Forum

Topic: Koop F1 Manager 2022 NIET!

Anoniem's avatar

Ik kan mijn geld van Sony niet meer terugkrijgen, dus dan naai ik ze maar terug op deze wijze:
KOOP F1 MANAGER 2022 NIET!

Het spel is volledig stuk.
– Bandensimulatie klopt van geen kant. De delta tussen compounds is amper merkbaar. Ook voor een verse set vs een gebruikte set. Pushen van de panden leidt tot slechts een marginaal hogere bandenslijtage in procenten, die geen effect heeft op prestaties. Zelfs full wets in droog weer zijn amper langzamer dan slicks.
– AI houdt zich aan de strategie. SC 3 ronden voor de pit window en ze blijven allemaal buiten. Daarna volgen ze de SC naar binnen voor nieuwe banden.
-AI strategie bij regen klopt helemaal niets van. Die pitten 2 ronden achter elkaar, ook naar identieke compounds?!
– AI die tijdens jouw kwalificatieronde in een outlap zit of inlap, kost je gewoon 5 seconden. Blauwe vlaggen tijdens de race idem (of je nou iemand op een rondje zet of op een rondje gezet wordt).
– Brandstofmanagement klopt niet. 1 auto kan met 50 liter in de tank 2 ronden tekort komen, de andere auto met 50 liter in de tank heeft een ronde over. Ondanks brandstof sparen loopt verschil gewoon op
– Kapot onderdeel (versnellingsbak) laten vervangen tijdens training, maar niet voor het einde van de training kunnen afronden, leidt ertoe dat het nieuwe onderdeel stuk is en het oude onderdeel versleten

En dit is nog niet eens alles wat ik tegen ben gekomen in dit spel na 6 races. Zij hebben geprobeerd een simulatie strategie te maken, het lukte niet, ze hebben een mooie schil voor de game behouden en alles erachter enorm versimpeld en in wezen een game uitgebracht die vreselijk stuk is. En in de opties die de game heeft, blinkt het ook absoluut nergens in uit. Het is enorm gesimplificeerd.

Je kunt beter Motorsport Manager 3 Mobile kopen voor €10 dan deze troep!!!

En wat is de reactie van Frontier Developments (absolute kutstudio): “wij kijken OF we iets aan je opmerkingen kunnen doen en zo ja zal een update enige tijd op zich laten wachten”. Dat is het. Inhoudelijk zwijgen ze verder over de storm aan kritiek. Schandalig! Blijf ver van deze €50 shitshow vandaan.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 867 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Voortaan niet meer digitaal preordere.

  2. Anoniem -
    Anoniem-9139's avatar

    @ShadowhunterrX: slaat nergens op,als hij dit op cd had gekocht en men doorhad wat de game mankeerde,had hij zijn cd niet kunnen doorverkopen!

    -superkrom van je.

  3. Anoniem -
    Anoniem-9653's avatar

    ”dus dan naai ik ze maar terug op deze wijze:”

    Daarna maar gestopt met lezen. Hoogmoedswaanzin

  4. Anoniem -
    Anoniem-6926's avatar

    Mooi en duidelijk verhaal bedankt.

  5. Anoniem -
    Anoniem-8100's avatar

    @Anoniem-9139: een PS4/5 disc kan je toch perfect doorverkopen? herinner me nog goed de video waar Sony toenmalig Xbox mee uitlachtte wanneer ze zeiden dat je PS disc gewoon kan uitlenen/verkopen.

  6. Anoniem -
    Anoniem-3488's avatar

    Ben ik zeker de enige die hem geweldig vind? De game dan he.
    Niet deze onzin.. tuurlijk zitten er wat dingen in die niet kloppen.
    Maar los daarvan vermaak ik me prima en zit nog steeds regelmatig op het puntje van mijn bank.

  7. Anoniem -
    Anoniem-4834's avatar

    @Anoniem-9139: een disc kan je altijd doorverkopen, dus weet niet waar je dit vandaan haalt.

