homefronttr
Homefront: The Revolution heeft een stormachtige ontwikkeling achter de rug. Eerst was het Crytek die de game maakte in opdracht van THQ. Vervolgens nam Crytek na het faillissement de licentie van THQ over om vervolgens de hele studio met licentie weer te verkopen aan Deep Silver.

Dat heeft de ontwikkeling niet veel goeds gedaan en daarnaast is de game te snel uitgebracht. Dit concludeert Deep Silver nu we ruim een half jaar na de release zijn. Een scherpe conclusie, maar die trok iedereen eigenlijk voor de release al, omdat de game tijdens demo’s, beta’s en presentaties nooit veel indruk maakte.

Toch verscheen de game, met een hoop problemen van dien. Zo werkte de game niet goed op consoles, verdwenen er allerlei iconen na een update en meer. Het is jammer, want het idee achter Homefront is uitstekend, maar na twee games is het kwalitatief nog steeds niet goed uit de verf gekomen.

Deep Silver heeft nu lering getrokken uit het gematigde succes van de game en neemt dat mee, zo vertelde Paul Nicholls (global brand & marketing director) aan MCV. Timing is de grootste les die ze geleerd hebben en afgaande op zijn woorden suggereert het dat de ontwikkelaar/uitgever in het vervolg meer tijd neemt.

“You can see in the market at the moment, quality is absolutely king and some big IPs have struggling figures at the moment. We learned a lot of lessons about what to do going forward. Not just the quality of the product, but when we launch as well … The team at [developer] Dambuster did a fantastic job. With what the team there has done, getting the product patched and so on, the sentiment with consumers has really turned around.”

“We’re getting a lot of positive feedback compared to when we launched, so timing was probably the biggest lesson we have learned there.”