Forum

Topic: playtv?

Anoniem's avatar

wat vind jij nou van playtv?

ik vind het helemaal geweldig en ik ga hem 150% zeker halen
maar dat boei niet, wat vinden jullie ervan?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

38 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Erg vet. Ik weet er nog niet het fijne van maar ik denk wel dat ik het ga kopen.

    Kan je nog wat info posten? 😀

  2. 356 XP
    Godfather's avatar

    Het is een soort uitbreiding voor de PS3. Waarmee je dus progjes kan opnemen en opslaan op de HDD van je PS3. Lijkt me wel leuk maar er is nog niets bekend over NL of BE

  3. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Erg vet. Ik weet er nog niet het fijne van maar ik denk wel dat ik het ga kopen.

    Kan je nog wat info posten? 😀

    ik ga et ff kopieren

  4. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Sommigen van jullie zullen ongetwijfeld weten dat PlayTV aangekondigd is voor de PS3. Wat getoond is over PlayTV spreekt mij heel erg aan. Voor diegene die nog niets van PlayTV weet en zijn PS3 als mediacenter wil gaan gebruiken is PlayTV toch een artikel wat in de gaten gehouden moet worden.

    Voor al het nieuws, bekendmakingen, vragen en antwoorden m.b.t. PlayTV wil ik dit topic openen.
    Een beknopte uitleg over wat PlayTV ons moet gaan bieden is hieronder te vinden.

    Wat is PlayTV?

    ——————————————————————————–

    Sony heeft een tijdens de Games Convention in Leipzig aangekondigd te komen met de PlayTV. Sony’s PlayTV is een TV-Tuner in een externe behuizing die het mogelijk moet maken om de Playstation3 (PS3) om te toveren tot een geavanceerde recorder, waarmee gebruikers TV kunnen kijken, pauzeren en kunen opnemen. Momenteel wordt er nog veel gekloot met Tversity, Nero, WMP11 en andere tools om muziek, foto’s en film naar de PS3 te streamen. Hierover is een topic en ik wil het daarom ook niet deze “functionaliteit” gaan hebben.

    Wat kan PlayTV?

    ——————————————————————————–

    PlayTV heeft een dual-tuner en PVR software nodig om de PS3 te veranderen in een veelzijdig mediacenter. Wanneer men in het bezit is van een Playstation Portable (PSP) kan met PlayTV zelfs het mogelijk worden om op afstand via een Wi-Fi-verbinding opnames in te stellen, TV te kijken en opgenomen programma’s bekijken. Het wordt mogelijk om via een USB-kabel opgenomen TV-programma’s over te zetten naar de PSP om ze in hoge kwaliteit te bekijken, waar en wanneer je maar wilt.

    Wat wordt ondersteund?

    ——————————————————————————–

    PlayTV ondersteund formaten tot 1080p (weergeven én opnemen) en ontvangt zijn signalen over DVB-T
    Verder is PlayTV uitgerust met een EPG (Electronic Programma Guide) waar het gehele programmaoverzicht op te vinden is. De besturing kan met de Sixaxis of met de optionele afstandsbediening voor de PS3.
    PlayTV word via een USB verbinding aangesloten op de PS3.

    Wanneer is PlayTV beschikbaar?

    ——————————————————————————–

    Voor tot nu bekend komt PlayTV al begin 2008 naar Europa. Goed nieuws, maar voor alsnog komt PlayTV eerst naar de UK, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje. Voor de BeNeLux staat nog niets gepland.

  5. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Wanneer is PlayTV beschikbaar?

    ——————————————————————————–

    Voor tot nu bekend komt PlayTV al begin 2008 naar Europa. Goed nieuws, maar voor alsnog komt PlayTV eerst naar de UK, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje. Voor de BeNeLux staat nog niets gepland.

    ik zat net ook nog te kijken op ps3 sense en daar stond dat playtv op 13 september in nederland komt 😀

  6. 64 XP
    MmarkM's avatar

    Voor zover ik weet komt PlayTV niet in Nederland, of heb ik wat gemist?

