Forum

Topic: MGS 5 online

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik hoor dat er veel mensen zijn met het online spelen van Metal Gear Solid 5. Verbindingen die steeds wegvallen enz.

Las ergens een tip om offline te gaan spelen. Maar mijn vraag is nu wat is het voordel van online spelen tov offline spelen? Heeft dit puur en alleen te maken met het opbouwen van je eigen thuisbasis? ( FOB genaamd dacht ik ) Als je online speelt kunnen andere spelen deze basis aanvallen heb ik ergens gelezen. Maar als je dus offline speelt kan je geen eigen thuisbasis opbouwen enz?

Groetjes Richard

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    De multiplayer gaat pas over een maand online

  2. 25 XP
    richard's avatar

    Dat klopt inderdaad maar je kan het spel online en offline spelen. En veel mensen klagen over problemen tijdens het online zijn. Maar kan je dan alleen in Nederland nog niet online spelen ofzo? las deze link

    http://www.gamespot.com/articles/server-connection-issues-reported-for-metal-gear-s/1100-6430236/

  3. 8865 XP
    7th-son's avatar

    De fob basis is voor online, en dus ook infiltreerbaar voor andere online spelers.
    Je motherbase kun je gewoon aanpassen, zowel online als offline. Deze kan iet geïnfiltreerd worden.
    In oktober komt metal gear online beschikbaar, en kun je team vs team doen en dergelijke.

    Ik ben van de week al even online geweest, maar kon volgens mij nog geen fob maken.

    Voor de rest heeft online spelen alleen maar invloed op je rating, wat andere dingetjes, en het downloaden van je ground zeroes savegame.

    Mocht je in het bezit zijn van een android of ios tablet, raad ik de phantom pain app aan! Perfecte second screen. Live versie van je map (zoals in het menu) en je ziet er alles op. Ook kun je waypoints neerzetten, supply drops en pickups plaatsen via de app

  4. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Weet niet eens hoe je online moet spelen 🙂 heb de optie nog niet gezien.

  5. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Weet niet eens hoe je online moet spelen 🙂 heb de optie nog niet gezien.

    Echt online spelen gaat ook nog niet dus…
    Inloggen op de server doet hij automatisch, en je kunt eventueel als je in je ACC (aerial command center) zit op pauze drukken, en op “connect online” drukken, Dan probeert ie in te loggen.
    Om eerlijk te zijn heb ik de keuze om een FOB te bouwen ook nog niet gehad, en ik zit nu bij story mission 10.
    Krijg naarmate je vordert wel steeds meer platformen die je kunt bouwen, dus komt het vanzelf wel

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Echt online spelen gaat ook nog niet dus…
    Inloggen op de server doet hij automatisch, en je kunt eventueel als je in je ACC (aerial command center) zit op pauze drukken, en op “connect online” drukken, Dan probeert ie in te loggen.
    Om eerlijk te zijn heb ik de keuze om een FOB te bouwen ook nog niet gehad, en ik zit nu bij story mission 10.
    Krijg naarmate je vordert wel steeds meer platformen die je kunt bouwen, dus komt het vanzelf wel

    Heb gisteren er een platform bij gekregen + een jeep om er na toe te rijden 😉
    Heb zelf gisteren missie 4 afgerond en een Blueprint opgehaald, ben nu met 5 bezig.
    Inloggen gaat vaak fout, maar zal vandaag eens kijken naar de online opties.

  7. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Heb gisteren er een platform bij gekregen + een jeep om er na toe te rijden 😉
    Heb zelf gisteren missie 4 afgerond en een Blueprint opgehaald, ben nu met 5 bezig.
    Inloggen gaat vaak fout, maar zal vandaag eens kijken naar de online opties.

    Die jeep heb je waarschijnlijk zelf gestolen. Standaard zijn die niet op motherbase namelijk. Ik weet dat als je na een missie de hotzone verlaat in een voertuig, je die naderhand in je eigen voorraadje hebt.
    Zelf heb ik nou iets van 10 platformen, en een appart gedeelte voor de dieren, waar je kunt komen per helikopter.

