

[quote]Plex kan ook zonder Pas.

hier log je in en tadaa, de PS4 speelt alles af wat je maar wilt vanuit je PLEX media server.

Als je de app wilt gebruiken moet je idd een PLEX PASS hebben. Ik gebruik al zeker een half jaar de gratis Browser methode.

er is alleen 1 geluidsinstelling die je moet doen op je server, zodat de PS4 alles af kan spelen.

LET OP! Als je een film of wat dan ook heb met MP3 geluid speelt de PS4 hem niet af. dat is gewoon een kwestie van goed opletten wat je binnen harkt.[/quote]

in de geluids instellingen zal ook wel mijn fout zitten 😉

0
  7. User  avatar
    1 XP

Oké je wilt je eigen media server?

Dit is mijn opstelling en ik zal je uitleggen wat je zelf kunt gebruiken.

– Imac mini (je hebt minimaal een 2,0 GHz processor nodig wil je gaan transcoden = streamen naar andere apparaten).
    – 10 TB aan HDD eraan
    – programma: Sickrage ( upgrade van sickbeard) voor automatisch series downloaden, couchpotato ( voor films) en nzbget voor het downloaded via nieuwsgroepen (automatisch), prowl voor mobiel / notificaties.
    – Een nieuwsgroepen index site ( nzbplanet, nzbgeek) betaal je voor 5-10 euro eenmalig per jaar als donatie. Dit om je series ervan te downloaden en vanalles te zoeken. Je hebt ze tevens ook gratis maar de kwaliteit van spul is er slechter op.
    – Een usenet account. Deze betaal je. Er zijn er zat. ik gebruik usenetserver zeg plusminus 7-15 euro de maand afhankelijk van je snelheid thuis. Ik heb een 500/500 glasvezel verbinding. Betaal 90 per jaar (actie ). Niet de allerbeste usenetserver maar wel een van de snelste 🙂 ik haal ook daadwerkelijk 50mb/s bij deze.

Wat kan ik hier allemaal mee? Ik zoek mijn serie die ik wil zien. Deze worden op de hoogste kwaliteit + ondertiteling gezocht en gedownload. Als er een nieuwe aflevering beschikbaar is word deze automatisch gedownload. Met films precies hetzelfde. Je zoekt een film en de beste versie wordt gedownload. ( dit kan je zelf instellen, ik heb de mijne ingesteld op 1080p of zelfs 3d als deze beschikbaar is. )

Uiteindelijk gebruik ik zelf pleX media server / plex pass om alles te screamen vanuit mijn iMac. Dus op je ps4 of gewoon je smart tv of zelfs van de iMac zelf die aan een tv is aangesloten. Ik kan zelfs van mn mobiel of tablet buiten huis naar mn films/series kijken als ik dat wil. Let wel op als je dat wilt moet je goed op letten welke poorten je open zet voor je eigen veiligheid.

Zoals je ziet komt er veel meer bij kijken dan alleen PLEX en PLEX PASS.

Dit is mijn oplossing, er zijn er veel meer en vast veel goedkopere. Je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen pc/mac/ linux bak gebruiken om je series te streamen, let wel op dit deze dan wel dag en nacht aan moet blijven als je er een dedicated media server van maakt. Je kunt ook een media speler aanschaffen met alle software erop geïnstalleerd.

Wil je meer weten over de software kijk dan even op [url]http://www.htpcguides.com[/url] hier staan de bovengenoemde programma’s om je eigen media server mee te bouwen.

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt. Ik heb er aardig wat uren ingestoken en geld om dit voor elkaar te krijgen. Maar als het lukt is het erg gemakkelijk. Mocht dit je allemaal teveel zijn en wil je series kijken is dan niet gewoon een netflix account voldoende met een regio vrij patch erop om ook Amerikaanse dingen te bekijken?

[quote]Plex kan ook zonder Pas.

LET OP! Als je een film of wat dan ook heb met MP3 geluid speelt de PS4 hem niet af. dat is gewoon een kwestie van goed opletten wat je binnen harkt.[/quote]

Lol idd goed opletten wat je binnen harkt. kijk vooral naar .mkv bestanden en het liefste 720p of 1080p kwaliteit. 720p als je niet zoveel bandbreedte hebt. Je kunt deze alsnog converteren naar MP4 formaat. Vermijd de rest zoveel mogelijk. Geen Avi’s Mpegs of andere rotzooi. Mkv is allang een standaard als het gaat om film formaten.

0