Forum

Topic: Help: Welke game moet ik kopen?

Anoniem's avatar

Iedereen kent het vast wel: je wilt een spel kopen en je hebt alvast was gameplayfootage gezien, wat reviews gelezen maar je bent er nog steeds niet helemaal uit of het spel je zal bevallen.

Hier kun je naar informatie en ervaringen van andere gamers vragen over een game.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

26 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    leuk id om hier een topic van te maken =D
    ik kan hierbij wel helpen ^^ kep (volges mij) wel veel spellen

    en als ik hier dan toch ben lol…
    hoe is Lost Planet? kep de demo gespeeld, deze beviel me wel , maar de internetverbinding was klote =/

  2. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    Ja ik zag het op veel andere fora en dacht dat het misschien wel handig zou zijn ๐Ÿ™‚

    Over Lost Planet kan ik je niet veel zeggen, maar hoe bevalt Rainbow Six Vegas 2 jou? Ik zit te twijfelen of ik hem moet vragen voor m’n verjaardag. Ik speel veel Call of Duty 4 online, dus ik ben dat wel gewend. Veel verschil tussen CoD en RSV2?

  3. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Ik twijfel ook welk spel ik moet halen, eigenlijk wacht ik op Haze en geloof sommige verhalen niet zo dat het een “flut” game is en shit.
    Wil het liever zelf zien en geloven, maargoed, ben bang dat het misschien een miskoop wordt.
    Het verhaal trek me wel aan, met dat hele nectar gedoe ๐Ÿ™‚ en de online functie lijkt me wel gers, mits het goed werkt natuurlijk.
    Hoe kijkt de rest van jullie tegen deze game aan?

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    JOver Lost Planet kan ik je niet veel zeggen, maar hoe bevalt Rainbow Six Vegas 2 jou? Ik zit te twijfelen of ik hem moet vragen voor m’n verjaardag. Ik speel veel Call of Duty 4 online, dus ik ben dat wel gewend. Veel verschil tussen CoD en RSV2?

    RSV 2 is veel tactischer dan CoD. Daar moet je dus wel een beetje van houden. Soort verschil als Battlefield 2 en Counter Strike: Source op de pc

    Ik twijfel ook welk spel ik moet halen, eigenlijk wacht ik op Haze en geloof sommige verhalen niet zo dat het een “flut” game is en shit.
    Wil het liever zelf zien en geloven, maargoed, ben bang dat het misschien een miskoop wordt.
    Het verhaal trek me wel aan, met dat hele nectar gedoe ๐Ÿ™‚ en de online functie lijkt me wel gers, mits het goed werkt natuurlijk.
    Hoe kijkt de rest van jullie tegen deze game aan?

    Er is nu een demo van Haze beschikbaar toch? Probeer die dan even ๐Ÿ˜‰

  5. 304 XP
    Edwin's avatar

    Die demo van Haze is veel te kort (zo goed vind ik em :p). Tis dat ik even geen/weinig geld aan games wil besteden, anders had ik ‘m gekocht ๐Ÿ™‚

  6. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    RSV 2 is veel tactischer dan CoD. Daar moet je dus wel een beetje van houden. Soort verschil als Battlefield 2 en Counter Strike: Source op de pc

    Ja dat had ik al begrepen. Maar is de A.I. een beetje goed, en werkt de online modus goed? Battlefield 2 en Counter Strike heb ik allebei niet gespeeld ๐Ÿ˜ฎ

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ja dat had ik al begrepen. Maar is de A.I. een beetje goed, en werkt de online modus goed? Battlefield 2 en Counter Strike heb ik allebei niet gespeeld ๐Ÿ˜ฎ

    Ik speel veel Terrorist Hunt waarin de bedoeling is om met 3 andere teammaten een aantal (+/- 35) terrorristen uit te schakelen. Zeker op zijn moeilijkst niveau is de AI goed.

