Update 19 mei 2009:
Bijna 10.000 gevallen van Mexicaanse griep
GENEVE – De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft 9830 gevallen van Mexicaanse griep geregistreerd. In 24 uur kwamen er duizend gevallen bij, zo bleek dinsdag bij de laatste meting. Dat berichtte de organisatie dinsdag.
Veel nieuwe gevallen, 545 zieken en vier nieuwe sterfgevallen, zijn in Mexico geteld. In de VS werden 409 nieuwe grieppatiënten geregistreerd.
De zieken zijn tot dusverre in veertig landen aangetroffen. Er zijn inmiddels 79 mensen aan de ziekte beweken.

wat is padanamie ??xD
Dat is vrij $@#! Als het maar niet hier heenkomt. 🙁
Wat doet deze ziekte eigenlijk met je dan?
je overlijdt eraan, en het is al gesignaleerd in frankrijk ,maar daar is het noch niet zeker.
nu word ik weer net zo bang als toen met die vogelgriep:p
[quote]wat is padanamie ??xD[/quote]
Wereldwijde ziekte die overdraagbaar is op mens.
[quote]Wereldwijde ziekte die overdraagbaar is op mens.[/quote]
sorry hoor maar dat woord bestaat niet.
Nu al in spanje: [url]http://www.nu.nl/algemeen/1955344/spanje-bevestigt-geval-van-varkensgriep.html[/url] .
Het komt steeds dichterbij.. :p
in Belgie is er al iemand besmet
Nou dit wordt nog leuk, kan folding @ home niet iets doen. Maar goed niet iedereen hoeft er dood aan te gaan, je kunt er ook alleen ziek van worden heb ik gelezen.
[quote]sorry hoor maar dat woord bestaat niet.[/quote]
Hij bedoelde pandemie (denk ik) dus ^^
ach ik zie het wel wat er gaat gebeuren. Ik kan rustig (varkens)vlees eten want die griep gaat toch dood bij een temperatuur hoger dan 70 graden
Hopelijk komt t niet in NL
ik sgrok ook een beetje toen ik dit hoorde op het journaal:P
[quote]Hij bedoelde pandemie (denk ik) dus ^^
[/quote]Voor de duidelijkheid, een pandemie is het zelfde als een epidemie, maar dan wereldwijd
Boeiend in mexico waren van de 1300 pas 20 dood en al 900 gered, de zwakkeren zullen het begeven.
Ik vindt dat ze de boel weer ongelooflijk erg opblazen, er zijn maar 80 mensen aan dood, kom op zeg. :’)
ooh 80? dan heb ik de laatste cijfers nog niet. Nja boeiend, wij krijgen het toch niet we gamen alleen maar 😛
[quote]Voor de duidelijkheid, een pandemie is het zelfde als een epidemie, maar dan wereldwijd[/quote]
ja, maar aan een epidemie gaan er niet duizenden mensen dood, bij een pandemie wel.
Vermoede gevallen van varkensgriep (H1N1), het rijtje, te beginnen met de Amerika’s. Mexico, Verenigde Staten (Californië, Texas, New York, Michigan, Ohio, Indiana, Kansas), Canada (Quebec/Montreal, Nova Scotia, British Columbia), Colombia (Bogota), Brazilië (Sao Paolo).
Europa: Verenigd Koninkrijk (Schotland, Northamptonshire), Denemarken (Kopenhagen), Frankrijk (Nord, Parijs), Italië (Venetië), Spanje (Bilbao, Navarra, Castille y León, Madrid, Barcelona, Andalusië, Balearen, Catalonië, Teruel, Almansa, Valencia, Murcia, Girona).
Elders: Israël (Netanyahu), Australië (Sydney), China (Hong Kong), Nieuw-Zeeland (Portland, Otago, Nelson-Tasman).
Ik gal alvast met een mondkapje lopenxD
[quote]Ik gal alvast met een mondkapje lopenxD[/quote]
Haha net als in japan loopt iedereen ook met een mondkapje.
Hoorde vandaag op de radio dat het dodental (in mexico alleen al) al in de 100 loopt. =/
En ik lees net op wiki dat aids ook een pandemie is.
kut zooi, als dit maar snel opgelost of gecontroleerd kan worden want het komt nu wel erg dichtbij(belgie)
Chill man, het kan alleen overgebracht worden als je elkaar aanraakt, ga gewoon gamen en koop een jaar voorraad in ben je klaar.