  8. 867 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    @Anoniem-9139:
    Fysiek met een beetje mazzel kan je zelfs al je geld terug krijgen. Wel kleine kans.

  9. Anoniem -
    Anoniem-3325's avatar

    @Anoniem-4834: als men deze minpunten doorheeft,denk je dat je die cd kan doorverkopen,dan wil niemand het spelen,begrijpend lezen ah mattie

  10. 850 XP
    Esromeron's avatar

    @Anoniem-3325:

    Dat klopt, je gaat er nimmer de aankoopprijs voor terugkrijgen. Maar als je de game leuk kan aanbieden op Marktplaats dan is er altijd wel een F1 gekkie die het toch koopt.

    Iets is in dat geval beter dan niets ;).

  11. 312 XP
    Zuensmoker's avatar

    je gaat verbitterd raken op deze manier, eieren voor je geld kiezen en niet meer pre orderen.

  12. 1900 XP
    Ghost_killer's avatar

    hoop dat je er van geleerd hebt. 😛

  13. Anoniem -
    Anoniem-9429's avatar

    Ik zie in je betoog aardig wat zaken staan die inderdaad nergens op slaan:
    * De prestaties tussen verschillende compounds
    * Niet pitten tijdens een SC-periode. (dit zou alleen niet gebeuren, als een pitstraat gesloten is, dit gebeurd heel enkel als een crash zich voordeed in de in/uitloop strook van de pit OF een incident in de pit zelf)

    Je zult ongetwijfeld gelijk hebben maar hoe bedoel je deze?

    – Brandstofmanagement klopt niet. 1 auto kan met 50 liter in de tank 2 ronden tekort komen, de andere auto met 50 liter in de tank heeft een ronde over. Ondanks brandstof sparen loopt verschil gewoon op

    Hoe zitten je settings dan qua brandstof verbruik? ik mis hier wat info. Praten we over 2 identieke settings en is er dan brandstof verbruik verschil? Rijgedrag van een coureur?

    Ps. Los van dat bepaalde zaken niet kloppen, ik denk dat het idee wel van deze manager game is , dat iedere leek het zou moeten kunnen spelen en dat het daarom simpel kan aanvoelen.

    Toen de plannen bekend waren van deze game, had ik wel de nodige vraagtekens. Niets ten nadele van een footie-manager, maar de F1 is zo’n technische sport. Hoe kun je realisme en speelbaarheid hier kort bij elkaar laten komen?

    Ik krijg hem iig. vandaag binnen. Besteld n.a.v. wat gelezen reviews en gameplay beelden en livestreams. Dus ik hoop dat je ergens ongelijk hebt, en/of dat er nog het e.e.a. gepatched wordt.

    Of misschien kijk ik wel door wat problemen heen. Maar ik kan me voorstellen dat sommige beslissingen van AI’s dan unfair aanvoelen.

    We gaan het meemaken!

  14. Anoniem -
    Anoniem-7129's avatar

    @Anoniem-9653: Ja echt, iemand die zijn frustratie niet op een volwassen manier kan uiten. Get over it. Ben gelijk afgehaakt en wel volwassen reacties gaan bekijken hier.

  15. Anoniem -
    Anoniem-7646's avatar

    @Anoniem-3488: Ik ben ook erg tevreden tot nu toe, speel het 3 weken en heb van alles meegemaakt al. Ja sommige zaken kunnen nog beter, maar met wat patches en ondersteuning/feedback gaat dat wel goedkomen. De spanning zit er in mijn races wel goed in en met de juiste calls kun je net het verschil maken.

  16. Anoniem -
    Anoniem-2280's avatar

    O nee dit meen je niet. Heb net de speciale editie gekocht die met een 1:1 replica komt van de redbull auto.

  17. Anoniem -
    Anoniem-5802's avatar

    @Anoniem-3488: Precies! Okè, de game is niet perfect, maar we hebben het hier over een compleet nieuwe game serie van een studio die dit soort games nog nooit gemaakt heeft. Geef Frontier de tijd om de fouten te verbeteren, en dan wordt het echt een geweldige game