  7. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Tuurlijk komt t wel in de EU! Alleen ik weet niet wanneer :horny:

  8. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    LINK

    Werk met free to air digitale tv dus voor ons niet zo intersant

  9. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als er inderdaad geen manier komt om ‘normale’ kabel televisie zenders te kijken ga ik erg twijfelen of ik het wel wil. :p

    Anders moet ik er ook nog is een digitale tv abbo bij nemen?..

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Hm. Klinkt erg vet :).

    Maar als ik het goed begrijp dan pikt de TV alleen gratis uitgezonden digitale zenders op? En daarvan zijn er in Nederland maar 3; Nederland 1, 2 en 3?

    Stel dat dat je dan een digitaal tv abonnement hebt, kan je dan wel meer zenders ontvangen?

  11. 145 XP
    Flux's avatar

    Ik hoop persoonlijk dat je er meer zenders op kan zien behalve N1,2 en 3. Zou zonden zijn om zoiets te kopen en maar 3 zenders te kunnen bekijken.

  12. 34 XP
    wtmtk2's avatar

    Toen ik de info las en zag: Tv kijken, opnemen en afspelen was ik al verkocht. JA ik ga em dus halen 😀

  13. 1268 XP
    luctheman's avatar

    zou het eigenlijk ook kunnen dat je met playtv je eigen videos van spellen zou kunnen afspelen en dat op youtube e.d. kunne uploaden?
    en hopelijk eindelijk ook dat het leesbaar is en niet zon debiel die met zijn videocamera de tv filmt

  14. 34 XP
    wtmtk2's avatar

    denk ’t wel, ik hoop owk dat je gamen op kunt nemen zonder lagg

  15. 356 XP
    Godfather's avatar

    De PS3 heeft een hele grote ram. Dus ja ze kunnen er makkelijk video en upload support in bouwen. Misschien een aparte plek site of een plek als PSN om je video’s te uploaden.

  16. 216 XP
    Depsie's avatar

    als je buitenlandse voetbalwedstrijden live zou kunnen zien ben ik denk ik al verkocht 😀

  17. 421 XP
    Rhox's avatar

    Ik weet het toch niet.
    Wij hebben al digitale tv thuis, wat praktisch hetzelfde is (enkel amper posten op de PS3).
    De ondersteuning van de PSP is dan wel weer fantastisch!
    Mocht ik dezelfde programma’s als op onze huidige digitale tv binnen krijgen , haal ik’m ook.

  18. 1268 XP
    luctheman's avatar

    zou het eigenlijk niet kunnen…

    dat als je kanaal digitaal of zoiets hebt dat je via je ps3 die zenders ook kunt bekijken

  19. 421 XP
    Rhox's avatar

    zou het eigenlijk niet kunnen…

    dat als je kanaal digitaal of zoiets hebt dat je via je ps3 die zenders ook kunt bekijken

    Mmm, denk het niet direct, vermits de meeste gecodeerd zijn 🙁

  20. 1402 XP
    Selec1's avatar

    de PS3 heeft juist niet veel RAM geheugen. Maar 128mb ofzo. Maar met de kracht van de CELL processor komt alles weer goed :).

  21. 1268 XP
    luctheman's avatar

    hey allemaal ik heb net weer even gekeken naar playtv en had dit topic weer ff gelezen en zag op google dat je honderden! europese zenders kunt bekijken

    en dus is de vraag over alleen nederland 1, 2 en 3 ook opgelost:D

    dus hoogstwaarschijnlijk zou je dan dus ook engels voetbal kunnen kijken:D

    Edit: kijk hier enneh.. luister naar 0.22 tot 1.00 krijg je wat antwoord:D

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266654

  22. 1402 XP
    Selec1's avatar

    hey allemaal ik heb net weer even gekeken naar playtv en had dit topic weer ff gelezen en zag op google dat je 230! europese zenders kunt bekijken

    en dus is de vraag over alleen nederland 1, 2 en 3 ook opgelost:D

    dus hoogstwaarschijnlijk zou je dan dus ook engels voetbal kunnen kijken:D

    Dat is of in het buitenland of je moet er een betaald abbonement op digitale TV hebben + nog eens een uitbreidings pakket voor die 230 zenders.

