Topic: [OOT] Fallout 4

17 november 2015om 11:11

Voor al je opmerkingen, weetjes, vragen en overige zaken over Fallout 4 kan je hier terecht.

Ik begin direct met een eigen vraag, want ik weet dat heel wat spelers vast al een stuk verder zijn dan dat ik ben. Ik ben een beetje in de war met het opbouwen van je settlements. Sanctuary ben ik langzaam aan het verbeteren door verdediging en stroom aan te leggen. Maar je raad het al, onderdelen zijn schaars. Dus ga ik weer vrolijk de wasteland in en pak ik wat ik pakken kan. Maar als ik vervolgens weer terug kom, mis ik nog steeds de onderdelen. Ondanks dat deze wel in mijn eigen inventory heb. Bijvoorbeeld een oil canister, deze had ik op zak, maar volgens de game had ik geen oil. Tellen items in je inventory niet mee daarvoor? Want ik heb regelmatig rotzooi op zak, maar dan zegt de game doodleuk dat ik een onderdeel mis.

13 reacties

1. User  avatar
    62 XP

Volgens mij kan je bij je settlement alle junk die je hebt aan de settlement geven bij de workbench’s “transfer”. Hierdoor wordt die junk van de settlement zelf. Geen idee of het werkt maar misschien kan je hierdoor wel die olie zien. Daarnaast kan je bij veel traders ook pakketen van onderdelen kopen zoals wood, steel, gears, etc. Die kan je allemaal meenemen naar je settlement.

0
  2. User  avatar
    2442 XP

Ik zal het eens proberen. Ik had zelf al alle spullen gedumpt en uit elkaar gehaald in de “bouw modus”, maar dat werkte helaas niet. Ik zag inderdaad traders, maar helaas heb ik de caps niet 😛

0
  3. User  avatar
    324 XP

Ik mis circuitry voor die turrets te maken, geen idee waar ik dat kan vinden. Je kon die telefoon bij die rocket station scrappen alleen dat wist ik toen nog niet, heb dus die telefoon niet meer. Iemand enig idee heb geen zin om weer save files terug te gaan.

0
  4. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik zal het eens proberen. Ik had zelf al alle spullen gedumpt en uit elkaar gehaald in de “bouw modus”, maar dat werkte helaas niet. Ik zag inderdaad traders, maar helaas heb ik de caps niet :P[/quote]

je gaat met je junk op zak gewoon naar de workstation in de settlement waar je je turret neer wil zetten. daar druk je op vierkantje (transfer) en dan op driehoekje. daar dumpt ie alle junk mee die je op zak hebt in je workstation. die junk is gelijk beschikbaar in alle armor, weapons en chem stations die je in die settlement hebt. als je twee settlements hebt, en je wilt niet naar de ene om junk te halen waar je een turret mee kan bouwen in de andere, leg je een supply line aan door op een settler te richten, dan zie je onderaan de knop waarmee je die supplyline aan kan leggen. als je daar op drukt gaat ie naar je map en kan je de settlement kiezen die je supplies wil leveren. en bam, je hoeft niet heel moeilijk te fast travelen.

[quote]Ik mis circuitry voor die turrets te maken, geen idee waar ik dat kan vinden. Je kon die telefoon bij die rocket station scrappen alleen dat wist ik toen nog niet, heb dus die telefoon niet meer. Iemand enig idee heb geen zin om weer save files terug te gaan.[/quote]

je kan ook terwijl je in bouwmodus zit (en je hebt niet genoeg components ergens voor) tag for search doen (of highlight for search ofzo) dan staat er automatisch een vergrootglaasje achter als je op een object mikt waar dat soort component inzit. je kan ook junk kopen bij winkels (diamond city en goodneighbor bijv.) in het winkel koop menu zie je ook die vergrootglaasjes. je kan ook gewoon shipments componenten kopen en dan koop je bijv een circuitry shipment ofzo en daar zit dan veel van dat onderdeel in. maar die zijn lazarus duur.

ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.