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Rainbow Six Vegas 2 vind ik een zeer leuk spel online, als je in een goed team speelt,
    je kunt achter elk muurtje schuilen (cover mode) maar je hebt er ook mensen bij die als een gek rondrennen en schieten op alles dat beweegt.
    de internetverbinding is minder, je speelt vaak in servers met meer 2 tot 4 man , ook al kun je met 16 man.

    de servers worden overigens volledig automatisch aangemaakt en je kunt dus ook niet specifieke server joinen. je wordt gewoon ingedeeld.
    het ranking systeem is goed, hoe hoger de rang, hoe meer unlockables (kleding / wapens)
    het spel speelt lekker, geen lange laadtijden en ontzetten leuk.

    de singleplayer is ook mooi, leuke (en moeilijke) missies , je zult ook echt als een team moeten werken (zoals we van de tom clancy games gewent zijn)
    en ”stealth is the key” . heb je een 2de controller en een vriend(in) die graag meedoet?
    geen probleem! ๐Ÿ˜€ met de splitscreen mode kun je gewoon doorgaan met waar je bent gebleven met singleplayer. de 2de speler maakt zijn eigen character aan met eigen rang waardoor ook deze een ”doel” heeft om naar te spelen.

    het spel is een aanrader, voor zowel singleplayer als multiplayer .
    hoop dat dit je wat informatie heeft gegeven ๐Ÿ™‚ als je vragen hebt hoor ik et wel

  9. 790 XP
    Robbert's avatar

    Zรณ! Klinkt goed ๐Ÿ™‚ Da’s een hele review op zich ๐Ÿ˜› Misschien moet ik dat spel ook maar eens gaan halen…
    Iemand die me even kort wil vertellen wat hij van deze games vind?
    Unreal Tournament 3
    Army of Two
    Warhawk

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    army of two, geen id….
    unreal tournament : leuk , maar niet mijn ding , speel ik nooit

    Warhawk: VET!!!!! ๐Ÿ˜€

    speel ik zeer veel.
    dus in het kort:

    het is een ONLINE ONLY game (je MOET internet hebben om te kunnen spelen)
    het heeft geen singleplayer. (was er wel , is eruit gehaald nog voordat hij uitkwam)

    het is een geweldig oorlog spel, heeft qua gameplay en game modes veel weg van battlefield (als je dat kent)
    je kunt rondrennen met een poppetje , maar kunt ook in voertuigen stappen zoals jeeps, tanks en vliegtuigen ”warhawks”.

    de game modes:
    -Conquest
    lijkt me duidelijk, ieder team zn eigen basis , 200 punten , en meerdere vlaggen verspreid over de map , verover zo veel mogelijk vlaggen en verdedig ze dan ook .
    hoe meer vlaggen jij hebt , hoe meer punten er bij de tegenstander afgaan (per 10 seconden) het team dat het eerst 0 punten heeft , verliest

    -Capture the flag
    nog duidelijker , verover de vlag van de vijand terwijl je jouw vlag beschermt, de tegenstander heeft het zelde doel. wie als eerste 5 vlaggen heeft wint

    -Team Deathmatch
    dood zoveel mogelijk =D
    per kill krijgt je team punten , het team met de meeste punten op het einde (na 15 minuten) wint.

    -Deathmatch
    hetzelfde als Team Deathmatch , maar dan zonder teams , win door de meeste kills (punten) te hebben

    Aanpassingen:
    je kunt je personage aanpassen door de kleding te veranderen: hoofd / top / legs
    hoe hoger je rang , hoe meer kleding
    ook kun je je Warhawk aanpassen (skins) , een andere kleur of camouflage
    ook het zelfde , hoe hoger de rang , hoe meer skins

    Splitscreen:
    je kunt het spel Splitscreen spelen (terwijl je online bent) met 4 andere spelers.
    dit wil dus zeggen dat je online speelt met splitscreen!! (tot nu toe het enigste spel waarbij ik dit heb gezien)

    Updates / Expensions
    er zijn tot nu toe 2 expensions uit voor warhawk . je zult voor beide moeten betalen (als je ze wilt hebben natuurlijk , niet nodig!)

