Forum

Topic: ISO loader: Hot or Not?!

Anoniem's avatar

Nu dat de PlayStation 3 bijna gekraakt is is de kans dat er een ISO loader ooit verschijnt, aanzienlijk toegenomen.

Wat vind jij? Moet die ISO loader er komen? Of juist niet? En waarom dan wel?

Laat het weten.

Een iso loader, iso is een image bestand, dat kan een spel maar bijv. ook een film zijn.
Daar dus een loader van, programmatje wat de iso opstart.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    leg eerst eens uit wat een ISO leader is.. heb niet zoveel verstand daarvan xD

  2. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    mogelijkheid om images van de spelletjes via je hd te spelen, in het kort back-ups spelen :p

  3. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Een iso loader, iso is een image bestand, dat kan een spel maar bijv. ook een film zijn.
    Daar dus een loader van, programmatje wat de iso opstart.

    Ik zeg: Nee, dit wordt erg nadelig voor de PS3 games die uit zullen gaan komen in de toekomst en Sony zal oneindig veel firmware upgrade’s maken om dit tegen te gaan. (Het spelen van backups dus)

  4. 1386 XP
    Redd's avatar

    Nee, mijn mening is hier algemeen bekend wat betreft console-‘hacking’ dus zal ik daar verder niet op ingaan.

  5. 304 XP
    Edwin's avatar

    Ik zeg: nee. Aangezien de PSP er best wel kapot aan is gegaan 🙂

  6. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik zeg ook Nee; vooral omdat ik gezien heb hoe het met de PSP gegaan is. De (grote) developers maken totaal geen games meer voor de PSP en Sony is alleen maar bezig met het dichten van gaten in hun firmware’s. Ook weet ik (uit ervaring) dat een spel veel leuker is wanneer je hem koopt dan als wanneer je hem download.

  7. 790 XP
    Robbert's avatar

    Nee, dan gaat Sony voortdurend van die irri patches uitbrengen en ze kunnen beter geld uitgeven aan het verbeteren van andere dingen.

  8. 39 XP
    rakker's avatar

    ja ik vind dat die er moet komen of sony moet demo’s gaan uitbrengen met een limiet van 24 uur zie hier onder voor uitleg

    mijn ps2 is omgebouwd dit is voor een backup van mijn spellen. iso’s afspelen heb ik ook geen problemen mee. spellen die ik goed vindt koop ik altijd.

    en met behulp van iso’s kan ik kijken of het leuke spellen zijn en ga daarna ook naar de winkel om het leuke spel te kopen en de kopie gebruik ik dan want heb dan al een backup ervan.

    spellen die ik minder leuk vind belanden dan ook als een kopie in de prullenbak.

    dan weet ik dat er nu veel mensen gaan zeggen daar heb je ook demo’s voor maar bij demo’s krijg ik meestal geen algemene indruk van het spel omdat er veel uit is geript.

    Ik vindt gewoon dat ze demo’s moeten uitbrengen met alle mogelijkheden wat in het spel zitten maar dan gewoon een tijdslimiet erop moeten gooien van 24 uur. Om dan het spel uitgebreid kunnen te testen of je het wat vindt om te kopen of niet.

    dus gestemd op: Ja, maar alleen voor back-up

  9. 790 XP
    Robbert's avatar

    @ Rakker: En na 24 uur zijn de meeste spellen al lang uitgespeeld… :stoned:

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    dan maak je een demo waarmee je alles kan , maar dan maar 1 of 2 levels ?

  11. 39 XP
    rakker's avatar

    @ Rakker: En na 24 uur zijn de meeste spellen al lang uitgespeeld… :stoned:

    oke misschien wel maar sommige ook weer niet een tijdslimiet van 1 of 2 uur voor de spellen die je binnen 24 uur uit kan spelen

  12. 8 XP
    LenS's avatar

    Laat die ISO loader maar komen. Games blijven toch wel komen, voor de xbox360 komen alle games toch ook nog uit. Daarnaast scheelt het mij een hoop geld, maar ik zal wel de enige zijn die hier eerlijk antwoord?

  13. 356 XP
    Godfather's avatar

    Liever niet…Wil niet dat het afloopt als de psp scene.

  14. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Laat die ISO loader maar komen. Games blijven toch wel komen, voor de xbox360 komen alle games toch ook nog uit. Daarnaast scheelt het mij een hoop geld, maar ik zal wel de enige zijn die hier eerlijk antwoord?

    Dit is voornamelijk omdat Microsoft iedereen heeft geband van XboxLive. Waarschijnlijk zal je ook geband van PSN worden als je je PS3 ombouwd.
    Toch zullen de developers 2x nadenken voordat ze wat releasen op de Xbox360.

