Topic: Thesis survey – effect van abo’s (Game Pass/PS Now) op consolepopulariteit
Hi iedereen!
Ik ben masterstudent Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent en ik doe onderzoek naar de effecten van premium abonnementsdiensten (Xbox Game Pass, PlayStation Now) en overnames van gamingstudio’s op de aanschafintentie en populariteit van een console.
De vragenlijst bestaat uit gevalideerde schalen uit bestaande literatuur om deze hypothese (en enkele kleine andere hypotheses) te toetsen. Ook het belang van abonnementen als Game Pass en Now vergeleken met het ‘klassieke’ idee van exclusieve games wil ik onderzoeken.
Vijf minuten tijd om een vragenlijst in te vullen? Dan ben ik op zoek naar jou 😉
Ik deel willekeurig vijf cadeaubonnen van Amazon.nl of Bol.com uit van €10 aan alle deelnemers. Help mij afstuderen en maak ondertussen kans op een waardebon.
De vragenlijst is het Engels opgesteld en verloopt volledig anoniem.
https://ugent.qualtrics.com/jfe/form/SV_865w0btmKxWSH4O
Alvast bedankt!
superjona
Done! Interessant onderzoek.
Geen dank.
vette baan
Ingevuld 🙂
Succes met het onderzoek!
@Anoniem-4004: Auto monteur ook…
Ik heb m gedaan maar er zijn wel een aantal aandachtpuntjes; “Which gaming console’s exclusive games do you like more?”. Dit levert alleen een interessant antwoord op als de respondent heeft aangegeven dat hij/zij zowel Xbox live als PSNow heeft. In alle andere gevallen kies je voor het platform dat je gebruikt (zou gek zijn als dat niet zo was). De nadruk hier zou dan liggen op het woord exclusive, maar daar stel je vervolgens eigenlijk 3x dezelfde vraag over: Hoe belangrijk is exclusiviteit voor de respondent en hoe vertaalt zich dat naar koopgedrag. Wat ik dan heel concreet mis is de vraag of ik mijn aankoop heb gebaseerd op exclusives of niet? Enfin, succes met de scriptie!
@Gerard_Ingrid: in een fastfood restaurant werken is een vette baan
@Gerard_Ingrid:
snackbar eigenaar ook