Forum

Topic: 240621 cyberpunk2077 PS5

Anoniem's avatar

Aan alle PS5 gebruikers, zojuist heb ik Cyberpunk aangeschaft in de pstore (ja iets meer betaald dan de meeste fysieke uitgaven bij retailers).
Wat een heerlijk spel, grafisch ziet ie er goed uit en ook loopt ie heerlijk soepel.
Nog geen crashes of andere vreemde scenario’s gehad.
Ik ben bijna 2 uur in game verder.

Voor mezelf echt een aankoop die het waard was/is om te halen.

Na alle negatieve nieuws kan ik zelf zeggen, dat het vanaf nu onterecht is.

Enkel en alleen gespeeld op de ps5.

Grt ,

Marlon

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

35 reacties

  1. Anoniem -
    Anoniem-8862's avatar

    Ik wilde het spel kopen maar zie er toch vanaf. Heb er geen vertrouwen in dat de ps5 versie genoeg veranderingen met zich meebrengt om er een top game van te maken. De pc versie is immers ook nog niet geweldig.

  2. 93 XP
    BozeMax's avatar

    Ik heb hem gekocht voor 25 euro maar wacht lekker de gratis PS5 upgrade af.

  3. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @BozeMax:

    Als die komt begin ik gewoon opnieuw.

    In de tussentijd ben ik volop aan het genieten van de meest bekritiseerde game ooit die ik heb aangeschaft.

  4. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    Update:

    Inmiddels ruim 6 uur erop zitten.

    1x een foutmelding gehad, hierdoor moest ik het spel opnieuw opstarten.

    Verder geen bugs of vreemde taferelen gezien.

    Al met al, blij met de gok om 50 euro uit te geven. Zelf vindt ik ‘m wel waard. Dat is persoonlijk.

  5. 9451 XP
    stefan52a's avatar

    Goed om te horen dat je er plezier uithaalt, misschien ik ook als ik hem op de PS5 ga spelen, nadat ik die heb.

  6. 9451 XP
    stefan52a's avatar

    @BozeMax: Exact , ik ook.

  7. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @stefan52a:

    Ben er zelf ook heel blij mee.
    Het was namelijk een gok of het wat zou zijn.

    Had wel nog wat opgezocht op YouTube, ik kan alleen maar beamen dat de framerate stabiel is en er na 6 uur gametime 1 foutmelding is geweest.

    Verder geen rare fratsen tijdens het spelen.

    Als de Kids weer slapen ga ik vanavond nog ff een uurtje spelen. Hoop ik.

  8. 27 XP
    Prof_Bolletje's avatar

    Ik had hem een paar maanden geleden op disk voor de ps4 aangeschaft maar dan op de ps5 afgespeeld en ik had erg vaak dat hij vast liep. Uiteindelijk gestopt, ik pak hem weer opnieuw op zodra de ps5 versie uit is.

    Verder wel een vet spel.

  9. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @Prof_Bolletje:

    Kan het me voorstellen als veel crashed in een game. Dan gaat de lol er snel vanaf.

    Het spel is echt vet, coole verhaallijn.
    Ik hoop vanavond nog wat uurtjes erin te pompen.

    Als de 5 upgraden komt doe ik ‘m gewoon nog een keer.
    Er zijn vele mogelijkheden dus nog een run voor de 5 geoptimaliseerde game is het zeker waard.

    Hopelijk ben ik dan met deze run klaar.

  10. Anoniem -
    Anoniem-771's avatar

    @Marlon_o: Die kritiek was ook hoofdzakelijk voor als je op de originele PlayStation 4 speelde. Op de PS5 draaide de game bij begin al goed.

  11. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Ik wou hem bij de release kopen, uiteindelijk niet gedaan door de slechte verhalen. Ik wil hem nog wel maar ik wacht nu wel even op de PS5 versie.

  12. Anoniem -
    Anoniem-2348's avatar

    Is de game nog steeds 15 FPS, of is dat inmiddels verholpen? Wacht nog op een ps5 upgrade, hoop dat ie voor het eind van dit jaar is.

  13. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @Anoniem-2348:

    Hij draait helemaal soepel op de ps5, zelf heb ik het niet geklokt. Wel zag ik op YouTube dat ie redelijk stabiel 60fps haalt.
    Allen in de auto in bochten kan ie zakken naar 54fps.

    Mijn persoonlijke ervaring is super.
    Wat een beleving.
    En wat een replay waarde.

  14. Anoniem -
    Anoniem-6779's avatar

    @Anoniem-2348: Op de PS4 loopt hij wat beter dan eerst, maar nog steeds verre van optimaal

  15. Anoniem -
    Anoniem-4554's avatar

    @Marlon_o: Heb je de game al uitgespeeld?