0
  5. User  avatar
    2442 XP

[quote]je gaat met je junk op zak gewoon naar de workstation in de settlement waar je je turret neer wil zetten. daar druk je op vierkantje (transfer) en dan op driehoekje. daar dumpt ie alle junk mee die je op zak hebt in je workstation. die junk is gelijk beschikbaar in alle armor, weapons en chem stations die je in die settlement hebt. als je twee settlements hebt, en je wilt niet naar de ene om junk te halen waar je een turret mee kan bouwen in de andere, leg je een supply line aan door op een settler te richten, dan zie je onderaan de knop waarmee je die supplyline aan kan leggen. als je daar op drukt gaat ie naar je map en kan je de settlement kiezen die je supplies wil leveren. en bam, je hoeft niet heel moeilijk te fast travelen.[/quote]

Ik had het gisteren al geprobeerd en inderdaad het klopt :). Dus ik heb Sanctuary wat kunnen uitbreiden en er zijn al extra mensen komen wonen. Dus nu kan ik ook proberen die supplyline, want dat wist ik ook nog niet :).

0
  6. User  avatar
    324 XP

[quote]je gaat met je junk op zak gewoon naar de workstation in de settlement waar je je turret neer wil zetten. daar druk je op vierkantje (transfer) en dan op driehoekje. daar dumpt ie alle junk mee die je op zak hebt in je workstation. die junk is gelijk beschikbaar in alle armor, weapons en chem stations die je in die settlement hebt. als je twee settlements hebt, en je wilt niet naar de ene om junk te halen waar je een turret mee kan bouwen in de andere, leg je een supply line aan door op een settler te richten, dan zie je onderaan de knop waarmee je die supplyline aan kan leggen. als je daar op drukt gaat ie naar je map en kan je de settlement kiezen die je supplies wil leveren. en bam, je hoeft niet heel moeilijk te fast travelen.

je kan ook terwijl je in bouwmodus zit (en je hebt niet genoeg components ergens voor) tag for search doen (of highlight for search ofzo) dan staat er automatisch een vergrootglaasje achter als je op een object mikt waar dat soort component inzit. je kan ook junk kopen bij winkels (diamond city en goodneighbor bijv.) in het winkel koop menu zie je ook die vergrootglaasjes. je kan ook gewoon shipments componenten kopen en dan koop je bijv een circuitry shipment ofzo en daar zit dan veel van dat onderdeel in. maar die zijn lazarus duur.

ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.[/quote]

Dankje wel voor de tips!

0
  7. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik had het gisteren al geprobeerd en inderdaad het klopt :). Dus ik heb Sanctuary wat kunnen uitbreiden en er zijn al extra mensen komen wonen. Dus nu kan ik ook proberen die supplyline, want dat wist ik ook nog niet :).[/quote]

voel ik me ook nuttig lol

[quote]Dankje wel voor de tips![/quote]

graag gedaan.

nog een tip, als jullie “forged” tegenkomen, kijk dan heel erg uit. het zijn gewoon raiders, maar dan echt vakking hardcore. ze houden ook van flamers.

0
  8. User  avatar
    2442 XP

[quote]voel ik me ook nuttig lol

graag gedaan.

nog een tip, als jullie “forged” tegenkomen, kijk dan heel erg uit. het zijn gewoon raiders, maar dan echt vakking hardcore. ze houden ook van flamers.[/quote]

Ik kwam ook Gunners ofzo tegen, die lui hadden ook dikke wapens. Verder wordt ik gek van die suicide super mutants! Die verrassen me meestal en dan kan je alleen nog maar rennen XD.

Ik begin het craften steeds meer onder de knie te krijgen :). En ben gisteren mn eerste Vault tegen gekomen, nummertje 81. Moest daar 3 fusion cores voor inleveren om binnen te komen. Tip voor de mensen die daar ook naar binnen gaan, in het kantoor van de overseer kan je ze terug pakken.

0
  9. User  avatar
    4357 XP

[quote]Ik kwam ook Gunners ofzo tegen, die lui hadden ook dikke wapens. Verder wordt ik gek van die suicide super mutants! Die verrassen me meestal en dan kan je alleen nog maar rennen XD.

Ik begin het craften steeds meer onder de knie te krijgen :). En ben gisteren mn eerste Vault tegen gekomen, nummertje 81. Moest daar 3 fusion cores voor inleveren om binnen te komen. Tip voor de mensen die daar ook naar binnen gaan, in het kantoor van de overseer kan je ze terug pakken.[/quote]

Ondertussen zijn die voor mij geen uitdaging meer (ben lvl 53 met weet ik veel hoeveel beste mods op m’n wapens met boven de 130 damage), maar tot die tijd moet je gewoon je companion op offeren want die blijven meestal gewoon staan. XD

0
  10. User  avatar
    4247 XP

[quote][/quote] [quote][/quote]

ik heb vandaag iets ontdekt, als je suiciders kapotschiet voordat ze ontploffen, ontploffen ze niet en kan je een mini nuke looten van ze.
    en als je op de arm schiet waarmee ze die bom vasthouden, ontploffen ze vrijwel meteen. (dat laatste wist ik al vel langer)
    dus als je die mini nuke wil, schiet op de torso. gebruik vats en gebruik critical hits. das et makkelijkste.

ik heb trouwens de beste power armor gevonden. vette shit.

