Topic: wat opmerkingen over the witcher 3

08 augustus 2015om 02:32

heel veel mensen zeggen nu al dat the witcher 3 de game van het jaar is. je kan pas aan het eind van het jaar zeggen wat het beste spel van het jaar is.
ik ben verslaafd aan de witcher, maar de game is verre van perfect. je moet veel te veel praten in de game. echt niet normaal. het zwemmen is ronduit k*t, het rond bewegen, vooral het prciezere bewegen zodat je een fakkel aan kan steken bijv. is erg. het paard is ronduit achterlijk en stopt soms zonder enige reden. bovendien draait het paard vanuit stilstaan en in galop veel de verkeerde kant op. en de mounted combat is zo ongelooflijk slecht dat ze het er beter uit hadden kunnen laten. en nog over het praten wil ik ff wat kwijt, sommige conversaties hebben diepgaande gevolgen, maar die weet je van tevoren niet. en onder andere omdat geralt vaak wat anders zegt dan er in je geselecteerde gespreksoptie staat, is het vaak heel moeilijk om te voorspellen wat er gebeurt als je de ene gespreksoptie boven de andere verkiest. je krijgt veel te snel spijt van een keus in een gesprek. je kan voor een game veel seks hebben maar als je bij sommige characters niet precies zegt wat moet, kan je sommige seksscenes gedag zeggen. ondanks dat je kiest waar je zelf het meest achter staat. dus als je wil boingken moet je spelen zoals je niet wil spelen. en dan voel ik me beperkt in mijn vrijheid.

sorry jongens maar ik moest dit effe kwijt. als iemand zelf wat kwijt wil en/of het met me eens is. hoor ik dat graag (ook als je zelf wat kwijt wil)
dit is eigenlijk een klaagtopic dus ga hier niet off topic of discussies starten.

edit: ik wil ook kwijt dat het inventory systeem echt het meest onoverzichtelijke ooit is in een rpg. je moet of betere/meer catagorieen hebben, of betere sorteer mogelijkheden.

9 reacties

1. User  avatar
    1708 XP

Probeer te saven voor een conversatie en als je de verkeerde keuze maakt laat je dood gaan na de conversatie, dan mag je het nogmaals proberen. Verder is er idd wel wat aan te merken op de besturing. Ik weet ook niet of het wel mijn game van het jaar wordt. Zeker niet als je ziet wat er allemaal aan komt voor games.

0
  2. User  avatar
    4247 XP

[quote]Probeer te saven voor een conversatie en als je de verkeerde keuze maakt laat je dood gaan na de conversatie, dan mag je het nogmaals proberen. Verder is er idd wel wat aan te merken op de besturing. Ik weet ook niet of het wel mijn game van het jaar wordt. Zeker niet als je ziet wat er allemaal aan komt voor games.[/quote]

ik save ook. althans ik probeer het lol. soms zie je een gesprek niet aankomen.
    ik denk dat er weinig games zijn waarin ik zoveel gesaved heb. (fallout/elder scrolls)

0
  3. User  avatar
    9970 XP

[quote]ik save ook. althans ik probeer het lol. soms zie je een gesprek niet aankomen.
    ik denk dat er weinig games zijn waarin ik zoveel gesaved heb. (fallout/elder scrolls)[/quote]

hoe zie je die niet aankomen dan? elke “!” die je ziet of deel vn een missie is wel weer een gesprek, kan niet missen toch?
    Ik ga de game van de week maar weer eens opstarten. Eens kijken hoe die andere types van besturing zijn voor Geralt en het paard.

0
  4. User  avatar
    4247 XP

[quote]hoe zie je die niet aankomen dan? elke “!” die je ziet of deel vn een missie is wel weer een gesprek, kan niet missen toch?
    Ik ga de game van de week maar weer eens opstarten. Eens kijken hoe die andere types van besturing zijn voor Geralt en het paard.[/quote]

er zijn wel eens gesprekken of scenes die zomaar beginnen en daar staat geen uitroepteken bij. of je ziet ze gewoon te laat. ik denk dat jij gewoon niet net zoveel als mij heb gespeeld.