Er zijn alweer 600 á 800 mensen genezen in mexico. Paniek om niks.
@Boven
Nee hoor. Dat maakt juist niet uit. Het gaat over met hoesten etc. Zoals elk virus.
Ooh, nja als je thuis zit te gamen heb je er toch geen last van haha 😛
gewoon niet meer je huis uit komen, kranten enz in de bus laten zitten want die kunnen ook besmet zijn enz. 🙂
De Wereldgezondheidsorganisatie heeft zojuist de varkensgriep tot een categorie 4 uitgeroepen. Als er nog een 5 komt, zal hoogstwaarschijnlijk 5% van de wereldbevolking overlijden
Is in ieder geval een deel van de overbevolking opgelost.
[quote]Is in ieder geval een deel van de overbevolking opgelost.[/quote]
:rofl: droogkloot
hahaha:P, het zal allemaal wel meevallen hoor.
Hoorde ik laatst in de media..
We hoeven ons niet druk te maken de nederlandse overheid heeft 4 miljoen vacinatie klaar liggen en een contract met een producent voor nog eens 12 miljoen mocht het nodig zijn. Dus iedereen hier moet beschermd kunnen worden maar…..
– Amerika is bezig met een vacain te ontwikkelen voor de ziekte ( dus die is er
momenteel nog niet eens)
– Nederland heeft nog geen negetief reisadvies voor Mexico
Boeiend als wij die vacinatie maar krijgen is er niets aan de hand en is een deel van het voedselprobleem opgelost en kan het gled voor 3e wereldlanden ook beter gebruikt worden omdat je minder medicijnen nodig heb.
volgens mij kan je die laatste reactie maar beter heel snel verwijderen;)
@ WASMIDDEL,
[QUOTE]Boeiend als wij die vacinatie maar krijgen is er niets aan de hand en is een deel van het voedselprobleem opgelost en kan het gled voor 3e wereldlanden ook beter gebruikt worden omdat je minder medicijnen nodig heb.
[/quote]
Die reactie van jouw vindt ik totaal nergens opslaan en is zeer racistisch en beledigend.
Ik vindt het erg dat jij er zo over denk, je moet blij zijn dat met ons zo goed hebben to.v. de 3e wereld landen….
Die mensen kiezen er ook niet voor om zo te leven….. !!!!!!!
:rulez:
En waarom, het is toch mijn mening. Zeg nu zelf, hoe kun je 1 persoon in dat land met 50 cent in de maand steunen, ga er dan gewoon zelf heen en ga putten graven. Want er is aangetoond dat een heleboel geld wat wij erin stoppen niet voor goede doeleinden gebruikt wordt. Ik heb er een keer een werkstuk over moeten maken.
Je mag je mening geven maar dit vindt ik (mijn mening) te ver gaan
En ik kan je geen ongelijk in geven over de ontwikkelingshulp, maar zoals ik jouw reactie lees.
“laten er maar veel mensen dood gaan dan wordt het geld over minder mensen verdeeld”
Dat zal ook niet de oplossing zijn..
Laten we het even ontopic houden mensen,
Professors wijzen er al op dat er een zeer erge griep epidemie/pandemie komt.
dus we krijgen alels teglijkXD
Ik zeg niet dat die mensen gewoon dood moeten, ik vind best dat ze geholpen mogen worden, maar laat ze het dan wel goed doen, want dat gebeurt dus niet. Mensen die geld doneren moet gewoon precies weten wat er met hun geld gebeurt. Als je kunt zien dat er echt wat mee gebeurt ben ik voor.
En over die pandemie, het is gewoon wachten meer kun je toch niet doen.
Knap hoor om iemand zijn mening te verwijderen… Dat wordt waars 1 lid minder op de site.