    1 update geeft je een extra vliegtuig waar je met 7 man in kunt , de ander geeft je meerdere wapens + een vrachtwagen waar je met 7 man inkunt .

    een leuk spel , zoals al eerder gezegt: kan alleen maar online .
    ik geef het een 8.5
    dus zeker een aanrader

    Filmpjes!:

    grond gevecht
    lucht gevecht

  11. 790 XP
    Robbert's avatar

    Okรฉ ๐Ÿ™‚ Als ik die een keertje tweedehands tegenkom, zal ik hem zeker halen… :tiffguy: Bedankt!

  12. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    Ik kan je wel wat vertellen over Unreal Tournament 3. Het is een spel met een ontzettend hoge/absurde snelheid. Door sommigen wordt het ook wel een ADHD shooters genoemd. Je kan de snelheid een voordeel vinden, maar ook een nadeel omdat er ineens zoveel kan gebeuren.

    Wat ik persoonlijk jammer vind aan het spel is je maar de keuze hebt uit 9 of 10 wapens dacht ik, maar deze zijn wel allemaal ontzettend gevarieerd. Hier tegenover, is het horen van ‘ Headshot, Killingspree’ e.d. een genot ๐Ÿ™‚

    Ook moet je wel van de stijl, het is namelijk science-fiction. Qua matchtypes heb je de gewoonlijke DM, TDM, CTF. Bij dit deel zijn er een paar nieuwe modes toegevoegd, maar omdat ik vooral DM/TDM heb gespeeld kan ik je daarbij niet echt helpen, misschien dat anderen dan wel kunnen doen.

    Ohja, ik zou het spel alleen kopen als je een internetverbinding hebt, want het is bij uitstek een multiplayer spel.

    Over Army of Two en Warhawk kan ik je iks vertellen..

  13. 790 XP
    Robbert's avatar

    Tuurlijk heb ik een internetverbinding :horny:

    Hoe zit het met de graphics van Warhawk? Want die waren wat minder toch?

  14. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    Er bestaan nog steeds mensen die geen internet op hun PS3 hebben, ja echt waar :horny:

    Naja ik vind het er niet slecht uitzien, maar ook niet overdonderend zeg maar. Effecten zijn wel vet gedaan, zeker als je vliegt. Je kan het beste ff wat gameplayfootage checken op gametrailers.com voor hoe het eruit ziet ๐Ÿ™‚

  15. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    het is een ”getekend” spel .een beetje cartoon style
    maar wel met zeer mooie belichtingen (als je HD gebruikt)

  16. 1386 XP
    Redd's avatar

    Zoals mijn ps3-sense-rank al zegt en eerder al is verteld is RSV2 echt een aanrader, ik heb me ook kostelijk vermaakt met RSV en deze is gewoon veel en veel mooier. Het leuke is ook dat een aantal maps uit RSV zijn meegenomen in RSV2, maar er nu dus veel en veel gelikter uitzien.

    Nou moet ik wel zeggen, ik heb toevallig een kennis van mij RSV geleend die ook heel erg veel CoD heeft gespeeld en het duurde een tijdje voor hij gewend was.
    Als je CoD echt speelt omdat het zo fast-paced is dan weet ik niet of RSV2 je bevalt.

    Over warhawk is dacht ik toch wel genoeg informatie en beeldmateriaal te vinden dus daar laat ik me nu maar even niet over uit, mede omdat dat hiervoor al gedaan is..

