Net voor de 2e keer de last of us uitgespeeld op de ps4.
Spoilers incoming !
Nu vraag ik mij af liegt joel nou volledig op het eind tegen ellie?
Want ik kan me herinneren dat ik recorders vond waar werd gezegd dat er meer kinderen zijn zoals ellie toch?
hoe denken jullie tegenover het eind ?
hoor het graag.

[quote]Net voor de 2e keer de last of us uitgespeeld op de ps4.
Nu vraag ik mij af liegt joel nou volledig op het eind tegen ellie?
Want ik kan me herinneren dat ik recorders vond waar werdt gezegd dat er meer kinderen zijn zoals ellie toch?
hoe denken jullie tegenover het eind ?
hoor het graag.[/quote]
Misschien handig geweest om de tekst “SPOILERS” in je topic te zetten. Met oog op de SPOILERS die geplaatst gaan worden voor de mensen die het niet kennen ;).
[quote]Misschien handig geweest om de tekst “SPOILERS” in je topic te zetten. Met oog op de SPOILERS die geplaatst gaan worden voor de mensen die het niet kennen ;).[/quote]
Het lijkt me al behoorlijk duidelijk als er “EINDE” in de titel staat..
***SPOILERS***
[url]http://www.ign.com/blogs/ezio513/2013/06/15/the-last-of-us-ending-explained-and-why-its-awesome[/url]
***SPOILERS***
[quote]Het lijkt me al behoorlijk duidelijk als er “EINDE” in de titel staat..[/quote]
Nou je had ook kunnen bespreken dat je een vastloper krijgt op het einde. Of dat het spel niet leuk is op het einde. Of dat Last of us helemaal ten einde gaat (geel deel 2). Stukje “Einde” is wat meer anders te interpreteren dan “Spoilers”.
[quote]Nou je had ook kunnen bespreken dat je een vastloper krijgt op het einde. Of dat het spel niet leuk is op het einde. Of dat Last of us helemaal ten einde gaat (geel deel 2). Stukje “Einde” is wat meer anders te interpreteren dan “Spoilers”.[/quote]
dan had ie wel vastloper erin gezet. wat verwacht je dan als er “einde van” in de titel staat.
die hele spoiler-fobie cultuur moet eens ophouden. je hebt meer dan genoeg tijd gehad om de game te spelen en omdat je dat niet kon of wilde mogen de rest van ons niet een erover praten zonder een disclaimer in het gesprek te stoppen ? hetzelfde geld voor mensen die nu nog de eerste drie seizoenen van game of thrones of walking dead moeten kijken. ik heb laatst voor het eerst de film “freaks” gekeken. dat is een film uit 1932. ik ga dan toch ook niet piepen als mensen het eind verklappen van die film ? mensen die het over die film hebben zeggen toch ook niet eerst SPOILER ALERT in een gesprek erover ?
het is jullie probleem niet het onze.
[quote]dan had ie wel vastloper erin gezet. wat verwacht je dan als er “einde van” in de titel staat.
die hele spoiler-fobie cultuur moet eens ophouden. je hebt meer dan genoeg tijd gehad om de game te spelen en omdat je dat niet kon of wilde mogen de rest van ons niet een erover praten zonder een disclaimer in het gesprek te stoppen ? hetzelfde geld voor mensen die nu nog de eerste drie seizoenen van game of thrones of walking dead moeten kijken. ik heb laatst voor het eerst de film “freaks” gekeken. dat is een film uit 1932. ik ga dan toch ook niet piepen als mensen het eind verklappen van die film ? mensen die het over die film hebben zeggen toch ook niet eerst SPOILER ALERT in een gesprek erover ?
het is jullie probleem niet het onze.[/quote]
Totdat iemand een einde voor jou verklapt? Kom op er zijn genoeg mensen die een film, serie of game nog niet hebben gezien/gespeeld. En er zijn nou eenmaal games, films en series waarbij het verklappen van het einde gewoon de hele beleving verpest. Het einde van The Godfather verklappen is minder erg dan het einde van Shutter Island verklappen. En nee je hoeft daar geen rekening mee te houden. Het is gewoon netter als je het doet. Maar ik ga hier niet meer op in, want we wijken te veel af.
