Forum

Topic: Foutmelding CE-34878-0

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik word helemaal gek tijdens het gamen dat het spel ermee ophoud.
Ik krijg dan de code CE-34878-0, het spel houd er dan mee op en word terug gegooid op het beginscherm van ps4 zelf.

Eerst was het 1x in de zoveel tijd nu is het zelfs zo erg dat ik geen 1 potje meer van Call of duty black ops 3 multiplayer kan spelen.
Steeds 3/4 minuten weer dezelfde code.

Heb bijna alles al geprobeerd van YouTube filmpjes van mensen die dezelfde klachten hebben. Heb ook de PS4 initalisatie volledig al 2x gedaan. Klachten blijven terugkomen.

Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben en zal dit onder de garantie vallen?

Dit allemaal heeft me nu al 1 controller gekost je kunt nog geen spel starten en je krijgt al een fout code.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt.

Mvg Kevin

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

22 reacties

  1. 3825 XP
    PBJ85's avatar

    http://ps4daily.com/2014/09/ps4-error-ce-34878-0-fix/

  2. 233 XP
    Johnny's avatar

    waarschijnlijk je bluray speler kapot

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    “Dit allemaal heeft me nu al 1 controller gekost je kunt nog geen spel starten en je krijgt al een fout code.” Hoe dan? 😛 Je rage op je controller geuit? #stopcontrollerabuse

    Maar even serieus, als je alle tricks enzo al hebt geprobeerd dan kan je het beste contact opnemen met de Sony servicedesk. Wanneer je eruit wordt gegooid hoor je geen rare geluiden ofzo? Wat Johnny zegt het kan misschien ook te maken hebben met een onderliggende hardware die de fout veroorzaakt. Zeker als je nog garantie hebt zal ik niet adviseren om zelf je PS4 open te maken. Nogmaals, even contact opnemen met Sony zij kunnen je nog adviseren wat je kan proberen en anders kan je ‘m opsturen.

  4. Anoniem -
    145.120.209.xxx's avatar

    Ja had ik ook bij mijn oude PS4 nu ook heel heel af en toe blijkbaar een Bug die nog steeds gefixed moet worden, update 4,00 komt ook binnenkort

  5. 1151 XP
    RStylesGeleen's avatar

    Ik heb hetzelfde probleem, al komt het bij mij zelden voor, in de 3 jaar dat ik nu de Ps4 heb is t me denk ik 5-10 keer gebeurd, zwaar irritant dit, verder heeft mijn PS4 soms ook problemen met uitschakelen, ipv dat ie gewoon uitgaat, duurt het afsluiten even en dan piept ie 3 keer voordat ie echt uitgaat, heel apart, maar heb m sinds dag 1 dus het is geen nieuwe meer, moet ook eerlijk zeggen dat mijn Ps4 overal meegaat waar ik ga, wat natuurlijk ook niet goed is

  6. 431 XP
    Hiska's avatar

    @RStylesGeleen:
    Ik heb exact tzelfde als jou…!
    Die foutcode heb ik een aantal keren gehad met just cause 3 en 1 keer met een assassins creed.

    Ook die 3 piepjes die je beschrijft met het afsluiten heb ik soms last van…
    Mijn ps4 is een dikke anderhalf jaar oud en blijft altijd op dezelfde plek staan, dus dat zal er weinig mee te maken hebben denk ik…

  7. 1151 XP
    RStylesGeleen's avatar

    @Hiska: Oke dan zal het er niet aanliggen dat ik hem overal meeneem idd, is wel erg irritant heb steeds t idee dat ie kapot gaat maar dan ga ik echt huilen denk ik hahah

  8. 431 XP
    Hiska's avatar

    @RStylesGeleen: hier heerst soms dezelfde angst… Ik ben altijd bang die 3 piepjes te horen…

  9. Anoniem -
    94.215.29..xxx's avatar

    @RStylesGeleen: Fout afgesloten terwijl je het gewoon goed heb gedaan heb ik ook regelmatig (lange afsluit periode en 3x piepen)
    Dag 1 ps4 met 1tb sshd.
    Heb bij Dark Souls dat wanneer mijn ps4 plots geen Internet verbinding? heeft volgens de game, dat ik dan uit de game wordt gedonderd naar het ps4 home scherm. Super irritant.

  10. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    De 3 piepjes die mensen hier beschrijven komt bij
    mij heel vaak voor als ik lang game en de ps4 een paar keer in de rust modes heb gezet dan gaat het mis.

    met de foutcode CE-34878-0 werd mij toen geadviseerd door even een complete systeemherstel te doen. vergeet hierbij niet je Save games te backuppen.

    Mijn ps4 heb ik een paar maanden na dat deze uit was gekomen gekocht.

  11. Anoniem -
    37.130.227..xxx's avatar

    @144.76.14.xxx:
    Praat jij aub geen onzin man, met je systeem herstel. bij deze foutcode moet je game incl save data verwijderen en alles opnieuw instaleren. PS4 heeft dan van de (welke game) deze code geeft tijdens gebruik/opstarten corrupte data

  12. 42 XP
    U-R3SPAWN's avatar

    Wat denken jullie dat Sony gaat doen als ik hem nu terug breng binnen de garantie?
    Heeft het zin om hem retour te sturen?

  13. 734 XP
    Kuroda's avatar

    @U-R3SPAWN: niet lullig bedoeld hoor maar gewoon bellen, dan weet je waar je aan toe bent.

    Ik had ook problemen met mn eerste ps4. Wou discs niet lezen en soms dacht ie dat er al een disc inzat terwijl dat niet zo was, bleef t eject logo in beeld en dan bleef ie hangen.

    Dus ik terug naar de winkel, als er binnen 2 maanden wat was kon je m daar inruilen voor een nieuwe en werd de kapotte opgestuurd naar sony. Tuurlijk waren net die 2 maanden voorbij dus ze gaven me t nummer van de sony helpdesk.

    Heb ik die gebeld, pro tip: wees aardig tegen degene aan de andere kant van de lijn!

    Hem uitgelegd wat t probleem was en dat t telkens erger werd, waarop hij zei dat het als een fabricage fout klonk en ik weer terug naar de winkel kon om hem om te ruilen.

    Terug in de winkel deden ze weer moeillijk omdat het buiten die 2 maanden viel, waarop ik zei dat ze of dan zelf sony moesten bellen of mijn playstation omruilen. Ze hadden geen zin om te bellen denk ik want binnen een minuut had ik een nieuwe playstation.

    Dus bel gewoon, kortste klap. De ene storing is de andere niet en hangt er blijkbaar ook vanaf hoelang t probleem speelt, en hoe ver je in je garantie zit. Succes

  14. Anoniem -
    80.56.104..xxx's avatar

    hier een ander probleem word tig keer uit party gedropt .. me internet is goed me poorten zijn ook goed in gesteld . heb hier last van sinds de laaste update van ps4 net als vaag als ik stream via twitch op ps4 ook vaak fout code krijgt en de stream stopt…

  15. Anoniem -
    54.209.117..xxx's avatar

    @Kuroda: waar kreeg je dat nummer

  16. 734 XP
    Kuroda's avatar

    @54.209.117..xxx: 020 709 5025

    Das t nummer van de helpdesk

  17. Anoniem -
    94.214.72.xxx's avatar

    @Johnny: ooh ja, ik speel alleen digitaal, en de bluray wordt alleen ter verificatie gebruikt, en om te installeren, uiteraard. Digitale Games zijn even groot als de bluray versies op je hdd…

  18. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Ron uit Enschede: Afgelopen weekend een spliksplinter nieuwe PS4 gekocht in de aanbieding met een spel voor een kleine EUR 440…bij een grote markt/winkel… Bij het eerste spel direct al deze melding.. bij 2 andere spellen ook… ik heb nog niet eens 1 minuut kunnen spelen… blijkt een melding te zijn die erg standaard is. Door de PS4 via instellingen geheel opnieuw te initialiseren geven ze aan dat het probleem verholpen kan zijn…ben benieuwd..

  19. Anoniem -
    80.113.6.xxx's avatar

    @144.76.14.xxx:

    En ? Opgelost?

  20. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @80.113.6.xxx: bijna 2 jaar later mag ik hopen van wel ja

  21. Anoniem -
    62.72.193.xxx's avatar

    @7th-son: hahahaha

  22. Anoniem -
    Anoniem-5413's avatar

    nieuw account aanmaken