Topic: Demo PES 16 vs FIFA 16

08 september 2015om 05:23

Vannacht heb ik de FIFA 16 demo gedaan en ik zou wel eens willen weten wat jullie van beide vonden .
Als je PES 16 of FIFA 16 koopt plaats het dan ook .

Wel zal ik maar aftrappen ?
FIFA 16 speelt als een flipperkast , heeft heel mooie grfx en annimaties maar dan denk ik terug hoeveel keer ik met veel plezier PES 16 gespeeld heb .
En ik ben overtuigd het word PES 16 omdat de gameplay enz zoveel leuker is .
Na ieder jaar FIFA te hebben gepreordert ga ik dit deze keer niet doen , ik heb PES 16 gepreordert minder grfx maar betere gameplay .

10 reacties

1. User  avatar
    3888 XP

dit is de zelfde vraag of je CoD beter vind als Battlefield… of tekken vs. Mortal Kombat …. Of forza vs. Gran Turismo…

Van de 100% gamers die voetbal games spelen kan je het zo opbreken dat:

49% – heeft altijd FIFA gespeeld en zal dat ook blijven doen omdat ze OF niet willen “proeven” aan PES OF het een betere game blijven vinden
    49% – heeft altijd PES gespeeld en zal dat ook blijven doen omdat ze OF niet willen “proeven” aan FIFA OF het een betere game blijven vinden
    2% – heeft altijd FIFA of PES gespeeld en zal na het “proeven” van de concurentie overstappen naar de ander.

Ik speel elk jaar enkel de demo van FIFA.
    blijf het net wat lekkerder spelen. past meer bij mijn voorkeuren van een footie!

0
  2. User  avatar
    246 XP

ik heb hem in de downloadlijst gezet…vanavonnd ga ik het maar eens proberen…ben reuze benieuwd!

0
  3. User  avatar
    357 XP

Tot me verbazing vindt ik FIFA ook echt lekker spelen. En wat ziet die game er toch goed uit! Gezicht animaties zijn ook meer dan prima dit jaar! Qua gameplay vindt ik PES toch wel lekkerder spelen. Ik koop gewoon beide games aangezien ik ze beide gewoon prima vindt spelen! 🙂

0
  4. User  avatar
    90 XP

Hier komen ze ook beiden in huis. Fifa vooral om met vrienden te spelen en PES als ik echt lekker wat potjes wil spelen omdat de gameplay gewoon zoveel beter is en er niet echt een zwakte in zit die kan worden uitgebuit zoals bij iedere versie van FIFA veelal het geval is.

Of de voorzetten zijn veel te sterk, of met zwakke spelers (fysiek) op verdedigers afrennen om een pingel te krijgen of de lobballen waarop verdedigers niet goed kunnen anticiperen. Dat staat me echt tegen van FIFA omdat mensen dat al snel doorkrijgen (lezen her en der) en daar hun volledige wedstrijd op anticiperen omdat het de makkelijkste manier is om te scoren.

Zou graag zien dat het bij FIFA echt gaat lonen om met kwaliteit in het veld te spelen i.p.v snelheid/bewegelijkheid. Lijkt af en toe net flipperkast-voetbal en realisme is ver te zoeken.

0
  5. User  avatar
    357 XP

[quote]Hier komen ze ook beiden in huis. Fifa vooral om met vrienden te spelen en PES als ik echt lekker wat potjes wil spelen omdat de gameplay gewoon zoveel beter is en er niet echt een zwakte in zit die kan worden uitgebuit zoals bij iedere versie van FIFA veelal het geval is.

Of de voorzetten zijn veel te sterk, of met zwakke spelers (fysiek) op verdedigers afrennen om een pingel te krijgen of de lobballen waarop verdedigers niet goed kunnen anticiperen. Dat staat me echt tegen van FIFA omdat mensen dat al snel doorkrijgen (lezen her en der) en daar hun volledige wedstrijd op anticiperen omdat het de makkelijkste manier is om te scoren.

