Forum

Topic: Beste PS3 Race Game?

Anoniem's avatar

Ik heb vandaag Ridge Racer en ik vind er echt niets aan.
Over de graphics valt niet te klagen, maar de gameplay….
Onrealistischer en makkelijker kan haast niet. Ik glij door bochten en kom dwars op het weg, maar ga daarna gewoon weer door met de zelfde snelheid. Ik kan zelfs me auto volledig draaien en dan gewoon weer doorrijden.

Ik wil hem dus morgen om ruilen voor een ander Race spel. Ik dacht aan F1 2008, want de demo in Media Markt beviel me wel. :p

Dus ik wou jullie vragen wat jullie het beste PS3 Race Game vinden. Ik kan er zelf geen noemen, want Ridge Racer is de enige die ik bezit.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. 790 XP
    Robbert's avatar

    Ik dacht dat GRID en GT Prologue de beste waren, maar ik ben zelf geen racefanaat!

  2. 1386 XP
    Redd's avatar

    VOlgende keer even reviews checken voor je wat koopt. 😉

    Ridge racer is natuurlijk een hele aparte game, als je een normale racegame verwacht. :p
    Ik vind zelf Need for Speed Prostreet erg goed, en Prologue is natuurlijk een goede (demo van een) simulator.

    GRiD moet je maar van houden, moet je de demo even proberen… beetje burnout meets arcade-gaming. :p

  3. 304 XP
    Edwin's avatar

    Verplaatst 😉

    Ik heb zelf aardig wat racers, Motorstorm, Ridge Racer 7, Burnout Paradise, GT5: Prologue… Ze zijn allemaal super, alleen stuk voor stuk totaal anders. Ridge Racer is in mijn ogen een topgame, maar niet realistisch en je moet er wel even aan wennen.

    Als je slim bent download je GT HD (staat bij volledige games dacht ik, is wel gratis) en de demo’s van NFS Prostreet, GRiD, F1:CE en Motorstorm even uit de store, dan kan je zelf beslissen welke je het beste vind:) (GT HD speelt ongeveer hetzelfde als Prologue, alleen is prologue 10x zo uitgebreid)

    Wil je zekerheid, koop dan voor een paar tientjes Need for Speed Carbon (edit: of ruil, sorry moet ff wat beter lezen), daar heb je free roaming, racen en tunen in de oude NFS stijl, zonder dat je daar de volle 60 eu voor hoeft te betalen 🙂

  4. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik kan jou Gran Turismo 5 prologue aanraden. Maar het is nog maar een ”demo”.
    GT5 is gewoon het meest realistishe spel wat er op de PS3 uit is denk ik =/
    Maar heeft nog geen schade. Hier zal in de herfst een update voor uit komen die dat wel mogelijk zal maken.

    Ook kan ik jou Motorstorm aanraden. Maar als je nog even wacht , komt Motorstorm 2 : Pacific rift uit.Deze zal veel meer mogelijkheden hebben tegenover deel 1.
    -Mooiere graphics.
    -Splitscreen. (tot 4 personen)
    -Splitscreen online. (zoals bij warhawk)
    -Geen woestijn meer , maar jungle.
    -1 Extra type voertuig. (monstertruck)

    Maar het is moeilijk te zeggen als jij je spel morgen al terug moet brengen. =/

    EDIT:
    Als je van tuning houdt , in Oktober komt Midnight Club LA uit. 😀

  5. 421 XP
    Rhox's avatar

    Mmm niemand heeft het hier over CM Dirt!
    Ik hou van alle (realistische) racegames (dus zonder schieten met auto’s).
    Volgende heb ik al gespeeld/bezit (in volgorde van persoonlijke voorkeur + uitleg grootste pluspunten):
    – CM Dirt (erg realistisch en afwisselend, ‘volledig spel’)
    – GT5 Pro (grafisch uitstekend, ‘uitgebreid spel’)
    – MotorStorm (anders dan realistische games, ‘snel spel’, erg leuk als afwisseling tussen andere racegames)
    – Grid (realistisch, mooi spel, verveeld sneller als GT5Pro)
    – F1 CE (grafisch iets minder, realistisch, F1gevoel -enkel demo gespeeld, kijk uit naar de nieuwe versie-)
    – NFS Prostreet (minder aantrekkelijk, verveeld snel)
    – Ridge Racer 7 (grafisch ok, speelt niet erg lekker en verveeld sneller)

    …. zal er nog enkele vergeten zijn, maar dat wil zeggen dat ze mij vele minder aanspraken ….