  8. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Die jeep heb je waarschijnlijk zelf gestolen. Standaard zijn die niet op motherbase namelijk. Ik weet dat als je na een missie de hotzone verlaat in een voertuig, je die naderhand in je eigen voorraadje hebt.
    Zelf heb ik nou iets van 10 platformen, en een appart gedeelte voor de dieren, waar je kunt komen per helikopter.

    Heb alleen muizen, kraai, schaapen en 2 wolven gevangen. Hoe ik aan die jeep kom weet ik niet, mijn ballon kan ze niet dragen.

  9. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Heb alleen muizen, kraai, schaapen en 2 wolven gevangen. Hoe ik aan die jeep kom weet ik niet, mijn ballon kan ze niet dragen.

    Mijnes ook niet, maar ik heb wel 3 jeeps, 2 trucks en een anti air op wielen.
    Zoals ik al zei in mijn vorige post, als je de hot zone (rooie zone) verlaat in een voertuig na een missie, gaat dat voertuig automatisch naar motherbase. No fulton required!

  10. 25 XP
    richard's avatar

    Ik ga deze week de bundel kopen van de ps4 met MGS5 , maar mijn vraag is kan je het level van het spel instellen of wordt het spel steeds moeilijker des te verder je komt? Ik heb af en toe even van die filmpjes gekeken vorige week en week ervoor maar om nou te zeggen dat de tegenstanders heel moeilijk zijn. Je wordt ontdekt en hij sprint erheen in 3 sec en draait de nek om en klaar is het weer. Normaal zou iemand toch gelijk schieten of iemand waarschuwen. Vandaar mijn vraag of je de moeilijkheisgraag kan instellen of dat het spel steeds moeilijker wordt

  11. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Ik ga deze week de bundel kopen van de ps4 met MGS5 , maar mijn vraag is kan je het level van het spel instellen of wordt het spel steeds moeilijker des te verder je komt? Ik heb af en toe even van die filmpjes gekeken vorige week en week ervoor maar om nou te zeggen dat de tegenstanders heel moeilijk zijn. Je wordt ontdekt en hij sprint erheen in 3 sec en draait de nek om en klaar is het weer. Normaal zou iemand toch gelijk schieten of iemand waarschuwen. Vandaar mijn vraag of je de moeilijkheisgraag kan instellen of dat het spel steeds moeilijker wordt

    Je kunt het niet makkelijker zetten qua moeilijkheidsgraad ofzo. Maar de reflex modus staat standaard aan, dat houd dat als je gespot word, alles even langzamer gaat en jij de vijand uit kunt schakelen. Als je die uitzet word het een stuk moeilijker.
    Ook kun je de chickenhat aanzetten, dat maakt het algeheel wat makkelijker geloof ik.

  12. 25 XP
    richard's avatar

    Okey lijkt me dan toffer om na verloop van tijd het uit te zetten. Dank voor de reactie !!!!

  13. 527 XP
    XverderNix's avatar

    Enig puntje van kritiek op dit spel is het overdreven veel meldings pagina’s bij het opstarten.

    Ik heb wel een leuke Snatcher easter egg gespot.

  14. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Enig puntje van kritiek op dit spel is het overdreven veel meldings pagina’s bij het opstarten.

    Ik heb wel een leuke Snatcher easter egg gespot.

    Ja die had ik ook gevonden, als we over dezelfde praten dan.
    Bij mij werd er gesproken over body snatchers geloof ik.
    Ook heb ik een woord voor in mijn emblem vrijgespeeld genaamd “snatcher”

  15. 527 XP
    XverderNix's avatar

    Ja die had ik ook gevonden, als we over dezelfde praten dan.
    Bij mij werd er gesproken over body snatchers geloof ik.
    Ook heb ik een woord voor in mijn emblem vrijgespeeld genaamd “snatcher”

    Snatcher emblem tekst heb ik ook, maar die bedoelde ik niet. Er word een keer gesproken over een ‘Bioroid’