[quote]Ik kwam ook Gunners ofzo tegen, die lui hadden ook dikke wapens. Verder wordt ik gek van die suicide super mutants! Die verrassen me meestal en dan kan je alleen nog maar rennen XD.

Ik begin het craften steeds meer onder de knie te krijgen :). En ben gisteren mn eerste Vault tegen gekomen, nummertje 81. Moest daar 3 fusion cores voor inleveren om binnen te komen. Tip voor de mensen die daar ook naar binnen gaan, in het kantoor van de overseer kan je ze terug pakken.[/quote]

er ging iets mis, chek pls me bovenstaande bericht.

[quote]Ondertussen zijn die voor mij geen uitdaging meer (ben lvl 53 met weet ik veel hoeveel beste mods op m’n wapens met boven de 130 damage), maar tot die tijd moet je gewoon je companion op offeren want die blijven meestal gewoon staan. XD[/quote]

jij ook pls sensu

misschien hebben jullie iets aan de tips. mini nukes zijn niet al te makkelijk te vinden.

p.s. gunners zijn iets profesioneler als gewone raiders, maar nog steeds stelletje pussy’s vergeleken met the forged. trust mij.

ik heb eindelijk alle perks waarmee je de mods unluckt. behalve de hoogste science! perk.

0
  11. User  avatar
    4247 XP

ik heb zojuist een leuk filmpje gevonden:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=IkS5f9Y9G3w&index=1&list=PLVSZoKmDBr8UkYVlBITAT5rk6-rO1Zxw8[/url]

leuke dingetjes en wat trucjes. of je de trucs gebruikt moet je zelf weten. eentje is cheaten vind ik.

0
  12. User  avatar
    2442 XP

[quote]Ondertussen zijn die voor mij geen uitdaging meer (ben lvl 53 met weet ik veel hoeveel beste mods op m’n wapens met boven de 130 damage), maar tot die tijd moet je gewoon je companion op offeren want die blijven meestal gewoon staan. XD[/quote]

Ik ben ondertussen nu level 21, de meeste raiders vormen geen uitdaging meer. Het modden van wapens gaat ook lekker, maar ik vind nu meestal een betere versie van het wapen dat ik net heb gemod. Ik had wel gehoopt dat je mods tussen dezelfde type wapens kon uitwisselen. Maar is zo gigantisch veel te doen! Op een gegeven moment sla ik gewoon dingen over, omdat ik anders nooit bij mn quest kom. Of heb ik weer te veel loot bij me, moet ik weer terug naar mn huis. Echt een super spel! Ik kom gewoon tijd te kort 😛

0
  13. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik ben ondertussen nu level 21, de meeste raiders vormen geen uitdaging meer. Het modden van wapens gaat ook lekker, maar ik vind nu meestal een betere versie van het wapen dat ik net heb gemod. Ik had wel gehoopt dat je mods tussen dezelfde type wapens kon uitwisselen. Maar is zo gigantisch veel te doen! Op een gegeven moment sla ik gewoon dingen over, omdat ik anders nooit bij mn quest kom. Of heb ik weer te veel loot bij me, moet ik weer terug naar mn huis. Echt een super spel! Ik kom gewoon tijd te kort :P[/quote]

ik moet ook regelmatig dingen overslaan. anders kom ik niet aan de quests toe.
    ik heb een dagje trophies binnengeharkt omdat ik bij het punt ben aangekomen dat ik moet kiezen tussen een zooi facties.
    en als je dan het spel uitspeelt nadat je je aansluit bij een van die facties krijg je tropies voor het uitspelen van het spel via die vertakking.
    en ik heb eerst de facties gedaan die ik niet wilde, en nu doe ik de factie die ik wel wil. het is wel anders om gewoon niet te verkennen en te looten enzo en je gewoon te focussen op de quests. (ik lootte wel ammo en stimpacks). nu ik de factie doe die ik wel wil, doe ik het wat rustiger aan. wel looten enzo. omdat dat het personage is waar ik verder mee wil.

0