Zou graag zien dat het bij FIFA echt gaat lonen om met kwaliteit in het veld te spelen i.p.v snelheid/bewegelijkheid. Lijkt af en toe net flipperkast-voetbal en realisme is ver te zoeken.[/quote]

Ik vind wel dat de snelheid van FIFA 16 een stuk lager is dan zijn voorganger. Maar het gevoel dat je krijgt als je een doelpunt scoort bij PES is heel anders dan bij FIFA. Bij doelpunten van PES kan ik echt genieten van de herhalingen!

0
  6. User  avatar
    5761 XP

Ik wil nog een reactie plaatsen , FIFA 16 keepers zijn zijn de zwakste sedert jaren .
    Ze reagerageren niet of ze doen hun save als de bal al over de doellijn is , ik heb PES 16 demo gedaan en de keepers zijn beter dan FIFA 16 al zal PES 16 ook een update kunnen gebruiken kwa keepers .
    Maar FIFA 16 is niet leuk door het gemak waar je mee goals maakt FIFA 15 is en zal beter blijven kwa gameplay .

0
  7. User  avatar
    246 XP

[quote]Vannacht heb ik de FIFA 16 demo gedaan en ik zou wel eens willen weten wat jullie van beide vonden .
    Als je PES 16 of FIFA 16 koopt plaats het dan ook .

Wel zal ik maar aftrappen ?
    FIFA 16 speelt als een flipperkast , heeft heel mooie grfx en annimaties maar dan denk ik terug hoeveel keer ik met veel plezier PES 16 gespeeld heb .
    En ik ben overtuigd het word PES 16 omdat de gameplay enz zoveel leuker is .
    Na ieder jaar FIFA te hebben gepreordert ga ik dit deze keer niet doen , ik heb PES 16 gepreordert minder grfx maar betere gameplay .[/quote]

ZO, paar avonden gespeeld en dit is wat ik er van vind:

FIFA ademt voetbal, ik vind het echt een hele fijne game..graphics zijn ok tegenwoordig zelfs plakplaatjes op armen (hoeft niet perse van mij) energie beter in andere dingen steken…Keepers lijken werkelijk verbeterd; maarrrrr…ik kan nog steeds vanaf aftrap scoren, als dat offline kan dan kan dat online ook zeker…en doen helaas veel mensen (cheaters?) maargoed zelf goed verdedigen doet wonderen maar tegen Robben of Messi is het niet te houden als iemand een beetje handig is ermee..

Verder; de nieuwe kleuren in het menu vind ik erg fijn en ik kijk echt uit naar de carriere modus waarin je ook kan gaan trainen om spelers beter te krijgen; kun je eindelijk je jeugdelftal goed genoeg maken dat je er ook werkelijk wat van in het eerste kan opstellen.

Dus mijn pre order blijft staan; PES krijgt geen kans van me.

0
  8. User  avatar
    1100 XP

Ik ga fifa 16 toch een kans geven,speelt best lekker nu de snelheid eruit ligt. Na 3 maanden stap ik over op pes2016,de prijs van pes zakt al na een maand onder de 40 euro.

0
  9. User  avatar
    148 XP

Ik probeer nu al een paar dagen de Fifa demo, toch weet het mij niet te pakken. Ik moest even kijken of de sprintknop nog wel op dezelfde plek zit.

De benadering van realisme proberen ze te bereiken door toevoegingen die het doel missen. Vertraging van de gameplay is goed, maar hier en daar erg stroperig.

Het veldspel is en blijft nog erg eenzijdig. Teveel dingen waar je geen invloed op hebt, zoals balaannames, richting en kracht van de passes, die voor mij de nodige irritaties kunnen opwekken.

Nog veel te veel box-to-box en eigenlijk nog te weinig middenveld.

Schotanimaties zijn wel mooi, maar zolang het veldspel niet lekker flowt en speelt heb je er weinig aan.

Het is wel duidelijk dat het PES gaat worden.

0
  10. User  avatar
    75 XP

Ik heb de demo van fifa 16 heel eventjes gespeeld, en op de een of andere manier wist het mij niet te bekoren. Ik vond het precies iets teveel lijken op de fifa 15.. Kan ntrlyk aan mij liggen

0