Ik ga me er niet druk om maken, als je het krijgt, dan helpt jezelf erover opwinden ook niet. En je huis niet meer uitkomen vind ik ook een beetje overdreven. Dood gaan we allemaal op een dag… Als het zó erg is dat zo’n ziekte de mensen velt in de straten (zoals de Zwarte Dood in de 16e eeuw) helpt niets meer (maar zover is het niet joh). Dan dringt zo’n ziekte overal binnen, je huis in, door je mondkapje… Ja, de meeste ziektekiemen zullen worden tegen gehouden, maar alleen door je huis luchtdicht te verzegelen kun je een ziekte buiten houden, simpelweg de deur achter je dichttrekken helpt niks. Dus succes met dichtpotten zou ik zeggen :p Mensen maken zich altijd zo druk, je kunt overal aan dood gaan, op elk moment van de dag. Maar daar moet je je gewoon niet mee bezig houden 😉
Vanmorguh zeiden ze op de radio dat in mexico het dodental is opgelopen tot 152. o.O
En het is nog helemaal niet voorgekomen in Belgie, zoals velen zeggen. Het dichtsbijzijnde is Spanje. 😉
Edit:
Hoor net dat et ook in Engeland zit.
[quote]- Nederland heeft nog geen negetief reisadvies voor Mexico[/quote]
Hmm…
[quote][i]Nederlanders die bij TUI en Thomas Cook een reis naar Mexico hebben geboekt, kunnen gratis omboeken. Gratis annuleren kan niet. Reisorganisatie TUI vliegt twee keer per week naar Cancun met de luchtvaartmaatschappij ArkeFly.
KLM versoepelt het omboeken van reeds geboekte vliegreizen naar Mexico, maar kijkt daarbij naar de boekingsdatum. Vliegtuigbemanning wordt geadviseerd plekken met veel mensen te mijden.
TUI-Travel in Groot-Brittanië heeft voor de komende dagen alle vluchten naar Cancun geschrapt. Twee Schotten zijn in Mexico besmet geraakt met het varkensgriepvirus.[/i][/quote]
[i][u]bron: nos.nl[/u][/i]
Gewoon grenzen dichtgooien. Ik wil het niet hier in het land hebben! :O
[quote]Vanmorguh zeiden ze op de radio dat in mexico het dodental is opgelopen tot 152. o.O
En het is nog helemaal niet voorgekomen in Belgie, zoals velen zeggen. Het dichtsbijzijnde is Spanje. 😉
Edit:
Hoor net dat et ook in Engeland zit.[/quote]
En in FRANKRIJK ook al
[quote]Gewoon grenzen dichtgooien. Ik wil het niet hier in het land hebben! :O[/quote]
Ja, het virus stopt bij de grens dan xd.
Het totale aantal bevestigde besmettingen in Europa komt daarmee op dertien. Drie gevallen in Duitsland, een in Oostenrijk, vier in Spanje en dus vijf in Groot-Brittannië.
De woordvoerster van de Europese Commissie stelde dat het allemaal “lichte gevallen” zijn
Laten we hopen dat dit zo blijft :'(
[quote]Het totale aantal bevestigde besmettingen in Europa komt daarmee op dertien. Drie gevallen in Duitsland, een in Oostenrijk, vier in Spanje en dus vijf in Groot-Brittannië.
De woordvoerster van de Europese Commissie stelde dat het allemaal “lichte gevallen” zijn
Laten we hopen dat dit zo blijft :'([/quote]
Ja, er is ooit een voorspelling geweest dat 1/3 van de wereldbevolking uitgeroeid zou worden aan zo’n virus. Misschien is dat wel dit.
Ze hebben ook gezegt dat op 01-01-2000 de aarde zou vergaan….
:bishop2:
[quote]Ze hebben ook gezegt dat op 01-01-2000 de aarde zou vergaan….
:bishop2:[/quote]
Ja nu is dat 22-26 december 2012. 😛
:off-topic:
Sjoerd, hoe weet jij dit allemaal ?? ga je zondag’s ook de deuren langs ??
(A)
op zaterdagavond 16 maart 2880 bestaat er een kans, 1 op 300, dat de aarde geraakt gaat worden door een asteroïde. Het kilometer brede onding heeft de naam 1950DA, en zal bij inslag een krater slaan die minimaal 20 keer groter is dan de tot nu toe gevonden kraters in de Verenigde Staten.
