Ik heb net weer patrol afgerond en heb nog een paar minuten voordat ik weg moet gaan. Dus ik zat gewoon wat te overdenken 🙂 Hoe zal het verder gaan met destiny? Wat zou de volgende uitbreiding zijn? Zal het een compleet nieuw deel zijn op disc of zal het een soort uitbreiding zijn ala dark below?
Wanneer zou die uitbreiding komen?
Gewoon wat gedachten.

Uitbreiding als Dark Below / House of Wolves. Het gaat waarschijnlijk over de Vex. Een paar maanden geleden lekte een roadmap van Destiny. Daar kon je zien dat er 2 DLC’s zouden komen voor Destiny, gevolgd door een Expansion met code naam Comet en daarna weer 2 DLC pakketen over respectievelijk Vex en Cabal. Comet was dus Taken King. Na de 2 DLC pakketen voor Taken King zou dan Destiny 2 moeten uitkomen.
Wellicht dus: Vex DLC tussen december – februari. Vervolgens Cabal DLC tussen maart – juni en Destiny 2 in september. Echter is Destiny een game die heel erg afhankelijk is van de community. Bungie luistert erg goed en heeft dus veel dingen gewijzigd die destijds nooit in de planning stonden. Of ze zich nog aan roadmap houden is maar de vraag.
Persoonlijk denk ik dat ze de MMO kant op gaan met abonnementen, met name Elder Scrolls Online. Ze hebben sinds kort micro-transacties voor cosmetische toevoegingen. Destiny 2 komt met een abonnementsdienst. Het geld wat ze verdienen met micro-transacties gebruiken ze om nieuwe updates te maken voor de game, die veel dingen in de game zelf aanpassen en nieuwe Vendor wapens/gear meebrengt (gratis voor iedereen) en daarnaast DLC met nieuwe gebieden/quests etc. Mensen met een abonnement krijgen dan altijd toegang tot alle DLC en krijgen maandelijks ‘Silver’ om cosmetische dingen te kopen. Degenen zonder sub kunnen de DLC pakketten los aanschaffen. Ik denk dat ze dus goed gaan kijken naar het model van ESO met de Crown Store.
Dit is enkel hoe ik er over denk, geen bronnen of bewijs etc. Meer een aanname en het analyseren van trends 😉
Nou ik verwacht hetzelfde al Senor el Tigre. 2 kleine uitbreidingen en een grote uitbreiding. Ik verwacht dat ze wel weer een nieuwe vijand in het spel gooien. Het is eigenlijk de beurt aan de VEX om een DLC te krijgen. Maar het zou me niks verbazen als de Cabal ook weer wat krijgt. Ik hoop wel dat ze wat meer kijken naar andere gebieden op dezelfde planeten. Met name de aarde is toch een beetje kaal met alleen de Cosmodrome. In de Crucible heb je nog wel een map uit de European Deadzone. Ik hoop dat ze daar wat mee gaan doen, volgens mij zie je daar ook een mega groot Fallen schip in de lucht. Ik hoop dat we daar meer van te zien krijgen. We spelen op planeten, maar we spelen maar een heel klein stukje van iedere planeet. Nieuwe planeten zijn ook welkom, maar eigenlijk wil ik wel meer zien van de huidige.
Reken er maar ook op dat het zilver steeds meer terug komt. Zeker bij de tijdelijke events dat je hier extra’s kan kopen. Voorbeeld is nu halloween event. Je kan met zilver extra mask packs kopen en extra emotes. Nu gaat het mij niet om die emotes, wel om de mask packs. Want iemand met minder tijd (of meer geld) kan ervoor kiezen om 1000 zilver in te leggen voor meerdere maskers. Als je op die manier alle maskers hebt kan je direct aan de gang met de quests. Ik ben dus een beetje bang dat ze dit vaker gaan doen. Straks komt weer de Trails of Osiris en dan zul je waarschijnlijk zien dat je tokens kan kopen die nodig zijn om mee te doen. Ik verwacht dan Bungie kijkt hoe ver de spelers willen gaan en langzaam steeds meer met zilver beschikbaar gaan maken (strange coins, rep, pike’s). Geen grote invloeden, maar net genoeg om je toch af te vragen waarom sommige er hard voor moeten werken en anderen met een druk op de knop aan kunnen komen.