  16. 8379 XP
    7th-son's avatar

    @Marlon_o: ik heb de neiging om de game gewoon helemaal niet te kopen.

    Mijn interesse is totaal verdwenen, alleen maar door het leveren van een “defect” product. Het is en blijft een slechte zaak vind ik, en voor een bedrijf als Cd project red is het helemaal schandalig.
    Ze (heel veel developers) maken misbruik van het feit dat ze hun product kunnen patch en na verkoop. Vroeger kon dat niet en moest je product klaar zijn bij release, of ze stelde het uit. Hoe ze cyberpunk uitgebracht hebben vind ik net zo erg als false advertisement wat je tegenwoordig ziet op Facebook en dergelijke. Schande!

  17. Anoniem -
    Anoniem-6124's avatar

    @Marlon_o: de wereld is dood

  18. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @Anoniem-4554:

    Nee nog niet, gaat nog wel ff duren ben ik bang voor.

    Ik kan niet elke dag gamen, en als ik game ben ik blij dat ik 2 uurtjes heb in de avond.

    Dus kan max 4 tot 6 uur gamen per week.

    Vroeger voor happy family life had ik meer tijd voor mijn hobby.

    Daarnaast speel ik met de Kids ook op de switch of andere games op de ps4 of ps5.

  19. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @7th-son:

    Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het releasen van games die in de loop van het eerste jaar zoveel patches en updates krijgen dat ze daarna eindelijk (redelijk) speelbaar zijn.

    Ik heb de the witcher 3 goty 2 en een half jaar na release gekocht en moest zeggen dat ik me daarmee heerlijk vermaakt heb. Ook die game was niet optimaal tijdens release.

    Normaliter koop ik alleen games in de aanbieding op fifa na, mijn oudste zoon kan ik toch niet een oude game laten spelen. En ook ik vermaak me er wel mee.

    Al met al, heb ik een gok gewaagd en ik vermaak me er prima mee. Leuke game, goede verhaallijn en zometeen met de ps5 update doe ik gewoon een rerun.

  20. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @Anoniem-6124:

    Het is maar wat je verwacht van je wereld.
    Tot nu toe vindt ik het wel aangenaam.

    Je moet ook geen appels met peren vergelijken.

    De wereld van dying Light is wel dood, hoort immers bij de game.

  21. Anoniem -
    Anoniem-9802's avatar

    hoeveel heb je betaald gekregen om deze onzin met ons te delen?
    Heb alleen maar crashes en foutmeldingen, misschien heb je een speciale versie.

  22. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @Anoniem-9802:

    Juist omdat iedereen zoveel negatiefs weet neet te pennen / tikken, ben ik deze topic gestart.

    Daar ik bijna nooit (zoals eerder vermeld) games voor de volle prijs koop, was dit voor mij een enorme gok.
    Mede door alle kritiek die ik / wij allemaal overal kunnen lezen en terug zien.

    Zoals ik al eerder zei, ik geniet van mijn digitale uitgave met update 1.23 op de ps5.
    Waar ik 50 harde euries heb voor moeten neerleggen/overmaken.

    Al met al voor mij een goede aanwinst.
    Met tot nog toe 1 crash en 1x bij een eettent een vrouw die met haar enkels in de stoep stond.

    Voor de rest niets verrassends gezien.

    RDRD2 had ik paarden die in de lucht liepen. In meerdere dorpjes/stadjes of gehuchten (hoe je het ook wilt benoemen).

    Games zijn helaas niet af bij release, bij Sony exclusives heb je weinig grove fouten.

    Bij ghost of tshushima was het traplopen niet denderend. Daarop gaan veel developers plat.
    Sommige zoomen in bij het trap lopen en zie je de voeten niet in beeld. Valt het minder op.

    Voor nu hoop ik dat je mogelijk ook minder crashes krijgt tijdens jouw sessie en ook net zoveel plezier kan beleven als ik doe met deze game.

  23. Anoniem -
    Anoniem-1624's avatar

    @Marlon_o: als je de game niet hebt uitgespeeld, hoe kan je dan onder de indruk zijn van de replaywaarde?

  24. Anoniem -
    Anoniem-8965's avatar

    @7th-son: Dat is ook de reden waarom ik er vanaf zie. Ik geloof er ook niet in dat de ps5 versie zoveel beter zal worden dat de versies die je nu kan kopen.

