Forum

Topic: Voldoende schijfruimte op ps4 maar toch geen game-update kunnen downloaden

Anoniem's avatar

Hoi Luitjes,

Ik heb het volgende probleem: Ik wilde laatst Arkham Knight voorzien van de laatste update maar ik krijg de melding dat ik niet genoeg schijfruimte zou hebben. Ik heb dit gecontroleerd en ik heb nog iets van 16 gb vrij op de schijf. De update was geloof ik iets van 350 mb maar toch had ik dus volgens de melding te weinig ruimte…

Gisteren weer hetzelfde verhaal maar dan met Elder Scrolls Online. Ik wilde updaten maar kreeg te lezen dat ik 1.22gb extra moest vrijmaken. De update van ESO is iets van 250mb dus dat zou betekenen dat hij dus 17,22 gb nodig zou hebben voor een update van 250 mb. Dit lijkt mij erg raar.

Op een ander forum zei iemand dat dit een firmware bug zou zijn die we mee hebben gekregen in de laatste system update(s)…

Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand anders dit probleem ook? en is het inderdaad bekend dat deze bug bestaat? Ik vind het redelijk irritant om steeds enorme installaties te moeten verwijderen (van andere games) om de updates te kunnen doen, gezien de trage snelheden van PSN.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

43 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Waarschijnlijk dat de PS4 zoveel vrije ruimte wil over houden voor backups of firmware updates?
    Ik zou het anders niet weten.

    Hoe dan ook, de enigste optie is ruimte vrij maken!

  2. 518 XP
    rufuzmitchell's avatar

    Waarschijnlijk dat de PS4 zoveel vrije ruimte wil over houden voor backups of firmware updates?
    Ik zou het anders niet weten.

    Hoe dan ook, de enigste optie is ruimte vrij maken!

    ja ok, maar dat is dus weird: ik heb namelijk al 16gb vrij. En een update van 350 mb vergt toch niet zoveel..al zou het het dubbele zijn (700) .
    Maar ja, je hebt gelijk; toch vrij maken dan maar. Ik vind het alleen erg irritant, omdat ik dan een install moet deleten die ik daarna dan ook weer een nacht moet laten aanstaan.

    anyway; bedankt voor je reactie!

  3. Anoniem -
    2001:1c05:1809:fa00:4144:bdef:7156:d.xxx's avatar

    Ik heb precies hetzelfde, heb al met playstation gebeld. Ik heb ze fotos moeten sturen en nu wacht ik de reactie af.

  4. 68 XP
    serdar's avatar

    Ik heb dit ook volgens mij iedereen hij wil denk ik genoeg ruimte over houden voor game data ofzo

  5. Anoniem -
    217.121.189..xxx's avatar

    Heeft te maken met manier van updaten. Update is bijv 2 gb, echter de vorige updates waren samen 20gb. Dan heeft de ps4 weer 22gb ruimte nodig. Er is een naam voor maar ben die de kwijt.

  6. Anoniem -
    Anoniem-1033's avatar

    Ik heb letterlijk 100gb aan riimte vrij gemaakt voor de nieuwe cod mw update. En hij geeft de foutmelding…..

  7. Anoniem -
    Anoniem-8768's avatar

    Ik heb ook nu het probleem. Heb 70gb vrije ruimte maar kan geen update doen

  8. Anoniem -
    Anoniem-5326's avatar

    @Anoniem-1033: ook hetzelfde probleem: 90gb vrij voor de cod update maar kan niet downloaden

  9. Anoniem -
    Anoniem-8168's avatar

    Ik heb precies hetzelfde.
    COD wil ik updaten.
    Ik heb nog 80 GB opslagruimte over maar ik kan de update niet uitvoeren.
    Iemand een tip???

  10. Anoniem -
    Anoniem-6452's avatar

    Ik moest 120gig vrij maken voor een update van 10gig op cod…. Echt wel raar. En dan nog is een uur kopieren… Dat dieje ps5 ma snel uitkomt

  11. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Inmiddels is er van mijn 500gb ps4,
    Nog maar 408GB over. De rest van het geheugen is opgeslokt door updates vermoed ik?

    En die 408GB is best snel vol… heb er 4 of 5 spellen op staan.

  12. Anoniem -
    Anoniem-5644's avatar

    @Anoniem-6452: heb je hier al wat mee?

  13. Anoniem -
    Anoniem-6334's avatar

    @Anoniem-1033: bij mij van hetzelfde

  14. Anoniem -
    Anoniem-4976's avatar

    Heeft iemand al een oplossing? Hier ook: nog 308GB vrij van de 500, maar kan geen update van Warfare installeren

  15. Anoniem -
    Anoniem-9020's avatar

    @Anoniem-4976: ik heb hetzelfde probleem. Nu met Warzone. Moet elke keer het volledige spel eraf gooien als er een update is en weer alles downloaden en installeren wat me zomaar weer 5 uur kost a 130 gb. Elke keer weer.

  16. Anoniem -
    Anoniem-9326's avatar

    Ik heb nog 100gb vrij en wil niets update

  17. Anoniem -
    Anoniem-7776's avatar

    @2001:1c05:1809:fa00:4144:bdef:7156:d.xxx: Is hier al een oplossing voor??

  18. Anoniem -
    Anoniem-6078's avatar

    Ik heb ook het zelfde probleem heb 120 GB aan vrij ruimte maar kan geen update downloaden van 1,5 GB

  19. Anoniem -
    Anoniem-135's avatar

    Ik heb de oplossing gevonden . En deze werkte bij mij.
    Er stak nog een CD in can fifa 19 en ik had 93gb plaats vrij voor update van Mw warzone van 1.2gb. Gewoon Cd er uit halen en het is klaar.