0
  5. User  avatar
    9970 XP

[quote]er zijn wel eens gesprekken of scenes die zomaar beginnen en daar staat geen uitroepteken bij. of je ziet ze gewoon te laat. ik denk dat jij gewoon niet net zoveel als mij heb gespeeld.[/quote]

Dat weet ik niet, misschien wel meer zelfs, het kan allemaal.
    Ik heb de game al een tijdje niet meer gespeeld om eerlijk te zijn. Heb er zo’n 120 uur op zitten als ik me niet vergis.
    Heb er nog geen problemen mee gehad met gesprekken en keuzes. Maar ik save dan ook erg vaak.

0
  6. User  avatar
    2442 XP

[quote]er zijn wel eens gesprekken of scenes die zomaar beginnen en daar staat geen uitroepteken bij. of je ziet ze gewoon te laat. ik denk dat jij gewoon niet net zoveel als mij heb gespeeld.[/quote]

Dit soort momenten komen vaak door quests. Ik heb zelf al een paar keer gehad dan was ik bezig met een quest, moest ik van A naar B. Dan kom je net onderweg langs een punt waar een NPC staat te wachten van een andere quest. Dan komt er opeens een cutscene of een dialoog. Maar ik heb nog niet gehad dat je echt keuzes moest maken op dat soort momenten. Sws denk ik dat je in The Witcher geen foute keuzes kan maken (tenzij je echt verkeerd drukt of te laat een keuze maakt). Alle keuzes die je moet maken maak je zelf in een paar tellen. Ondanks dat je de uitkomst niet leuk vindt houdt niet in dat je een fout hebt gemaakt. Vaak heb je bij The Witcher dat iedere keuze een voor- en een nadeel heeft (tenminste dat had ik bij de quest van de vrouw van The Baron).

En ja, verkeerde keuzes bij seksscenes ligt toch echt aan de ‘player’ 😛 (just kidding). Maar om die scenes draait het spel toch niet? Zoveel stellen die scenes ook niet voor.

0
  7. User  avatar
    4247 XP

[quote]Dat weet ik niet, misschien wel meer zelfs, het kan allemaal.
    Ik heb de game al een tijdje niet meer gespeeld om eerlijk te zijn. Heb er zo’n 120 uur op zitten als ik me niet vergis.
    Heb er nog geen problemen mee gehad met gesprekken en keuzes. Maar ik save dan ook erg vaak.[/quote]

als jij er 120 uur op heb zitten kan ik er met mijn kop niet bij dat je nog nooit ongewenst gesprek heb gezien. zoals peyj het beschrijft gebeurt het vaak. ik was bijv de quest voor die master wapen smid aan het doen, moet ik naar die wapen smid toe voor de miljoenste keer (serieus het heen en weer rennen is erger dan de eerste drie resident evils bij elkaar) maar dat is op dat pleintje waar je triss moet ontmoeten om te infiltreren in die heksenjagers. begint die cutscene, moet ik eerste die triss quest afmaken, kan ik nog me wapens niet upgraden!!!!!!!!!! (tot ik die triss quest afmaak tenminste) dat soort dingen.

0
  8. User  avatar
    518 XP

Laadtijden na het doodgaan zijn te lang (langer dan Bloodborne). Gesprekken skip ik meestal nu, duren me echt te lang. Wat mij wel opvalt is dat de inventory soms ook erg langzaam is. Maar verder wel een super game!

0
  9. User  avatar
    312 XP

Ik ben er inmiddels al heel lang mee bezig en inderdaad is het paard soms echt te gek voor woorden.
    Toch vind ik de game echt echt fantastisch en dat vind ik games niet zo snel.

0