    Ben benieuwd wanneer er eens een top-karting game zou komen 🙂

  6. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Ik denk dat alles nu wel gezegd is 😀 Haha!

  7. 454 XP
    arwin1993's avatar

    @RHOX mooie lijst ik speel zelf nog steeds af en toe prologue en heb het nu al veel langer gespeeld dan moterstorm.

    F1 CE komt geen nieuw deel van maar van codemaster omdat sony licensie niet heeft gekocht

  8. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Ik dacht ook aan motorstorm, maar er komt binnekort alweer een deel twee uit.
    Ik denk toch dat ik voor Prolugue ga, heb net een paar video’s van gezien en het ziet er erg goed uit.

    Bedankt voor jullie reacties, ik ga hem zo omruilen. 😀

  9. 454 XP
    arwin1993's avatar

    goede keuze

  10. 236 XP
    Djierod's avatar

    ik zou je GRID aanraden ook al is die multi platform.

    + Geweldige graphics
    + prachtige banen
    + Door de mix van Arcade en Sim speelt het erg lekker.
    + Online
    + Schade model

    – Als je arcade racers bent gewend moet je even wennen, je zou nog wel eens gefrustreerd kunnen raken van het verliezen met je auto.

  11. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Ja zeker wel GRID. Grid is tot nu toe enige ps3 game waar je het ultieme racegevoel krijgt. GT5 Prologue ziet er mooi uit, maar het is totaal niet verbeterd qua gameplay aan GT4 op Playstation 2 ! :devilsmoke: Ze hebben nog veel werk te doen, daarom komt het spel zo laat uit. Je kan beter wachten op het complete spel GT5 en nu Grid aanschaffen!! :devilsmoke:

    :devilsmoke: :rasta:

  12. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    GRID vind ik persoonlijk TE arcade..
    Met de demo kon ik zonder te remmen een haarspeldbocht nemen. -.-
    Iets wat je in het echt niet moet doen. :p
    GT5 Prologue vind ik zelf zeer mooi uitgewerkt , maar de schade mist nog .
    Wacht maar tot de herfst 😉 dan komt de update die schademodels met zich mee brengt! 😀

  13. 209 XP
    Xemurai's avatar

    @ Vikas ; Kijk hier ben ik het nou helemaal met je eens! 🙂 Het mag dan te arcade zijn, maar damn die geluiden zijn ongelofelijk! En het snelheids gevoel…. omg.

  14. 236 XP
    Djierod's avatar

    GRID vind ik persoonlijk TE arcade..
    Met de demo kon ik zonder te remmen een haarspeldbocht nemen. -.-
    Iets wat je in het echt niet moet doen. :p
    GT5 Prologue vind ik zelf zeer mooi uitgewerkt , maar de schade mist nog .
    Wacht maar tot de herfst 😉 dan komt de update die schademodels met zich mee brengt! 😀

    Niet helemaal mee eens, die demo was gewoon makkelijk, want je vliegt niet makkelijk door een bocht heen met die snelle auto’s.

  15. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Ik heb hem omgeruild voor Prolugue en ik vind het echt een vet spel.
    Het is inderdaad jammer van dat schade, maar blijft vet.
    Heel misschien haal ik Grid wel na Motorstorm en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer andere spellen. :p

    Er komen zoveel goede games uit.. Ik kan niet meer kiezen! :confused:

  16. 454 XP
    arwin1993's avatar

    prologue word pas vet als je de f1 hebt die is echt zo vet

  17. 9 XP
    Timmeh_PS3's avatar

    Burnout Paradise all the way man;)

  18. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Geen zorgen Goodfella.
    In de herfst krijgt GT5: Prologue een update 🙂
    Vanaf dan hebben de auto’s wÊl schade.