En nu gaan we weer ontopic…
Zag daarnet Ab Osterhaus bij Pauw en Witteman. Zoals hij het nu zegt kan het virus onder controle worden gehouden met antivirus middelen totdat er een vaccin beschikbaar is. Dit is op zich geruststellend, alleen: Dat vaccin komt pas over 3 of 4 maanden. Als tegen die tijd het virus ongecontroleerd om zich heen heeft gegrepen en iedereen ziek is, komt dat vaccin natuurlijk nooit naar Nederland. Alleen de dterkste landen, met het meeste geld, en de rijke mensen zoals oliesjeiks en Bill Gates enzo zullen dan een vaccin kunnen krijgen :p Het is maar te hopen dat het niet zover komt. In ieder geval, hier zijn de tips van het RIVM om ervoor te zorgen dat je niet ziek wordt of dat het virus zich minder snel verspreid. Als we ons er met z’n allen aan houden zou de schade beperkt moeten zijn. *tromgeroffel* Hier zijn ze dan:
1) Hoest/nies in een zakdoek en gooi die vervolgens weg, als je deze niet to je beschikking hebt, nies dan in je elleboog. Dus niet in het wilde weg rond gaan lopen rochelen xD
2) Hoewel ze niet allemaal even goed helpen, zijn sommige mondkapjes geschikt om het virus (gedeeltelijk) buiten te houden
3) Bij verschijnselen onmiddelijk naar de donkter
4) Mensen die ziek zijn binnen houden, het liefst in een aparte kamer, die wel goed gelucht moet worden
5) Gezond leven helpt natuurlijk altijd; beetje gezond eten en bewegen
6) Ga absoluut GEEN anti-griep middeltjes kopen op internet; deze zijn alleen op doktersvoorschrift te krijgen, en de kans dat je bedonderd wordt is vrij groot
7) Geregeld je handen wassen met handzeep of handalcohol
8) Mijd ziek of ongezond uitziende mensen
Hopelijk stelt dit jullie wat gerust. 🙂
[QUOTE]GENEVE – De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft woensdagavond de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Er is nu sprake van alarmfase 5, de laatste fase voordat gesproken kan worden over een pandemie.
Dat maakte de voorzitter van de WHO bekend.
Het verhogen van de alarmfase is vooral een signaal aan overheden en de farmaceutische industrie. Volgens de WHO moeten alle landen ter wereld zich klaarmaken voor de uitbraak van een pandemie.
Alarmfase 5 geeft aan dat een pandemie op handen is en dat de tijd om voorbereidingen te treffen nog kort is.
Volgens voorzitter Margaret Chan ontwikkelt de Mexicaanse griep zich snel. ”Griepvirussen zijn berucht om de snelle mutaties en het onvoorspelbare gedrag.”
Nederland
Alarmfase 5 voor de Mexicaanse griep geldt ook voor Nederland, al gebeurt er voorlopig in ons land nog niets. Dat meldde een woordvoerder van het RIVM woensdag.
Bij alarmfase 5 mogen de autoriteiten onder andere beginnen met het verspreiden van medicijnen naar bijvoorbeeld apothekers.
Omdat in Nederland nog geen besmettingsgevallen zijn, komen de autoriteiten vooralsnog niet in actie.
Nederland is wel klaar voor een eventuele pandemie of uitbraak van de Mexicaanse griep.
[/quote]
Hopppakeeeee daar gaan we dan! Waarschijnlijk gaan alleen zwakke mensen hier echt last van krijgen, zoals bejaarden en zieke mensen. Kan me niet voorstellen dat er nog zo luchtig over gedaan wordt wanneer het zo dodelijk zal zijn.
WOW lees net dat we in fase 5 zitten… :-O *pom pom pom* Doomsday muziekje…. Jullie moesten wel mijn tips opvolgen jongens! xD
[quote]Hopppakeeeee daar gaan we dan! Waarschijnlijk gaan alleen zwakke mensen hier echt last van krijgen, zoals bejaarden en zieke mensen. Kan me niet voorstellen dat er nog zo luchtig over gedaan wordt wanneer het zo dodelijk zal zijn.[/quote]
Oh ja en trouwens (soory voor 2 posts achter elkaar) pandemiën staan erom bekend gezonde volwassenen te vellen, niet de zwakkeren! Tot nu toe waren alle doden tussen de 20-40 jaar. Hele kleine kinderen zijn zeer buigzaam en goed bestand tegen griep. Oude mensen hebben al zo vaak griep gehad dat hun lichaam er beter mee om kan gaan… Althans dat zei de krant:mellow:?
