Topic: Vraagjes omtrent ps4

07 augustus 2015om 17:13

Goedemiddag dames en heren,

Ik had wat vragen die ik nergens echt heb kunnen vinden.

Ik heb vanaf binnenkort een ps4 maar ik zit met wat vragen.

Stel ik koop een spel op mijn USA account kan ik die dan spelen op mijn EU/nl account en online etc.?

Stel ik wil bijvoorbeeld FIFA online met mijn vriendin spelen maar zij heeft geen ps4 maar wel een vita kan ze dan mijn ps4 als ‘main’ instellen en dan via mijn ps4 dat spel spelen? Zeg maar via remote play. Of moet mijn ps4 perce uitstaan zodat zij m kan ‘gebruiken’ op haar vita?

‘Edit’ hoe werkt gamesharing nu? Kan ik nogsteeds op het account van een vriend inloggen om zijn games te downloaden? (Met toestemming natuurlijk)

Alvast heel erg bedankt met de antwoorden!

2 reacties

1. User  avatar
    2001 XP

Dat zijn nog eens wat vragen zeg 🙂
    Naar mijn beste weten hieronder wat antwoorden.

[quote]Stel ik koop een spel op mijn USA account kan ik die dan spelen op mijn EU/nl account en online etc.?
    [/quote]

Ja, maar volgens mij enkel zolang het account waarmee je het spel gekocht hebt ook op je PS4 aanwezig blijft.
    [url=http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?15573-Voor-en-nadelen-us-account]Lees hier nog wat meer over de voor en nadelen van een us account[/url] in een eerder forum topic.

[quote]Stel ik wil bijvoorbeeld FIFA online met mijn vriendin spelen maar zij heeft geen ps4 maar wel een vita kan ze dan mijn ps4 als ‘main’ instellen en dan via mijn ps4 dat spel spelen? Zeg maar via remote play. Of moet mijn ps4 perce uitstaan zodat zij m kan ‘gebruiken’ op haar vita?[/quote]

Via remote play zou moeten werken, let wel dat je wat knoppen op je vita mist en waarschijnlijk even moet wennen aan hoe ze dit opgelost hebben met de touchpad aan de achterkant. Remote play is vrij eenvoudig in te stellen op de vita middels de “ps4 link” app… volg gewoon de stappen op je scherm.
    Start vervolgens FIFA op en je kunt met 2 man spelen, 1 op de vita en 1 met controller.

[quote]’Edit’ hoe werkt gamesharing nu? Kan ik nogsteeds op het account van een vriend inloggen om zijn games te downloaden? (Met toestemming natuurlijk)[/quote]

Ja, werkt nog steeds… maar let wel op met wie je deelt en hoevaak iets gedeeld wordt. Sommige spellen kunnen niet oneindig gedeeld worden en voor zover ik weet moet ook hier het account waarmee gedownload is op de PS aanwezig blijven. Ik heb zelf geen ervaring met gamesharing overigens, dus bind mij niet vast op dit antwoord. Wellicht dat andere mensen die wel deze ervaring hebben dit beter kunnen beantwoorden.

0
  2. User  avatar
    1140 XP

Gelukkig is er Wikihow! Op deze site staat haarfijn beschreven hoe Game Sharing op de PS4 in zijn werkgaat, scroll driect door naar ‘Methode 2’.

Protip: Doe dit alleen met mensen die je écht vertrouwd en/of kent.

[url]www.wikihow.com/Share-Games-on-the-PlayStation-4[/url]

Succes.

0