    Tenzei je natuurlijk zo goed bent , dat je nooit botst :p

  19. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Ik bots nu best veel, ik moet nog een beetje wennen.
    Gisteren hele nacht Ridge Racer gespeeld en dan nu Prolugue. :p
    Gaat niet echt.
    Maar ik ga vannacht er weer tegenaan en zal tegen de ochtend een GranTurismo-Pro (met slaap) zijn. muahahah

  20. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Tja, tis maar wat je leuk vind. Persoonlijk vind ik Grid de beste ps3 game, ook al heb ik hem neit maar ik speel nog best vaak de demo. GT5 vind ik meer een simulator…:(

  21. 564 XP
    Rox92's avatar

    Verplaatst 😉

    Ik heb zelf aardig wat racers, Motorstorm, Ridge Racer 7, Burnout Paradise, GT5: Prologue… Ze zijn allemaal super, alleen stuk voor stuk totaal anders. Ridge Racer is in mijn ogen een topgame, maar niet realistisch en je moet er wel even aan wennen.

    Als je slim bent download je GT HD (staat bij volledige games dacht ik, is wel gratis) en de demo’s van NFS Prostreet, GRiD, F1:CE en Motorstorm even uit de store, dan kan je zelf beslissen welke je het beste vind:) (GT HD speelt ongeveer hetzelfde als Prologue, alleen is prologue 10x zo uitgebreid)

    Wil je zekerheid, koop dan voor een paar tientjes Need for Speed Carbon (edit: of ruil, sorry moet ff wat beter lezen), daar heb je free roaming, racen en tunen in de oude NFS stijl, zonder dat je daar de volle 60 eu voor hoeft te betalen 🙂

    Btw ik ken GT HD niet vinden 😡
    zou hem graag eerst proberen voordat ik hem koop maar vind alleen maar het volledige spel…..

  22. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Racen in GTA IV online is die shit!(ja die waren jullie vergeten hÊ :P)

  23. 236 XP
    Djierod's avatar

    GT HD is toch niet meer te krijgen? ik dacht dat Sony dat spel er af had gehaald afgelopen jaar.

  24. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Saturn in Rotterdam kan je hem nog steeds halen.

  25. 236 XP
    Djierod's avatar

    Saturn in Rotterdam kan je hem nog steeds halen.

    GT HD was gratis, weet dus niet of die ook op blu ray stond?

  26. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Daar zat hij in de ps3, dus ik denk het wel? :p

  27. 1386 XP
    Redd's avatar

    GT HD is toch nooit op blu ray uitgekomen? o.o!

    Edit.

    Zijn blijkbaar wel gratis blu ray demo discs geweest.

  28. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Zijn blijkbaar wel gratis blu ray demo discs geweest.

    Ik denk dat dat het is dan. :p

  29. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    GRID vind ik persoonlijk TE arcade..
    Met de demo kon ik zonder te remmen een haarspeldbocht nemen. -.-
    Iets wat je in het echt niet moet doen. :p
    GT5 Prologue vind ik zelf zeer mooi uitgewerkt , maar de schade mist nog .
    Wacht maar tot de herfst 😉 dan komt de update die schademodels met zich mee brengt! 😀

    Grid is echt niet te arcade. Demo was gewoon simpele shit. K heb Grid niet aangeschaft vanwege de demo. K heb Grid aangeschaft na het lezen van de review van het officiele Playstation Magazine, en dat verhaal overtuigde mij om Grid aan te schaffen. 1 van de belangrijkste aspecten om Grid aan te schaffen is het schademodel :devilsmoke: En natuurlijk het echte race-gevoel. Geen neppe Burnout of NFS shit. En waarom Gt5 prologue??? Dat is nix meer dan een grote DEMO :;) Dat vind ik persoonlijk een domme aankoop, je gaat straks hetzelfde bedrag betalen voor het complete spel :horny: Koop nu beter wat anders dan. En qua racegames op de ps3, is Grid de enige die z’n doekoes waard is :devilsmoke:

    Friendly helicopter on the way :devil_glass:
    Smoke Weed everyday:rasta:

  30. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Ik heb hem al gekocht en het bevalt me wel. Er zullen nog heel veel games uitkomen en als ik dan nog geld over heb koop ik misschien nog GRiD, want ik hoor er heel veel positiefs over. Zometeen SC4 kopen. 😀