[quote]WOW lees net dat we in fase 5 zitten… :-O *pom pom pom* Doomsday muziekje…. Jullie moesten wel mijn tips opvolgen jongens! xD[/quote]
[url]http://www.nu.nl/algemeen/1956987/who-verhoogt-alarmfase-naar-5.html[/url] Hier lees ik ’t ook :boredom:
EDIT: Ik hoorde net op het NOS journaal dat ’t ook in Nederland is,bij een 3 jarig kindje dat uit mexico kwam :O
In Nederland is er een kind van 3 jaar die het heeft. Opflikkeren! :ranting: Blijf maar lekker daar, komt er pas weer in als het afgelopen is.
En vandaag ook koningin (NOS Journaal),je ziet gewoon mensen aangereden worden. :O
Voor de tweede keer in drie dagen tijd heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Woensdagavond besloot de WHO alarmfase 5 uit te roepen, de laatste fase voor daadwerkelijk sprake is van een pandemie.
[b]Snelle mutatie[/b]
Volgens voorzitter Margaret Chan ontwikkelt de Mexicaanse griep zich snel. ,,Griepvirussen zijn berucht om de snelle mutaties en het onvoorspelbare gedrag.” Daarom moeten alle landen ter wereld direct hun actieplannen van de plank halen en aan het werk gaan. De tijd om maatregelen te implementeren voor een pandemie daadwerkelijk uitbreekt is kort, aldus de WHO.
[b]Verspreiding[/b]
De Mexicaanse griep dook eind vorige week op in Mexico. Daarna verspreidde het virus zich naar de Verenigde Staten en naar Europa. De afgelopen dagen werden steeds meer Europeanen ziek.
Zeker negentien Europeanen hebben last van ,,lichte symptomen”. De patiënten komen uit Duitsland (drie), Spanje (tien) en Groot-Brittannië (vijf) en Oostenrijk. In Nederland zijn wel mensen getest op het virus, maar niemand is besmet.
[quote]Voor de tweede keer in drie dagen tijd heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Woensdagavond besloot de WHO alarmfase 5 uit te roepen, de laatste fase voor daadwerkelijk sprake is van een pandemie.
[b]Snelle mutatie[/b]
Volgens voorzitter Margaret Chan ontwikkelt de Mexicaanse griep zich snel. ,,Griepvirussen zijn berucht om de snelle mutaties en het onvoorspelbare gedrag.” Daarom moeten alle landen ter wereld direct hun actieplannen van de plank halen en aan het werk gaan. De tijd om maatregelen te implementeren voor een pandemie daadwerkelijk uitbreekt is kort, aldus de WHO.
[b]Verspreiding[/b]
De Mexicaanse griep dook eind vorige week op in Mexico. Daarna verspreidde het virus zich naar de Verenigde Staten en naar Europa. De afgelopen dagen werden steeds meer Europeanen ziek.
Zeker negentien Europeanen hebben last van ,,lichte symptomen”. De patiënten komen uit Duitsland (drie), Spanje (tien) en Groot-Brittannië (vijf) en Oostenrijk.[b] In Nederland zijn wel mensen getest op het virus, maar niemand is besmet.[/b][/quote]
Eentje inmiddels in Nederland.