  23. 1268 XP
    luctheman's avatar

    ik heb et even geupdate moet je even het filmpje bekijken r@tz

  24. 1402 XP
    Selec1's avatar

    ik heb et even geupdate moet je even het filmpje bekijken r@tz

    In het filmpje word er alleen gezegt dat veel zenders de EPG al uitzenden. Er word trouwens ook niet 230 maar (volgens mij) 103 genoemd. Ook wordt er niks over Nederland gezegt.

    Dus….

  25. 1268 XP
    luctheman's avatar

    hij zei hundreds… dus dan kan je alsnog mss videos opnemen van je tv toch?

  26. 1268 XP
    luctheman's avatar

    trouwens kan me niet schelen want ik ga hem toch kopen 😀

  27. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    hoe veel gaat play tv kosten

  28. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    €90 – €100 had ik ergens gelezen?

    Wel duur. daarom wil ik graag eerst weten welke zenders mogelijk zijn.
    En of ik het kan aansluiten op mijn UPC kastje.

  29. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    €90 – €100 had ik ergens gelezen?

    Wel duur. daarom wil ik graag eerst weten welke zenders mogelijk zijn.
    En of ik het kan aansluiten op mijn UPC kastje.

    Volgens mij had het alleen een analoge aansluiting, ik denk dat dit kastje gewoon de kabel afzoekt naar de zenders, en gewoon alle zenders die jij tot je beschikking hebt kunt zien.

  30. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Het lullige is dat het kastje alleen een aansluiting heeft voor Digitale TV. Dat betekent dat je alleen de gratis zenders kan ontvangen en dat zijn hier in Nederland maar 3 (Nederland 1,2 en 3). Zelfs al heb je een Digitale TV abbonement kan je nog niet meer zenders ontvangen. Dit komt omdat je een soort van pasje in je Digitale ontvanger doet (die je van je provider krijgt).

    Het kastje van PlayTV moet dus aangepas worden (een gleuf voor het pasje) om, als je een Digitaal abbonement hebt, meer zenders te kunnen ontvangen. En we weten hoe Sony omgaat met Europa dus ik heb er niet al te veel hoop op.

    Het is wel een interresante read op Tweakers.net

  31. 421 XP
    Rhox's avatar

    PlayTV is in de BeNeLux vooral handig voor de samenwerking met PSP, voor de rest heeft het voor de (reeds) digitale kijkers echt geen meerwaarde (om tv te zien hé).

  32. 64 XP
    MmarkM's avatar

    Ik hoop dat Sony hier nog wat mee gaat doen.

  33. 131 XP
    bnk90's avatar

    dus eigenlijk is de playtv een apperaatje die je je favo programmas laa opnemen

  34. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Ik heb goed nieuws,

    ik krijg voor mijn verjaardag als heel laat cadeautje omdat ze mijn verjaardagskado hadden verkocht(vraag niet waarom:dizzy:)
    krijg ik Playtv samen met Resistance 2
    Dus dan kan ik jullie ook wat meer vertellen over playtv^^

    grt,

    Luctheman

  35. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Is ie al uit dan?

  36. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Ik heb goed nieuws,

    ik krijg voor mijn verjaardag als heel laat cadeautje omdat ze mijn verjaardagskado hadden verkocht(vraag niet waarom:dizzy:)
    krijg ik Playtv samen met Resistance 2
    Dus dan kan ik jullie ook wat meer vertellen over playtv^^

    grt,

    Luctheman

    In welk land woon je dan? Want in Nederland heb je er eigenlijk niets aan. (tenzij je graag 1,2,3 kijkt)

  37. 1268 XP
    luctheman's avatar

    ze zeiden nog dat je 130 zenders in europa kon bekijken

  38. 293 XP
    Japsuh's avatar

    ze zeiden nog dat je 130 zenders in europa kon bekijken

    Dat is niet waar… Als je een kaartje hebt voor een digitale tv tuner, dan kun je die in die tv tuner doen, maar niet in PlayTV.