  20. Anoniem -
    Anoniem-8339's avatar

    @Anoniem-1033: bij mij hetzelfde

  21. Anoniem -
    Anoniem-8641's avatar

    @Anoniem-135: wat als je geen cd hebt

  22. Anoniem -
    Anoniem-822's avatar

    @Anoniem-135: dit werkt niet voor mij iemand nog een oplosing

  23. Anoniem -
    Anoniem-8455's avatar

    ik heb precies hetzelfde met de nieuwe cod update heb 98gb vrij maar de update van 16 gb is te groot

  24. 1 XP
    Kolm's avatar

    @NL-3rR0r-NL:
    Dat een 500GB harde schijf in een PS4 of PC geen 500GB vrij heeft bij een nieuwe installatie heeft 2 redenen:

    1. Als je een PS4 hebt die geadverteerd wordt als een PS4 van 500GB, dan is dat 500GB volgens het marketing team. Dit probleem speelt bij alle harde schijven, ook degene die in je PC gaan.
    Het marketing team telt met 1MB = 1000KB en 1GB = 1000MB waardoor bij hen 500GB = 500000MB is.
    Terwijl het technisch eigenlijk 1MB = 1024KB en 1GB = 1024MB is en dan is 500000MB eigenlijk maar iets van 467GB.

    2. De PS4 heeft ook ruimte nodig voor het besturingssysteem net zoals je in je PC op de schijf met het besturingssysteem ook ruimte kwijt bent daarvoor. Alleen kan je op PC zien dat deze ruimte wordt ingenomen en de bestanden bekijken en op de PS4 niet.

    Als je in je downloads nog DLC of updates hebt staan ‘klaar om te installeren’ maar dus nog niet geïnstalleerd, dan kan je de totale grootte daarvan vinden onder:
    Settings > Storage > System Storage > Applications > Other (helemaal onderaan)

  25. Anoniem -
  26. Anoniem -
    Anoniem-4145's avatar

    Al wil ik een spel kopen staat er dat er niet genoeg systeemgeheugen is, heeft iemand een oplossing?

  27. Anoniem -
    Anoniem-2544's avatar

    @NL-3rR0r-NL: ik heb precies het zelfde nog maar 408.5 GB

  28. Anoniem -
    Anoniem-5695's avatar

    Ik wil een spel kopen via ps4 store lukt niet er staat telkens niet genoeg ruimte ik heb alle spellen verwijderd nog doet die het niet kan iemand mij helpen?

  29. Anoniem -
    Anoniem-8050's avatar

    Als ik FIFA 21 wil pre ordere zegt die dat ik te weinig systeemgeheugen heb ik heb alles verwijderd en als nog zegt die te weinig systeemgeheugen

  30. Anoniem -
    Anoniem-7940's avatar

    @Anoniem-8050: ik heb hetzelfde probleem iemand die een oplossing heeft?

  31. Anoniem -
    Anoniem-1132's avatar

    @Anoniem-8050: ik had hetzelfde probleem dat die bij aankoop al foutmelding gaf, heb toen via de telefoon betaald en dat lukte wel

  32. Anoniem -
    Anoniem-5402's avatar

    Ik heb op mijn ps4 een game waar hij van zecht dat hij nog 5,64 GB moet vrijmaken en heb aan vrije ruimte 120GB vrij en hij zegt dat ik nog dingen moet verwijderen het gaat om call warzone

  33. Anoniem -
    Anoniem-3780's avatar

    Ik heb 600gb over maar kan niet eens fifa downloaden omdat “geheugen vol is”

  34. Anoniem -
    Anoniem-7665's avatar

    @Anoniem-3780: Ik heb dit nu met met fifa 22 iemand oplossing

  35. Anoniem -
    Anoniem-7183's avatar

    Het originelen bestand van de game overzetten naar een extern hdd.
    Dan lukt de update wel.
    No thxs!

  36. Anoniem -
    Anoniem-2633's avatar

    Grote scam van PlayStation

  37. Anoniem -
    Anoniem-469's avatar

    Ja ik heb er ook last van zelfs met uitgebreide opslag

  38. Anoniem -
    Anoniem-4211's avatar

    Dit had ik ook. Je moet gewoon iets weggooien dat heel veel gb nodig heeft

  39. Anoniem -
    Anoniem-2407's avatar

    Heeft te maken met manier van updaten. Update is bijv 2 gb, echter de vorige updates waren samen 20gb. Dan heeft de ps4 weer 22gb ruimte nodig. Er is een naam voor maar ben die de kwijt.

  40. Anoniem -
    Anoniem-3387's avatar

    Heeft te maken met manier van updaten. Update is bijv 2 gb, echter de vorige updates waren samen 20gb. Dan heeft de ps4 weer 22gb ruimte nodig. Er is een naam voor maar ben die de kwijt.

  41. Anoniem -
    Anoniem-7517's avatar

    Heeft te maken met manier van updaten. Update is bijv 2 gb, echter de vorige updates waren samen 20gb. Dan heeft de ps4 weer 22gb ruimte nodig. Er is een naam voor maar ben die de kwijt.

  42. Anoniem -
    Anoniem-9775's avatar

    Ja ik heb net het zelfde voor niet genoeg ruimte terwijl ik nog genoeg over heb….wat moet ik doen

  43. Anoniem -
    Anoniem-4655's avatar

    @Anoniem-9775: heb je al oplossing?