Ik hoorde trouwens dat ze dat kindje niet geisoleerd hebben. Ze hebben hem tamilflu gegeven en de mensen uit zijn omgeving, ze laten hem gewoon buitenspelen. Is dat niet een beetje gevaarlijk? …
[quote]Ik hoorde trouwens dat ze dat kindje niet geisoleerd hebben. Ze hebben hem tamilflu gegeven en de mensen uit zijn omgeving, ze laten hem gewoon buitenspelen. Is dat niet een beetje gevaarlijk? …[/quote]
Idd:S Maar ik zou eerlijk gezegd alle vliegtuigen die uit Mexico komen verbieden naar Nederland te komen om meer verspreiding te voorkomen… Hoorde ook dat Amerika alle grenzen wilde sluiten voor verdere verspreiding…
Ik vermoed dat ze zo lang wachten met het uitgeven van een reisverbod vanwege de economische gevolgen. Geld binnen schrapen is blijkbaar belangrijker dan een mogelijke pandemische uitbraak…:sorry::dizzy:
Er is zojuist een Duitse vrouw ziek geworden terwijl Duitsland niet is uit geweest. Het virus is dus aërogeen. Dat betekent dat het zich door de lucht kan verspreiden
[quote]
http://farm3.static.flickr.com/2354/2330089450_c2fef5dc65_m.jpgBij een Duitse vrouw is de Mexicaanse griep vastgesteld, terwijl ze niet in Mexico geweest is. Daarmee is zij de eerste zieke bij onze oosterburen die van mens op mens is besmet. De overige 3 slachtoffers van de varkensgriep, waren wel in Mexico geweest. Dat meldt [url=http://www.telegraaf.nl/buitenland/3824017/__Duitse_krijgt_griep_in_eigen_land__.html?p=4,1][i]De Telegraaf[/i][/url].
De vrouw is inmiddels hersteld.
De [url=http://www.who.int/en/]Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)[/url] heeft bekend gemaakt dat er nu wereldwijd zeker 236 mensen de Mexicaanse griep onder de leden hebben.
Acht mensen zijn overleden, waarvan 7 in Mexico en 1 in de Verenigde Staten.
Minister Klink heeft naar aanleiding van een spoedberaad met zijn EU-collega’s in Luxemburg gezegd dat de EU goed voorbereid is op een eventuele pandemie van de Mexicaanse griep. Volgens Klink is er geen reden voor paniek. ‘We zijn alert en goed voorbereid.’
Hij onderstreepte dat de griep buiten Mexico tot nu toe ‘vrij mild’ is. ‘Wel bestaat het risico dat het virus muteert naar een agressievere vorm. Daarom is het belangrijk dat er vaccins komen.’
In Luxemburg is besloten dat geen vliegverbod voor Mexico wordt ingesteld. ‘Dat is alleen effectief als je negentig procent van de vluchten tegenhoudt. Dat is volstrekt ondoenlijk’, zegt Klink.[/quote]
Of ze is in contact geweest met een van de 3 andere Duitse besmette mensen…:P
Dit doet me hele tijd denken aan de infecteerde Chimera xD Slaat nergens op maar oke:prop:
[quote]In Nederland is er een kind van 3 jaar die het heeft. Opflikkeren! :ranting: Blijf maar lekker daar, komt er pas weer in als het afgelopen is.
En vandaag ook koningin (NOS Journaal),je ziet gewoon mensen aangereden worden. :O[/quote]
Hij is in Nederland ziek geworden.
[quote]Hij is in Nederland ziek geworden.[/quote]
Nee hoor, hij was op familie bezoek geweest in Mexico
En in nederland opgelopen.
Nee Hij had het opgelopen in Mexico en het virus manifesteerde zich pas in Nederland. Van wie moet hij het gekregen hebben hier dan? ….
Is onduidelijk zover ik zie. Blijkbaar is het mogelijk dat hij het hier heeft opgelopen. Maar logischer is in mexico.
[QUOTE]Ongeveer twintig van de dertig passagiers die maandag tijdens de vlucht vanuit Mexico vlakbij de besmette drie-jarige peuter hebben gezeten, zijn opgespoord.
Een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat vrijdag gezegd. Naar de rest wordt nog gezocht.
De dertig passagiers die rond het kind hebben gezeten, krijgen preventief een virusremmer toegediend en worden de komende tijd medisch extra in de gaten gehouden. Ze zouden het virus kunnen hebben opgepikt.[/quote]
Lijkt me dat hij of zij in Mexico ziek geworden is dan 🙂
Ik spring van het dak voordat ik ziek ben……… xD Dit wordt een beetje overhyped maar er moet wel iets aan gedaan worden:P
[quote]Ik spring van het dak voordat ik ziek ben……… xD Dit wordt een beetje overhyped maar er moet wel iets aan gedaan worden:P[/quote]
Ja, er gaan jaarlijks genoeg mensen dood aan gewone griep, en nu komt de varkensgriep. WHAHAHA! :rofl1:
LAten we hopen dat het overhyped is. Nu is het goed te bedwingen, maar als het muteerd naar een besmettelijkere, agressievere vorm, en er is dan nog geen vaccin, dan heb je de poppen wel goed aan het dansen hoor…
[b]‘Mexicaanse griep is een complot’[/b]
De Mexicaanse griep is een complot veroorzaakt door een door mensen gefabriceerd pathogeen. Dat is een ziekteverwekker van biologische oorsprong. Een Amerikaanse onderzoeksjournalist beweert dat een belangrijke wetenschapper gelieerd aan de VN hem dat heeft verteld.