  25. 8379 XP
    7th-son's avatar

    @Marlon_o: dat ze te lopen huilen om dat soort dingetjes, zoals traplopen, is overdreven. Daar werkt je game niet meer of minder door. Het is alleen een afwerking waar sommige mensen zich aan storen.
    Dit is natuurlijk totaal niet te vergelijken met cp2077, vooral bij dag 1. The witcher 3, zoals je zelf ook al aan gaf, ook niet al te denderend. Al was dat wel te spelen zonder echte crashes.
    Rdr2 (maar ook gta5) waren een ramp bij release. Net als vele games van bv Bethesda, Ubisoft, om maar wat op te noemen.

  26. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    @7th-son:

    Jij hebt in allereerste instantie gelijk, developers kunnen gewoon onafgewerkte games uitbrengen want ze patchen ze toch.

    Omdat ik een aanbieding man ben en alles digitaal koop al vanaf de ps4 zo. Heb een library van + 520 games.

    Heb ik zelf vaak weinig last van die begin bugs.

    Maar met CP2077 Heb ik voor het eerst een gok gewaagd en mij is ie goed bevallen.

    Ik ben een frequent games en echt een Playstation man.

    Soms stiekem ook op de Nintendo.

    Wat een keuzes en wat een hoeveelheid games zijn er om van te genieten.

    Naast de dingen die je in real life ook van kan genieten.

    Geweldig leven hebben we in ons Kikkerlandje.

  27. 8379 XP
    7th-son's avatar

    @Marlon_o: in principe heb je geen gok gewaagd. CP 2077 is al een half jaar uit, en je hebt de volle mep toch ook niet betaald?

  28. 9451 XP
    stefan52a's avatar

    @Marlon_o: 5 min gespeeld, slechte frame rate, besturing van het auto rijden beviel me niet moest weg dus afgesloten, daarna nog niet gespeeld wegens andere games die ik nog wou spelen. Ga wel weer verder misschien op de PS4 of 5, moet ik nog effe aankijken.

  29. 1435 XP
    rainking's avatar

    Ik heb de mazzel dat de setting van Cyberpunk niet mijn ding is, dus ik heb nergens last van, maar voor degenen die hierop gewacht hebben, lijkt dit hele gebeuren me toch echt strontirritant.

  30. Anoniem -
    Anoniem-2792's avatar

    Hahaha, grappenmaker! Dit spel is nog erger dan Fallout 76

  31. Anoniem -
    Anoniem-7467's avatar

    Het spel is zeker leuk alleen is alles eruit getrokken je speel een zwakke ps4 game op een PS5.
    Verhaal en sfeer zijn wel top

  32. 8379 XP
    7th-son's avatar

    @rainking: ik zat zelf heel erg te twijfelen. Uiteindelijk toch maar een preorder geplaatst, vlak voor de laatste uitstel. Toen ik dat te horen kreeg geannuleerd. En blij ook dat ik dat gedaan had.
    Nu heb ik nogsteeds de neiging om het hele spel gewoon nooit te kopen

  33. Anoniem -
    Anoniem-1703's avatar

    Ik heb er nu inmiddels 43uur in zitten zonder vastlopers. Wel ben ik verschillende bugs tegengekomen. Twee nieuwe die ik sinds 2 dagen tegen kom, meters en conversatie tekst problemen ‘snelheidsmeter in beeld terwijl ik niet in de auto zit en tekst die niet zichtbaar is’.
    Verder ziet het spel er wel oké uit maar soms ziet het er ook lelijke uit ‘bv een grote zendmast uit het n64 tijdperk of als het regent ziet het spel er verschrikkelijk lelijk uit.

  34. Anoniem -
    Anoniem-8386's avatar

    Nee helaas Marlon… ik heb genoeg problemen op de ps5 met de game. Daarnaast is het nog steeds 30fps en zijn de AI’s in Far Cry 3 nog beter…

  35. 331 XP
    Marlon_o's avatar

    #Update.#ps5

    De main story uitgespeeld ruim 60 uur in de game gezeten.
    Moest op het eind een keuze maken. Geen idee of deze de juiste was.

    Hopelijk met de ps5 versie en nieuw game + ga ik er nog een keer tegen aan.

    Bekijk nu de aftiteling, was me een super ervaring.

    Wel veel fouten tegen gekomen, items die je niet kunt pakken, spullen die uit elkaar vallen. Lijken die zweven etc. Deed niet af van de ervaring.

    In die 60+ uur ca. 15 tot 18 vastlopers gehad. Ook ff gekeken wat het moest zijn, fout bij het lezen van de disc.
    Echter heb ik een digitale PS5, dan zou de data corrupt kunnen zijn.
    Niet opnieuwe geïnstalleerd gewoon doorgegaan. Veel gebruik gemaakt van Quick saves, paar keer wat aan gehad.

    Vond het een gruwelijke ervaring.

    Hopelijk dit jaar nog een PS5 versie..

    Breng it on.