    Army of Two heb ik zelf ook en ik moet echt zeggen dat ik het spel niet neer kon leggen tot ik klaar was, dit resulteert in een hele korte gameplay. (Het zijn 6 levels in totaal, waar je denk ik tussen de 40-60 min in zit. )
    Army of Two is zowel met de NPC als medespeler als met vrienden heel erg leuk, met de tegenspeler is het vooral handig dat deze Unlimited Ammo heb en jij -zeker- niet, als je niet oppast zit je zelf erg snel zonder.
    Het is dus slim hem te gebruiken om de Aggro op zich te nemen (waarbij hij schuilt en continu schiet) zodat je zelf stealthy rond kan rennen om de zwaardere targets neer te halen.
    Er zijn er bijvoorbeeld enkele enemies die je alleen vanaf achter damage kan doen, daarbij is het dus vereist dat je teammate full aggro heb (en jij praktisch onzichtbaar bent) zodat jij om hem heen kan komen en hem af kan maken.
    Met een vriend of vriendin off of online spelen is al helemaal stoer, je hebt elkaars hulp vaak nodig dus je voelt je echt belangrijk. :p
    Wat weapons betreft vind ik het zeer en zeer uitgebreid, je heb een ruim aantal aan Primary, Secondary en Special weapons. Hierbij moet je bij Primary denken aan automatic rifles, shotguns etc, secondary zullen hand-guns zijn (DE bv) en wat later in het spel wat kleinere automatische guns (als P90), special weapons zal 9 van de 10x een sniper zijn. Je hebt ook RPG’s en Stinger’s bv maar die hebben te weinig ammo, en een sniper rifle op je rug is toch wel fijn voor bijvoorbeeld een Co-Op Snipe! (Waarbij beide spelers tegelijk 2 targets raken)

    Er is laatst ook al DLC gereleased, ik heb het gekocht maar nog niet gespeeld dus daar kan ik je nog niks over vertellen.. :p Maar het feit dat er DLC is is natuurlijk goed! De kans zit er dik in dat we dit weer mogen verwachten later in het jaar.

  17. 790 XP
    Robbert's avatar

    Moet dit forum wel een compliment geven voor de activiteit ๐Ÿ™‚ Heel snel antwoorden, bedankt!

  18. 280 XP
    Julian's avatar

    Topic opgeschoond.
    Graag ontopic blijven nu ๐Ÿ™‚

  19. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    @ Itsredd: Ja ik heb zelf RSV wel gespeeld, en ik moest wel zeggen dat er nogal een vrij groot verschil zit tussen CoD4 en RSV. Ik las op Insidegamer dat het tempo wat hoger lag dan t vorige deel, is t tempo veel hoger of valt dat wel mee? Desalniettemin wil ik de game toch wel heel graag hebben..

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    @ Itsredd: Ja ik heb zelf RSV wel gespeeld, en ik moest wel zeggen dat er nogal een vrij groot verschil zit tussen CoD4 en RSV. Ik las op Insidegamer dat het tempo wat hoger lag dan t vorige deel, is t tempo veel hoger of valt dat wel mee? Desalniettemin wil ik de game toch wel heel graag hebben..

    Het tempo ligt wel iets hoger, ook in missions e.d. maar het blijft echt een tactische shooter waar CoD een rond-ren-iedereen-neer-schieter is.. ๐Ÿ˜€

  21. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    Oke thnx voor de informatie, ga hem zeker vragen voor m’n verjaardag ๐Ÿ™‚

  22. 454 XP
    arwin1993's avatar

    heb unreal tournament en army of two niet dus kan ik niet over oordelen maar warhawk wel en dit spel kan ik echt iedereen aanraden echt een hoge verlafingsfactor zou als ik jou was even een forum berichte plaatsen ergens en je kan hem vast wel ergens goedkoop krijgen

  23. 304 XP
    Edwin's avatar

    Het tempo ligt wel iets hoger, ook in missions e.d. maar het blijft echt een tactische shooter waar CoD een rond-ren-iedereen-neer-schieter is.. ๐Ÿ˜€

    Ik vind niet dat je CoD zo kan noemen: het draait in CoD namelijk wel om dekking zoeken en dergelijke. Unreal Tournament 3 valt beter onder die omschrijving.

  24. 1386 XP
    Redd's avatar

    UTIII spant uiteraard de kroon als er een schaal was voor mijn prachtige uitdrukking, rond-ren-iedereen-neer-schieter.

    Je kan alleen niet echt claimen dat het online niet gebeurt in CoD, naar mijn mening.

  25. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Heeft iemand The Orange Box? Ik ben van plan die te kopen.
    Daar zit Half-Life 2 (plus Episode One en Episode Two), Portal en Team Fortress 2 in.

  26. 304 XP
    Edwin's avatar

    Portal is een geniaal spel (heb et op de PC gespeeld) maar veel te kort.

    Rest heb ik nooit (uit)gespeeld