[quote]Totdat iemand een einde voor jou verklapt? Kom op er zijn genoeg mensen die een film, serie of game nog niet hebben gezien/gespeeld. En er zijn nou eenmaal games, films en series waarbij het verklappen van het einde gewoon de hele beleving verpest. Het einde van The Godfather verklappen is minder erg dan het einde van Shutter Island verklappen. En nee je hoeft daar geen rekening mee te houden. Het is gewoon netter als je het doet. Maar ik ga hier niet meer op in, want we wijken te veel af.[/quote]
je gaat hier niet meer op in ? das een eerlijke manier om een discussie te beëindigen nadat je me helemaal onderuit probeert te halen. ga niet in dezelfde post een discussie met me aan en dan daarna in die post meteen zeggen dat je er niet meer op in wil gaan. zo werken discussies niet. het is niet totdat iemand een eind voor me verklapt.
je legt me woorden in de mond. deze manier van discussiëren moeten mensen eens afleren. mijn punt was (en is) dat als er letterlijk ëinde van ……” staat, dat je dan niet raar moet op kijken als je dingen over het einde van datgene te weten krijgt. bovendien stelt die gast een vraag over het einde, en verklapt niet eens heel veel. jij verwachtte het alleen niet omdat je net als de rest van de (spoiler-fobie cultuur) mensen veel te gewend bent aan dat er bij het minste (onbelangerijke) plot-detail SPOILER ALERT!!!!!!!!!!!! staat. en dat hele spoiler alert gedoe is heel handig als je gewoon snel zonder na te denken op dingen wil klikken, maar sommige mensen willen daar geen rekening mee houden. dat hele spoiler alert gedoe. mensen doen er zo panisch over, dat het ergernis oproept. dit was een niet misleidende titel en als jij dan heel eventjes niet erbij nadacht hoef je hem niet aan te vallen omdat jij een fout maakte. je mag trouwens ook wel op mijn punten ingaan volgende keer ipv me alleen maar onderuit te halen. en waarom is het einde verklappen van the godfather niet zo erg als het eind als shutter island verklappen ? de leeftijd van de film of dat de twist van shutter island de hele film eigenlijk maakt ? shutter island was een goede film trouwens. echte mindfuck. maar godfather is altijd al overschat geweest.
excuses voor het lange bericht trouwens.
[quote]je gaat hier niet meer op in ? das een eerlijke manier om een discussie te beëindigen nadat je me helemaal onderuit probeert te halen. ga niet in dezelfde post een discussie met me aan en dan daarna in die post meteen zeggen dat je er niet meer op in wil gaan. zo werken discussies niet. het is niet totdat iemand een eind voor me verklapt.
je legt me woorden in de mond. deze manier van discussiëren moeten mensen eens afleren. mijn punt was (en is) dat als er letterlijk ëinde van ……” staat, dat je dan niet raar moet op kijken als je dingen over het einde van datgene te weten krijgt. bovendien stelt die gast een vraag over het einde, en verklapt niet eens heel veel. jij verwachtte het alleen niet omdat je net als de rest van de (spoiler-fobie cultuur) mensen veel te gewend bent aan dat er bij het minste (onbelangerijke) plot-detail SPOILER ALERT!!!!!!!!!!!! staat. en dat hele spoiler alert gedoe is heel handig als je gewoon snel zonder na te denken op dingen wil klikken, maar sommige mensen willen daar geen rekening mee houden. dat hele spoiler alert gedoe. mensen doen er zo panisch over, dat het ergernis oproept. dit was een niet misleidende titel en als jij dan heel eventjes niet erbij nadacht hoef je hem niet aan te vallen omdat jij een fout maakte. je mag trouwens ook wel op mijn punten ingaan volgende keer ipv me alleen maar onderuit te halen. en waarom is het einde verklappen van the godfather niet zo erg als het eind als shutter island verklappen ? de leeftijd van de film of dat de twist van shutter island de hele film eigenlijk maakt ? shutter island was een goede film trouwens. echte mindfuck. maar godfather is altijd al overschat geweest.
excuses voor het lange bericht trouwens.[/quote]
De enige reden waarom ik deze “discussie” afkapte was omdat het niet relevant is aan de vraag die is gesteld in dit topic. Dan krijg we weer eindeloos gezeur over iets wat geen fuck uitmaakt. Ik maak geen fout, ik wijs op de fout die anderen wellicht kunnen maken. Als er ergens staat “het einde van” dan is het logisch om op te denken dat het inderdaad over het einde gaat als de afsluiting van het verhaal. Maar je denkt er niet bij na dat het misschien ook kan staan voor het einde van franchise. Het is een forum waarop heel veel diverse PS gerelateerde discussies worden gevoerd. Dus het was zeker mogelijke geweest. Spoiler fobie cultuur is denk ik iets wat jij alleen kent, want op zowat ieder ander fora wordt het netjes vermeld. Want het einde verklappen voor iemand, of verklappen hoe je een moeilijk level moet halen, of wat voor plottwist dan ook verpest die beleving. Daarom pakte ik Shutter Island erbij, een film met een mind fuck plottwist. Als iemand je dat zegt voordat je de film gaat kijken dan komt het totaal niet als een verrassing en is je beleving verpest. Het enige wat je in The Godfather kan verpesten is wie er dood gaat, maar is irrelevant voor de gehele beleving van de film.
