Hallo! Ik ben niet zo thuis in de game wereld maar ik heb een ps3 en nu zoek ik daar leuke spellen voor. Er is zoveel keuze dus ik hoop dat iemand mij een paar nieuwe titels kan geven.
Waar liggen mijn interesses?
Red alert: vooral het bouwen van een basis vind ik leuk aan dit spel
Journey: prachtig spel visueel en ik hou ervan om de wereld daarin te ontdekken, helaas wel zo uitgespeeld
Harry Potter: niet om het verhaal maar wel om de wereld te ontdekken en te puzzelen
Kortom, ik zoek een visueel mooi spel met een grote wereld om te ontdekken en te puzzelen die niet na een paar uur al uitgespeeld is.
Ideeën hoor ik heeeeel erg graag! Alvast bedankt!
Groetjes Melanie

Farcry 4 misschien?
WoW wat een super snelle reactie, bedankt! Ik heb even snel gekeken en Farcry ziet er erg mooi uit. Is het met erg veel schieten en vechten? Ik vind het ontdekken en puzzelen wat leuker namelijk.
[quote]WoW wat een super snelle reactie, bedankt! Ik heb even snel gekeken en Farcry ziet er erg mooi uit. Is het met erg veel schieten en vechten? Ik vind het ontdekken en puzzelen wat leuker namelijk.[/quote]
Uhh het is wel schieten, maar niet veel vechten. Het is wel een groot spel en wist ook niet of t mijn ding was, maar heb d’r gigantisch van genoten.
Ik heb zelf ook saw gespeeld en daar zaten sowieso puzzels in… Was ook wel Nice, maar t valt wel onder de horror games.
Je mag me anders ook toevoegen op psn en dan kun je misschien wat trofeeën bekijken, daar kun je vaak al info uit afleiden.
M’n psn is hiska_22
Toevallig btw van die snelle reactie, want was eigenlijk toevallig nieuwe berichten aan t checken op t forum
😀
Ik denk dat games als ico en shadow of the colossus meer iets voor jou zijn.
Minder echte aktie en meer puzzel en speurwerk.
Schieten zit er sowieso niet in haha.
En ze zijn samen te koop voor een klein bedrag
Ik ga ico en shadow of the colossus morgen meteen even checken, die klinken veelbelovend en precies wat ik zoek inderdaad! Ben blij dat ik het hier even gevraagd heb, ik was al 2 dagen aan het zoeken haha. Bedankt!
[quote]Hallo! Ik ben niet zo thuis in de game wereld maar ik heb een ps3 en nu zoek ik daar leuke spellen voor. Er is zoveel keuze dus ik hoop dat iemand mij een paar nieuwe titels kan geven.
Waar liggen mijn interesses?
Red alert: vooral het bouwen van een basis vind ik leuk aan dit spel
Journey: prachtig spel visueel en ik hou ervan om de wereld daarin te ontdekken, helaas wel zo uitgespeeld
Harry Potter: niet om het verhaal maar wel om de wereld te ontdekken en te puzzelen
Kortom, ik zoek een visueel mooi spel met een grote wereld om te ontdekken en te puzzelen die niet na een paar uur al uitgespeeld is.
Ideeën hoor ik heeeeel erg graag! Alvast bedankt!
Groetjes Melanie[/quote]
je kan xcom proberen. het is om de beurt en je kan ook tussen de gevechten in je basis bouwen. dit is een heel diep spel waar een lekker sfeertje inzit. het is wel knokken enzo maar het is om de beurt, dus je kan de tijd nemen. het is heel strategisch. zorg er wel voor dat je de commander editie koopt. hij is een tientje. hier zit de basisgame bij en de uitbreiding.
[url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/xcom:+enemy+within+commander+edition_PS3.html[/url]
je kan red dead redemption proberen, het is een soort gta maar dan in het wilde westen. het speelt heerlijk en je moet veel knokken, maar o zo een prachtig verhaal. vrij tragisch soms.
haal wel deze editie: [url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/red+dead+redemption+game+of+the+year+edition_PS3.html[/url] 24 euro als je hem via internet besteld. niet veel voor wat mijn favoriete game ooit is.
maffia 2 is ook heel erg goed. perfecte soundtrack en perfecte sfeer. heel erg goed verhaal. [url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/mafia+ii_PS3.html[/url]
the last of us is ook sowieso een aanrader. [url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/the+last+of+us_PS3.html[/url] heel mooi verhaal.
en mass effect 3 is mijn laatste aanrader. geweldig verhaal. [url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/mass+effect+3_PS3.html[/url]
je kan ook gelijk de hele trilogie kopen. maar die is dan wel 50 euro ofzo. toch het geld waard vind ik. [url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/mass+effect+trilogy_PS3.html[/url]
en de command and conquer collectie. [url]http://www.budgetgaming.nl/game-profile/command+03467+conquer:+ultimate+edition_PC.html[/url]
deze is wel op pc maar hij is echt cheap voor zo ontieglijk veel games. je krijgt geloof ik alle command and conquers (inclusief de red alert serie!!!) met alle uitbreidingen erbij.
ik raad je aan om effe op het internet de verhalen van deze games op te zoeken. en ook wat voor soort spel het is. en kijk op youtube wat gameplay video’s van de games. (daarin zie je het spel in actie) het zijn eigenlijk wel veel knokgames. allemaal wel. maar geweldige games.
en allemaal zijn ze (op de mass effect tril.ogie na dan) vrij goedkoop.
ik hoop dat je wat aan mijn bericht heb. dat hoor ik graag als het zo is. het liefst in een priveberichtje. maar hier mag ook.
welkom hier op het forum trouwens. en veel speelplezier toegewenst.
