Goeiedag,
Ik heb reeds de nieuwe NFS 2015 aangeschaft. Op zich een hartstikke mooi spel, alleen is er iets wat me een beetje irriteert. Ik heb namelijk een lichte “ruis” over het scherm, die bij sommige delen van de wereld erger wordt en wanneer het een beetje “dag” begint te worden in het spel, verdwijnt. Nu is het de meeste tijd van het spel nacht, dus heb ik er eigenlijk continue last van.
Het leuke is dat ik bij NFS Rivals precies hetzelfde heb.
Bij elk ander spel heb ik echt een prachtig beeld, niet te klagen. Ik speel voornamelijk alle spellen af op een bijna splinternieuwe full hd philips tv, uit mijn hoofd een 42 inch.
Ik heb al geprobeerd om met de instellingen te spelen van beide mijn tv en ps4, maar tevergeefs.
Ik denk zelf echt dat het aan NFS zelf ligt, aangezien ik er bij de overige (8) games die ik heb totaal geen last van heb.
Iemand met een oplossing? Als ik op YouTube kijk hebben andere spelers haarscherp beeld, dus het lijkt mij ook niet een bepaalt “effect” te zijn in het spel zelf.
Alvast bedankt!

maak er een een video van dan kunnen we het zien hoe het er uit ziet
[quote]maak er een een video van dan kunnen we het zien hoe het er uit ziet[/quote]
Ik heb ffe snel een foto gemaakt:
http://s17.postimg.org/vun7t12u7/20151109_001022.jpg
Ik hoop dat het duidelijk te zien is wat ik bedoel. Bij elk ander spel heb ik echt haarscherp beeld.
denk dat het wel een filter is over de game is net zo soort filter als toen over battlefield bad company 2
Hmm, weird, eerlijk gezegd heb ik hier zelf geen last van. Wellicht kun je in je TV een MPEG-ruisfilter o.i.d. aan doen?
[quote]Hmm, weird, eerlijk gezegd heb ik hier zelf geen last van. Wellicht kun je in je TV een MPEG-ruisfilter o.i.d. aan doen?[/quote]
Daar heb ik al mee geprobeerd te spelen, echter blijft het gewoon hetzelfde. Het veranderd wel ietsjes, maar het blijft irriteerbaar aanwezig.
De tv had deze instelling van zichzelf al op medium staan, op maximum veranderd er dus weinig.
Ik denk zelf echter nog steeds dat het niet aan mijn tv moet liggen, gezien het feit dat andere games buitenom NFS echt super super scherp afspelen.
Maar aan de andere kant heb ik nog niemand met hetzelfde probleem gezien, ook google zegt niks.
[quote]Daar heb ik al mee geprobeerd te spelen, echter blijft het gewoon hetzelfde. Het veranderd wel ietsjes, maar het blijft irriteerbaar aanwezig.
De tv had deze instelling van zichzelf al op medium staan, op maximum veranderd er dus weinig.
Ik denk zelf echter nog steeds dat het niet aan mijn tv moet liggen, gezien het feit dat andere games buitenom NFS echt super super scherp afspelen.
Maar aan de andere kant heb ik nog niemand met hetzelfde probleem gezien, ook google zegt niks.[/quote]
Als je toevallig iemand anders kent met een ps4, misschien dan diegene z’n console aan je tv knopen en testen ;).
Ik heb need for speed uitgespeeld. super spel!
Ik speelde dit spel op PS4 en heb nooit last gehad van de ruis.
Heb zelf op mijn game TV (sony 47w805) met alles uit in game mode geen last van ruis.
In de woonkamer op mijn Samsung smart TV uit 2014 wel last van ruis, ook in game mode. Al is het minder dan wat ik bij jou zie. Ik denk dat het te maken heeft met de filters op je TV en dit laat zich zien in donkere scènes. Bij mij heeft sharpness veel gedaan. Deze staat helemaal uit.