Ik speel nu de game nog uitgebreid, maar straks met Fallout 4 wordt het wel minder ;). Maar als er nieuwe uitbreidingen komen en leuke events dan is het zeker een spel wat ik tussendoor blijf spelen :). Ik hoop alleen dat ze het niet gaan verklooien met die micro transacties.
Ik was die roadmap helemaal vergeten. Die ga ik eens opzoeken. Wanneer Destiny een abonnement wordt dan denk ik dat ik ga afhaken, want ik speel het graag, maar heb een hekel aan abonnementen 🙂
Ik kijk uit naar een nieuwe confrontatie. Een nieuw ras vind ik leuk, maar het mag van mij ook met de vex zijn.
Over nieuwe rassen gesproken, wat vinden jullie eigenlijk van de taken? Ik vind het opzicht een alleraardigste vijand, maar die herrie als die gasten de speelwereld binnenkomen … niet normaal 🙂
Taken zijn wel ok.. De meeste zijn gewoon irritant. Zeker die met de schilden hebben mij al van menig level afgegooid. Ze geven zeker wel een extra uitdaging met zich mee, omdat andere zichzelf een krachtveld kunnen geven of jou kunnen verblinden.
Momenteel heb ik de meeste quests voltooid en zit ik rond de 293-295 aan light. Ik heb alleen moeite met het vinden van de juiste wapens en armor die mn stats kunnen boosten. Ik heb ook al redelijk wat exotic items kunnen vinden en kopen, maar de stats van die zijn vaak lager dan dat van mn huidige gear. Nu kan je gear wel samenvoegen, maar dan krijg je vaak niet zo hoog als het oorspronkelijke item was. Ik was wel zo dom om mijn materialen in te leveren voor rep bij Dead Orbit. Ik ging er vanuit het niet nodig te zijn.. Maar nu kom ik te kort om bepaalde wapen te upgraden.. Exotic items samenvoegen is al helemaal niet te doen, omdat je exotic shards nodig hebt. Mocht jullie nog tips hebben btw dan hoor ik het graag 🙂
http://imageshack.com/a/img907/731/fYmpJz.png
Ik ben een slechte raadgever, want jij bent hoger dan ik. Ik heb een level 40 titan met 250 light level. Ik heb een keer bij Xur een exotic engram gekocht voor een heavy weapon. Man wat viel dat tegen. Mijn wapen dat ik had was beter dan de exotic 🙁 Dat armor met die adelaar had ik ook trouwens.
Ik level nog wel door gewoon de wapens en armor te gebruiken die ik uit missies/strikes haal. Dus ik maak weinig gebruik van andere methoden.
Hoor ook graag wanneer er tips zijn.
[quote]Ik ben een slechte raadgever, want jij bent hoger dan ik. Ik heb een level 40 titan met 250 light level. Ik heb een keer bij Xur een exotic engram gekocht voor een heavy weapon. Man wat viel dat tegen. Mijn wapen dat ik had was beter dan de exotic 🙁 Dat armor met die adelaar had ik ook trouwens.
Ik level nog wel door gewoon de wapens en armor te gebruiken die ik uit missies/strikes haal. Dus ik maak weinig gebruik van andere methoden.
Hoor ook graag wanneer er tips zijn.[/quote]
Bij Xur moet je heel goed opletten, want hij verkoopt iedereen week een “Legacy engram”. Dit zijn year 1 wapens die je kan kopen om je “collectie” aan te vullen (aldus Bungie). Maar deze wapens zijn duurder en veel zwakker dan je standaard wapens die je kan krijgen. Ik heb zo de fout gemaakt om Red Death te krijgen. Wat overigens wel weer leuk is dat in je in ruil voor Legacy points de wapens kan krijgen in year 2 stats. Als je bij de Vanguard tafel staat (met de 3 type vanguards) en terug loopt naar de trap zie je links en recht een scherm met een wapen en eentje met een helm. Hier kan je dingen eventueel inruilen, mits ze in year 2 ook aanwezig zijn. Maar het kost je al snel 150 points voor een wapen met max 280.
Misschien wel een leuke tip voor jou. Sluit je aan bij een fractie, zoals Dead Orbit, FWC of New Monarchy. Het gaat wel iets ten koste van je Vanguard rep die je verdient, maar bij ieder level die je stijgt krijg je een Legendary wapen of armor. Zo heb ik een pistool gekregen van de vanguard met 298 en een shotgun van Dead Orbit met 294. Armor stats geldt hetzelfde. Het enige verschil tussen de fracties is wat voor logo op de wapens en armor komt, wat voor wapens je kan kopen (maar zijn allemaal 280 max) en wat voor shaders je krijgt.