Tombraider?
Red dead redemption misschien. Wel wat schieten maar een grote open wereld en iedereen zeurt om een vervolg dus moet het wel een goede game zijn 😉
Allereerst bedankt voor de vele tips. Ik heb ze allemaal bekeken en de gameplay in Youtube afgespeeld. Hierbij mijn reacties:
– xcom: zo dat is echt een gedetailleerd spel. Ik vergelijk het met mijn ervaring met Red Alert 🙂 In de gameplay vind ik vooral veel wat op een missie lijkt en niet echt het bouwen van een basis. Waarschijnlijk heb ik niet lang genoeg gekeken daarvoor. Wellicht moet je toch meer denken aan een spel als Roller Coaster Tycoon wat betreft het bouwen. Alleen mis ik daar weer de spanning van het aanvallen bij Red Alert.
– red dead redemption: kan ik kort over zijn: teveel schieten 🙂
– maffia 2: het verhaal spreekt me niet zo aan
– the last of us: heb ik gespeeld, toch teveel actie
– mass effect 3: ook teveel actie, ik vind puzzelen echt leuker
– command and conquer voor de pc is helemaal fantastisch! Helaas krijg ik deze niet meer werkend op mijn laptop en heb niet veel zin om allerlei instellingen te veranderen omdat het zo een oud spel is.
– tombraider: heb ik ook naar gekeken en ik twijfel bij deze of er niet teveel actie in zit
Assassins’s Creed heeft nog niemand genoemd, dat vind ik zo een mooi spel maar eigenlijk een beetje te moeilijk dus ik heb dat snel opgegeven. Wel leuk om te kijken bij dat spel.
Ook twijfelde ik om Unfinished Swan te gaan spelen maar ik lees dat die ook binnen 2 a 3 uur uitgespeeld is en dan vind ik het toch een beetje prijzig. Iemand ervaring met dit spel?
Ik ben nu Ico en Shadow of the Colussus aan het downloaden en ik kan niet wachten om daarmee te beginnen!
[quote]Ik denk dat games als ico en shadow of the colossus meer iets voor jou zijn.
Minder echte aktie en meer puzzel en speurwerk.
Schieten zit er sowieso niet in haha.
En ze zijn samen te koop voor een klein bedrag[/quote]
Ico is super!!
Puzzel games met een goed verhaal zijn onder andere:
Heavy Rain
The Walking Dead Season 1 en 2 (wel een beetje cartoonie)
L.A. Noire
Daarnaast zijn er ook games als Sherlock Holmes: Crimes & Punishments en NCIS waar je puzzelt zonder een bijster goed verhaal.
Heavy Rain is een topper op de PS3, maar is niet echt een game te noemen. Meer een dynamische film die een unieke ervaring biedt. Jij maakt daarin keuzes die het verloop van de game/film bepalen. Daarin zit ook zeker wat puzzelwerk verwerkt.
Kijk ook zeker eens op YouTube naar Portal 2. Dat is een echte puzzelgame die je denk ik wel kan waarderen.
[quote]Ico is super!![/quote]
Alsjeblieft! Er komt ook ooit nog een ps4 spel aan, maar daar heb je weinig aan helaas. Is van de zelfde makers, en ben de naam ook vergeten..
Zoals eerder genoemd, heavy rain, beyond two souls.
En geen idee of die ook voor de ps3 is, maar kijk eens naar life is strange.
Een plus account kan in jou geval ook goed doen, gratis toptitels elke maand, en er zit vast wel wat voor je tussen
Uncharted serie
Hey Melanie,
Ik kan je wel een tip geven gezien je helemaal gek bent van Command & Conquer / Red Alert.
Op Origin.com heb je een speciale pack met alle C&C en RA games van deel 1 tot de laatste. Maar dan ook echt voor een koopje. Daarmee zijn meteen alle games geoptimaliseerd voor de huidige generaties, ook windows 10.
Het is niet voor de console maar wel echt een aanrader.
Voor de ps3 zou ik eens kijken naar de Lego games. Die zijn vaak erg leuk, puzzelrijk en niet te veel schieten. Ook is het niet te kinderlijk en kan het prima door volwassenen gespeeld worden. Heb mij toen prima vermaakt met Lego Batman 🙂
okami (y)
heavy rain
ratchet and clank reeks
De Dark Souls serie 😀