[url=http://paranormaal.blog.nl/files/2009/05/griep.jpg][/url]
Volgens Wayne Madsen is de Mexicaanse griep ontwikkeld voor militaire doeleinden. Mogelijk ontaardt het riskante virus in een wereldwijde pandemie met catrastrofale consequenties voor de wereldeconomie, internationale handel en verkeer.
Madsen zegt in de Canadian dat zijn bron bevestigd wordt door een tweede.
Het aantal doden door de Mexicaanse griep is inmiddels gestegen naar twaalf. De slachtoffers behoorden tot de groep van inmiddels 260 bevestigde geïnfecteerden.
mexicaanse griep is toech niet meer zo dodelijk, in canada zijn al 30 mensen gwn genezen als een normale griep
[quote][b]‘Mexicaanse griep is een complot’[/b]
[/quote]
Meen je dit? xD:rofl1:
Ik ben slechts de boodschapper:p
Het dodental begint al te dalen meldt NOS.
En de angst is al redelijk afgenomen, de amerikanen berichten dat deze varriant toch niet zo besmettelijk is als in eerste instantie gedacht werd.
maar ja de amerikanen dachten ook dat de irakezen kernwapens hadden…
Grieppandemie met miljoenen doden dreigt’
http://farm4.static.flickr.com/3405/3504337257_cb02c4e055_m.jpgIneens komt het keihard uit de lucht vallen: ‘De Nieuwe Influenza A groeit uit tot een pandemie die enkele miljoenen doden gaat kosten.’ Dat beweren enkele vooraanstaande deskundigen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).
Het aantal besmettingen stijgt gestaag. Maar tot nu toe heb ik nog niemand echt serieus over een pandemie horen spreken. Toch houden deskundigen er wel degelijk rekening mee.
Alle berekeningen wijzen erop dat we een pandemie kunnen verwachten die vergelijkbaar is met de Aziatische griep, meldt [url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/3928913/___Miljoenen_griepdoden___.html?p=24,2][i]De Telegraaf[/i] [/url]vandaag.
De Aziatische Griep van 1957 kostte in totaal 2 miljoen mensen het leven. Voor een pandemie à la de Spaanse Griep van 1918 met 50 miljoen doden hoeven we niet te vrezen. Maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk met de goede gezondheidszorg die we tegenwoordig hebben.
Viroloog prof. dr. A. Osterhaus, directeur van het Nationaal Influenza Centrum van de WHO, zegt in de krant dat op dit moment alle seinen op rood staan. De WHO heeft vooralsnog echter nog geen ‘alarmfase-6′ afgekondigd, wat staat voor een pandemie.
Volgens de viroloog is de manier waarop het virus zich op dit moment verspreidt – langzaam over steeds meer landen en met steeds grotere aantallen geïnfecteerden – te vergelijken met de Aziëgriep. Die stak in de zomer van 1957 de kop op, zwakte toen wat af en kwam in het najaar in volle hevigheid terug.
Osterhaus verwacht dat ook het Influenza A-virus H1N1 in het najaar terugkomt.
Op dit moment is de ziekte in 34 landen opgedoken, met in totaal ruim 7500 ziektegevallen. Mexico is nog altijd koploper met 2446 zieken en 60 doden, de Verenigde Staten volgen met 4298 besmettingen en 3 doden. In Nederland zijn 3 mensen ziek geworden.