  15. 39 XP
    rakker's avatar

    Laat die ISO loader maar komen. Games blijven toch wel komen, voor de xbox360 komen alle games toch ook nog uit. Daarnaast scheelt het mij een hoop geld, maar ik zal wel de enige zijn die hier eerlijk antwoord?

    nee hoor je bent niet de enige die eerlijk antwoord kijk maar naar mijn stukje in deze topic.

    Gisteren nog een herhaling gekeken van kassa3 en wat blijkt het ombouwen van spelcomputer is niet verboden. 🙂

    ik dacht dat het altijd illegaal was maar het tegendeel is bewezen. En in China en Japan mogen ze alles downloaden muziek, films, software en games. Nou of je eens kijk naar die landen volgens mij komen toch echt de meeste games daar weg en worden in USA weer getranslated (vertaald).

  16. 1386 XP
    Redd's avatar

    Omdat wij jou mening niet delen, LenS, liegen wij?

    Beetje grove fout in je manier van denken..

  17. 13 XP
    BusT3D's avatar

    No thanks.

  18. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    nee hoor je bent niet de enige die eerlijk antwoord kijk maar naar mijn stukje in deze topic.

    Gisteren nog een herhaling gekeken van kassa3 en wat blijkt het ombouwen van spelcomputer is niet verboden. 🙂

    ik dacht dat het altijd illegaal was maar het tegendeel is bewezen. En in China en Japan mogen ze alles downloaden muziek, films, software en games. Nou of je eens kijk naar die landen volgens mij komen toch echt de meeste games daar weg en worden in USA weer getranslated (vertaald).

    Het ombouwen is LEGAAL maar als DOEL om HOMEBREW aftespelen. Het gebruik maken van BACKUPS is ILLEGAAL zelf als je het ORIGINEEL hebt. Dat staat duidelijk vermeld in de auteurswet.

    In china gaat het moeilijk om mensen op te pakken met het verspreiden van software er zijn gewoon TE VEEL mensen. In Japan word er nog strenger opgetreden tegen auteurschendingen. Daar kan je zelfs op gepakt worden voor het opnemen van programma’s van TV en dan nog verspreiden op het internet

  19. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Het ombouwen is LEGAAL maar als DOEL om HOMEBREW aftespelen. Het gebruik maken van BACKUPS is ILLEGAAL zelf als je het ORIGINEEL hebt. Dat staat duidelijk vermeld in de auteurswet.

    In china gaat het moeilijk om mensen op te pakken met het verspreiden van software er zijn gewoon TE VEEL mensen. In Japan word er nog strenger opgetreden tegen auteurschendingen. Daar kan je zelfs op gepakt worden voor het opnemen van programma’s van TV en dan nog verspreiden op het internet

    Ik dacht dat je voor zelfgebruik een eigen backup mocht maken. Dus wel met orgineel in bezit

  20. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik dacht dat je voor zelfgebruik een eigen backup mocht maken. Dus wel met orgineel in bezit

    Alleen 24 uur mag je een back-up toch hebben? Ofzo :confused:

  21. 251 XP
    Bassen's avatar

    In Nederland geldt dat downloaden legaal is als het gaat om een thuiskopie. Zo is het altijd toegestaan om muziek en films te downloaden, ook als de bron onrechtmatig is. Voor software geldt dit niet. Wie een programma gekocht heeft, mag er een reservekopie van maken, maar software downloaden is echt wat anders dan een reservekopie maken.

  22. 8 XP
    LenS's avatar

    Omdat wij jou mening niet delen, LenS, liegen wij?

    Beetje grove fout in je manier van denken..

    Je hebt gelijk, zin wat verkeerd geformuleerd. Het verbaast me meer een beetje, dat jullie kiezen voor de game industrie i.p.v. je eigen portemenee.

    Voor software geldt dit niet. Wie een programma gekocht heeft, mag er een reservekopie van maken, maar software downloaden is echt wat anders dan een reservekopie maken.

    Een reservekopie voor software is alleen toegestaan indien dit ‘noodzakelijk’ is. In een kort geding is er door een kantonrechter al uitspraak gedaan voor een reservekopie van PS2 spellen. Hierin beoogt deze rechter een reservekopie niet als noodzakelijk. (bron(art. 3.11))

  23. 251 XP
    Bassen's avatar

    Het kan zijn dat de rechter anders beslist maar voor zover ik weet is het dus wel toegestaan.

  24. 1386 XP
    Redd's avatar

    Je hebt gelijk, zin wat verkeerd geformuleerd. Het verbaast me meer een beetje, dat jullie kiezen voor de game industrie i.p.v. je eigen portemenee.

    Ach, je zal mij ook zeker nooit horen zeggen dat de spellen duurder mogen of uberhaupt goed geprijsd zijn. Daarentegen richt de “iso-industrie” relatief veel meer schade aan dan het geld dat uit mijn portemonee verdwijnt bij het kopen van een goede titel. :p

  25. 1 XP
    deren_321's avatar

    ………………………………………………………………