Goedenavond beste forumbezoekers!
Het is al een tijdje geleden sinds ik voor het laatst iets heb gepost op PSX, maar ik hoop dat jullie me desondanks toch willen helpen!
Ik ben van plan een dezer dagen een gamingheadset te kopen, en met de feestdagen die er aan zitten te komen komen hier (hopelijk!) ook wat leuke prijzen bij kijken.
Momenteel gebruik ik alleen een headset om mee te praten via party’s en dergelijke, maar wil mijn game-ervaring graag optimaliseren met een headset die al het geluid (in de best mogelijke kwaliteit) uitvoerd. Een microfoon van goede kwaliteit wil ik overigens wel behouden!
Aangezien ik nogal een grote noob ben als het gaat om specificaties en dergelijke vraag ik bij deze jullie om suggesties of tips voor mijn zoektocht naar een headset. Ik ben bekend met het populaire merk TurtleBeach, wat misschien een optie(?) is.
Het bedrag wat ik bereid ben ervoor uit te geven ligt zo rond de 60 euro.
Alle suggesties zijn welkom, zolang het een beetje betaalbaar blijft.
Alvast bedankt voor de suggesties èn voor het lezen van mijn post!
Timon

Als je je game ervaring wilt optimaliseren met een headset, zul je aan 60 euro niet genoeg hebben ben ik bang.
Meeste degelijke headsets met het wat betere kwaliteit aan geluid en bouw, tikken toch al vrij snel de 100 euro aan.
Nou had ik laatst wat headsets gezien op IGN, die zagen er wel goed uit, en werden goed gereviewed ook, durf alleen geen type en merknamen op te noemen, ik weet ook niet zeker of deze al in nederland te koop zijn. Die waren rond de 80 euro.
Ik heb laatst deze gekocht: [url]http://www.headsetshop.nl/product/652126/category-8234/turtle-beach-ear-force-recon-50p.html[/url]
Zit prima en komt prima geluid uit. Voor €100,-+ heb je natuurlijk wel een betere headset met beter geluid. Maar als 60 echt je budget is kan ik deze zeker aanraden. Je kan de mic eventueel verwijderen als je deze niet wil gebruiken.
Allereerst bedankt voor de reacties! Zoals ik al zei ligt mijn budget rond de 60 euro, maar dit mag een paar tientjes afwijken. Zolang het onder de 100 euro blijft vind ik het goed.
@7th-son Ik zou natuurlijk hef liefste de beste headset kopen die er is, maar gezien het feit dat ik een student ben en studenten nog al eens krap bij kas zitten geef ik liever niet te veel geld uit.
Na zelf een beetje op internet te hebben gekeken kwam ik uit bij deze headset:
[url]http://www.headsetshop.nl/product/334287/turtle-beach-ear-force-px22-zwart.html[/url]
Kwaliteit is volgensmij niet onaardig en een aantal handige features. Het grootste nadeel dat ik kon bespeuren waren de klachten rondom het comfort na x aantal uur spelen. Dit lijkt geen groot obstakel aangezien ik vaak niet langer dan 2-3 uur achter elkaar game.
Iemand ervaring met deze headset?
[quote]Allereerst bedankt voor de reacties! Zoals ik al zei ligt mijn budget rond de 60 euro, maar dit mag een paar tientjes afwijken. Zolang het onder de 100 euro blijft vind ik het goed.
@7th-son Ik zou natuurlijk hef liefste de beste headset kopen die er is, maar gezien het feit dat ik een student ben en studenten nog al eens krap bij kas zitten geef ik liever niet te veel geld uit.
Na zelf een beetje op internet te hebben gekeken kwam ik uit bij deze headset:
[url]http://www.headsetshop.nl/product/334287/turtle-beach-ear-force-px22-zwart.html[/url]
Kwaliteit is volgensmij niet onaardig en een aantal handige features. Het grootste nadeel dat ik kon bespeuren waren de klachten rondom het comfort na x aantal uur spelen. Dit lijkt geen groot obstakel aangezien ik vaak niet langer dan 2-3 uur achter elkaar game.
Iemand ervaring met deze headset?[/quote]
Paar uur gamen heb je wel met de meeste headsets (hoewel ik met mijn nieuwe dit nog niet heb gehad). Ik hoop wel dat dit geen probleem is voor je headset (PX22)? “Om PlayStation 4-gamegeluid via de Turtle Beach Ear Force PX22 af te spelen dien je de headset te verbinden met de stereo-uitvoer van je televisie of audio-ontvanger.”.
[quote]Paar uur gamen heb je wel met de meeste headsets (hoewel ik met mijn nieuwe dit nog niet heb gehad). Ik hoop wel dat dit geen probleem is voor je headset (PX22)? “Om PlayStation 4-gamegeluid via de Turtle Beach Ear Force PX22 af te spelen dien je de headset te verbinden met de stereo-uitvoer van je televisie of audio-ontvanger.”.[/quote]
Na enkele YouTube reviews te hebben gekeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de headset niet-echt PS4 friendly is, wellicht een afknapper ja.
Voor een tientje extra is er ook nog de Sony PlayStation Wireless 2.0 headset. Erg gemakkelijk in gebruik van wat ik tot nu toe heb gezien. Iemand hier ervaringen mee? Is de kwaliteit goed, of betaal je vooral voor het Sony logo op de zijkant?
http://www.bax-shop.nl/broadcast-hoofdtelefoon/beyerdynamic-mmx-2-multimedia-hoofdtelefoon
Heb ik al een jaar vanaf het begin van ps4 op mijn hoofd een wereld ding
perfect digitaal geluid en zeer goede mic. lekker licht en ook nog bruikbaar voor de pc
en nu voor € 51 in de aanbieding,
Voor die prijs zou ik hen zeker aanraden!
Groetjes Van de Eskimo