Gast, je bron is de Telegraaf :’)
[quote]Gast, je bron is de Telegraaf :’)[/quote]
Nee, ik kijk altijd op Headliner.nl
en daar staat bovenaan wat het meeest recente nieuws is van de varkensgriep:)
[b]1000 gevallen in 24 uur![/b]
Errr o.O
[url]http://www.nu.nl/algemeen/2020972/mexicaanse-griep-is-pandemie.html[/url]
Heb er zelf een hele tijd niks van gehoord maar het kan 2 jaar duren o.O
Hahaha lol:P dit lijkt een beetje op een spel dat je kunt spelen (pandemic 2) moet je ook de hele wereld infecteren en daarna eraan dood laten gaan.. Alleen hoop ik niet dat het zover komt. Als het goed is gaat het nu al weer beter en zijn er niet zo heel veel mensen meer besmet volgens mij..
Het is nu een pandemie… dus die vraagteken mag weg
[url]http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/06/art000001C9EA9E1D388E1C.html[/url]
Als het in ned. ook zoveel voor gaat komen koop ik gewoon veel eten,drinken en games in en kom ik een jaar niet meer naar buitenxD
40 van de 16.5miljoen vind ik wel meevallen hoor.
Maar het zijn ook al kinderen die op school zitten. Die nog nooit p vakantie zijn geweest. Dus is het ook al van mens tot mens in NL gegaan
In Roosendaal zijn er een paar al besmet:mellow: ik woon er dichtbij.. (Breda):mellow:
[quote]Als het in ned. ook zoveel voor gaat komen koop ik gewoon veel eten,drinken en games in en kom ik een jaar niet meer naar buitenxD[/quote]
Dat bederft toch, dat eten?
[quote]Dat bederft toch, dat eten?[/quote]
Dan koop je eten die een paar jaar meegaan:P
Eten in blik ofzo xD
Astronauten voedsel xD lol
Maarja de griep verspreidt zich inderdaad nog steeds… het beste kun je die griep óf nu krijgen, nu hij nog best zwak is en er nog genoeg TamiFlu is, óf helemaal niet… Maarja er ligt nog iemand op de intensive care hier in NL met de Mexicaanse Griep..
http://z.about.com/d/playstation/1/0/9/A/01_sketch-3zombiecolor2_psd_jpgcopy.jpg
Zo wordt de mens als het zo doorgaat met al die ziektes
EDIT:
of zo:
http://www.unexplained-mysteries.com/gallery/albums/userpics/29558/review_flukeman_6.jpg
En als we allemaal doodgaan.. had de natuur dat wel gewild:P net als de dino’s:)
En de dodo.
Voor het eerst is in Nederland een gezond persoon na besmetting met het H1N1-virus overleden. Het gaat om een 14-jarig meisje uit Haarlem.
In totaal zijn in ons land zes mensen bij wie de Mexicaanse griep was vastgesteld, overleden. Sectie op het lichaam van het meisje heeft uitgewezen dat er bij haar geen sprake was van ‘onderliggend lijden’, oftwel een andere ziekte. Bij de andere slachtoffers was dat wel het geval.
Lichte epidemie
Nederland heeft te maken met een lichte epidemie van de Mexicaanse griep, zo liet het RIVM vanochtend weten. De verspreiding van het H1N1-virus is de afgelopen week opnieuw toegenomen.
Na het NOS Journaal van 17.00 uur is er een chat over de griepepidemie. U kunt uw vragen alvast stellen.
Deze week zijn per dag ongeveer tien mensen in het ziekenhuis opgenomen met de Mexicaanse griep.
We hebben in ons land te maken met een milde variant van de Nieuwe Influenza A. Daar kunnen mensen aan overlijden, maar dat geldt ook voor mensen die de ‘normale’ seizoensgriep hebben.
Volgens de criteria is er sprake van een griepepidemie als twee weken achtereen meer dan 55 op elke 100.000 Nederlanders griep hebben. Dat is nu het geval.
Ik heb inmiddels ook al een mexicaantje op gelopen 🙂
’t is gewoon hetzelfde als een normale griep, mensen moeten niet zeiken.
[quote]Ik heb inmiddels ook al een mexicaantje op gelopen 🙂
’t is gewoon hetzelfde als een normale griep, mensen moeten niet zeiken.[/quote]
Hoe heb je die opgelopen?
[quote]Hoe heb je die opgelopen?[/quote]
Mexicaans eten:rofl: