Forum

Topic: Frame rate verschillen Battlefield 1 op PS4 pro tussen 4K & 1080P

Anoniem's avatar

Beste gamers,

Is er een verschil in het aantal frames per seconde in BF1 tussen 4K resolutie (dus op een 4K tv) en 1080p resolutie (dus op een Full HD tv) in de multiplayer op een PS4 pro?.

Wat tot nu al wel duidelijk is geworden, is dat de fps beduidend hoger ligt op de PS4 pro in multiplayer matches vergeleken met de base PS4.

Ik hoor graag van jullie.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. Anoniem -
    82.176.145..xxx's avatar

    Nee, aangezien het geen 4K is. Op de PRO speelt BF1 gewoon op 1080p, ook op een 4K TV,

  2. Anoniem -
    51.255.66..xxx's avatar

    De framerate van alle multiplayers is gelijk

  3. Anoniem -
    82.73.240..xxx's avatar

    @51.255.66..xxx:

    nee is niet gelijk ps4 loopt op sommige stukken maar 45 fps waar de ps4 pro tegen de 60fps z

  4. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @82.73.240..xxx: inderdaad, je merkt het verschil overduidelijk, en digital foundry heft het ook “bewezen”.

    @82.176.145..xxx: Geen 4K? dat wist ik niet.
    Het oogt wel zoveel malen scherper op een 4k tv.

  5. 1783 XP
    Aenea's avatar

    @82.176.145..xxx:
    @7th-son:

    BF1 speelt op een 4k TV in een veel hogere resolutie dan 1080p.

    Zie:
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-bf1-and-fifa-17-frostbite-shines-on-ps4-pro

  6. 1783 XP
    Aenea's avatar

    @51.255.66..xxx:
    Helaas zijn er nog steeds mensen die dus denken dat er geen verschil mag zijn tussen de PS4 en de Pro versies van multiplayer games. Dat is dus niet waar.

    Hogere resoluties, hogere en stabielere frame rates, betere effecten als shadows, lighting, etc., etc. mogen allemaal wel en dat gebeurd dus ook, zowel hier met BF1 als met de MP van Uncharted 4.

    Wat men bij Sony niet verstandig leek is als MP games op de PS4 een max hebben van 30fps en op de Pro ineens 60fps…

  7. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Aenea: ik dacht in eerste instantie juist dat Sony gezegd hadden dat ze de multiplayer op de ps4 of pro gelijk wouden houden.
    Niet dat ik het erg vind, integendeel, ik ben positief verbaast!

  8. 1783 XP
    Aenea's avatar

    @7th-son:
    Dat is zoals de meeste mensen het geinterpreteerd hebben ja, maar dat is niet wat ze gezegd hebben. Ze hebben gezegd zoiets als dat mensen op de Pro geen voordelen mogen hebben. En wat ze daar mee bedoelde was dat een game met een lock van 30fps op de Pro niet ineens 60fps mag zijn, maar mensen hebben er zo hun eigen invulling aan gegeven en hebben dat lopen herhalen in commentaren.

    BF1 op een 1080p HDTV draait gewoon beter op de Pro, heeft gewoon altijd 1080p ipv. 600-1000p, de frame rate lock is nog steeds 60fps maar de Pro zit daar altijd dichterbij of haalt het gewoon t.o.v. de standaard PS4. Ook mogen schaduwen en lighting e.d. anders zijn. Uiteraard op een 4k TV mag een resolutie gebruikt worden die hoger is dan 1080p, etc., etc.

  9. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @82.176.145..xxx: Dat kan niet, omdat 1080p niet het hele 4K-scherm vult. Het is dus altijd een upscale naar 4k. Je tv doet dit uit zichzelf, daar zit een (goedkope) upscaler in.