Forum

Topic: Gebruik je Playstation Eye via Remote Play!

Anoniem's avatar

Gebruik je Playstation Eye via Remote Play!

Remote Play begint steeds meer ondersteuning van games te krijgen, en het aantal functies neemt ook met de tijd toe. Wat nog niet mogelijk is, is je Playstation Eye te activeren en de camera te gebruiken om je kamer even te checken. Hier hebben we echter een oplossing voor gevonden. Met een kleine omweg kan je in vervolg overal je kamer, tv, of wat je in je huis ook maar hebt staan, zien.

Alles wat je moet doen is even deze korte tutorial volgen. Dit is, mits je al weet hoe Remote Play werkt, erg snel gedaan. Weet je dit niet, klik dan hier om de tutorial voor Remote Play er nog even bij te pakken.

Benodigdheden:

PSP en PS3 natuurlijk
Een Playstation Eye
Beschikking over Remote Play, het zij via internet of het zij via een privé netwerk
De game Aqua Vita uit de Playstation Store

Stap 1
Ga naar de Playstation Store en koop de game Aqua Vita voor je Playstation 3. Deze is te vinden onder Alle Games > Familie. Deze screensaver kost slechts €2,99, dus het is geen grote hap uit je portemonnee.

Stap 2
Download de game.

Stap 3
Zet je PS3 vervolgens uit (als je Remote Start heb t aanstaan), of op de Remote Play stand (onder Netwerk). Als je niet weet hoe je Remote Play moet gebruiken, ga dan eerst naar deze tutorial: hier kan je lezen hoe het allemaal precies in zijn werk gaat.

Stap 4
Pak je PSP en activeer Remote Play.

Stap 5
Ga onder het kopje games naar het zojuist gedownloadde Aqua Vita en installeer deze als je dat nog niet gedaan had. Start de game.

Stap 6
Als de vissen op je PSP rondzwemmen kan je als het goed is al een klein beetje van het beeld zien wat je Eye op dat moment aan het opnemen is. Ga er maar eens voor staan en raak het water aan met je handen!

Stap 7
Dit is natuurlijk niet genoeg: door op de Startknop te drukken kom je in het menu van Aqua Vita. Druk vervolgens op Camera Check en voìla! Je hebt een live beeld van je Playstation Eye op je PSP!

Deze Tutorial is geschreven door Edwin.

© 2008 PS3-Sense.nl

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 64 XP
    MmarkM's avatar

    Haha Edwin, maar een review over de Playstation Eye begonnen?:p

    Ziet er goed uit, ga denk ik toch nog maar een keer die Playstation Eye kopen.

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Hehehehe… wel grappig. Maar ik heb geen PsP.

  3. 418 XP
    Colonski's avatar

    heel geining thx

  4. 434 XP
    JoeyNL's avatar

    Nice Tutorial!

  5. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Je kan toch ook gewoon een video chat beginnen? Dan heb je ook gewoon beeld van je PsEYE.

    Mooie tutorial anyway.

  6. 421 XP
    Rhox's avatar

    Hehe, ik heb dit thuis al enkele keren uitgeprobeerd.
    Had deze mogelijkheid al lang ontdekt :p

  7. 1386 XP
    Redd's avatar

    Haha, cool!

    Nooit aan gedacht, straks maar even proberen aangezien ik aqua vita al heb. :p