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met het netjes vermelden van een spoiler? Misschien ben ik wat meer van de “oude” stempel ofzo waarin zulke dingen netjes worden vermeld. Het is gewoon een stukje tegemoet komen naar elkaar. Als je er gewoon netjes spoiler bijplaatst en iemand klikt er dan op is het zn eigen domme schuld.
Nog even tot slot The Godfather is een meesterwerk en één van mijn persoonlijke favoriete films ooit gemaakt. Maar smaken mogen verschillen :).
[quote]De enige reden waarom ik deze “discussie” afkapte was omdat het niet relevant is aan de vraag die is gesteld in dit topic. Dan krijg we weer eindeloos gezeur over iets wat geen fuck uitmaakt. Ik maak geen fout, ik wijs op de fout die anderen wellicht kunnen maken. Als er ergens staat “het einde van” dan is het logisch om op te denken dat het inderdaad over het einde gaat als de afsluiting van het verhaal. Maar je denkt er niet bij na dat het misschien ook kan staan voor het einde van franchise. Het is een forum waarop heel veel diverse PS gerelateerde discussies worden gevoerd. Dus het was zeker mogelijke geweest. Spoiler fobie cultuur is denk ik iets wat jij alleen kent, want op zowat ieder ander fora wordt het netjes vermeld. Want het einde verklappen voor iemand, of verklappen hoe je een moeilijk level moet halen, of wat voor plottwist dan ook verpest die beleving. Daarom pakte ik Shutter Island erbij, een film met een mind fuck plottwist. Als iemand je dat zegt voordat je de film gaat kijken dan komt het totaal niet als een verrassing en is je beleving verpest. Het enige wat je in The Godfather kan verpesten is wie er dood gaat, maar is irrelevant voor de gehele beleving van de film.
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met het netjes vermelden van een spoiler? Misschien ben ik wat meer van de “oude” stempel ofzo waarin zulke dingen netjes worden vermeld. Het is gewoon een stukje tegemoet komen naar elkaar. Als je er gewoon netjes spoiler bijplaatst en iemand klikt er dan op is het zn eigen domme schuld.
Nog even tot slot The Godfather is een meesterwerk en één van mijn persoonlijke favoriete films ooit gemaakt. Maar smaken mogen verschillen :).[/quote]
de spoiler fobie cultuur is juist wat jij bedoeld. je snapt me gewoon niet. iets netjes vermelden als er een spoiler bijzit kan wel maar het word tegenwoordig tot in het extreme doorgevoerd. je kan niet meer over je favoriete media spreken (films games en vooral series) zonder dat er iemand of boos word, of zijn handen tegen ze oren drukt en hard LALALALALALALA begint te roepen (die laatste bij wijze van). het is lullig als het eind van een game als the last of us verklapt word. maar de informatie die hier stond (dat joel liegt op een of andere manier en dat je mogelijk recorders vind die er info over hebben) verklapt het eind totaal niet. een klein plotpuntje aan het eind. dat is alles. bovendien kan je (zoals ik al zei) verwachten dat er spoilers zijn over het eind ergens van als het onderwerp het eind ergens van is. das gewoon simpele logica. en de godfather is idd een meesterwerk ja. scarface kennelijk ook. maar ik vind er niks aan. iedereen de pijp uit en een onbevredigend einde.
[quote]de spoiler fobie cultuur is juist wat jij bedoeld. je snapt me gewoon niet. iets netjes vermelden als er een spoiler bijzit kan wel maar het word tegenwoordig tot in het extreme doorgevoerd. je kan niet meer over je favoriete media spreken (films games en vooral series) zonder dat er iemand of boos word, of zijn handen tegen ze oren drukt en hard LALALALALALALA begint te roepen (die laatste bij wijze van). het is lullig als het eind van een game als the last of us verklapt word. maar de informatie die hier stond (dat joel liegt op een of andere manier en dat je mogelijk recorders vind die er info over hebben) verklapt het eind totaal niet. een klein plotpuntje aan het eind. dat is alles. bovendien kan je (zoals ik al zei) verwachten dat er spoilers zijn over het eind ergens van als het onderwerp het eind ergens van is. das gewoon simpele logica. en de godfather is idd een meesterwerk ja. scarface kennelijk ook. maar ik vind er niks aan. iedereen de pijp uit en een onbevredigend einde.[/quote]
Daarom plaatste ik ook voor de spoilers die mogelijk geplaatst gaan worden ;). Ik heb niet aangegeven dat de eerste post al een spoiler is. Maar mensen die erop inhaken kunnen misschien (onbewust) delen van het verhaal plaatsen. Maar ik verwacht eigenlijk niet meer dat daar nog veel op wordt ingehaakt :P.
Mensen toch, doe even normaal hier. wat een uitgelopen discussie die niks te maken heeft met de vraag die hier oorspronkelijk gesteld werd.