Topic: Need for Speed [BETA]

03 oktober 2015om 18:56

De Need for Speed beta is uit en velen hebben er al van junnen genieten.

Maar een beta is er natuurlijk om de game te kunnen testen en fouten te kunnen opsporen. Ook zodat we dingen kunnen aankaarten bij de makers die wij nog missen in de game.

Ikzelf ben nog geen fouten tegengekomen, maar ben dan ook nog niet zo ver gevorderd in het spel.

Ik ben in het bezit van een VW golf (race) en een Mazda mx5 (drift)

Wat me echter wél is opgevallen in de game is de zeer uitgebreide car costumization mogelijkheden. Iedere auto is tot in de kleinste puntjes aan te passen naar smaak.

Al oogt het in mijn ogen soms best onduidelijk, vooral met de bestickering heb ik ooit moeite. Dat je minutenlang bezig bent de juiste sticker te zoeken, aan te passen, en op de juiste plaats te zetten. Om vervolgens met één druk op de knop per ongeluk je sticker weer te verwijderen.

Ook het “spiegelen” van je stickers van bijvoorbeeld de linkerkant van je auto, naar je rechterkant. Kan ik nergens terug vinden. (Mischien kijk ik niet goed?)

Grote design stickers die ik nog ken van vorige NFS games zie ik ook nergens terug, waarmee je met één enkele sticker je auto van voor tot achter, en vanaf ne dak tot sideskirts voorziet van een vette voorgeprogameerde print.

Maar dit zal mischien pas mogelijk zijn bij de uiteindelijke game. Dat zullen we moeten afwachten.

Het racen vind ik super! Het is niet zo arcade als in vorige NFS games, en het zelfs te tweaken naar meerdere settings. Drift of grip, en alles er tussen in.

Launch controll aan of uit.
Wil je een langdurige boost hebben van je NoS, of wil je een hele korte, maar vele malen krachtigere boost hebben. Dan is dit allemaal naar je eigen smaak in te stellen. En dit zijn vaak de verschillen die et em doen!

Zo maak ik door juiste keuzes te maken met mijn mazda, een hele goed keus tegen (online) medespelers die in een vele krachtigere porsche rijden tijdens het driftracen.

Het enigste wat jammer is, is dat andere spelers jou race kunnen verstoren, zonder dat zij zelf in die race meespelen.
Want het speelt zich allemaal in dezelfde wereld af. Je zult ook vaak zien dat meerdere groepen racers elkaar kruisen op snelwegen waardoor het opeens absurd druk is, om vervolgens enkele kilometers verderop elkaar de wegenweer zien doen scheiden.

Maar de chaos die dit met zich mee kan brengen…
Maakt het leuk, maar af en toe ook wel frustrerend.

Wat zijn jullie bevindingen van de beta?

8 reacties

1. User  avatar
    280 XP

ik vind de beta echt vet alleen jammer dat het steeds donker is en soms tijdens het racen heb ik dat er zo maar een auto voor mijn spawned waardoor ik gelijk crash.

Ga hem sowieso kopen als die uit komt.

heb op dit moment een M3 e46 en Ferrari 458

0
  2. User  avatar
    1810 XP

Gisteravond door gespeeld tot ik denk de level cap? Krijg om de 10 seconden een melding dat ik lvl 20 ben.

Heb nu een lamborghini (de een na laatste auto)

0
  3. User  avatar
    1758 XP

Ikkee……heb m nog niet gespeeld…opstarten duurt langer dan een minuut en daar ga ik dus niet op wachten =)

0
  4. User  avatar
    9970 XP

[quote]Ikkee……heb m nog niet gespeeld…opstarten duurt langer dan een minuut en daar ga ik dus niet op wachten =)[/quote]

Als je daar al door afhaakt speel je niet veel games zeker? Haha

Ik heb de beta gespeeld, en vind de gameplay wel goed, evenals de graphics.
    Wat ik alleen wat dom vind is de auto’s die geparkeerd staan, die staan als betonblokken vast, en is geen beweging in te krijgen. Gebouwen als parkeergarages kun je niet in rijden, allemaal onzichtbare muren. Nou hoop ik dat djt alles komt omdat het een beta is, maar ik heb me twijfels. Ik betwijfel ook of het wel echt lang leuk blijft of niet

0
  5. User  avatar
    1 XP

Goede avond kan iemand me aub helpen met n code

Bedankt en nog een fijne race avond

Kan je me helpen aan n code te komen aub bedankt

0
  6. User  avatar
    2442 XP

Tegen een paar kleine bugs aangelopen, maar niks ernstigs. Alleen was eentje dat ik op een bepaald moment bleef hangen op level 12 en niet meer geld kreeg dan 35.000. Ik wou doorsparen voor een betere auto, maar besloot toen maar een Nissan Silvia te kopen (naast mijn Mustang). Perfect getuned voor drift, ik kon ook opeens van allerlei gratis upgrades kopen :P. Na een herstart zag ik dat het geld van de auto er wel af was gegaan.. Anders had ik ook een Lamborgini kunnen kopen. Maarja, leuk spel. Beetje veel focus op drift, en dat je steeds wordt gebeld is irritant. Ik had gehoopt dat het customizen nog iets uitgebreider was.
    – Bumpers e.d. niet voor iedere auto beschikbaar. Je hebt wel body kits, maar dat dikke vind ik zelf niks.
    – Aanpassen van kleur vaag? Als ik een zwarte auto wil dan lijkt het net alsof die heel donker rood blijft.
    – Wat ik ook las, het spiegelen van je stickers. Je moet heel goed bekijken waar je wat hebt geplaatst. Er is geen opties om de linker en rechterkant aan elkaar gelijk te trekken.
    – Stickers ook niet super scherp.
    – Mee draaien camera is best wel fijn, met name met driften. Als je niet drift dan draait de camera lang niet zoveel mee. Voor normale races gebruik ik toch de “hoodcam”.

0
  7. User  avatar
    454 XP

Ik vond de beta heel erg gaaf. Ik mis alleen wel een in-car camera view, maar goed. Ik heb nu alleen geen tijd om een volle review van de beta te schrijven xD. Maar ik heb zeker genoten.

0
  8. User  avatar
    2442 XP

[quote]Ik vond de beta heel erg gaaf. Ik mis alleen wel een in-car camera view, maar goed. Ik heb nu alleen geen tijd om een volle review van de beta te schrijven xD. Maar ik heb zeker genoten.[/quote]

Dat miste ik inderdaad ook. Zeker omdat je vanuit de buiten camera wel alle metertjes enzo netjes ziet zitten.

0