Ik ben lid van fracties. Ik doe daar tot nu toe vrij weinig mee, maar misschien moet ik daar weer eens een kijkje gaan nemen om te zien wat ze in de aanbieding hebben.
[quote]Ik ben lid van fracties. Ik doe daar tot nu toe vrij weinig mee, maar misschien moet ik daar weer eens een kijkje gaan nemen om te zien wat ze in de aanbieding hebben.[/quote]
Bij ieder level dat je omhoog gaat krijg je sws een legendary item. Vandaag is ook Xur er weer. Altijd handig om te kijken wat hij heeft. Mocht hij niks hebben dan kan je altijd 3 of coins kopen. Deze zorgen ervoor dat de volgende boss of ultimate (taken eindbazen die verschijnen na het verslaan van 3 luitenants) je een kans hebt op een Exotic engram. Nu heb ik wel 15 van die coins ingezet en misschien 4 of 5 engrams gehad waarvan ik misschien maar 2 kreeg die handig waren :P. Maar ander heb je altijd exotic shards en daarmee kan je exotic weapons enzo upgraden :).
Die eindbazen zijn echt zo vervelend. Ik heb wel eens gelezen dat er tenminste een aantal spelers van een hoog level in de buurt moeten zijn, wil de eindbaas verschijnen. Gisteren een hele tijd gewacht in de pocketyard (waar bijna niemand komt) tot er een eindbaas kwam, zodat ik een quest kon afronden. Helaas zonder resultaat.
[quote]Die eindbazen zijn echt zo vervelend. Ik heb wel eens gelezen dat er tenminste een aantal spelers van een hoog level in de buurt moeten zijn, wil de eindbaas verschijnen. Gisteren een hele tijd gewacht in de pocketyard (waar bijna niemand komt) tot er een eindbaas kwam, zodat ik een quest kon afronden. Helaas zonder resultaat.[/quote]
Volgens mij moet ik die ook nog doen. Het is wel te doen om in je eentje een eindbaas te laten verschijnen, verslaan is vaak een stuk lastiger. Ze lijken haast net zo gemaakt dat je echt net genoeg tijd hebt om eentje alleen te doden.
Ok ok.. Ik ben nu echt benieuwd of Destiny een tof spel is?? Ik ben zelf of laten we zeggen was een WoW fanaat.. todat het een beetje in mij relatie en sociale leven ging borrelen hehe.. Maar dat kwam.omdat als je iets wou dat je dat met een groep van minimaal 20 man moest doen. Kan je Destiny in je eentje alles halen als het moet?? Dan bedoel ik legendarische weapons en armor.. noem het legendarische omdat ik niet weet hoe het in Destiny heet 🙂 is het ook lekker verslavend en hoe erg moet je grinde?? Ik snap dat ieder mmo grind gevoelig is maar je hebt natuurlijk wel een max 🙂 alvast bedankt voor de info en moeite hehe
Destiny is prima te doen in je eentje :). Uitzondering zijn de strikes en raids. Voor strikes moet je met z’n 3’en zijn. Hier geldt dat voor normale strikes je in automatisch met random mensen wordt gekoppeld (mits je alleen speelt). Anders kan je zelf een fire team maken van 3 personen. Maar met random mensen lukt het altijd wel. Bij strikes krijg je dus meestal ook goede loot. Hoewel hier wel geldt, hoe hoger je level hoe beter de loot. Voor raids moet je met 6 man de strijd aan gaan, maar hierbij moet je zelf een fire team samenstellen. Dus je moet vrienden hebben die met je kunnen spelen. Maar een raid staat garant voor goede loot. Maar je kan zelf ook legendary en exotic loot kopen op basis van punten die je verdient tijdens het spelen. Grinden die je eigenlijk in destiny meer door het herhalen van strikes. Maar je kan er ook voor kiezen om voor PvP te gaan. Hier krijg je meestal ook wel redelijke loot aan het einde van ieder potje.
Destiny is wel echt een spel wat je ligt of niet ligt. Ik vind het zelf een geweldig spel en kan me er uren mee vermaken (hoewel ik soms ook wel verveel tijdens het spelen). Je blijft wel vaak terugkomen, omdat er af en toe speciale tijdelijke events zijn waarbij je zeldzame of unieke loot kan krijgen. Verder heb je dagelijkse bounties die je kan afronden :).